Jump to content

към колегите против газта


Recommended Posts

  • Отговори 110
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Само да вметна днес извън градско с ~100-130 разхода ми беше 8.5 пълнене до горе и после пак на една и съща газ станция, аз съм доволен :unsure: само и да не бях болен сега... нема вечно щастие :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бая пари си дал за някои ненужни работи "съм добавил ТАП-за коригиране ъгъла на горене когато съм на газ +5градуса освен заводските 6градуса(цената беше 30лв);ламда емулатор за да не се натрупват грешки в компа(около 35лв) и ламда контрол система за оптимална горивна смес колата няма разлика при вървенето между газ и бензин( около 120лв)" - при моноинжекциона НЯМА разлика при вървенето, нито в разхода(ако +/- 0.5л. е разклика то тогава говорим за стиснати хора), при инжекционните системи(пълните) проблема идва от тва, че газта не можеш да я оптимизираш да работи в 5-те основни режима на двигателя - пусков, празен ход, минимални натоварвания, средни натоварвания, максимални натоварвания, поради простата причина че неможеш да направиш 5 отделни системи за всеки режим(или поне газаджиите "професиоанлисти" не могат) и в най-добрия случай можеш да се хванеш на 3(ти си избираш кои), можеш да сложиш газов инжекцион, но това няма да ти реши проблема със запичането на дюзите и колата ти пак ще бъде с повредена безнзинова система. При карбураторите обикновено човек ги кара винаги(че да спести някой лев от паленето на безнзин и от профилактичното каране на "тунджа") на газ и се забравя да и налее малко бензин и им се прецавка безнзиновата помпа, така че достигнахме до следните три извода :

На кои мотор да монтираме газ:

1.Карбуратор - НИКОГА

2.Моноинжекцион - Задължително

3.Инжекцион - НИКОГА

Какви са тези разсъждения направо се чудя. Особено с петте основни режима на двигателя направо ме разстреля. По точно не само мен, а и тези на които казах за твоите пет режима. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това означава, че е алтернатива на горивото ? :unsure::D;):)

Вие дето карате с гориво за трактори и печки недейте да завиждате :unsure::D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие дето карате с гориво за трактори и печки недейте да завиждате :D:unsure:

Ванка, аз карам с горивото на Audi LeMans, или R10 май му беше приказката...:unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или с гориво за Икарус- зависи от гледната точка..... :unsure:

Но нафтата си е най-добро откъм качество/икономия. Газта също е вариант, който не е за пренебрегване - на жигулата си бехме с газ (верно 14/100 ама пак е по-евтино), но аудито понякога на бензин не работи добре та си мисля, че газта би го унищожила съвсем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, аз карам с горивото на Audi LeMans, или R10 май му беше приказката...:flehan:

Точно пък с онова гориво няма нищо общо, ама нищо общо, нафтата дето я сипваш по нашите бензиностанции :) И една друга подробност: ти може да си с горивото за V12 TDI, ама не си със самия V12 :hilezh::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малка сметка от мен:

Бензин - 12 литра на 100 км /12 л х 1.66 лв = 19.92 лв/100 км

Газ - 13 литра 100 км /тук е малко по сложно слагам 10% разход на бензина и 90 % газ; 13 л х 90 км = 11.7л х 0.96 лв = 11.24 лв + разхода за бензин 12 л х 10 км = 1,2 л х 1.66 лв= 1,99 лв

сумарно 11,24 лв + 1,99 лв = 13.23 лв/100км

Разликата за 100 км между бензина и газта е 6,69 лв. На 10 х.км е 669 лв, ако сложим 20 % по високи разходи за сервизиране, поддържане регистриране на газовата уредба реално според мен можем да получим икономия от 535 лв за 10 х. км.

Това е може сами да си сметнете по вашия пробег колко икономисвате/карате повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако исках газова, щях да си взема кола с газова - аз търсех кола без газова. Кефи ме да си карам на бензин. Може и да спестявам 100 лв на месец ако сложа газова, но не искам - по-добре пеша да ходя отколкото газова да слагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако исках газова, щях да си взема кола с газова - аз търсех кола без газова. Кефи ме да си карам на бензин. Може и да спестявам 100 лв на месец ако сложа газова, но не искам - по-добре пеша да ходя отколкото газова да слагам

Колега а какво ще кажеш ако минаваш по 8000км. на месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малка сметка от мен:

.....Разликата за 100 км между бензина и газта е 6,69 лв. На 10 х.км е 669 лв, ако сложим 20 % по високи разходи за сервизиране, поддържане регистриране на газовата уредба реално според мен можем да получим икономия от 535 лв за 10 х. км.

е тва е верния отговор ... и ако караш едни 50к на година ... сметката излиза повече от вярна :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен едно е решението и затова имам газ от доста време, отиването ми до студенски град на газ е три (3) пъти- за 10лв. сипвам 10.42 при 0.96лв.- тоест мога да мина 100км едно отиване и връщане ми е 30км оставам си аванс 10км все пак на газ, ако има задръствания разхода е ~10.5-11

а кога беше 80ст. не ми се мисли :D

за бензина за 10лв. 5.38л при 1.86лв. или да ще отида 2 до там все пак ще е по-икономична но пад 9-9.5 няма как да слезе разхода, все пак моята не дава голяма разлика газ/бензин, този карбуратор няма как, а и да си призная градско на бензин не съм я засичал никога...(70л не съм я пълнил до сега)така, че цифрите са приблизителни, но според мен верни

с две думи на всеки две ходения 1 ми е в повече :D, а са си представете, карате по 100км на ден...а повече :D и става сметката готина :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам ~20k км годишно. За мен газова уредба е излишна инвестиция, която за да се върне от разликата в цената на горивото трябва да минат поне 2-3 години, за което време вероятно вече ще карам нещо друго. Като сложа и потенциалните проблеми, които сигурно ще възникнат, колкото и да са добри майсторите, уредбите и разположението на планетите => безмислено. А и си имам принцип никога да не се опитвам зорлем да разваля нещо дето си работи :D

Хората с газови не ми пречат, но инвестиция в газова уредба има смисъл или ако правиш ~40+k км годишно или ако възнамеряваш да си я караш 5+ години. Ако си сдобил колата с вече монтирана уредба е друго - тогава просто си я ползваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам ~20k км годишно. ~40+k км годишно или ако възнамеряваш да си я караш 5+ години.

Ako правиш 20+к на година икономията ти от газта ще е 1000 лв. За година и половина ще си върнеш инвестицията за закупуване на уредбата. Не забравяй че тази уредба има и остатъчна стойност. След 2-3 години когато си сменяш колата ще имаш 1500 лв + една уредба на стойност 700-800 лв. Естествено това са сметки на хартия защото едва ли ще си спестил тези пари просто ще си навъртял повече километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам ~20k км годишно. За мен газова уредба е излишна инвестиция, която за да се върне от разликата в цената на горивото трябва да минат поне 2-3 години, за което време вероятно вече ще карам нещо друго...

Хората с газови не ми пречат, но инвестиция в газова уредба има смисъл или ако правиш ~40+k км годишно или ако възнамеряваш да си я караш 5+ години. Ако си сдобил колата с вече монтирана уредба е друго - тогава просто си я ползваш.

колега , мога ли да изкажа несъгласие с теб ...

20к./годишно при икономия от около 500лв. за 10к.... ти още на 6-я месец си избил газовата ...а с икономия от 1000лв. годишно - след 5.5 години си "избил" и колата ...ако е до В4-ка ...

и аз не бих сложил газ на 1.8Т, но при по-старите колици и при повечко каране... нещата се връзват добре :D

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бате говоря за газов инжекцион не за онова дето гърми дебитомери и т.н.

аз карам на газ вече 4-та кола , дебитомер още (да чукам на дърво) не ми е гърмял.

така, че връткам си аз 50к. годишно с една най-проста АГУ-Ловато за 450 лв.

но и при двата вида АГУ има смисъл ако се кара повече от 10к. на год. :D

Редактирано от diters
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мир. На мен просто икономията от газ не ми се струва достатъчно сериозна за да се занимавам да слагам такава уредба. Ако слагам газ ще е газов инжекцион, който надали ще е 500 лева и това имам предвид като казвам, че трябва да минат 2 години за да излезеш на нула от разликата в цените на горивата. За момента не мисля колко ми струва горивото. Ако някога се наложи да правя такива сметки ще го мисля тогава :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сам ли го измисли, колега? :bia::(

Има доста да четеш още за горивните системи, докато напишеш нещо смислено и вярно. Нищо лично. :hilezh:

Защо смяташ, че това не е смислено :bia:), ако ми докажеш че не е така ще си призная, че не разбирам нищо:hilezh:. Приемаш ли.

Следващите редове ще се отнасят за стандартен бензинов мотор.

1. - пусков режим - слизаш сутрин и трябва да тръгваш за работа, влизаш в колата и палиш - в момента работи допълнителна система за обогатяване на гориво при студен мотор - пари работа на газ тя не работи

2. - празен ход - когато не си на скорост и не натискаш педала за газта дроселовата клапа е затворена, за да не загасне мотора от задавяне има отвори, които позволяват на въздуха да заобикаля дроселовата клапа, на газ това работи според центровката, ако си я направил да върви като изтребител, въздуха, който влиза е недостатъчен за изгарянето на горивната смес и колата почва да се дави.

3. - минимални натоварвания - мотора си е в нормата и нямаш ядове, при газ винаги работи(обикноввено работи само тва)

4. - средни натоварвания - при скорост от 100км/ч нагоре се отваря и втората дроселова клапа за да влиза повечко въздух, за може да се образува такава горивна смес, каквато е небходима за тази скорост.На газ обикновено това не е направено(не винаги) и колата се задъхва при по-високи скорости

5. - Максимални натоваварвания - караш си по магистралата и решиш, че камиона който се движи пред тем се влачи и трябва да го изпревариш, натискаш педала за газта и го изпреварваш, когато си на газ обаче, като натиснеш разко педала за газта на колата и трябва време първо за да се усети кво става и после, за да реагира.При рязкото отваряне на дроселовата клапа( при отваряне на едното или двете гърла), рязко се повишава и количеството на въздуха в цилиндрите, горивната смес ства бедна и колата в първия момент изглежа, че умира, през това време засмукването на газ се повишава много и коривната смес става богата и и докато я изгори ти стигаш до завоя и се оказва невъзможно да изпревариш камиона освен ако не си напълно ненормален :D. При работа на бензин това е решено със следната система - при разко отваряне на дроселовата клапа(рязко натискане на педала за газта) засмукването на цилиндрите се увеличава, чрез съсдалия се вакуум се изкллючва съпротивленито в горивната система и тя си пуска нужната тунджа.

При по-старите коли тези системи се управляват механичко, а при по-новите с компютър.Както виждаш 5-те режима на работа си ги има и за тях си има отделни системи, обикновено колите са направени да работят по точка 2, 3 и малко на точка 4 и затова сутрин псуваш колега с москвича който половин час се мъчи да запали колата на газ.Проблема се решава като я направиш да пали на бензин, но смятам че си съгласен с това което казах за дюзите и бензиновите помпи на карбураторните двигатели.Ако можеш да ми докажеш че това не е така - ОБОРИ МЕ! :hilezh::bia:

Съвет: Прочети някоя книжка за ДВГ да видиш за какво става дума :D

Редактирано от Jowie
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<cut>

Имаш добра теоритична подготовка, но си личи, че е от книжка и че не е съчетана със съответния практически опит. Не си прав за повечето работи. Има верни приказки в поста ти, но пак казвам: така изглеждат нещата на теория. На практика по един или друг начин тези проблеми се избягват. Казвам ти го като човек, който кара асъл-асъл инжекцион и е с обикновена АГУ вече над 30,000км. Мен ме убеждаваха много ревностно да сложа газ в продължение на поне 6 месеца, та съм минал по пътя на отричането:bia: За А4 от подписа иде реч. В момента ми се мъти много главата, за да родя умни научни приказки, но съм сигурен, че в защита на газовата уредба могат да се изложат аргументи в подобен научен стил. Да си призная честно, мързи ме доста, иначе мога да те контрирам по всички точки. АГУ се развиват като технология от десетилетия, което трябва да се отчете.

Надявам се, че не те обиждам и че всички участници в спора сме влезли с ясното намерение заедно да открием истината по конструктивен път:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...