Jump to content

Проблем след насаждане на RNS-E в Audi A6 C5


Recommended Posts

  • Отговори 97
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако фабрично колата ти не е била и с двата конектора (факрата и исото), значи нямаш дивърсити!!!

 

anschlusse_182610.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, bonevstiliyan написа:

 

Чакай че вече ме залуди. Исках да напиша да промениш кодировката на  502111. Чак сега забелязвам, че съм ти копи/пейстнал същия код като стария ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, bonevstiliyan написа:

Мнеее..няма как да е..98 година е все пак и допълнително ги сложих

Ето за това ти дава грешка за антената навито. Защото просто колата ти няма дивърсити модул. Тоест, няма на кой навито да каже да превключи на друга антена, за да намери по-добър сигнал.

 

преди 3 минути, KCV написа:

А като слагаха таблото дали го свързаха по CAN с навито?

Пропуснал си да прочетеш началото. Даже му изскача за секунда на FIS-а инфото.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, bsdnikolov написа:

Не знам дали и те поддържат RNS-E. Някой по-запознат да каже, дали на С5 някога е имало фабрично RNS-E.

RNS-E се вгражда в последните модели на А6 от 2004 (от която аз взех моята), както и в Allroad, който е до 2005

 

Така..нека обобщим малко :D

 

Имам от втория модел табло, което явно го няма този дивърсити модул..съответно затова ми изписва грешката за антената, затова нямам автоматичното сверяване на времето (малкия знак с антенката), затова часовника на навигацията е никога верен.

 

По казуса с фиса, проблема е че таблото не комуникира по начина, по който трябва за да се разбират с RNS-E-то?

 

Сега в мен възникват следните въпроси..може ли да се насади тоя модул, поне часовника да е верен и радиото да се учвства добре и изобщо може ли да се направи нещо за тази конкретна ситуация, за да си разреша дребните проблемчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, bonevstiliyan написа:

Имам от втория модел табло, което явно го няма този дивърсити модул.

Бъркаш. Таблото и дивърситито нямат нищо общо!

 

Нататъка после, че вече е време да си тръгвам от бачкането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи да се ме прекарали и да нямам модула..интереснооо..добре колега..благодаря за инфото и занимавките, поне CD чейнджъра е офф дъ тейбъл. Ще чакам последващо включване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, продължавам. 

Дивърсито е управлението на антените за радиото. То е в багажника. Не разбрах с какво са те прекарали.

А за сверяването на часовника, от адаптациите на таблото изключи радио-сверяването и ще спре да се бърка. 

 

Някой път трябва да се видиме на живо, хем да ти обясня без да ми окапват пръстите, хем да проверя свързването, кодировките и адаптацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще се гледате ме викнете и мен: към уравнението мига да добавя и един Fiscon Bluetooth, който не тръгва... за по-весело ;)

 

ПДФ-а, който съм дал е точно за монтаж на РНС-Е в 2000 година А6. Много е полезен... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не погледнах pdf-a, защото бях в движение, но утре ще му хвърля едно око. Винаги има какво ново да се научи.

А за блутуута, не ми говори нищо (прости за което), афтърмаркет ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производство на Kufatec. Копие е на оригиналния: само кан и ляв/десен канал. При кодировка е последната опция, ще рече най-луксозното.  Има контакти, последни, управлява се от волана. Но при мен не тръгва изобщо и мерено на мултицет забива шината на 7 волта. Не съм сигурен дали е развален или аз нещо не му се справям. Днес ми изгоря кан-симулатора. В близкте дни ще си поръчам VagComander и VAS 5051А и ще почна присаждането на километража. След като той сработи ще добавям допълнителни устройства, но всякакви съвети са добре дошки. И на мен ще ми е за пръв път такава интервенция...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говориш за CAN, но нали таблото ти няма? Аз не вярвам на CAN емулатори. Утре ще погледна какъв е PinOut-a и възможностите за свързване и котрол на CAN-на на A3 8P (същия е и на Golf, Passat, Tuareg, R8, Cayen и т.н..). В мегапартс са по 20 лева. Ако предостави нужните ни "възможности и условия", мисля че ще е по-добрия вариант. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна идея: и на мен ми хрумна, но си мислех за цял километраж, който да опоскам само до КАН-контролера и да го втъкна някъде. След това видях, че последните километражи за А4 Б5 имат КАН и си купих такъв. Всички са песимисти относно това дали ще тръгне в кола 1997-ма, но аз не виждам пречка.

 

Ти имаш предвид, че в изброените коли има Gateway? Да вържа такова при мен? Правилно ли разбирам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има. Аз самия имам A3 8Р и наскоро ретрофитнах CAN gateway модулът с такъв от трето поколение, за да мога след време да ми позволи да ретрофитна самопаркиращата система и други готии глезотийки, налични при 8Р след 2009-та (мойта е 2006-та). Но да не се отклонявам. При 8Р, CAN gateway е "рутерът" между модулите ми. В колата си имам 26 компютъра и всички общуват по CAN. Но CAN-овете при мен са 4 вида и всяко устройство на разлачен вид CAN общува с другите посредством "рутера". Например, таблото ми е на един вид CAN, радиото на друг, модул комфорта на трети вид. Всички те се нуждаят от "преводач". Ето тук те намесва CAN gateway модулът ми. Той прави "общуването" между тях възможно, въпреки че говорят на "различни езици".

При късните монели на 8L,  В5 и C5 има вграден в таблата прародителя на CAN Gateway модулът, а в В6, ващата на моя модул. При мен той вече е изведен на отделен модул с кодировка, живи данни и т.н. Може да се пробва с един такъв, до колко ще успее да се интегрира с една по-стара система. Утре ще азвадя PinOut-a на моя CAN Gateway и ще видя до каква степен ще се интегрира към фейсово табло. Но за преди фейсовото табло съм категоричен, че инфо на дисплея няма как да извади.

преди 48 минути, HellFire написа:

 След това видях, че последните километражи за А4 Б5 имат КАН и си купих такъв. Всички са песимисти относно това дали ще тръгне в кола 1997-ма, но аз не виждам пречка.

Ако се изключи имото, не виждам пречка. Не пречи да си поиграеме някой път. От опит глава не боли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се бях сетил. Ще чакам мнението ти дали е възможно да се монтира в коли преди 1999-та и да подава правилни сигнали за осветление, скорост и запалване към РНС-Е.

По чуждите форуми коментират, Bluetooth-a се кодира дали диагностиката е по K/L линия или по CAN. Имало проблем ако го свалиш кодирано за CAN, а се опиташ да го подкараш в кола само с K-line. Това не може ли да се реши с пускане на кан до буксата? Питам от гледна точка на това, че Gatway-я ще очаква диагностика по CAN...

 

За таблото съм съгласен: старите не разбират навигацията и vice versa. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При B6  bluetooth-а е по CAN, а достъпът до него е през RNS-a по K-line. Тоест, за диагностика и кодиране на телефона се минава през К-то на навито. Когато ретрофитвах на приятел на В6-цата RNS-Е и аз се учудих. За това в кодировката се указва от къде е диагностиката. При 8Р например, диагностиката е по CAN, защото телефонът е директно свързан с CAN Gateway. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, HellFire написа:

Ще чакам мнението ти дали е възможно да се монтира в коли преди 1999-та и да подава правилни сигнали за осветление, скорост и запалване към РНС-Е.

Така като гледам, не. Извадих PinOut-а на CAN Gateway модулът и вече съм убеден, че сигналите за осветление и ключ в патрона (S контакт), идват от Central electric модулът.

 

Цитат

CAN Gateway pinout:

Pin 1 Terminal 30 => +12V
Pin 2 As pin 1=> +12V
Pin 3 Vacant
Pin 4 K-wire (vacant)
Pin 5 Convenience system data bus, CAN-Low
Pin 6 Drive train data bus, CAN-Low
Pin 7 Vacant
Pin 8 Dash panel insert data bus, CAN-Low
Pin 9 Diagnosis CAN, CAN-Low
Pin 10 Infotainment data bus, CAN-Low
Pin 11 Terminal 31 (battery negative) => GND 
Pin 12 Terminal 31 (battery negative) => GND
Pin 13 Wake-up wire, dash panel insert 
Pin 14 Terminal 15 => +12V
Pin 15 Convenience system data bus, CAN-High
Pin 16 Drive train data bus, CAN-High
Pin 17 Vacant
Pin 18 Dash panel insert data bus, CAN-High
Pin 19 Diagnosis CAN, CAN-High
Pin 20 Infotainment data bus, CAN-High

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, KCV написа:

Ето малко за radio controlled clock module

 

http://www.vagcom.org/modifications/radio-controlled-clock/

Един вид това спокойно мога да си купя и да си се сверява автоматично?

 

Преди 22 часа, bsdnikolov написа:

Така, продължавам. 

Дивърсито е управлението на антените за радиото. То е в багажника. Не разбрах с какво са те прекарали.

А за сверяването на часовника, от адаптациите на таблото изключи радио-сверяването и ще спре да се бърка. 

 

Някой път трябва да се видиме на живо, хем да ти обясня без да ми окапват пръстите, хем да проверя свързването, кодировките и адаптацията.

Дивърсито може ли да се добави или ако не, то тогава как да променя автоматичното сверяване и това ще ми оправи ли часовника на RNS-Е-то

 

Преди 21 часа, HellFire написа:

Ако ще се гледате ме викнете и мен: към уравнението мига да добавя и един Fiscon Bluetooth, който не тръгва... за по-весело ;)

 

ПДФ-а, който съм дал е точно за монтаж на РНС-Е в 2000 година А6. Много е полезен... 

Блуутут модула как изглежда и с какъв сериен номер е, защото съм гледал един, който беше от А3 и си мислех да го взема, ако е подходящ.

 

Преди 19 часа, bsdnikolov написа:

Не погледнах pdf-a, защото бях в движение, но утре ще му хвърля едно око. Винаги има какво ново да се научи.

А за блутуута, не ми говори нищо (прости за което), афтърмаркет ли е?

Има ли как да се излъже с афтърмаркет блууту модул

Преди 18 часа, HellFire написа:

 В близкте дни ще си поръчам VagComander и VAS 5051А и ще почна присаждането на километража. След като той сработи ще добавям допълнителни устройства, но всякакви съвети са добре дошки. И на мен ще ми е за пръв път такава интервенция...

Какво това VAS 5051A и за какви устройствоа си мислил..аз знам само за камера паркиране, телевизия и телефон

Преди 18 часа, HellFire написа:

 Всички са песимисти относно това дали ще тръгне в кола 1997-ма, но аз не виждам пречка.

Защо да не стане..моята е 98, а твоята ако е колата от подписа, няма да е от А4-ките първа генерация, които са 96 година (или може би по-стари бяха..не съм сигурен). При теб драмата ще е с предния панел, който няма как да намериш ако искаш да пасва по формите на двойния дин и единственото, което може да направиш е да си го изградиш ти или някой друг..аз обмислях такава схема и почти навих един приятел да ми го изгради, но точно тогава ми изпадна сега монтираното RNS-E от една С5-ца и се отказах от това упражнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Жалко за Gateway-я: изглеждаше лесен вариант, който в последствие може да добавя още модерна електроника

 

-> За Radio controlled clock: колега продаваше километраж с проблем и аз го взех за експерименти. Таблото е Jaeger и отзад има точно такова устройство... Утре ще взема един друг VDO, който мисля да ползвам финално, и ще видя дали и той има. 

 

-> Diversity-то е усиловател, който има вързани няколко антени и един изход към радиото. Според силата на сигнала към всяка антена избира коя да ползва. Моята идея е и там да вържа някаква ФМ антена и да видя дали е доволно. Не съм намерил такава за стъкло с подходяща букса, за да пробвам.

-> Другото питане е дали РНС-Е подава "фантомно" захранване към нормалната АМ/ФМ антена??? С РНС-Д май хващах по-добре, но не съм сигурен

 

-> Ауди пускат модули с различна буква накрая всяка година: добавят поддръжка на нови функции и модели телефони. Би трябвало да става от всяко ауди, но проблема с кодирането остава:

http://www.audi-sport.net/xf/threads/kufatec-bluetooth-upgrade-for-rns-e-question.103364/#post-1074979

Ей такъв афтърмаркет имам аз, но не ще да мецне даже. Риска на втората употреба...http://www.avitel-bg.com/xdocs/fiscon-bluetooth-for-audi.pdf

 

-> VAS си е оригиналният диагностичен уред на VAG. Нещо като по-труден за ползване VAG-COM, но с инструкции в него. 

-> Освен изброените екстри искам и видео в движение, но не мога да си накарам навигацията да си "свали" софтуеъра по никакъв начин...

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/561165-My-Detailed-VIM-DIY-write-up и ISO с готов диск https://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1537968

-> Аз имах предвид километража....

Редактирано от HellFire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех VDO километража. На платката има заготовка за допълнителния приемник за часовника, но няма пинове. Поръчал съм един Vag Commander, за да адаптирам имобилайзера и ще пиша дали се държи адекватно

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че трябва да пренаредиш "няколко" пина на синята и зелената букса! Отделно, ще ти трябва и "сива 32-пинова" на мястото на червената букса. Ако директно закачиш таблото така (без пренареждане), даже и с комп няма да имаш достъп до него, защото K-line на старото ти табло е на 25-ти пин от синята букса, докато на новото е на 28-ми (или 29-ти, не ги помпя на изуст) на зелената букса. Отделно още ABS сигналът се местина другата букса и други .... Първо пробвай да адаптираш таблото на "стенд", пък после пренареждай. Под стенд разбирам, таблото захранено на външни букси, но закачено към K-line на колата, защото при адаптацията трябва да са дръпне VIN номерът от ECU-то. Букси направени да захранвам таблата на бюрото имам (през PC захранване) та като решиш да правиш магарии, кажи. Направил съм ги с молекси, така че да мога да захранвам табло и през запалката на кола, а през това време с К-line да го въжа към колата.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отпоих мъжките букси на един счупен километраж (синя и жълта) и ще правя адапторен сноп. Не ми се пренареждат пинове, че при предишния неуспех едвам ги върнах. Добре че писах в една таблица...

Преди да го наплета целия ще опитам само с адаптацията. Даже ще има генерална репетиция с френското табло. 

Значи освен К трябва да уцеля и W до моторния? Тя сега ходи до отделната кутия на имобилайзера? Питам, защото нямам схема на IMMO 1

Редактирано от HellFire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...