Jump to content

1.9 TDI 90hp или 1.9TDI-PD


Recommended Posts

Здравейте, търся от вас съвет какво бихте избрали между посочените два мотора. Запитването ми е насочено към дизелджиите поради факта че те имат информация от първа ръка. Ако може да ми споделите вашите отзиви за двата мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън рейл срещу помпа-дюза,плюсове и минуси на двете системи.Аз от наличната информация не можах да си съставя мнение.Май комън рейлът не можа да се наложи,щом Фолксваген след 10 г. опити за налагане го спират,а междувременно май го правеха само те.В списания го дават с минусите-по-голям шум,повече вибрации и по-взривно разгръщане на мощността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за неточноста. Но при мен проблема е кои ще ми върши повече работа. Кои от двата двигателя е по благонадежден от гледна точка на качество, поддръжка здравина и безпроблемна експлоатация. Забравих да посоча, че става дума за покупка на нов автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна дилема! :hilezh: Скачаш от 90 коньовия турбо дизел на 116 или 130 коньовия ПД! По-нормално би било да се чудиш м/у 110 коньовия ТДИ и 116 коньовия ПД.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за Шкода Октавия от ЕУРАТЕК. Насочен съм към нея тъй като е добро съотношението качество/цена, а пък и двигателите им са доколкото знам на Ауди.

По отношение на двигателите разликата която съществува е само 15кс понеже имаме 90кс срещу 105кс.

Но не това е проблема а различните технологии на изпълнение. Коя от двете е по добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD двигателчетата не са лоши - мощни, повече от приличен разход, надеждни. Основни недостатъци:

1) Шумни: 4 цилиндъра = 4 помпи + 4 дюзи

2) Не могат да се мерят с Common Rail.

3) Фирмата майка (VW) се отказва от тях поради 2. Доколкото знам от VW (т.е. и AUDI) минават на Common Rail.

Като избирах мойта реших че изпитаната технология (1.9TDI се произвежда от 1993) си заслужава...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD двигателчетата не са лоши - мощни, повече от приличен разход, надеждни. Основни недостатъци:

1) Шумни: 4 цилиндъра = 4 помпи + 4 дюзи

2) Не могат да се мерят с Common Rail.

3) Фирмата майка (VW) се отказва от тях поради 2. Доколкото знам от VW (т.е. и AUDI) минават на Common Rail.

Като избирах мойта реших че изпитаната технология (1.9TDI се произвежда от 1993) си заслужава...

Поздрави

Мерси за споделеното мнение. Като се замисля плюсовете за 90кс са повече от тези за PD така, че най вероятно такъв ще да е избраният двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не видях човека да пита за комон-реил, както и никой от изброените не е такъв. Иначе помпа-дюза няма да се ползва по-скоро заради цената си, комон-реила вече се произвежда в огромни количества и излиза евтин. Иначе като надеждност комон раил-а не мисля че ще го настигне в скоро време.

А за 105 и 90 коня - разликата е много голяма, не е само в тези 15 коня, особено за нова кола - 105 е верния избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90 коня почти няма начин да го накараш да се счупи. Водят го адски безумно издържлив. Но ако караш едно обикновенно TDI и се качиш след това на едно TDI пумпе-дюзе има огромна вероятност силно да пожелаеш второто. Просто върви нечовешки! Дори и този 101 коня версията, която stani76 ти я предлага.

Когато си купувах моето 1.9 PD четох, че е НАЙ-важното да си сменяш ангренажният ремък на време, защото ролките не са били достатъчно надежни и можело доста лесно да стане бау. Иначе не съм прочел за момента конкретна критика за надеждността на този вид двигатели.

Комън рейл срещу помпа-дюза,плюсове и минуси на двете системи.Аз от наличната информация не можах да си съставя мнение.Май комън рейлът не можа да се наложи,щом Фолксваген след 10 г. опити за налагане го спират,а междувременно май го правеха само те.В списания го дават с минусите-по-голям шум,повече вибрации и по-взривно разгръщане на мощността.

:flehan:

Тук не сръвяваме комон рейл с пумпе-дюзе, ами обикновен турбо дизел с пумпе-дюзе. Това едно на ръка, а друго, че Фолксваген НИКОГА не са имали комон рейл двигател и заради това няма как и да си спират продулкицята му :hilezh: И да - само те правят пумпе-дюзе, защото това си е чисто тяхна разработка, аналогична на принципа на комон-рейл-а, но различна като действие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фолксваген НИКОГА не са имали комон рейл двигател и заради това няма как и да си спират продулкицята му

Значи покрай поста ти открих грешка в моя.Имах предвид не комън-рейл,а именно помпа дюза,като система,която Фолксваген не е могъл да наложи и спира да произвежда.А иначе чистосърдечно признавам,че мислех първите дизели на Ауди за комън рейл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега вече тотално ме объркахте.

1) да изясним този с 90кс какъв двигател е - дизелов инжекцион или комон райл;

2) в това, че PD е по бърз няма съмнение поради по прецизната технология според мен, но защо ако е така добър VW толкова бързо искат да го свалят от производство и да се насочват към комон райл, а все още вмъкмат в производство старичкият 90кс макар не на Ауди и Фолксвоген, а на Шкода;

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи - този двигател 90 кс.(фабричен код 1 Z) е с директно впъсване в цилиндрите(не предкамерно),но не е помпа дюза,монтира се на Ауди Б4/А4(91-97г),Фолксваген(Голв3,Венто Пасат-92-97г.).Другият 105 или 116 к.с. са помпа- дюза-съвременната технология,разработена от ВАГ груп(Фолкваген,Ауди).Тя е аналогична така да се каже на комън-рейла,разрботена от PCI- груп(Пежо,Рено,Ситроен).Помпа-дюза е по-скъпа технология и затова ВАГ се отказаха да я разработват,не можа да се наложи.Затова сега се разработват само комън-рейли.

Редактирано от Me4kov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън-рейл технологията е разработка на Фиат! Пежо-Ситроен я правят по-популярна, защото реномето на ФИАТ е известно!;-)))

Накратко някой от особеностите на 2-те технологии:

* помпа-дюза:

- по-скъпа за реализация;

- достига се по-високо налягане (около 2500 атмосфери);

- по-неравномерно рагръщане на мощността;

- по-шумна работа на двигателя

*комън-рейл:

- налягане около 1800 атмосфери (говори се, че новите поколения ще достигнат до 2300-2500);

- много по-плавно разгръщане на мощността;

- сравнотелно тих;

- по-евтина технология.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега вече тотално ме объркахте.

1) да изясним този с 90кс какъв двигател е - дизелов инжекцион или комон райл;

2) в това, че PD е по бърз няма съмнение поради по прецизната технология според мен, но защо ако е така добър VW толкова бързо искат да го свалят от производство и да се насочват към комон райл, а все още вмъкмат в производство старичкият 90кс макар не на Ауди и Фолксвоген, а на Шкода;

Поздрави на всички

90bhp - Не знам как е номера на двигателя според Audi, но в VW и Skoda е ALH (последния модел). При дизела друго освен инжекцион няма! I-то което те бърка означава Intercooler. Та този двигател не е нито помпа-дюза нито commonrail.

PD означава че на всеки цилиндър имаш помпа (дюзата си я имаш така или иначе).

Някои от недостатъците на PD спрямо commonrail са:

1) Шумен

2) Не достатъчно добро управление на помпите

3) Невъзможност да се вдигнат наляганията които са възможни при commonrail

4) Невъзможност за повече от едно впръскване на цикъл (на commonrail с пиезодюзи е възможно).

Има и други.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комън-рейл технологията е разработка на Фиат! Пежо-Ситроен я правят по-популярна, защото реномето на ФИАТ е известно!;-)))

Опс да така е,забравих да се доуточня,мисля че за първи път Фиат представиха комън-рейла двигател на Фиат Крома през далечната 1989г. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл да разискваме повече темата за 1.9-90кс и 1.9-101кс. След като питах за този с 90кс от ЕураТек ми казаха, че е спрян вноса на този двигател поради факта, че не отговарял на стандарта Евро4 и ние като член на ЕС не може да продаваме нови автомобили с двигатели с друг стандарт освен посочения. Нещо такова ми съобщиха.

Но какво да правя като ми се кара нещо от VW груп, а не от PCI или Fiat, които предлагат дизели с впръскване на горивото комон-райл. Така, че помпа дюза няма избор.

Впрочем мисля, че има но е SDI, но като си помисля, че е на конете на Ладата на дядо ми в най-добрия случай направо се отказвам.

Мерси на всички за изразените мнения и поздрави

PS. Защо толкова е зле тая PD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90bhp - Не знам как е номера на двигателя според Audi, но в VW и Skoda е ALH (последния модел). При дизела друго освен инжекцион няма! I-то което те бърка означава Intercooler.

За това I имаше големи дискуси и ако не се лъжа се стигна все пак до извода, че в абревиатурата на VW Group TDI - I-то стои за Direkteinspritzung (инжекцион демек), a не за Intercooler. Такова е и официалното тълкуване на производителя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то няма дизел дето да не е инжекцион. Просто щото няма дизел с карбуратор :)

Иначе по нета TDI го превеждат като Turbo Direct Injection! Тук вече има смисъл, щото означава без предкамера. Демек - прав си :):):) Моля за извинение за неадекватния пост. Мисля да си посипя главата с ... тухли :)

Поздрави

PS: Direkteinspritzung в превод означава не инжекцион а директно впръскване :)

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: Direkteinspritzung в превод означава не инжекцион а директно впръскване :)

Тука аз ще си посипя главата с тухли за неправилния превод :)

Пу да се*ба и в немския възпитаник :)

PS:Интересно щом TDI идва от английски Turbocharged Direct Injection как се превежда SDI, което си идва от немски Saugdiesel Direct Injection не трябва ли да е Suckdiesel Direct Injection ... хмм звучи много перверзно явно :)

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука аз ще си посипя главата с тухли за неправилния превод :)

Пу да се*ба и в немския възпитаник :)

PS:Интересно щом TDI идва от английски Turbocharged Direct Injection как се превежда SDI, което си идва от немски Saugdiesel Direct Injection не трябва ли да е Suckdiesel Direct Injection ... хмм звучи много перверзно явно :(

SDI - Standard (diesel with) Direct Injection, всъщност S най-вече е, за да могат атмосферните дизели да ползват популярността на абревиатурата и запазената марка TDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PD не е толко гадно бре... аз съм с такова ама 2.0 - 140кс... само малко по-шумно работи... иначе брат ми е с комон-рейл 2.0 - 147 магарета ако не се лъжа на мазда 6 - доста по-рафинирано работи ама звука му па ич не ме кефи...

PD e доста по аграрно агресивен - като се разтрака кочината имам чуството, че ше фръкна :hilezh: хиихихихиххихихих

отделно карах на алфа ГТ 150 коня 1.9ЖТД - комон рейл - то като спреш на светофара ти се разлива чашата в поставката - трагедия... така, че то не е само до технологията май :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видим догодина Субару като пуснат първия дизел-биксер кво ше се получи ...мен сега ми трака като не е загрял двигателя еле ако е дизел ко ли ша е :hilezh:

Редактирано от simbat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видим догодина Субару като пуснат първия дизел-биксер кво ше се получи ...мен сега ми трака като не е загрял двигателя еле ако е дизел ко ли ша е :hilezh:

Как кво ша е? Убаво ша е. Аз от Subaro още издънка не съм чул....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...