Jump to content

Странна миризма в купето S8 D4


V I P E R

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време ми се появява някаква миризма в купето при стартиране на двигателя. Най-често става сутрин на студена кола, замирисва на изгоряла гума или изгоряла пластмаса, не е много остро, но се усеща. После през целия ден може да не замирише пак. Това не се случва всеки ден - понякога няколко дни поред, друг път не се усеща по един месец.

Бях в Ауди, оттам естествено нищо не знаят, смениха ми филтъра на климатика, продухаха някакви тръби с някаква лавандула (сериозно), след което миризмата изчезна, само за да се появи пак след няколко дни. Сега искат да им оставям колата да я тествали как мирише, кво има да тестват не мога да разбера, сякаш някой със специален нос ще дойде и ще каже точно откъде мирише.

 

Някой идея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми звучи сякаш някъде има хлабава връзка и искри/нагаря и просто с въздуха от вентилатора миризмата влиза вътре в купето.Опитай примерно веднага след запалване да включиш клапата за рециркулация в купето-да върти въздуха от купето,не да взима отвън.Доста труден за откриване според мен проблем,ще следя с интерес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хлабава връзка на кое? 

 

Определено миризмата идва през вентилатора. Не съм 100% сигурен, но мисля че се появява веднага щом включа задна да излизам от гаража, тъй като обикновено я усещам при потеглянето. Но може и на място да се появява като че ли.

Пробвал съм изцяло да спра климатика по едно време, когато миришеше всеки ден - миризма няма. Ще пробвам сега и само да върти въздуха в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами примерно на вентилатора на парното-може четките да са му заминали и да искри,може някоя намотка да му е изгоряла-както става с винтовертите и шлайфчетата.Да си усетил да работи по-шумно и странно от преди вентилатора?Не казвам че е той,но единия вариант е той.Болно място на тея коли са дренажите за отичане и ако твоите са запушени и се е наводнил някак си мотора на вентилатора може да искри.Аз поне за това се сещам.Ще се радвам някой колега да сподели друго мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш ел.реотан за подгряване на въздуха може да обгаря сега от разни полепнали боклуци, защото цяло лято не е работил. При мене на А6 така миришеше след като дълго време не беше карана, след известно време се оправи сама.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ти гледамк

 караш А6С6,където може да има такъв реотан,но колегата пише че неговото е А8Д2 където не съм чул да има такава опция.Въпреки това не пречи да се пробва на студено дали ще мирише пак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написал съм в заглавието на темата S8 D4 :)

 

Няма да е от реотан, тъй като миризмата я имаше и през лятото. 

 

Вчера направих проба да пусна климатика да върти само вътре - пак мирише. Което ме навежда на мисълта, че е нещо от самия климатик, за предпочитане е отколкото да идва от двигателя предполагам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,грешката е моя за модела.Ами в такъв случай работите клонят към мотора на парното-пробвай да го спреш напълно да не върти въобще и ако няма миризма значи ще трябва да се сваля мотора и да се прегледа и обслужи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Последно когато работи климатика - миризма има. Спра ли го да не свети бутончето AC - миризма няма, макар че парното си духа. Другата седмица имам час в сервиза, да го разглобяват и да го мислят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На по-старите модели когато копчето свети е именно спрян климатика.Да не и при теб да е така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Много е дааалеч от темата, но видях в подписа ти разходът на въпростната кола. 

Това 14.3л./100км. в какъв режим е постигнато и на базата на какъв пробег ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Райно, линкът е кликабъл...след това има детайлна разбивка. Градското му в Пловдие е 18-21 всичко останало е смесено според това, как го е въвеждал като гледам. Има доста магистрални ентрита с 10.хх до 13.хх които свалят средния порядъчно.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/651020.html?cdetail=1

Едит: Иначе този сайт е подтискащ като видиш 17к лв за две години за гориво и то на кола под 50к км пробег  :))

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Сори, нещо не получавам известявания за тази тема и късно го виждам.

 

Колегата е отговорил много правилно, чисто градско в Пловдив е 18-20 обикновено, на магистрала към 12-13 като обикновено карам 160, ако е кофти времето 140.

Тия магистрални разходи от 10-11 са основно в Германия и Австрия, където редовно има ремонти на пътя и се кара с 80-90, а от Австрия напоследък почнах да получавам глоби и се старая да карам в ограниченията.

В този ред на мисли, около 20к от километрите са навъртяни в чужбина и главно по магистрали. Ако ги нямаше тях, мисля че средния щеше да е около 16-17. Хубавото е че заради 8-те предавки при 160 е на 2500 оборота, което е доста добре за бензинов мотор. Мисля, че само Панамера/Кайен турбо поддържат по-ниски обороти.

 

През май 2017 ще станат три години айде, не е толкова зле :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, V I P E R написа:

Хубавото е че заради 8-те предавки при 160 е на 2500 оборота, което е доста добре за бензинов мотор. Мисля, че само Панамера/Кайен турбо поддържат по-ниски обороти.

 

През май 2017 ще станат три години айде, не е толкова зле :))

И моя S-tronic на 7-ма(0.519 и 4.093 диф) е с толкова по километраж, реално по GPS 152км/ч при 2500, а при 3000 е 183 по GPS 190 по километраж. Харчи 2-3л надолу V6T с тези скорости, но аеродинамиката на FL D4 е .02 по-добра и това оказава не малко влияние спрямо А7 при подобни скорости...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, само 100 оборота отгоре при 160км/ч го изкарвам на калкулатора, ако си със стандартните гуми 235/55/17.

Аеродинамиката не я бях гледал, но пък е близо 200кг по-тежка моята - което разбира се не касае пряко оборотите, но вдига разхода, а и по-леката кола може да се остави да работи на по-ниски обороти без да се мъчи двигателя. 

 

Като цяло забелязвам тенденция всички нови коли да работят на все по-ниски обороти, което ме радва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

255/40/19 и 255/45/18 са гумите но би трябвало да не влияят, понеже с нарастване на размера намалява височината и диаметърът се запазва. При 160км/ч 0.27 коефециент на твоята и .29 на моята, а с отворено крило ми е близо 0.30 оказва огромно влияние, за 180-190 да не говорим..да сме точни при 160км/ч за преодоляване на въздушното съпротивление при равна челна площ и .27 при маса 2200кг ти трябват 23кс по-малко отколкото с .30Cd, а за преодоляване на 200кг повече при тази скорост само 3кс повече...;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раликата не е толкова голям предвид, че във формулата за cda участват с умножение. Според официални документи които намирам А7 - .30*2.29м2 ; А8 - .26/27*2.41м2

Но да разликата да не е 23кс, а 11кс пак е полза на Д4 и то  при 160км/ч. А разликата в масите е все така 3кс при тази скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, DStealth said:

255/40/19 и 255/45/18 са гумите но би трябвало да не влияят, понеже с нарастване на размера намалява височината и диаметърът се запазва. 

 

На оборотите влияе само диеметърът. Дебелината играе малка роля при разхода, но и съответно натоварването на двигателя, но в твоя случай мисля че е пренебрежима.

 

Ето този калкулатор ползвам, ако някой ни се чуди за какво говорим:

http://ctny.audiworld.com/mark/s4/gears/gear_calc.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ширината увеличава челното съпротивление, но това в калкулатор няма да го намериш.

Аз ползвам този малко по-удобен е GUI-я сякаш, като се вкарат оборотите смята на всяка предавка, за която са зададене предвателните числа скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Може би малко късно по темата но,когато огасяте колата с работещ климатик ,има едно  малко радиаторче в купето което е охладено и с променята на температурата  започва да натрупва мухъл и затова започва да мирише.Затова преди  да угасите колата и изглючете климата 1-2 мин.преди това.Тегава му е смяната ,но това е  единственият начин да се оттървете  от нея.Има и по лесен но не толкова ефикасен вариант и той е да пуснете колата   да духа само вътрешно и  да сложите  в купето един специален спрей  и така 15 минути мисля беше.Това ще реши временно проблемите ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колега @urumkata, чак сега виждам какво си писал.

Това радиаторче може ли да се смени с ново и ще отпадне ли проблема, или пак ще се появи?

Такъв спрей откъде мога да си купя да го пробвам?

В момента отвреме-навреме се появява миризма - отварям люка и включвам за 1 минута вентилатора на максимум и изчезва. След няколко дни пак същото. Не е най-досадното нещо на света, ама ако може и без него ще е по-добре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторчето за което ти е написал колегата е радиатора на климатика който се намира в блока на парното което се намира под арматурното табло . Може да се смени но трябва да се свали сичко и сигурно е цифра пари , но нема смисъл като твоето не е пробито . има разни спрейове но не вършат особено работа  .меришат по няколко дни и тва е .

 

Аз до колкото рабрах има миризма на мухал и влага.  запушен е  дренажа на климатика  и водата от конденза си остава вътре в блока  има едно парче някъв дунапрен и сигурно е мухлясало и омирисало и сичко .

 

 

 

Редактирано от Donvankata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...