Jump to content

Малко помощ за грешка 02401


72ivanov

Recommended Posts

Може ли малко помощ за грешка 02401(02401 - Kl. 75x elektrischer Fehler im Stromkreis statisch). Проблема е в това, че не ми работи стъкломиещото. Не се чува моторчето да работи. Проверих бушони 41 и 42. Двата са по 15А и са здрави. Има и реле предполагам, но не знам кое е. Някой имал ли е подобен проблем и какво е решението евентуално! Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери на буксата на моторчето дали идва напрежение.Ако е така моторчето е заминало.Сменя се с ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко предистория... и тя е следната. Вчера имах свободно време и реших  да извадя всички бушони(вътре в купето и тези в двигателният остсек) да ги погледна дали са здрави и напръсках всички гнезда с контактен спрей. Също така в кутията за бушоните отпред при двигателя има и три релета изкарах и тях почистих ги и напръсках със спрея. Днес съпругата ми като се прибра с колата ми каза, че е свършила водата за стъкломиещо-то. Налях вода , но казанчето побра не повече от литър и това ме усъмни, че нещо друго не е наред. Дадох на контакт и изненада...стъкломиещо-то не работи, както и задната чистачка. Интересното е, че на бушони 41(за задната чистачка)  и на 42(за помпата в казанчето) няма 12В, което ме навежда на мисълта, че проблема е другаде. Има още един бушон F31-25A, който е отпред при двигателя и е за чистачките на предното стъкло и е здрав. Съмнява ме, че направих нещо с тоя контактен спрей, а не би трябвало. За сега проблема за мен е защо няма 12В. на бушони 41 и 42! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е разрешен....много тъпо от моя страна.:wall:

Сега ще обясня защото може да е полезно на някой колега. Започнах от там да намеря защо липсва захранване на бушоните 41(за задната чистачка)  и на 42(за помпата в казанчето). Разглобих кората под волана после отворих кутията на бушоните отзад за да видя какви са цветовете на кабелите за 41 и 42 бушон. Към двата бушона се подава общ плюс 12В., а цвета на кабела черен-жълто ...около 4 бвадрата. При мен липсваха тези 12В. Прочетох в нета в някакъв руски сайт, че грешка 02401 е свързана с клема 75, а тя от своя страна с реле 460. Самото реле е също под волана в дясно-долу от бушоните. Изкарах релето и го проверих дали работи. Беше си наред. След това видях, че ония черно-жълт кабел на бушони41 и 42 е свързан с реле 460. т.е. при подаване на контакт релето затваря контактите си и подава плюс по черно-жълтия кабел към бушони 41 и 42. Да ама при мен нямаше 12В. от едната страна на силовия контакт на релето и това означава, че то (релето) няма как да подаде съответно 12В. към 41 и 42. ..... После отворих книжката на колата с разположението на бушоните и ................воала:dance:.......в кутията на бушоните при двигателя има един 50А-F52 бушон и той подава 12В.  на клема 75 или това е реле 460.  Смених го и всичко си заработи както трябва. :)

 

Бушони 41 и 42

41 42.jpg

 

Бушоните 41 и 42 отзад ....вижда се и дебелия черно-жълт кабел.

 

41 42 oztad.jpg

 

Клема 75 или реле 460

 

Kl75 460.jpg

 

Бушон F52 - 50А

 

F52.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
На 10/16/2016 at 19:58, 72ivanov написа:

Проблема е разрешен....много тъпо от моя страна.:wall:

Сега ще обясня защото може да е полезно на някой колега. Започнах от там да намеря защо липсва захранване на бушоните 41(за задната чистачка)  и на 42(за помпата в казанчето). Разглобих кората под волана после отворих кутията на бушоните отзад за да видя какви са цветовете на кабелите за 41 и 42 бушон. Към двата бушона се подава общ плюс 12В., а цвета на кабела черен-жълто ...около 4 бвадрата. При мен липсваха тези 12В. Прочетох в нета в някакъв руски сайт, че грешка 02401 е свързана с клема 75, а тя от своя страна с реле 460. Самото реле е също под волана в дясно-долу от бушоните. Изкарах релето и го проверих дали работи. Беше си наред. След това видях, че ония черно-жълт кабел на бушони41 и 42 е свързан с реле 460. т.е. при подаване на контакт релето затваря контактите си и подава плюс по черно-жълтия кабел към бушони 41 и 42. Да ама при мен нямаше 12В. от едната страна на силовия контакт на релето и това означава, че то (релето) няма как да подаде съответно 12В. към 41 и 42. ..... После отворих книжката на колата с разположението на бушоните и ................воала:dance:.......в кутията на бушоните при двигателя има един 50А-F52 бушон и той подава 12В.  на клема 75 или това е реле 460.  Смених го и всичко си заработи както трябва. :)

 

Бушони 41 и 42

41 42.jpg

 

Бушоните 41 и 42 отзад ....вижда се и дебелия черно-жълт кабел.

 

41 42 oztad.jpg

 

Клема 75 или реле 460

 

Kl75 460.jpg

 

Бушон F52 - 50А

 

F52.jpg

 

Страхотно описано от колегата.Симптомите бяха същите,но при мен се оказаха 2 броя релета едното е 460 а другото един от двата броя 404.Какво ги е споходило само можем да гадаем.Колата е на мой приятел и бе ходила при няколко майстора като всеки си бръщолевеше неговото (То не бяха модули за управление,лостов механизъм и какво ли още не).Решихме да се поразровим сами и благодарение на темата на колегата стигнахме бързо до крайния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Провери си предпазителите - вероятно е изгорял този за чистачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...