Jump to content

80 b4 странен проблем с оборотите


mirkatabg

Recommended Posts

Здравейте колеги,
Закупих ауди 80 б4 2.0 115к.с. 1991г.  в началото на месец септември 2016г.
Колата вървеше само на газ и оборотите тогава бяха стабилни. Газовата система е обикновенна (не е газов инжекцион). Контролната лампа за маслото свети(все още) като оборотите минат 2000, но от сервиз ми казаха, че най-вероятно е датчик, защото качвало маслото. Ходовата част е разбита, съединителя отлепя много нагоре.


На 4-тия или 5-тия ден колата не успя да запали и трябваше да я запаля на скорост, директно я закарах на сервиз.
Там поставиха нова горивна помпа, горивен филтър, 4 нови свещи,датчик за масло 1бр(лампата още свети), нови маркучи и скоби. Започна да пали на бензин, но като се натовареше хидравличната система (приметно: завъртане на волана максимално наляво или надясно) гаснеше. На газ оборотите на празен ход започнаха да играят, а колата да гасне по крастовища и светофари.

 

Отново я закарах на сервиз, казаха ми че най-вероятно проблема е от дебитомера, отвориха го и го "нагласиха" да работи на 1000 оборота, като ми казаха все пак да търся да закупя друг втора употреба. Закрепи се положението за ден два, но след това на газ започна пак да гасне, а на бензин сутрин винаги на първото палене след 10-20-та секунда  колата гаснеше и трябваше да я паля на ново. След като позагрееше на бензин с малки изключения оборотите бяха стабилни(независимо от въртенето на волана).

 

Намерих дебитомер 2-ра ръка (изглеждаше, че не е отварян), поставиха ми го, но промяна нямаше. Таблото спря да отчита температурата. Пак на сервиз... "нагласиха го ("новия" дебитомер)" да работи на 1500 оборота, даже го оставиха отворен ако пак трябва да се гласи. Откриха, че термостата и датчика за температурата не работят, смениха ги с нови. В момента наистина като колата загрее достатъчно перката се пуска.

 

Паленето като колата е студена (не е палена поне 2-3 часа) е от първото завъртане на ключа, тогава върви добре на бензин(леко придърпва), но не гасне по крастовища и прочие държи около 1000 - 1500 оборота. На газ пак оборотите играят и гасне,  веднъж изгаси ли се и ако не изчакам 2-3 часа паленето си е истинско изпитание (ако не е изгаснала в движение). Завъртам ключа, чува се, че тръгва да пали, но веднага изгасва и тогава вече..... много трудно пали или въобще не пали и трябва да я паля на скорост, ако все пак някак я запаля(или ако ми е изгаснала на газ) при натискане на съединител оборотите започват да се вдигат все едно подавам аз газ. оборотите се вдигат до 4-5 хиляди когато чакам в трафика при натиснат съединител (това се случва само ако колата е загряла, ако са минали 2-3 часа и карам на бензин не се вдигат така оборотите). Когато пали трудно замирисва на неизгорял бензин или газ.

Моля помогнете, защото вече не знам какво да правя... уж я правя колата, а то по-зле става... това е видео на опит за запалване след като колата е била тъкмо карана и загасена https://drive.google.com/file/d/0B4wwSRqpDu1pVlNCZzRtMjZ6UFE/view

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да ти звучи странно и да няма връзка с проблема на пръв поглед, но смени бобината и пак пиши в темата какво е станало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.11.2016 г. at 19:45, mirkatabg написа:

Колата вървеше само на газ... Контролната лампа за маслото свети...Ходовата част е разбита, съединителя отлепя много нагоре....

Е как я купи колата със светеща лаМба на маслото?Не си ли даде сметка,че тази лампа може да свети от датчик за 8 лева,а може и да е съвсем друг проблем,доста по-скъпо струващ и бая по-опасен?

При толкова налични проблеми с тази кола и със сигурност предстоящи такива предвид общото и състояние си дал пари за гробница.Ставаш поредния реставратор.

Подкрепям коко60,сменяй майсторите,защото с тая кола ще те дерат още много.Закрепяй я и изсулвай за продаване.Ще ти излизат все повече проблеми.Явно предишния собственик само е карал на доизживяване и се е отървал от нея.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тия коли вече не минеш ли през пълна реставрация - нищо не правиш и няма как да се сравняваш/движиш наравно със съвременните коли. Никой не продава стегната такава :) Някога може и да бяха евтини за поддръжка, но и това отмина  :) Не са и най-здравите коли в света. Истината е, че като я стегнеш един път с правилните части, после само й се радваш. Другата истина е, че в зависимост от състоянието може да изсипеш сума неколкократно надвишаваща първоначалната инвестиция... 

Едит: Ако в процеса се ползват нискокачествени части - гаранция си я намразил бързо тази кола.

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом, на бутане пали ,а на въртене на стартер прави опити и мирише на гориво, сменяй таралежа на контактния ключ.Направи я на газ да работи там имаш един прост изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Sklepi написа:

Никой не продава стегната такава

Има ама струват пари.Аз април месец взех Б4 за 2500 лв.Навъртял съм 8000 км. от тогава и смених термостат и антифриз за 40 лв.Сигурно нещо все ще се счупи,но няма да е всеки ден,защото колата е гледана,човека си я беше поддържал като за него.Затова и искаше 2500 и му дадох без да се пазаря.А иначе има и като на колегата за по 500-1000 лв. убити и смачкани от каране,готови само за наливане на пари.

Затова трябва да гледаш като купуваш,не само да я вземеш и айде,готово имам кола.

Малко спам,но ще споделя случка с приятел,който си взе Голф 4,1,9 ТДИ.Като го купувал спал и не видял,че надува маркучите и сега е назад с едни 700-800 лева за ремонт на глава.Като го питах що не я е гледал,вика-ми бали мама му,де да знам.Е как няма да видиш,че ти надува системата бе?Като си дрямал сега ремонтирай.

Същата е работата и на колегата.Как ще купиш кола със светеща лампа на маслото?То да не е играчка?Само това му е било достатъчно да се откаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.11.2016 г. at 19:45, mirkatabg написа:

................ Газовата система е обикновенна (не е газов инжекцион)...................

Ей това е първото нещо,което е трябвало да те откаже категорично да си купуваш тоя "гроб".

Digifant-a на АБК моторите е първо поколение електронна инжекция  с механичен дебитомер и никак,ама никак не се разбира с обикновената газова система.

За майсторите ти пък каквото и да им "сипя" все ще им е малко.Тая простотия да ти гласят оборотите от дебитомера и после да ти го оставят отворен за последваща ревизия е "върха на диагностиката"

И спирай да си купуваш дебитомери втора ръка на милиони километри,защото със сигурност са по-сдухани и от твоя/нищо,че не са отваряни/

Единствения вариант,да подкараш тая кола е :

 -елиминираш напълно газовата за момента,.

-възстановяваш най-здравия механично дебитомер от твоите с нова платка от колегата от Пловдив

-правиш една хубава центровка на запалването на 6 градуса,като за бензин

-евентуално сменяш издуханата си ламбда сонда

Караш така зимата само на бензин,пък на пролет отиваш и слагаш газов инжекцион  и я подкарваш и на газ.Макар че,мен ако питаш,направиш ли АБК да върви на бензин,после забравяш за всички проблеми и само сипваш и караш/аз не помня откога не съм вдигал предния капак за някакъв ремонт по инжекциона/.

 

 

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@бат Яро - на мен ли ми го казваш :) Тръгне ли някой да продава значи има нещо гнило или не му се наливат поредните стотици левове ;) Все пак обсъждаме стотици левове - в другите раздели колегите говорят за хиляди :) Пак ако имаш късмет може и да случиш, но всичко си е 22+ годишно и късмета оттък натам ще е все по-малък. Търсихме за един човек Б4 - едните му бяха нереално евтини - другите се оказаха много скъпи и извън бюджета :) Човека си мислеше, че ще купи читава за 1000 лв, още в началото му казах, че е мисия невъзможна. Не му се наливаха пари за ремонт в евтините - взе едно прогнило Рено (да си го кара със здраве и безаварийно) и разбра накрая, че Б4 ще му е трудна да се пребори с нея :) 

И за лампата си прав - те тая лампа е една от най-важните и не трябва да свети при покупка, дано при колегата се окаже датчик или прекъснато кабелче. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 5 часа, Sklepi написа:

С тия коли вече не минеш ли през пълна реставрация - нищо не правиш и няма как да се сравняваш/движиш наравно със съвременните коли.

:zustimm: Баш !

 

Преди 1 час, jordanik написа:

...

Караш така зимата само на бензин,пък на пролет отиваш и слагаш газов инжекцион  и я подкарваш и на газ.Макар че,мен ако питаш,направиш ли АБК да върви на бензин,после забравяш за всички проблеми и само сипваш и караш/аз не помня откога не съм вдигал предния капак за някакъв ремонт по инжекциона/.

:zustimm: Данчо си го е написал, как си трябва само да добавя и ТПС-а да си погледне, че вероятността и той да е пътник е голяма.

Като цяло колега вариантите са 2 или запретваш ръкави и почваш реставрация, както са ти напислаи или пиеш една студена вода и я даваш някъде за донор на резервни части.
Ееее 'ся ако Ради Б4 можеше да напише да видиш, каква паница щеше да ти напълни ;)


коко60, не може ли да помогнеш на твоя градски с насока, къде поне да иде да му видят колата, че да не му отваря и куцо и скато дебитомера и да човърка вътре. Аз съм изумен от разните му там "майстори" как една от първите им работи е да отварят и човъркат дебитомерите на АБК-то без, ама хич без да са наясно, какво правят  :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега видях, че е от Търново. Нека да ми пише да се разберем

и ще го свържа с човек, който е с АБК и ще му помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много благодаря за мненията и съветите!

Няма какво да го украсявам, ясно е че направих голяма простотия като я взех. Човек си учи от грешките си и следващия път събира повече пари за по-читав екземпляр, пазен от предния си собственик.

Сега обаче трябва да реша как да оправя нещата.

1-во питай по-опитните да ти дадът акъл. Така, това го направих.. по-добре късно от колкото никога.

2-ро реши дали да я правиш или не

 

Преди 10 часа, esox hunter написа:

 пиеш една студена вода и я даваш някъде за донор на резервни части.


Не лош вариант, но зависи от това колко би струвало да заработи нормално на бензин (хиляди лева няма смисъл да наливам).

 

Другия

 

Преди 12 часа, jordanik написа:

Единствения вариант,да подкараш тая кола е :

 -елиминираш напълно газовата за момента,.

-възстановяваш най-здравия механично дебитомер от твоите с нова платка от колегата от Пловдив

-правиш една хубава центровка на запалването на 6 градуса,като за бензин

-евентуално сменяш издуханата си ламбда сонда

 

 

 

Изглежда повечето сте съгласни, че това е начина, така че...

Трябва ми някой, който да я диагностицира тая кола. Да ми каже така и така стоят нещата, трябват ми ей тия части, ще струва ей толкова.
Естественно каквото се изисква от мен ще го направя, но нямам техническите умения и опита за да барам дето не ми е работа. Ще пиша лс на колегата от Търново.

Още веднъж, благодаря на всички! Като реша окончетелно какво да я прая ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, mirkatabg написа:

Не лош вариант, но зависи от това колко би струвало да заработи нормално на бензин (хиляди лева няма смисъл да наливам).

Да заработи на бензин както трябва може и да ти излезе солено. На газ с обикновена газова нещата биха се случили за значително по-малка сума. Това всичко е при положение, че мотора ти е здрав, а проблемите са в периферията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...