Jump to content

Ауди S3 8P тунинг проект


Recommended Posts

Здавейте, 

 

Сдобих се с една S3-ка 2008 3.2л V6, 4х4, dual-clutch автоматик. Има много неща по колата, които искам да се направят, обаче никога не съм се занимавал с тунинг и ми е малко тарсене.

 

Ще напиша нещата и моля да си кажете мнението каквото и да е то - дали си заслужава, как може да стане, къде, за колко пари. Като цяло бих предпочел някой друг да ги прави нещата поради липса на време и на опит. 

 

Неща:

  1. Смяна на автоматика с ръчка -> никога не съм разбирал идеята за автоматик на спортна кола. Липсва ми връзката с машината. Знам, че е възможно и ме интересува дали в България има къде да се направи качествено. 
  2. Инсталиране на Cruise Control -> за дълги разстояние колата в този й вид е напълно непригодна за каране. Педала е чувствителен и е почти невъзможно да поддържаш скоростта константна с минимален разход

 

Чисто информационно питане/дискусия (коя, къде, колко пари, заслужава ли си, възможно ли е ...):

  1. Инсталиране на турбина 
  2. Смяна на окачването 
  3. Смяна на спирачките
  4. Смяна на exhaust system

 

Идеята ми е, че имам тази кола и мисля, че тя има голям потенциал да стане голяям звяр, затова започвам проучване по въпроса и много ще се радвам на помощ.

 

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нещо си се пообъркал ;)Няма Audi S3 8P с 3.2 двигател! 

S3 има само с 2.0 TFSI (265PS). 3.2 двигател е слаган единствено в A3, не в S3. 

 

Освен това темата принадлежи в тунинг раздела.

Успех.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, 

 

Честита придобивка! Да те радва и да си я караш безаварийно!

 

Първото, което ще поясня е че това не е S3, а обикновена А3-ка(както колегата преди мен пояснил), просто с по-голям мотор. Имам същата, можеш да погледнеш темата ми. В нея има информация за модела като цяло, както и за проблемите и разходите конкретно по моята кола. 

 

Бих те посъветвал първо да я обслужиш качествено преди да започнеш с подобренията. Като цяло обслужването не е евтино, примерно защото по тази кола има 4-5 масла за смяна(двигател, скоростна кутия, раздатка, халдекс...). В темата ми можеш да прочетеш за проблемите с ангренажните вериги и със скоростната кутия, до които може да доведе ненавременното и некачествено обслужване.

 

По първия ти въпрос - намирането на ръчна скоростна кутия и прилежащите й части не би трябвало да е проблем, тъй като има такива размазани коли по моргите. От познати знам, че не е лесно и евтино начинание, защото освен чисто хардуерната част на процедурата има и много електроника и софтуер за смяна и "лъжене".  Аз лично не бих се захванал, освен ако DSG-то не си е тотално заминало(мехатроник, съединители и т.н.), но ти си знаеш. Колко би излязло всичко е трудно да се каже, защото зависи от много фактори. 

 

За cruise control-а има доста информация в "съседни теми" и като цяло е най-лесно постижимата модификация от тези, които искаш да направиш.

 

По следващите въпроси:

1. Отправих въпрос към две родни тунинг фирми(по спомен Drag power и TST racing), колко би ми струвало да се постигнат около 350коня на този мотор, чрез поставяне на турбина. Едните ми отговориха 24,000 лв, а другите - че при всички положения ще е над 10,000 лв. По американски сайтове съм виждал турбо китове за този мотор на стойност между 6,000 и 15,000 долара, в зависимост от желаната мощност. Ако събираш и преправяш части втора употреба от различни коли, вероятно може да стане по-евтино.

 

2. Не знам колко би струвало, варианти много. На мен лично стандартното окачване ми е прекалено твърдо, пък за още по-спортно не ми се мисли. 

 

3. Колата е с 345мм дискове отпред и също не малки, вентилирани отзад. Моята спира изключително добре, без да съм пипал каквото и да е по спирачките откакто съм купил колата. Спира по-добре от S4 B6 и S6 C5 на мои приятели.

 

4. Изпускателните системи на Milltek и Magnaflow за тази кола струват около 1500лв. По-евтини марки като Inoxcar предлагат варианти и за около 1000лв.

 

 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, Jesus said:

Продавай тази А3-ка преди да е изтракала веригата... :hilezh:

Вземи си истинско S3 - там вече има какво да се тунингова...:zustimm:

 

 

Няма как да я продам, не мога да й взема парите ... затова искам да видя какво да правя от тук нататък. Какви са разликите между A3 и S3 и защо тази А3-ка да не може да се тунингова ? 

 

22 minutes ago, Moonland said:

Колега, нещо си се пообъркал ;)Няма Audi S3 8P с 3.2 двигател! 

S3 има само с 2.0 TFSI (265PS). 3.2 двигател е слаган единствено в A3, не в S3. 

 

Освен това темата принадлежи в тунинг раздела.

Успех.

 

Мда ... докато съм я писал си мислех за друго ... Как да преместя темата ? 

 

6 minutes ago, manoleo said:

Здравей колега, 

 

Честита придобивка! Да те радва и да си я караш безаварийно!

 

Първото, което ще поясня е че това не е S3, а обикновена А3-ка(както колегата преди мен пояснил), просто с по-голям мотор. Имам същата, можеш да погледнеш темата ми. В нея има информация за модела като цяло, както и за проблемите и разходите конкретно по моята кола. 

 

Бих те посъветвал първо да я обслужиш качествено преди да започнеш с подобренията. Като цяло обслужването не е евтино, примерно защото по тази кола има 4-5 масла за смяна(двигател, скоростна кутия, раздатка, халдекс...). В темата ми можеш да прочетеш за проблемите с ангренажните вериги и със скоростната кутия, до които може да доведе ненавременното и некачествено обслужване.

 

По първия ти въпрос - намирането на ръчна скоростна кутия и прилежащите й части не би трябвало да е проблем, тъй като има такива размазани коли по моргите. От познати знам, че не е лесно и евтино начинание, защото освен чисто хардуерната част на процедурата има и много електроника и софтуер за смяна и "лъжене".  Аз лично не бих се захванал, освен ако DSG-то не си е тотално заминало(мехатроник, съединители и т.н.), но ти си знаеш. Колко би излязло всичко е трудно да се каже, защото зависи от много фактори. 

 

За cruise control-а има доста информация в "съседни теми" и като цяло е най-лесно постижимата модификация от тези, които искаш да направиш.

 

По следващите въпроси:

1. Отправих въпрос към две родни тунинг фирми(по спомен Drag power и TST racing), колко би ми струвало да се постигнат около 350коня на този мотор, чрез поставяне на турбина. Едните ми отговориха 24,000 лв, а другите - че при всички положения ще е над 10,000 лв. По американски сайтове съм виждал турбо китове за този мотор на стойност между 6,000 и 15,000 долара, в зависимост от желаната мощност. Ако събираш и преправяш части втора употреба от различни коли, вероятно може да стане по-евтино.

 

2. Не знам колко би струвало, варианти много. На мен лично стандартното окачване ми е прекалено твърдо, пък за още по-спортно не ми се мисли. 

 

3. Колата е с 345мм дискове отпред и също не малки, вентилирани отзад. Моята спира изключително добре, без да съм пипал каквото и да е по спирачките откакто съм купил колата. Спира по-добре от S4 B6 и S6 C5 на мои приятели.

 

4. Изпускателните системи на Milltek и Magnaflow за тази кола струват около 1500лв. По-евтини марки като Inoxcar предлагат варианти и за около 1000лв.

 

 

Благодаря ти. Ще прочета темата ти и ще продължа от там :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 minutes ago, mp3por said:

 

Няма как да я продам, не мога да й взема парите ... затова искам да видя какво да правя от тук нататък. Какви са разликите между A3 и S3 и защо тази А3-ка да не може да се тунингова ? 

 

Aко искаш да "тунинговаш" - значи ще ДАВАШ пари и то не малко...  и накрая ще си хвърлил 10/20 хил.лв и пак няма да може да и вземеш парите... :nixweiss:

 

Колегата manoleo ти е отговорил: 

1. Отправих въпрос към две родни тунинг фирми Едните ми отговориха 24,000 лв, :lupe:а другите - че при всички положения ще е над 10,000 лв. 

 

Затова продаваш колата за колкото можеш и добавяш парите заделени за тунинг - и ще си вземеш S3 8P и няма да съжаляваш...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, mp3por написа:

Какви са разликите между A3 и S3 и защо тази А3-ка да не може да се тунингова ? 

 

Мда ... докато съм я писал си мислех за друго ... Как да преместя темата ? 

 

 

Темата вече е преместена.

 

Иначе разликите между Aх и Sx (в случая А3 - S3) са съществени - почвайки от двигателя, екстериора, окачването, интериора (в по-малка степен) и т.н. - различна кола в същото базово купе. Така седят нещата и ако сравняваме S3 с RS3.

 Ако са ти продали колата (и си бил наивен (без цел да те обидя) да я купиш) за S3 - бих си искал парите обратно :) Отделно както и колега спомена по-горе - 3.2 далеч не е най-надеждния и сполучлив двигател в купето... ако не вложиш пари превантивно в него още преди да помислиш за какъвто и да е тунинг - можеш да имаш сериозни проблеми. 

 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в мощността между А3 3.2 и S3 e само 15 коня, но въпреки това S3-ката има доста по-добри динамични характеристики. S-ката несъмнено е по-добрата кола и като технически данни, и като външен вид. От друга страна S3, започва от около 25хил. лв на нашия пазар, което според мен е необосновано висока цена за такава кола, на фона на алтернативите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем,ще кажа.

Изхождам от това,че S3 има турбина,а 3.2 си е атмосферен мотор.

Не казвам,че е лош шестака,но един ден може и да искаш да го засилиш.

Примерно в доста теми се започват сравнения между 4.2 V8 и 3.0TFSI,как като се добави чарджър на осмака и т.н. ще прелети 3.0T.

Вярно е,но тук у нас малко ще се наемат на такива интервенции по колите си,които все още са свързани с доста пари.

Та между двата мотора в А3/8Р,8РА/ купе невярвам да са по-различни нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, manoleo написа:

Разликата в мощността между А3 3.2 и S3 e само 15 коня, но въпреки това S3-ката има доста по-добри динамични характеристики. 

 

Така е, а и мощността на двигателя  сама по себе си не е всичко -

  • 2.0 TFSI (S3) достига своите 265 PS при 6000 оборота, 3.2 своите 250 PS при 6300
  • 2.0 TFSI (S3) - 350nm, 3.2 - 320nm
  • S3 е по-леко
  • 0-100км/ч за 5,5сек спрямо 6,1сек.
  • S3 гори осезаемо по-малко (~1,5 литър по-малко на 100)

S3 предлага доста по-различна динамика. Отделно останалите разлики като окачване, аеродинамика и т.н. Няма защо въобще да се сравняват - 3.2 e просто мощен атмосферен двигател в A3 купе, за съжаление при това не особено успешен - нито от маркетингова гледна точка, нито технически (заради което бива спрян през 2009).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от мерака на собственика, но от това такова чудовище може да стане... За 350 к.с. обаче не си струва дори да си го помислиш! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, vermeer said:

Много зависи от мерака на собственика, но от това такова чудовище може да стане... За 350 к.с. обаче не си струва дори да си го помислиш! 

Мерак има - интересува ме къде може да стане това "чудовище", че да мога да питам за колко пари и време говорим, както и какви са възможностите. Така най-лесно ще знам какво да правя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, mp3por said:

Мерак има - интересува ме къде може да стане това "чудовище", че да мога да питам за колко пари и време говорим, както и какви са възможностите. Така най-лесно ще знам какво да правя :)


Грешна ти е стратегията. Трябва да си на ясно какво искаш. "Колко ще излезе?" е въпрос, на който каквото и да се отговори все е грешно, същото важи и за времето. Кадровия проблем въобще не е за пренебрегване. Ако не си на ясно ти сам от какво имаш нужда, как и от кого да се направи по-добре въобще не се захващай.

С въпроси в тоя форум - забрави...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

41 minutes ago, tonko2.0T said:

Примерно в доста теми се започват сравнения между 4.2 V8 и 3.0TFSI,как като се добави чарджър на осмака и т.н. ще прелети 3.0T.

мда точно вчера гледах колко са китовете на 4.2 V8 и ми прилоша от цени.
RS4-рки B7 мици за по 12-15 000 евра оообаче чарджър за тях още 8-10 000. е не си заслужава и там тая операция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VR6 ли е тва 3.2 ?

Има няколко турбинирани VR6 в ТТ и Голф в България по 500+ коня.

Само в тоя форум имаше 2 или 3 такива преди 5 години още, помня.

 

Примерно:

 

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, mp3por написа:

Здавейте,


 

Сдобих се с една S3-ка 2008 3

  1. Инсталиране на Cruise Control -> за дълги разстояние колата в този й вид е напълно непригодна за каране. Педала е чувствителен и е почти невъзможно да поддържаш скоростта константна с минимален разход

Интересно как толкоз нова кола /2008г./ и да няма автопилот/темпомат/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да е нова? на 8 години? А и в Ауди моделите 2017 също темпомата е отделна екстра. Както и ксенона. Дори и бордкомпютъра и климатроника при някои. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, mp3por said:

Мерак има - интересува ме къде може да стане това "чудовище", че да мога да питам за колко пари и време говорим, както и какви са възможностите. Така най-лесно ще знам какво да правя :)

 

Можеш да питаш в споменатите вече фирми Madness Motorsport, TST Racing, Drag power. Със сигурност има и други. А ето и линкове, на които можеш да разгледаш готови турбо китове:

линк 1

линк 2

линк 3

 

Като цяло това което искаш да направиш е правено много пъти с този мотор и не е трудно постижимо чисто технически. Ще стува обаче доста пари, ако искаш да стане хубаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...