Jump to content

Инсталация на подгрев на седалки


AtaUzunov

Recommended Posts

Колеги,някой има ли идея защо от буксата към климатроника излизат толкова много кабели,а към буксата на седалката само два?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега дай снимка и покажи конкретно кои кабели те притесняват ?  Разгледай и в темата съм постнал няколко снимки, един дебел сно си тръгва от седалката и си отива към климатроника, не знам кои два визираш ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си стоят така на седалката отдолу, тази зеланата от първата ти снимка горе влиза в климатроника, а седалката при мен си дойде и отдолу си стърчаха тези въпросните без да влизат никъде

14922935_1388986254445039_1362500346_o.jpg.bee080683fe81adc83fc6595a7f7e273.jpg

14954440_1572326246126999_1598281547_o.jpg.437a42cddc63d985ec86ef4be5d773a8.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На втората снимка:

Жълто розова букса- Air bag

Зелена букса - управление на седалка

Червена букса - подгрев на седалки

Черна букса - плафон на седалката отдолу

 

Въпросът ми е като пусна нова инсталация какво да правя с четирите кабела от снимка 1?Най вероятно са посветка на бутоните за седалките...ама защо са 4?

 

П.П.Колега,извинявай че ползвам темата ти,но мисля че въпросът ми ще е полезен за хората които искат да направят същото като нас.

Редактирано от don_audinio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наясно ли си какво ще правиш или ще го караш както ти е кеф?

 

Червената букса е за захранване на електромоторите за местене на седалката.

Зелената букса е за подгрева.

 

Кабелите на буксата за подгрев ( към седалката ) са 4 защото 2 са за реотаните и 2 за термодатчика.

На буксата за подгрев ( към бутона ) 1 кабел входящ +, 1 кабел изходящ +, 2 кабела термодатчик, 1 кабел маса, 1 кабел подсветка.

 

Ако не си на ясно с жичките и тока иди при човек, който разбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама тука сега комплексите ли ще си избиваме не ми е ясно(ако това е отговор към мен)?!Започваш да ми обясняваш с какво съм наясно и с какво не!Ако искаш да помогнеш на колегата,на мен,както явно и на много други обясни,дай схема,запази добрия тон,помогни...

 

...аман от глупости бе братче...:wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре купих си салон с подгрев имам и управлението на климатроника термо реле какво трябва да бъде отделно ли се купува?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вторник отивам направо да ми го "инсталират" на едно място в София, по препоръка на @bonevstiliyan И не мога да кажа какво що ще трябва. Само ще изсипя двете седалки и климатроника със сите букси и срещу Х сума ще си взема колата още същия ден вечерта готова :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва никакво реле, само подходящи кабели и 2  гнезда за бушони (едното задължително качествено че е за 30А бушон).

И връзвай по тази схема:

подгрев седалки.png

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под подходящи кабели аз разбирам 2.5 квадрата. Аз така си ги представям нещата. Следващата седмица действам ! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зад седалката долу на релсите махаш пластмасите,даваш седалката назад после отпреде махаш пластмасовото капаче и има 2 болта развиваш ги даваш напреде,седалката изкача от релсите после пак назаде и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че ще да има някаква разлика при пасажерската седалка. Трябва да е същото?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз имам друго питане, срещам леки затруднение, искам да претапицирам едната седалка, да и сложа моята тапицерия на цялата облегалка, защото тази с подгрева е протрита леко , а моята е същата материя и абсолютно здрава. Някой имал ли е опит как се сменя тапицерията на облегалката ? Отзад откъм пластмасата ли се започва и изобщо, някой има ли идея ? Защото искам да бода седалките тая седмица, а само протритата тапицерия на една малка зона на шофьорската седалка ме спира . Другият вариант е ако някой знае добър автотапицер в София да ме насочи, може и на лично съобщение или в темата :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, James написа:

А аз имам друго питане, срещам леки затруднение, искам да претапицирам едната седалка, да и сложа моята тапицерия на цялата облегалка, защото тази с подгрева е протрита леко , а моята е същата материя и абсолютно здрава. Някой имал ли е опит как се сменя тапицерията на облегалката ? Отзад откъм пластмасата ли се започва и изобщо, някой има ли идея ? Защото искам да бода седалките тая седмица, а само протритата тапицерия на една малка зона на шофьорската седалка ме спира . Другият вариант е ако някой знае добър автотапицер в София да ме насочи, може и на лично съобщение или в темата :nixweiss:

Може да се направи. За целта разглобяваш седалката ( часта на която се седи и тази за облягането) болтовете са там където се получава сгъването. Облегалката се разтапицира като и се свали кората отзад.

Трябват ти дълги остри клещи и нерви, защото самият нагревател е вплетен в одеалцето което е между плата/кожата и дунапрена. Разкачат се кукичките от теловете който са на дунапрена.Куките и теловете са стоманизирани и дебели и се искат нерви и здрави пръсти:).

След това махате теловете от плата/кожата и одялцето, и с едно макетно ножче отделяш одялцето като режеш шевовете м/у него и плата/кожата. 

Вече имаш сваления подгрев и кабела с буксата.

Сваляш тапицерията на седалката на която ще го слагаш, КАТО САМО СВАЛЯШ КУКИЧКИТЕ ОТ ТАЛТА НА ДУНАПРЕНА. НЕ ОТДЕЛЯШ ОДЕАЛЦЕТО защото при махането на шевовете се разпада  самата кожа/плат на парчетата от който е съшита (което ще видиш при махатето на подгрева но аз да си кажа че ако почнеш първо с твойта...) 

Сега налагаш подгревното одеалце върху твойто и прекарваш кукичките през него, падат се където са били нали една машина ги прави( и да няма точно там дупка правиш си колкото да мине куката,няма проблем с нагреватела).

И сега най - тегавата част, да закопчаеш кукичките обратно за телта на дунапрена, започваш от долната част където се пада кръста и даваш нагоре. И да не закачиш някоя на хоризонталните телове не е фатално. Но гледай да закачиш всички на вертикалните два тела. В самият дунапрен са направени канали за тези телове и куки и за едно одеалце, но сега те са две и е малко по-трудно.

Затваряш седалката с кората ,събираш двете части като внимаваш за кабела да си го сложиш на мястото за да може да играе като се сваля или вдига облегалката. 

От това че вече има одеалце върху подгревното, топлината ще идва една идея по-бавно ,нищо фатално особено пък за облегалка.

 

Не е сложно по-скоро трудоемко.

Дано съм помогнал:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, James said:

А аз имам друго питане, срещам леки затруднение, искам да претапицирам едната седалка, да и сложа моята тапицерия на цялата облегалка, защото тази с подгрева е протрита леко , а моята е същата материя и абсолютно здрава. Някой имал ли е опит как се сменя тапицерията на облегалката ? Отзад откъм пластмасата ли се започва и изобщо, някой има ли идея ? Защото искам да бода седалките тая седмица, а само протритата тапицерия на една малка зона на шофьорската седалка ме спира . Другият вариант е ако някой знае добър автотапицер в София да ме насочи, може и на лично съобщение или в темата :nixweiss:

Колега четеш ми мислите! И аз мислех да правя същата манипулация хахаха !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, голяма драма с тази смяна тапицерия на седалки !  Значи откачих... половин месец ме забави това, накрая следващата седмица имам час да си оправя седалката при тапицер и вече другия уйкенд бодем седалките с подгрева ! Имам и още един въпрос  - Можете ли да ми кажете дали с мултицет или някаква друга схема може да се провери дали подгрева работи преди да се почне инсталирането на седалките, за да не стане после двойна работа ? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може разбира се, това е най-обикновен нагревател.Включваш мултиметъра на Омове и мериш какво е съпротивлението на краищата.Ако няма верига, значи е прекъснато някаде.

Точното съпротивление не го знам, някой от колегите, ако знае да ти го каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В седалките дали има датчик за натиск (да ли е седнал някой за да активира подгрева?)

Редактирано от Trimontcium
Объркана тема!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...