twester Публикувано 27 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 Здравейте, търся от вас съвет какво бихте избрали между посочените два мотора. Запитването ми е насочено към дизелджиите поради факта че те имат информация от първа ръка. Ако може да ми споделите вашите отзиви за двата мотора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 27 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 Комън рейл срещу помпа-дюза,плюсове и минуси на двете системи.Аз от наличната информация не можах да си съставя мнение.Май комън рейлът не можа да се наложи,щом Фолксваген след 10 г. опити за налагане го спират,а междувременно май го правеха само те.В списания го дават с минусите-по-голям шум,повече вибрации и по-взривно разгръщане на мощността. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twester Публикувано 27 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 Извинявам се за неточноста. Но при мен проблема е кои ще ми върши повече работа. Кои от двата двигателя е по благонадежден от гледна точка на качество, поддръжка здравина и безпроблемна експлоатация. Забравих да посоча, че става дума за покупка на нов автомобил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
corso Публикувано 27 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 Странна дилема! Скачаш от 90 коньовия турбо дизел на 116 или 130 коньовия ПД! По-нормално би било да се чудиш м/у 110 коньовия ТДИ и 116 коньовия ПД. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twester Публикувано 27 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 Става въпрос за Шкода Октавия от ЕУРАТЕК. Насочен съм към нея тъй като е добро съотношението качество/цена, а пък и двигателите им са доколкото знам на Ауди.По отношение на двигателите разликата която съществува е само 15кс понеже имаме 90кс срещу 105кс.Но не това е проблема а различните технологии на изпълнение. Коя от двете е по добра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 27 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 27 Януари 2007 PD двигателчетата не са лоши - мощни, повече от приличен разход, надеждни. Основни недостатъци:1) Шумни: 4 цилиндъра = 4 помпи + 4 дюзи2) Не могат да се мерят с Common Rail. 3) Фирмата майка (VW) се отказва от тях поради 2. Доколкото знам от VW (т.е. и AUDI) минават на Common Rail. Като избирах мойта реших че изпитаната технология (1.9TDI се произвежда от 1993) си заслужава...Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twester Публикувано 28 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 28 Януари 2007 PD двигателчетата не са лоши - мощни, повече от приличен разход, надеждни. Основни недостатъци:1) Шумни: 4 цилиндъра = 4 помпи + 4 дюзи2) Не могат да се мерят с Common Rail. 3) Фирмата майка (VW) се отказва от тях поради 2. Доколкото знам от VW (т.е. и AUDI) минават на Common Rail. Като избирах мойта реших че изпитаната технология (1.9TDI се произвежда от 1993) си заслужава...ПоздравиМерси за споделеното мнение. Като се замисля плюсовете за 90кс са повече от тези за PD така, че най вероятно такъв ще да е избраният двигател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stani76 Публикувано 28 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 28 Януари 2007 Аз не видях човека да пита за комон-реил, както и никой от изброените не е такъв. Иначе помпа-дюза няма да се ползва по-скоро заради цената си, комон-реила вече се произвежда в огромни количества и излиза евтин. Иначе като надеждност комон раил-а не мисля че ще го настигне в скоро време. А за 105 и 90 коня - разликата е много голяма, не е само в тези 15 коня, особено за нова кола - 105 е верния избор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 90 коня почти няма начин да го накараш да се счупи. Водят го адски безумно издържлив. Но ако караш едно обикновенно TDI и се качиш след това на едно TDI пумпе-дюзе има огромна вероятност силно да пожелаеш второто. Просто върви нечовешки! Дори и този 101 коня версията, която stani76 ти я предлага.Когато си купувах моето 1.9 PD четох, че е НАЙ-важното да си сменяш ангренажният ремък на време, защото ролките не са били достатъчно надежни и можело доста лесно да стане бау. Иначе не съм прочел за момента конкретна критика за надеждността на този вид двигатели. Комън рейл срещу помпа-дюза,плюсове и минуси на двете системи.Аз от наличната информация не можах да си съставя мнение.Май комън рейлът не можа да се наложи,щом Фолксваген след 10 г. опити за налагане го спират,а междувременно май го правеха само те.В списания го дават с минусите-по-голям шум,повече вибрации и по-взривно разгръщане на мощността. Тук не сръвяваме комон рейл с пумпе-дюзе, ами обикновен турбо дизел с пумпе-дюзе. Това едно на ръка, а друго, че Фолксваген НИКОГА не са имали комон рейл двигател и заради това няма как и да си спират продулкицята му И да - само те правят пумпе-дюзе, защото това си е чисто тяхна разработка, аналогична на принципа на комон-рейл-а, но различна като действие. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 Фолксваген НИКОГА не са имали комон рейл двигател и заради това няма как и да си спират продулкицята му Значи покрай поста ти открих грешка в моя.Имах предвид не комън-рейл,а именно помпа дюза,като система,която Фолксваген не е могъл да наложи и спира да произвежда.А иначе чистосърдечно признавам,че мислех първите дизели на Ауди за комън рейл. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 29 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 Опа, само да не те заблудя - комон рейл има при Ауди, но няма при VW. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twester Публикувано 29 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 29 Януари 2007 Е сега вече тотално ме объркахте. 1) да изясним този с 90кс какъв двигател е - дизелов инжекцион или комон райл;2) в това, че PD е по бърз няма съмнение поради по прецизната технология според мен, но защо ако е така добър VW толкова бързо искат да го свалят от производство и да се насочват към комон райл, а все още вмъкмат в производство старичкият 90кс макар не на Ауди и Фолксвоген, а на Шкода;Поздрави на всички Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Me4kov Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 (Редактирано) Значи - този двигател 90 кс.(фабричен код 1 Z) е с директно впъсване в цилиндрите(не предкамерно),но не е помпа дюза,монтира се на Ауди Б4/А4(91-97г),Фолксваген(Голв3,Венто Пасат-92-97г.).Другият 105 или 116 к.с. са помпа- дюза-съвременната технология,разработена от ВАГ груп(Фолкваген,Ауди).Тя е аналогична така да се каже на комън-рейла,разрботена от PCI- груп(Пежо,Рено,Ситроен).Помпа-дюза е по-скъпа технология и затова ВАГ се отказаха да я разработват,не можа да се наложи.Затова сега се разработват само комън-рейли. Редактирано 30 Януари 2007 от Me4kov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deliveryman Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 PD не може да покрие новите еко изисквания затова минават на коммон-райл. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thor Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 Комън-рейл технологията е разработка на Фиат! Пежо-Ситроен я правят по-популярна, защото реномето на ФИАТ е известно!;-))) Накратко някой от особеностите на 2-те технологии: * помпа-дюза: - по-скъпа за реализация; - достига се по-високо налягане (около 2500 атмосфери); - по-неравномерно рагръщане на мощността; - по-шумна работа на двигателя *комън-рейл: - налягане около 1800 атмосфери (говори се, че новите поколения ще достигнат до 2300-2500); - много по-плавно разгръщане на мощността; - сравнотелно тих; - по-евтина технология. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 Е сега вече тотално ме объркахте. 1) да изясним този с 90кс какъв двигател е - дизелов инжекцион или комон райл;2) в това, че PD е по бърз няма съмнение поради по прецизната технология според мен, но защо ако е така добър VW толкова бързо искат да го свалят от производство и да се насочват към комон райл, а все още вмъкмат в производство старичкият 90кс макар не на Ауди и Фолксвоген, а на Шкода;Поздрави на всички90bhp - Не знам как е номера на двигателя според Audi, но в VW и Skoda е ALH (последния модел). При дизела друго освен инжекцион няма! I-то което те бърка означава Intercooler. Та този двигател не е нито помпа-дюза нито commonrail.PD означава че на всеки цилиндър имаш помпа (дюзата си я имаш така или иначе).Някои от недостатъците на PD спрямо commonrail са:1) Шумен2) Не достатъчно добро управление на помпите3) Невъзможност да се вдигнат наляганията които са възможни при commonrail4) Невъзможност за повече от едно впръскване на цикъл (на commonrail с пиезодюзи е възможно).Има и други.Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Me4kov Публикувано 30 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 Комън-рейл технологията е разработка на Фиат! Пежо-Ситроен я правят по-популярна, защото реномето на ФИАТ е известно!;-))) Опс да така е,забравих да се доуточня,мисля че за първи път Фиат представиха комън-рейла двигател на Фиат Крома през далечната 1989г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
twester Публикувано 30 Януари 2007 Автор Доклад Share Публикувано 30 Януари 2007 Няма смисъл да разискваме повече темата за 1.9-90кс и 1.9-101кс. След като питах за този с 90кс от ЕураТек ми казаха, че е спрян вноса на този двигател поради факта, че не отговарял на стандарта Евро4 и ние като член на ЕС не може да продаваме нови автомобили с двигатели с друг стандарт освен посочения. Нещо такова ми съобщиха. Но какво да правя като ми се кара нещо от VW груп, а не от PCI или Fiat, които предлагат дизели с впръскване на горивото комон-райл. Така, че помпа дюза няма избор.Впрочем мисля, че има но е SDI, но като си помисля, че е на конете на Ладата на дядо ми в най-добрия случай направо се отказвам.Мерси на всички за изразените мнения и поздравиPS. Защо толкова е зле тая PD. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 90bhp - Не знам как е номера на двигателя според Audi, но в VW и Skoda е ALH (последния модел). При дизела друго освен инжекцион няма! I-то което те бърка означава Intercooler. За това I имаше големи дискуси и ако не се лъжа се стигна все пак до извода, че в абревиатурата на VW Group TDI - I-то стои за Direkteinspritzung (инжекцион демек), a не за Intercooler. Такова е и официалното тълкуване на производителя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 (Редактирано) Ми то няма дизел дето да не е инжекцион. Просто щото няма дизел с карбуратор Иначе по нета TDI го превеждат като Turbo Direct Injection! Тук вече има смисъл, щото означава без предкамера. Демек - прав си Моля за извинение за неадекватния пост. Мисля да си посипя главата с ... тухли ПоздравиPS: Direkteinspritzung в превод означава не инжекцион а директно впръскване Редактирано 31 Януари 2007 от PRR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 (Редактирано) PS: Direkteinspritzung в превод означава не инжекцион а директно впръскване Тука аз ще си посипя главата с тухли за неправилния превод Пу да се*ба и в немския възпитаник PS:Интересно щом TDI идва от английски Turbocharged Direct Injection как се превежда SDI, което си идва от немски Saugdiesel Direct Injection не трябва ли да е Suckdiesel Direct Injection ... хмм звучи много перверзно явно Редактирано 31 Януари 2007 от brunobanani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
explorerv Публикувано 31 Януари 2007 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2007 Тука аз ще си посипя главата с тухли за неправилния превод Пу да се*ба и в немския възпитаник PS:Интересно щом TDI идва от английски Turbocharged Direct Injection как се превежда SDI, което си идва от немски Saugdiesel Direct Injection не трябва ли да е Suckdiesel Direct Injection ... хмм звучи много перверзно явно SDI - Standard (diesel with) Direct Injection, всъщност S най-вече е, за да могат атмосферните дизели да ползват популярността на абревиатурата и запазената марка TDI. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spe Публикувано 1 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2007 PD не е толко гадно бре... аз съм с такова ама 2.0 - 140кс... само малко по-шумно работи... иначе брат ми е с комон-рейл 2.0 - 147 магарета ако не се лъжа на мазда 6 - доста по-рафинирано работи ама звука му па ич не ме кефи...PD e доста по аграрно агресивен - като се разтрака кочината имам чуството, че ше фръкна хиихихихиххихихихотделно карах на алфа ГТ 150 коня 1.9ЖТД - комон рейл - то като спреш на светофара ти се разлива чашата в поставката - трагедия... така, че то не е само до технологията май Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
simbat Публикувано 2 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2007 (Редактирано) Да видим догодина Субару като пуснат първия дизел-биксер кво ше се получи ...мен сега ми трака като не е загрял двигателя еле ако е дизел ко ли ша е Редактирано 2 Февруари 2007 от simbat Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 2 Февруари 2007 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2007 Да видим догодина Субару като пуснат първия дизел-биксер кво ше се получи ...мен сега ми трака като не е загрял двигателя еле ако е дизел ко ли ша е Как кво ша е? Убаво ша е. Аз от Subaro още издънка не съм чул....Поздрави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване