Jump to content

6-степенната ръчна скоростна кутия от серия 01E - проблеми и недостатъци


Recommended Posts

Здравейте колеги. В тази тема, ми се иска да разискаме кой, какъв опит има с 6-степенните дизелови скоростни кутии. Тъй като мненията са доста противоречиви и разхвърляни, ми се иска да ги съберем в една тема. Лично моя опит е доста горчив. Закупих колата, със сменена вече скоростна кутия и се надявах, че всичко ще е наред. Обаче няколко месеца и не чак толкова много километри след това се оказа че грешах. Потърпях известно време и я смених отново със 6-степенна този път от 2.5 душегуб (забравих да вметна че кутията с която купих колата беше от А4 с код GVA) и си помислих, че от тук нататък ми остават само безпроблемни километри. Няколко месеца по късно отново се оказа,че греша. Сега се питам - Дали да търся отново 6-степенна или този път да се огледам за 5 степенна. От всичко което изчетох по темата се оказва че разликата в предавателните числа между последните предавки на двете кутии е нищожна, икономия на гориво почти няма. За сметка на това обаче 5 степенната кутия се оказва в пъти по-безпроблемна. Моля дайте мненията си и разкажете вашия опит с тези кутии. Нека да отбелязваме както негативите, така и позитивите. Иска ми се да вярвам, че проблема е само при моят автомобил, но като гледам колко малко здрави 6 степенни кутии има, а колко много 5 степенни такива по моргите ми се струва че проблема е повсеместен. Многократно търсих инфо и в чужди сайтове за решаване на този проблем. В повечето от темите които прегледах се стигаше до подмяна на лагери на изходящия вал (output shaft) както и на самия вал поради износване на конусен лагер който се състои от 23 конусни ролки и лагерува във вала и зъбното колело на четвърта предавка. Това води до шум, който се чува на всички предавки, както и на свободна. Шума се увеличава с увеличаването на скоростта и не зависи от оборотите на двигателя. Резервен такъв лагер може и да има, но аз лично не намерих. Тези на диференциала, които също са заподозрени за въпросния шум пък са прекалено скъпи и подмяната им доближава цената на кутия втора ръка. От VAG са вложили оригинално лагери SKF, като от ляво лагера който намерих в старата ми и вече повредена скоростна кутия е с номер BT1-0082/QCL7C с размери dmm - 41,275; Dmm - 73,431; Tmm - 20,758; Bmm -19.812. А от дясно с номер BT1B 328612 C/QCL7C и размери dmm - 41.000; Dmm - 68.000; Tmm - 17.500; Bmm - 18.050. На единият от тях (не помня кой от двата) има заместители. Другия обаче се предлага единствено от SKF и е специализиран точно за тези скоростни кутии на VAG. Причината за това е ясна - цена за единия - около 50 $. В моя случай обаче проблема изглежда не е в тях. На тази мисъл ме навява опита ми да завъртя на ръка пиньона и изходящия вал. На свободна предавка прави около половин оборот и затяга. След напъване отпуска и пак така. Усеща се все едно хрупа. За това си мисля че по скоро е другия лагер за който писах по горе - 23 roaler bearing. Това обаче ще установя със сигурност когато успея да разглобя напълно кутията. за сега за това не остава време. Този проблем, до колкото разбрах не се проявява при бензиновите кутии от същата серия. Тяхната болка пък били синхронизаторите на първа предавка, които след изклщчване на предавката не се връщат в изходна позиция и това води до прекалено бързото им износване. За тях се предлагат ремонтни комплекти с нови синхронизатори и пружини за тях, както и гарнитури и семеринги. За дизеловите обаче комплект лагери не намерих - поне не тези които ми трябват. За сега толкова от мен. По-натам ще кача и снимки от разглабянето и проблемните части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Смени ли маслото на тези кутии и с какво?

 

Аз знам, че на ваг са здрави ръчните кутии и рядко съм срещал теми за проблеми с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблеми имат всичките.Аз съм с 5 степенна на бензинова кола....първа влиза само като е спряла колата(което не е редно), а втора си иска финно натискане, докато не влезе в даден момент.Масло съм сменял 2 пъти за проба и разлика почти няма(всъщност съсвем леко се подобри).

За мен са синхронизатори, карал съм и други бензинови на 300 000км. и там е същата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега, между 5 или 6 степенна 01Е кутии, разликата е само в още едно зъбно колело, на 5 степенната има дистанционна втулка вместо зъбно колело. Като устройство са напълно еднакви. Така, че колкото е здрава 5-цата толкова и 6-цата. Как са експлоатирани е въпроса. Ако маслото е заводското, както в повечето случаи след 300 000 км е нормално да си заминат. Ако е сменяно като хората тези кутии ще живеят много повече. С муфата на 1-ва/2-ра имат проблеми с времето, но това се оправя. 

Редактирано от d_anev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Не зная защо имаш проблеми с твоите кутии, но зная че масово проектите с по 400+кс преминават от 5ца към 6 степенна 01Е. @Ц Е Ц О караше 600кс със 01Е DQT. Масово я слагат в САЩ на 500-600кс 2.7Т които отиват на над 600Нм. @TiL Също бодна такава кутия на неговата кола. 500нм почти 1900кг тулуп кватро и си я ръчка като все едно кара кашон 800 кила.


Аз знам, че това е най-здравата кутия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чел dqt е предпочитания избор... Моята държи вече незнам колко десетки хиляди километра. Както каза Оги не я жаля и от време на време тръгвам на първа от 4000 оборота и тулупа стаа кат баварка :hilezh: Предполагам се съобразяваш и с дифа ако си куатро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Само на предно съм колега, за това няма с какво да се съобразявам. Въпреки това кутията ми вие все по-зловещо. Дано изкара до пролетта, когато мисля да я подменя за втори път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Малко развитие по темата. От вчера съм със сменени лагери на диференциала, нови семеринги (от дясно стария прокапа), ново масло в скоростите. До тук добре. Прекръстих се, качих се в колата и си казах дано да го няма този шум вече. Забравих да спомена че старите лагери си бяха заминали и се надявах това да е бил проблема. Да ама не. Шума определено не е толкова натрапчив като преди. Започваше да се чува още при 20км/ч напоследък. Сега започва някъде към 35 да се чува, но определено го има. Започна да ми писва тая сага вече. Новите лагери излезнаха към 80 лв., маслото за кутията и семерингите - не съм питал но май към 60 и около 100 лв. работа. До тук равносметката за 2 години 710 лв разходи по скоростна кутия (със закупуването на тази, с която съм в момента/400лв и работа за смяната и 150лв) и виенето си го има. Другата седмица ще раздробя старата скоростна кутия на съставни части (вече съм оборудван с ръководство как се разглабя) да видя с очите си какво се случва. До тогава загадката остава и при 100 км/ч си се движа все едно с автобус Чавдар. По младите колеги да ме прощават ако не помнят тези автобуси, но за тях ще кажа само че шумовете от скоростите и диференциалите им можеха да ти промият мозъка при по-продължително пътуване. За сега от мен толкова. Когато имам развитие ще пиша отново. Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Една кутия може да вие от няколко места не само от лагерите на дифа.

Може да е от самия диф (износени планетни и сателитни колела) ,

Може да е някой от лагерите на валовете.

Може да е от неправилно контактно петно м/у корона и пиньон.

Значение има даже  какво си използвал за уплътнение на капака защото от него зависи луфта на лагерите на дифа 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Напълно на ясно съм с тези неща колега. Сега шума го има само като съм на скорост. На свободна няма виене или е едва доловимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

сменят ли се лагери на кутия, се сменят ВСИЧКИТЕ, на парче е все едно да евеш с едно вкарване, доволни няма ^_^.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Реших да побутна темата със скоростите. Моята скоростна започна да вие, сложих и добавка в маслото, намали шума, но си пее доволно :nixweiss:.

До 40км, не се чува грам шум, след 40 се започва и шумът го има на всички скорости. Най-много се чува на 6-та, когато пусна газта и колата се движи на скорост под 100км.

Всъщност шумът е доста по силен при пускане на скорост на коя и да е предавка, отколкото при набиране.

Моля за съвет. Не знам какво да правя. Да търся друга кутия, да сменям лагери? Притеснявам се че ако взема втора употреба може да ме изиграят и да ми дадат същата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

А как се решава проблема с трудното влизане на първа при лек ход? Тампоните са здрави и маслото е сменено преди 1000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.12.2019 г. at 12:33, simoV49 написа:

А как се решава проблема с трудното влизане на първа при лек ход.................

Такъв "проблем" няма, на ход НЕ би трябвало да МОЖЕ да се вкарва първа, освен ако не е непосредствено преди спиране.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно. Моята си работи! Сигурно е от нещо друго.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.12.2019 г. at 22:29, NIKO написа:

Такъв "проблем" няма, на ход НЕ би трябвало да МОЖЕ да се вкарва първа, освен ако не е непосредствено преди спиране.

Точно за непосредствено преди спиране имах предвид, но не го прави винаги. Ще мръдна до някой, който ги разбира и да каже какво и колко. Трябва да видя сега на по-топлото време дали го прави пак. Освен това и лоста леко шава при пускане на гaзта/тръгва, дупки, ЦАР БОРИС 3. Мислех, че тампоните ще оправят проблема, ама к*р.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 10.09.2018 г. at 21:34, vladaeca написа:

Реших да побутна темата със скоростите. Моята скоростна започна да вие, сложих и добавка в маслото, намали шума, но си пее доволно :nixweiss:.

До 40км, не се чува грам шум, след 40 се започва и шумът го има на всички скорости. Най-много се чува на 6-та, когато пусна газта и колата се движи на скорост под 100км.

Всъщност шумът е доста по силен при пускане на скорост на коя и да е предавка, отколкото при набиране.

Моля за съвет. Не знам какво да правя. Да търся друга кутия, да сменям лагери? Притеснявам се че ако взема втора употреба може да ме изиграят и да ми дадат същата.

 

Същия бе и при мен проблема колега. Реших го със поредната скоростна кутия втора ръка (за мен трета по ред, за колата четвърта). За сега не вие, но се появиха редица други проблемчета, къде по малки, къде не толкова, и май ще се разделяме с "драговерната". Някак да дам още 2к за ремонти, при положение, че и миналата година дадох толкова, а реално цената на колата е около 3к, ми се вижда безпредметно.

 

За сега толкова от мен. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...