Jump to content

1.8Т бяло-син дим при загрял двигател


Марио Кръстев

Recommended Posts

Здравейте колеги!


От скоро съм собственик на А4 Б5 Авант 1.8Т AJL '98 без Quattro и без газ.

Първо искам да отбележа, че техническите ми познания са по-скоро към минимума. Четох в различни теми, но не открих човек със същия проблем.

Та той е следния:
При прегледа на колата - пробвахме я, върви (по-скоро като за 150, а не за 180 коня), нямаше проблем. Единствено ми направи впечатление, че турбото се чува малко по-силно да вие (една идея повече, от това, което си мисля,че трябва да бъде). Както и да е, тръгнахме до банкомат (стария собственик кара), за да изтегля пари и да я плащам. Остави ме човека и докато тръгваше да обръща излезе синьо-бял дим от ауспуха. Накарах го да даде газ, но нищо повече не излезе. Взех колата и след няколко дни дима започна да се увеличава, но само при топъл двигател и подаване на газ. Оставя ли я на място не пуши, но сякаш се "събира" някъде и колкото повече стой на място на празни обороти, толкова повече изпуша при тръгване след това. При студен двигател няма пушек, но има лек мирис на масло. Колата я взех в топлото време, така че вариянта за белия дим от конденз отпада.Антифриза също не мърда до ден днешен.Единствено маслото спада и то доста - за около 1300км ми изгори 0.5 литра. Прави ми впечатление, че когато я "изрежа" няколко пъти, дима намалява. В движение също има дим но малко, на огледалото не се вижда. Единствено на тръгване виждам малко "рехкаво" облаче на огледалото, което бързо се разбива или пък по-голямо, зависи колко време съм стоял на място с работещ двигател. Колата е внос от Италия от преди около година и нещо, минала е през двама собственици в България, втория ми я продаде в рамките на седмицата, в която я е взел на бартер. Маслото е сменено именно от втория (имам и фактура за това). В двигателя има нагар, като отворя капачката за доливане на масло и се вижда по стените. Приятели ми даваха мнение, че проблема е в турбото, а "събирането" е в следствие на това,че се събирало масло в кулера. Когато колата работи на място дим няма, има само мирис на масло.

Колата така или иначе, ще ходи на ремонт, но пиша тук, ако има някой по-запознат или някой със същия проблем да бутне едно рамо и да ми даде насока. 
Надявам се,че не съм пропуснал нещо важно, ако съм - питайте. Благодаря предварително на отзовалите се!

Поздрави! 

Редактирано от Марио Кръстев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно имаш проблем с турбото - трябва да се рециклира. Минава масло през него и отива в ауспуха, затова и изпушва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението, точно към този вариянт съм се насочил. Имаш ли представа, къде си вършат добре работата за рециклирането? Естествено и цената е от значение. ( Имам информация горе-долу как вървят цените. ) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да си я стягам и да я карам, много съм доволен, като изключим този проблем, всичко друго е 6. Благодаря и за твоето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ревизирай главата, виж турбото, смени маслената магистрала, виж как е цедката на помпата в картера, виж каталозатора ако го има в какво състояние е, пусни картерната вентилация във въздуха, провери всички клапани и датчици дали са в ред и се радвай на колата.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Насочи се първо към турбото. Пипни перката за евентуален луфт. Трябва да има едва доловим радиален и никакъв аксиален. Ако има масло по нея и кулера е пълен и то доста диагнозата е ясна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей имам същите признаци и не е от турбото,защото няма грам мясло,а като заграее и почва да пуши и мирише на масло ,особено ако спра на светофар и тръгна го виждам ясно. Аз съм сменял гумички и водачи преди 18к км ,при смяната на гарнитурата на главата ,но уви след 18к км почна да пуши и да пипа масло не много ,но го пипа .Засега различни теории от всеки един казва сегменти ,друг пак гумички и ще гледам сега  ще свалям смукателния колектор да видя клапаните как са дали са мазни ,ако да сменям гумички пак .Карам на газ ! Мислих и аз да пускам тема,но твоя проблем е сходен с моя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия филм и при мен... Смяна турбо, гумички, водачи и след 10к км пушаци по светофарите.... Проблем, нерешен до сега.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз карам на газ и от ремонта съм минал 18к км освен да са заминала или както каза единия от майсторите маслени сегменти ,но в неделя ще сваля смукателя да видя как са клапаните да видя дали гумичките пропускат и ако да ще ги сменя и ще видя как ще е ,защото ми бактиса да карам така . Маслото започва да го пипа като направи над 5к км ,иначе дотогава почти не доливам,а от къде идва този пушек :Д маслото не мърда , а пуши ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте отново, известно време се позабави ремонта, поради определени причини. Както и да е, времето дойде и за момента турбото влезе в сервиз и се оказа, че от него не пипа, перките са здрави. Възможно ли е от проблем с картерни газове да ми гори масло ? Колата вече е с газ Bardolini. Има ли начин да проверя, дали гумичките на клапаните са заминали? Забелязал съм,че има омасляване отвън на мотора под всмукателния колектор.

Благодаря предварително за всякакви съвети и мнения. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...