Jump to content

Проблем след насаждане на RNS-E в Audi A6 C5


Recommended Posts

Не знам защо бях останал с впечатлението, че няма начин RNS-E-то да изписва инфото на FIS дисплея, след насаждане на кола без навигация, НО очевидно съм грешал. Прикачил съм едно видео, където се вижда как след стартиране на навито, ми изписва за една секунда какво се случва и след това изчезва и не се появява изобщо. Въпроса е как да разрешим този проблем..единственото, което знам е че тайм кърекшъна няма как да се оправи и часовника на навигацията винаги ще е грешен, понеже колата ми е 98 година и допълнително й бе насъдено табло с дигитален часовник и последва пренареждане на всички пинове.

 

Имам и още един проблем..от време на време през някакъв итнервал навигацията примигва, но нищо не се изключва или изчезва, просто за секунда й мигва подсветката. 

Ето това са грешките, които ми изписва

 


Address 37: Navigation        Labels: 8E0-035-192-RNSE.lbl
   Part No SW: 4B0 035 192 P    HW: 4B0 035 192 P
   Component: RNS-E HIGH EU   H50 0650  
   Revision:      06S    Serial number: AUZBZ7D0019075
   Coding: 0502113
   Shop #: WSC 76091 146 63288
   VCID: 2A5BE423860AF24EEA7-5072

3 Faults Found:
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 3
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.07.24
                    Time: 12:30:38

             Freeze Frame:
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 912
                    Clock: 15:27

00879 - Connection to Speaker Front Right 
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 50
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.12.05
                    Time: 11:41:24

00857 - CD Changer Unit (R41) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 202
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.07.24
                    Time: 12:30:41
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не знам от къде идва проблема с часовника, но в америка го решават с cangate на bjarne. комбинацията от двете думи в Гугъл ще те насочи. Лошото е, че човеко е спрял да ги прави около 2010-та и не се е разбрал с никой да продаде ноу-хау-то...

Аз се занимавам да монтирам в моята кола такава навигация от AllRoad, което е даже по-трудна задача... За сега съм с КАН-симулатор и сигнала за часа си го взима от GPS-a. Кан-емулатора е пълен боклук: мига светка, кога пусне, кога не, дисплея си мени яркостта, няма димер... Затова и аз съм се засилил да слагам километраж с Infotainment CAN Bus:

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/188193-километраж-с-дигитален-часовник-в-а4-в5-97-ма-ще-стане-ли/&do=findComment&comment=2691745

Може да споделиш как стана при теб... Аз до сега съм разбрал, че трябва да се "активира" КАН-а. За А6 след 2002-ра в ЕЛСА-та пише много за кодировката. Например:

A6 2002- Highline adaptation.jpg

 

Според мен разковничето е в канал 62:

A6 2002- Highline adaptation 62ch.jpg

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си сложил фейсово табло (с дигиталния часовник), значи си се сдобил и с три CAN-a. Сега остава да кажеш на кой CAN си закачил RNS-E навито. Ако е CAN infotаinment (май не го изписах правилно), значи си на правилния CAN и остава да оправиш кодировката. Ще познаеш правилния тип CAN, по това че той е единствения по сивата букса от таблото. При нави, трябва да се прекъдира и таблото, защото радиото ползва горната 1/3 от FIS-a, докато навито ползва целия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, HellFire написа:

Аз се занимавам да монтирам в моята кола такава навигация от AllRoad, което е даже по-трудна задача...

 

Е кое му е по-трудното..същата навигация, като моята е..нищо по-различно няма.

 

Преди 15 часа, HellFire написа:

За сега съм с КАН-симулатор и сигнала за часа си го взима от GPS-a. Кан-емулатора е пълен боклук: мига светка, кога пусне, кога не, дисплея си мени яркостта, няма димер... Затова и аз съм се засилил да слагам километраж с Infotainment CAN Bus:

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/188193-километраж-с-дигитален-часовник-в-а4-в5-97-ма-ще-стане-ли/&do=findComment&comment=2691745

Може да споделиш как стана при теб... Аз до сега съм разбрал, че трябва да се "активира" КАН-а. За А6 след 2002-ра в ЕЛСА-та пише много за кодировката.

 

И аз съм с кан симулатор, на който му клъцнахме симулриането, защото правеше само бели и харчеше МАСА ток. Относно часовника..никога не ми е бил верен и хич не ми е ясно кво трябва да се прави с тая кодировка. Как се активира тоя кан, като моята кола е 98 и сякаш нямам комуникация по КАН

Преди 15 часа, bsdnikolov написа:

Щом си сложил фейсово табло (с дигиталния часовник), значи си се сдобил и с три CAN-a. Сега остава да кажеш на кой CAN си закачил RNS-E навито. Ако е CAN infotаinment (май не го изписах правилно), значи си на правилния CAN и остава да оправиш кодировката. Ще познаеш правилния тип CAN, по това че той е единствения по сивата букса от таблото. При нави, трябва да се прекъдира и таблото, защото радиото ползва горната 1/3 от FIS-a, докато навито ползва целия.

Не знам на кой CAN е закачен, защото не го слагах аз и беше доста отдавна. Ако можеш да ми кажеш къде да влезна и как да го прекодирам, може да пробвам..имам ВАГ-КОМ, така че може се позаиграя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, bonevstiliyan написа:

Ако можеш да ми кажеш къде да влезна и как да го прекодирам, може да пробвам..имам ВАГ-КОМ, така че може се позаиграя

Сега погледнах лейбъл файлът за таблото ти. В кодировката няма нищо за дисплея и навито. Но в 62 адаптационен канал се настройва:

Adaptation chanel 62 (Infotainment CAN-Databus):

+01 = Radio
+02 = Telematics (North America)
+04 = Navigation
+08 = Telematics (Rest of World) without Multi-Function Steering Wheel
+10 = Telematics (Rest of World) with Multi-Function Steering Wheel

;

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре..а тая грешка за CD CHanger предполагам я набива, защото предната кола е имала и си го търси..как да кодирам и това или след тая адаптация нещата ще се случат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В предния си пост ти говорех за таблото. В неговите адаптационни канали трябва на влезнеш.

А относно грешката в навито, да - кодирано е че има чейнджър. При него просто трябва да оправиш кодировката. В момента не съм в офиса и нямам достъп до лейбъл файловете да погледна. По-късно ще ти кажа как да я промениш.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Radio/Navigation (J401/RNS-E) Coding:
?xxxxx: Brand/Model:
1 = Lamborghini Gallardo

2 = Audi A3 (8P)

3 = Audi A4 (8E) OR Seat Exeo (3R)
4 = Audi A4 Cabriolet (8H)

5 = Audi A6 (4B)

6 = Audi TT (8J)

7 = Audi R8 (42)
x?xxxx: Treble Speaker Diagnosis / Optical Parking Aid:
+1 = Front Treble Speaker Diagnosis inactive
+2 = Optical Parking Aid installed/active
xx?xxx: Sound Characteristic:
0 = Linear Sound Characteristic

1 = Audi A4 (8E) OR Seat Exeo (3R)

2 = Audi A6 (4B)
3 = Audi A4 Cabriolet (8H)

4 = Audi TT (8J)

5 = Audi A3 (8P)

9 = Sound System
xxx?xx: Telephone Preparation:
1 = Telephone Preparation NOT installed

2 = Telephone Preparation without Comfort Functionality
3 = Telephone Preparation (Aftermarket Retrofit)

4 = Telephone Preparation Nokia (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
5 = Telematic Europe (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)

6 = Telephone Preparation for North American Region (NAR)
7 = Telephone Preparation with Comfort Functionality
xxxx?x: Equipment I (1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below!):
+1 = Audi Music Interface (AMI/PR-UF7) installed
+2 = Satellite Radio (SIRIUS/XM) installed
+4 = Analog Input (AUX/PR-UF0/UF1/UF2) installed
xxxxx?: Equipment II (1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below!):
+1 = TV-Tuner (PR-QV1/QV9) installed
+2 = CD-Changer or iPod/USB-Interface (PR-7A2/7A5/UF1/UF2) installed
+4 = Multi-Function-Steering Wheel (MFSW) installed

 

 

Тоест, ако текущата кодировка на навито ти е 502013, трябва да я промениш на 502011.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенк ю..сега ще пробваме да видим какво ще стане..но това дали ще оправи изписването на FIS-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, bonevstiliyan написа:

.но това дали ще оправи изписването на FIS-а

 

Преди 2 часа, bsdnikolov написа:

17- Instruments ==> Adaptation ==>

Adaptation chanel 62 (Infotainment CAN-Databus):

+01 = Radio
+02 = Telematics (North America)
+04 = Navigation
+08 = Telematics (Rest of World) without Multi-Function Steering Wheel
+10 = Telematics (Rest of World) with Multi-Function Steering Wheel

Пробвай с едно от двете или и с двете. Не ми се е случвало още да видя на живо насадена RNS-E на C5 и го карам на усет.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами единствения проблем с насаждането на кола, като моята е че нямa CAN комуникация..иначе няма нищо сложно..слага се двоен ДИН, подменят се всички други пластмаси..друг климатроник, купува се от ибей букса за 80 лв., сменяш таблото с такова с дигитален часовникм слага се антената зад таблото на фабричното място, преходник за антената за радиото и си готов..дали ще го насаждаш на 8P или на Б6 e се едно и също, просто буксите, които си купуваш афтърмаркет са различни. Мен ме тревожи дали ще мога да кодирам изобщо нещо и ей сега ще отида да пробвам

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, bonevstiliyan написа:

дали ще го насаждаш на 8P

На 8Р съм ретрофитвал не веднъж RNS-E, но при него (както и при В6) няма нужда от прекодиране на таблото. За това при теб карам на сляпо. Иначе ми е пределно ясно физически как се retrofit-ва навито. Въпросът сега е, да настроиме по CAN Infotainment шината при таблото на С5, да общува с навито по DDP (DisplayDataProtocol).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прекодирах го, но нито часовника се оправи, нито ми изписва нещо на FIS-a @bsdnikolov


1 Fault Found:

00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 44
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.12.15
                    Time: 11:30:29

             Freeze Frame:
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 1512
                    Clock: 11:30

 

Изписва ми ето тази грешка в модула на радиото


2 Faults Found:

00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 44
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.12.15
                    Time: 11:30:29

             Freeze Frame:
                    Mileage: 655350 km
                    Count: 1512
                    Clock: 11:30

00857 - CD Changer Unit (R41) 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 44
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.12.15
                    Time: 11:31:16

 

Kакто и тези в модула на навигацията

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи таблото не поддържа (или приема) DDP. Каква бе стойността на адаптационния канал на таблото (62-ри)? Имам предвид преди да променяш с + 1 или + 4 стойността му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама аз питах каква му бе стойността (преди да променяш), иначе съм сигурен, че си бил там.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за Stored Value то тогава това беше 5..извинявам се че не схващам ама за първи път кодирам :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам. Значи си е било кодирано за навигация. Явно таблата на С5 не поддържат (или работят частично) с DDP протокола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдин вид нищо не можем да променим..добре а защо все пак успява да си комуникира с фиса и изведнъж спира..и тая грешка за радио и чейнджър не разбирам, защо все още излзиа като и в кодирането и в адаптацията е отбелязано, че няма чейнджър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, bonevstiliyan написа:

добре а защо все пак успява да си комуникира с фиса и изведнъж спира..

Защото таблото трябва да върне на навито пакет, с който да потвърди получената информация. Тоест, ти пускаш навито, но си праща информацията до таблото (и тя се изписва на таблото), но когато не получи потвърждение за получена коректно информация, то спира да предава (защото счита примерно, че няма FIS колата).

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха..тоест таблото трябва да е от последната трета генерация от фейслифт все едно ,за да стане това потвърждение..само че аз доколкото знам този вид табло не би тръгнало на моята кола, което означава, че тези грешки и проблеми ще си останат и нищо няма да може да променим..правилно ли съм разбрал @bsdnikolov

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, bonevstiliyan написа:

тая грешка за радио

Тя е защото нямаш дивърсити кабелчето (факричката) и модула.

 

преди 8 минути, bonevstiliyan написа:

и тая грешка за .... и чейнджър не разбирам

За тази грешка, не е зле да ми напишеш текущо с каква кодировка ти е навигацията, да проверя да не си объркал нещо (все пак казваш, че ти е за сефте B)).

 

преди 1 минута, bonevstiliyan написа:

аха..тоест таблото трябва да е от последната трета генерация от фейслифт все едно ,за да стане това потвърждение..

Не знам дали и те поддържат RNS-E. Някой по-запознат да каже, дали на С5 някога е имало фабрично RNS-E.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

факрата я имам..точно това е интересното в случая..като влезна в Navigation модула, кодинга който е там е 0502113

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, bonevstiliyan написа:

като влезна в Navigation модула, кодинга който е там е 0502113

Промени го на 502113 и изтрий грешката за чейнджъра. Просто в момента още си с кодировка за чейнджър.

 

преди 3 минути, bonevstiliyan написа:

факрата я имам..

Коя факра имаш?!? С5 твоя набор, не би трябвало да има дивърсити!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...