Jump to content

Ниски показания на дебитомер


reindjura

Recommended Posts

Здравейте, колеги, темата я има разисквана по принцип и в този и в английския вариант на форума, но при мен остава неясна причината за ниските показания на дебитомера. Купих си наскоро ауди а4 б5 1.9 АФН. Качих я на ваг-ком преди няколко дни и се оказа, че заради ниските показания на дебитомера лимитира горивото над 2800 оборота. Купих нов дебитомер Бош с оригиналния номер на стария - нещата се подобриха с няколко процента, но като цяло мога да заключа, че стария дебитомер е в отлично здраве... както и да е. Поръчах метални пластини с гарнитури и елиминирах ЕГР-а. Тука нещата се пооправиха и показанията станаха почти както трява, но след 2800-3000 оборота цялата графика на дебитомера се имества много ниско и отново лимитира на места. Днес реших да откача всмукателния колектор, за да се изчисти като предолагах, че оттам ма проблем във високите обороти, но се оказа, че колектора е чист... има малко маслени наслоявания и нагар, но като цяло по-скоро е мръсен, отколкото запушен, при клапаните също нямаше проблем, съвсем чисто е... и това го елиминирах като проблем. Свалих и проверих с напипване турбопътищата за сцепени маркучи и не установих проблеми. Графиката на  турбото е добре. поддържа си налягането в целия диапазон, duty cycle при 400 оборота стой на 74%. Не виждам никакъв проблем с центровката, дюзите и IQ на празен ход, това което мога да проверя с програмата. Остава въпроса какво кара дебитомера да показва ниски стойности след определени обороти.  Това е графиката на дебитомера на 3-та от около 1200 до около 4000 оборота и графика на лимитерите - при тях сивата линия е MAF limiter, жълтата е IQ и оранжевата е Torque. Вижда се, че вместо да седи над Torque-a дебитомера пада под него и има проблем с горивото от 2800 нагоре. Някакви идеи какво може да го предизвиква ?! 003 EGR OFF-page-001.jpg

Limiters-page-001.jpg

Limiters.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което се сещам в момента е задръстен кулер с масло... възможно ли е да предизвика такъв спад в потока на въздух? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно си е толкова въздуха.

А защо - ако няма спукано, което може и да е кулер, но при спукване обикновено дава повече от реалното, остава да ти намалява горивото по някаква причина и сигурно са много, но се сещам аванс - ако не прави нужния аванс не пуска и гориво. Виж как се движи спрямо очакваните стойности в движение.

 

Това като го гледаш на макс. товар ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, WOT аванса на пр ход е 2.8% като е леко на предварвние на горната граница, но ми сецструва нереално да ограничава там. би тр на 3000 оборота въздуха през дебитомера да е поне 850. на пасата на приятел с АФН е както трябва иии се усеща след 2500 rpm. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въздушен филтър предполагам си сменил. Пробвай също с друг дебитомер от друга кола който се знае че работи със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм купил нов дебитомер, който дава същите показания като стария и двата им падат показанията над 2800 оборота, не вярвам там да е проблема. Филтъра е нов да. Картерната вентилация е омазала навсякъде, поръчал съм нов клапан и филтър, че на входа на турбото като разкачих маркуча имаше масло, но дори да не работи клапана и да не затваря това едва ли е причина за проблема. Четох в една тема за подобен проблем и човека каза, че е сменял повдигачи и стойността на дебитомера се е вдигнала.. това също може да е вариант. Иначе 

ще оправя центровката на 4-ти канал да показва 8-10% на авансатора и ще видим как ще е. Помпата е обслужена с нов ремонтен комплект, не е пипана с ваг-ком и е оставена при загрят мотор на 3.6мг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, reindjura написа:

Четох в една тема за подобен проблем и човека каза, че е сменял повдигачи и стойността на дебитомера се е вдигнала.. това също може да е вариант

Много вероятен сценарии, при проблем с луфта на клапаните се усеща във високите. Има и друго не са само клапаните, от тях евентуално е наклона на кривата, но не и резкия спад.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е да рабера кое е първичното, дали проблема с недостига на въздух през дебитомера говори за проблем с повдигачите, или затиснат път на нагнетения въздух, например масло в кулера или пък незатворен клапан на картерните гаове и сцепен маркуч към блока от преналягане поради затиснат филтър и оттам турбото да дърпа неизмерен въздух или... има проблем с Н75 или забиващ актуатор или проблем с геометрията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен с мръсната геометрия вдига до 1.6 бар, гледам го по бустметъра, реже директно ако не пусна педала. Картинката прилича на задействала защита. Със сигурност налягането на турбината минава 1.4 при теб.

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма чип трябва да си на 1.9 абсолютна стойност, тука отива към 2,05. След това те лепи за линията. Корекцията трабва да се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исканата е 1.95, при 90-те коня на ALH пика е доста по-голям - към 2.1 и регулира по-рано на 1.95, докато при тоя АФН го държи наистина малко по-нагоре от исканата стойност чак до 2700 оборота, но е така и при АФН-а на пасата на мой приятел, графиката е аналогична, там също има лек спад, но явно не достатъчно, за да почне да лимитира горивото. Пасат работи и движи съсем добре, разликата идва точно след тия 2800 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитва се да компенсира високат стойност на МАF и го сваля под чертата със същия процент, но за зла участ след това нещата стават по-зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, моя грешка, бързах да я сложа преди да изляза за работа и не съм писал и на самата графика. Това измерих днес след смяна на няколко привидно здрави маркучи за вакуум от н75. може би наистина ще се наложи врътка назад на актуатора, макар че е в норми duty cycle.... все едно актуатора не иска да регулира наляга ето, когато трябва да го намали

received_1343389239018554.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомени от лейбъл файл на немски и май бяха в диапазона 70-95% duty cycle за помпата и 14-60 градуса тайминг при товар и около 4000 оборота.

И не повече от 2 градуса разлика между искана и реална стойност на тайминга по целия диапазон

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си горивния филтър, ако не си. Ако си със външен МАП го смени с на приятеля ти (ако и той е с външен), ако си с вътрешен виж дали вакуума не е затлачен с масло. Не е изключено и някой да се е правил на чичко Келеш, и да се е вихрил по горивните карти - свери номера на ЕКУ-то на приятеля ти, и ги смени за проба.

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...