Jump to content

Ниски показания на дебитомер


reindjura

Recommended Posts

Мапа е на тръбата преди всм. колектор, вадих го и го чистих още като я взех със спрей за дебитомери. горивния не е сменян, но е ман и е под 15 000км, но е добре да се смени преди зимата. екуто ще е мн трудно да убедя човека май, иначе утре ще сменя н75 с н18 май беше за упр. на егра, четоч че е същия май и поне ще мога да изключа клапана при същите показания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлики не е 100% съвместим, но може да се опита. Ще има по-голям лаг. N18 е с по-тесен отвор.

http://www.myturbodiesel.com/threads/swaping-valves-n75-and-n18.25124/

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих тема как се замества с клапан за PD 1J0 906 627 A като се сложи нова букса, заради различния куплунг на клапана и е многооо по-евтин. Това е по-добрия вариант май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутнах малко актуатора, за да намали пика в началото, но и това не променя картинката. някой има ли лог или графика как трябва да изглежда турбото ако всичко е наред? И още нещо, при афн на пасат максималните мг в началото 2000 оборота са 42 при торк лимитера и падат бавно до около 37 на 4000. при мен торка е на 41мг в началото, той е записан в картите и не би трябвало да се мени, независимо от реалната стойност на мг на IQ нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са резултатите от смяната на клапан и филтър на картерната вентилация. Имаше и сцепен пластмасов маркуч между филтъра и клапана... при него за сега е секундно лепило, санитарен силикон и изолираща самозалепваща лента по цялата дължина. 

 

LOG-01-001-xxx-xxx-page-001.jpgLOG-01-003-xxx-xxx-page-001 (1).jpgLOG-01-011-xxx-xxx-page-001.jpgLOG-01-008-001-xxx-page-001.jpgN75-page-001.jpg

Torque Limiter-page-001.jpg

Торк лимитера ми изглежда малко странно, не ми се струва много добре. Лимитерите са на 4-та и не ми стигна пътя, за това не е до 4000 оборота, но разликата се вижда и до тези. Остава въпроса и за резкия спад на турбото на средни обороти, който влияе и на стойността на дебитомера, който сега поне не лимитира, където го правече преди, но като цяло след 3000 оборота пак има много голям спад. 

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е пасат от същата година AFN мотор.  От 1900 до 2500 оборота има ралика от 1мг Torque passat-page-001.jpg

 

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Torque лимитера в таблиците го касаят само 2 неща - обороти и атмосферно налягане. В случая има 3 варианта за обяснение на разликите - различни версии на софтуера, различно атмосферно налягане по време на теста или 1та от 2те коли е ремапвана(въпреки че това в случая трудно би се нарекло ремап). За мен в случая необичайния лимитер е твоя. Нещо, което също не мога да си обясня е защо сравняваш графики от различни рънове. Така изводите не са гарантирано верни и може да гониш вятърни мелници. Параметрите на двигателя при няколко последователни ръна под пълно натоварване се изменят доста - интеркулер, глава се загряват, охлаждат се и т.н.

Резкия спад в налягането и МАФ-а се дължи на рязкото покачване на Torque лимитера точно в същия момент. То води до лек, но рязък пик в налягането, който от своя страна води до рязък и малко по-радикален опит за корекция в посока надолу, налягането пада под целевото(с него и МАФ-а) и след това пак постепенно се връща там където трябва да бъде. Това цялото се дължи очевидно на приоритета на компютъра да не се надвишава целевото налягане пред това да е под него. Ако искаш да разбереш концептуално на какъв принцип стават корекциите на Н75, потърси какво е PID controller в нета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие наясно ли сте кое е първо - яйцето или кокошката?

Компютърът не намалява мощността чрез геометрията, а с намаляване на подаваното гориво.

Геометрията служи за постигане на максимално налягане на всички обороти и го регулира в посока намаление само, ако стига абсулютния максимум, който му е даден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася.

Никъде не съм написал, че мощността се контролира чрез геометрията.

Компютъра гони точно определени стойности на налягането, а лимитерите са праг на максимално отклонение в критичната посока, която в случая е нагоре. Ако беше така, както казваш, щеше да има само лимитери - не виждам смисъл да се хаби изчислителна мощ и памет за 2 таблици след като едната не прави нищо.

Пак казвам, направете си труда да разберете какво е PID контролер и много неща ще ви станат ясни. Макар това да звучи като хардуерен елемент(какъвто може да бъде), може също толкова успешно функционалността му да бъде имплементирана изцяло софтуерно и се ползва за контролиране на много неща в един двигател - други примери освен геометрията са ЕГР, дросела при бензините(ако е електрически), сигурен съм че има и други .

И да перифразирам обяснението си за горната ситуация, за да стане по-ясно. Торк лимитера се покачва рязко в един момент на графиката, което в условията на достатъчно отчетен въздух(каквито очевидно те са), води до покачване на подаденото гориво. В зависимост от обстоятелствата(обороти, предварение и продължителност на инжекцията) дори и малки изменения в количеството на подавано гориво могат да доведат до осезаема разлика в температурата на изгорелите газове, което е и единия от двата основни фактора, от които зависи развъртането на турбината. Впечатленията ми дотук показват, че всичко това трябва да ти е добре известно и ясно. Оттук нататък следва това, което съм написал в предния си пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам концепцията, за която говорите, но странното е че при пасата с торк плавно падащ от 42 надолу, както и IQ плавно го следва от 42 надолу, има същия пик и спад в турбото на г/д тези обороти, което по-скоро ме навежда на мисълта за хардуерен проблем, причинен от износване на нещо в с-мата. Мен ме притеснява разликата в торк лимитерите и този пик от нищото в моя. ще се окаже, че трябва софтуерно да се промени таблицата на торка и евентуално тази на *75 в този диапазон на обороти, IQ и налягане, което ще е на цената на ремап най-вероятно. Някой има ли таблиците за afn за torque, pump voltage, n75, SOI, turbo... за alh се намират, но за afn аз не видях никъде...

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е и някъде около тези обороти осезаемо да се изменят параметрите на инжекцията - SOI и/или DOI. Ако искаш да разнищиш нещата, лог на тези 2те също ще помогне.

Като цяло според мен няма причина за притеснение, ако усещането ти за колата е нормално. С адреси на карти не мога да помогна, моята е ПД. И да, ако трябва някой да ти го прави, ще е равносилно на ремап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Нещо, което не е по темата съвсем, но го констатирах след като оправих центровката на помпата. Беше на около 70 и чукаше и тресеше на праен ход като загрее. Сега е към 55, соленоида е на 40-50%... не можах да го докарам около 10%, страшно чувствително е, но и в момента е леко на предварение над синята линия. Колата спря да чука на празен ход, и спря да тресе като загрее. Пали по същият начин като преди и върви по същият начин като преди. Това което направих е да сваля мг на празен ход на 3.2 софтуерно и сега е и една идея по-жива до средни обороти. Така че за мен поне не е вярно или не за всички АФН, че трябва да са напредварение, около 65-70, както гояма група хора твърдят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

65-70 са стоиностите на предварение по вертикалата на графиката.По хоризонталата са стоиностите на температурата на горовото.Градусите са на 04 канал.

Колега,reindjura-абсолютно съм съгласен с теб,за това че при всеки мотор е индивудално за оптимална центровка на таиминга.На мой познат с 1Z(90)(аналогичен на АФН),при 65-70 работи по-грапаво и не е толкова чувствителен педала на газта в ниските.Експериментирахме с графиката и се оказа че на закъснение(даже слиза под червената) колата върви най-"мазно".Студена пали по-трудно,но на колегата не му пречи.Консултирахме се с Дани от Монтана,който предполага че може и от позапушена цедка на авансатора да дава отклонения от реалната стойност на предварение.Аз бих ти препоръчал да свалиш още малко милиграмите-2-2.2

Впрочем Дани я чипоса преди две седмици и бодна 0.216 разпръсквачи.Колата живна и надхвърли очакванията за вървеж.Дани е точен и много ги пипа тези печки.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези разлики се дължат и на отклонения в дюзата, която отчита момента на впръскване. Ако тя го дава изместено, това, което гледаш с компютъра не е точно реалното.

 

И това съм го видял как се случва. И ако не беше на моята кола нямаше как да разбера, че е изместила показанието с 1-2гр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети част от мое мнение отпреди, може да ти е от полза.

 

.......Историята е, че имахме два еднакви Пасата АФН-и. Единия върви страхотно със съвсем леко натиснат педал, другия(моя) все трябваше да го натискаш за да върви.Иначе деботимери помпи аванси настройки - всичко еднакво.

Направи ми впечаление, че след 3000 оборота при моя Пасат стойностите на дебитомера бяха с около 100-на мг по-малко от на другия Пасат.Ако оня държеше 850мг при около 3200рпм(по спомени карам), моя на тези обороти падаше около 750мг.

Дебитомери сменях - ала-бала - същото.Другия Пасат се усещаше по-жив и това мира не ми даваше.

Смених повдигачите(единия беше дал фира, а вала беше перфе) и след смяната още като седнах викам си айдееее това е нещо друго.Колата определено вървеше по-добре.

Направих лог пак на пълна газ на 3-та до 4000 оборота и какво да видя - дебитомера държи 850мг почти докрай.

Колата стана чудесна, бученето намаля леко, но определено си го имаше и ме дразнеше а другия Пасат(на баща ми), който беше и по-стара година просто вървеше с лекота и ни бучене ни нищо

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...