Jump to content

Проблем след насаждане на RNS-E в Audi A6 C5


Recommended Posts

преди 7 минути, HellFire написа:

Аз отпоих мъжките букси на един счупен километраж (синя и жълта) и ще правя адапторен сноп.

Разумно. 

 

преди 8 минути, HellFire написа:

Питам, защото нямам схема на IMMO 1

Олеле, ама ти си с най-първите табла (синята и жълтата 26 пинови букси). Не знам някой да е успял да swap-не към фейсово. Не и без да светят лампи. Тук си заслужава да се включа. Предизвикателството е голямо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 97
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 14 часа, HellFire написа:

Взех VDO километража.

Нахвърлях на две на три идеята ти.

 

Преди 14 часа, HellFire написа:

Поръчал съм един Vag Commander, за да адаптирам имобилайзера и ще пиша дали се държи адекватно

Не. Изобщо няма да се държи адекватно (няма да успееш да го подкараш). Ще трябва да го деактивираш. Нямаш шанс. От Immo 1 на Immo 3 не се скача току така.

 

Отделно с таблото ще трябва да се заиграеш с "леко" гасене на лампи. Сигурен съм, че ABS и AirBag ще светят. Това се решава лесно, като се свържат кабелите за тях на новото табло на GND. Нахвърлях и лека табличка с пренареждането. Направих я на бързо, за това може и да има някоя друга грешка.

 

Screen_Shot1487.png

 

Screen_Shot1488.png

 

Screen_Shot1489.png

 

Screen_Shot1490.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: 

 

Няма какво друго да кажа, освен голямо благодаря за спестените поне 2 часа зверене в схемите. Ще допиша малко, пък ти ще го систематизираш, защото при първия опит съм си добавал допълнителна информация и от схемите на климатика, двигателя и абс-а (коя от къде идва и за какво е...)

Редактирано от HellFire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както написах и по-горе, в толкова интересен проект с удоволствие ще се включа. 

Когато имаш питанки, давай. Имам ELSA на всеки компютър и мога да видя всяка жица в колата ти. Отделно имам и VAG tacho и мога да ти изкарам PIN-овете на таблата (или направо целите им bin файлове).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги интересен разговор сте заформили. Адявам се да не ви попреча много с един въпрос. Имам А6 ц5 2004г с заводски вградено RNS-E. Колата е s-line и е с белия километраж. Исках да си сложа Aux in, но като стигнах до адаптацията, ваг ком не открива модула за навигация(37) за да кодирам предпоследната цифра на 5...

Изпратено от моят SM-N915FY с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти хубав кабел. И аз с моя трудно достигам до навито и телефона, а в повечето случаи и не успявам (На B6-ците и С5-ците). За това ползвам на приятел кабела (KKL) като ми се наложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се заех с адапторния сноп. Намерих си и схемата на IMMO1 (1997). Изникнаха 2 въпроса:

- Пин 20 (32-пинов син) е отбелязан като 58s Помня, че при преминаването към фейслифт конзола имах огромни проблеми с подветката на панела на климатика. След като ги разреших остана да свети много слабо денем екрана и индикаторите. Това се оправи, когато пуснах + при изключени фарове на съответния пин на панела. Във всяка схема е различно отбелязан.. Ето тук съм си резюмирал откритието: http://audibg.com/forum/index.php?/topic/165128-помощ-за-разчитането-на-vag-схема/&do=findComment&comment=2479322 Като тръгне ще го премеря, но според мен след 1999-та нямат нужда от 58 сигнал...?

 

 

- Имобилайзера е обречен на неуспех, защото няма да може да си прочете VIN-a от моторния компютър?

Как се деактивира: четох за разпояване на чипа в моторното ECU и препрограмиране, но не това е моя случай... Аз ще си паля с IMMO1, но ще ми свети лампата и ще пиука. Това как да го реша?

 

- Въобще нямаше да се сетя да вържа OilTemp: аз си гледам големите букси и това си остана в страни ;)

 

- Пин 19 (26-пинов жълт) трябва да уцели Пин 7 на 32-пинов син. Това е маса през таблото за ECT сензора. Нямам идея защо е така

 

В близките дни ще пробвам със счупеното дизелово табло, за да видя как се държи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултати след първата проба: не много добри. 

 

С дизеловото табло свети сензор за масло и еърбег. Комуникира, кодира се и т.н. Канал 62 не е активен, за да пробвам КАН-а

 

С есковото табло свети есп, еърбег и датчик за масло. Странно, но светва масльонката още на контакт. Паля и изчезва, остава само сензор... Лошото е, че няма никаква комуникация с километража... Понеже не мога да намеря причина в окабеляването, допускам, че съм се сдобил с дефектен... 

 

58s дава 12в при пускане на фарове/габарити. Осветлението на дизеловото се включва с фаровете, без да съм свързал 58 от старата инсталация. С-ковото светва още с даване на контакт: не знам дали е правилно

 

Редактирано от HellFire
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчикът за ниво на масло се изключва през адаптационен канал. Не е болка. За да не свети AirBar, връзваш пинът ме към маса. ESP-то също се кодира (изключва) през адаптационен канал.

За връзка с таблото, аз направо се връзвам с VCDS на К пинът. Опитай така. Така настройвам схрелките на таблата, докато са ми на бюрото.

Това с подсветката още при контакт пак е от кодировка. Всеки го прави както му е кеф. Аз при мен го направих, при контакт да ми светят само стрелките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих тестова постановка: положението е същото... дизеловото комуникира, С-ковото не мецва...

 

В търсене на информация попаднах на много добра разпиновка на километражите:

http://www.buckeyestangs.com/drew/tech/audi/b5_instrument_cluster_pinout/

 

Гледах, гледах и не откривам разлики в пиновете. Дизеловото табло е "Low-line", без сива букса. Може ли там да става магията? Пиновете по синята и зелената да са различни при High- и Low-line. Дизеловото е френско, другото е немско...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, просто S-ковото явно е с гръмнало имо. Имам такова табло при мен (подарък) с гръмнало имо и няма връзка през К. На таблото има реле. Ако при даване на контакт не го чуваш да цъка, значи ще има ядове с диагностиката. От доста време си мисля да прескоча релето (на тестовото табло), но мързелът натделява в мен :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ме е*а и мене в тестовата постановка: до сега не съм бил вързал масата на 24-ти пин. Без нея не цъкаше релето. Сега цъка при контакт, цъка по два пъти при всеки опит на VCDS-a да се свърже. Връзка няма. Пробвах с VAG Commander и BOSCH KTS но пак не става....

 

Да се срещаме ли някъде да ти го връча за аутопсия или е безнадежден случай?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е безнадежден, но в 23.30 е обречен на изоставяне за другия ден. Утре на свежа глава ще прегледам нещата ( след като видя нещата, които днес дойдоха от е-вау за без пари). 

 

P.S.

Имам табло от S-ка 2011-та и от вече 2 години се каня да го адаптирам към колата си. Дееба, да взема най-после да се заема с него ..... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изоставих го с гръм и трясък: с шамари си върнах стария километраж и му счупих едното краче. Много мразя да съм безпомощен спрямо техниката и това ме вбесява, особенно около 23 часа :blush:

 

Моя проект за сега ще се ограничи с монтажа на S-ково табло с аналогов часовник. Ще пренаредя внимателно кабелите и ще видя дали ми харесва. Ако не ме кефи ще си върна стария километраж и ще си купя CAN-BUS Simulator за RNS-E. Другото отива в "продавалника"

 

Ако колегата bsdinkov му се занимава и има време ще го дам за ремонт. Срещу заплащане, разбира се: може пари, може прасета, може яйца, bitcoins и др. 

 

P.S. При мен отлежават двигател, 3 бр. скорости, два калника, 6 лайстни, кашон километражи, кашон за RNS-e проект и кашон с други части.... За всичко има концепция и желание, но няма време: това според мен е световен заговор за подтискане на творческото в човека :stupid:

 

P.P.S. Днес бях при Спас и се заговорихме: сподели ми, че колегата, започнал темата, е имал проблеми с датчика за ниво на маслото и се е стигнало до смяна на картера с такъв с датчик. Така ли е?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, HellFire написа:

P.P.S. Днес бях при Спас и се заговорихме: сподели ми, че колегата, започнал темата, е имал проблеми с датчика за ниво на маслото и се е стигнало до смяна на картера с такъв с датчик. Така ли е?

Подходили са лаишки. Има коли с такъв датчик (говорим за коли около МГ2000), има и такива без. Всичко е въпрос на кодировка на таблото. Просто в адаптационния канал трябва да се зададе дали колата го има или не. Който не знае как да борави със софта на таблото, сменя картер. Който знае как да борави със софта на таблото, просто му казва че няма датчик. Даже и на мойта кола (МГ2006) мога да влезна и да и кажа че нямам такъв датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много полезно изключването на може би най-важният датчик в колата (G266)... Тия, които го нямат, имат друг на маслената магистрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм съгласен, но тук се каращисва здраво: нещо като километраж от Б6 в Б4 и няма как. Някой луксове падат жертва :) 

 

Благодаря за помощта. Аз прибрах кашона с километражите за догодина. И на мен ми дойдоха камера и ММИ интерфейс и ще се позанимая с тях: поне са нови части и трябва да станат без такива драми

 

П.С. В един руски форум попаднах на линк към полски сайт, където продават C1-RNS интерфейса за 122 € с доставка до България. Цената му по сайтовете тук е 350 лв. Има и модули за по около 80€ в maxxcount.de, но те са без кабел, т.е. резервна част. Ето за това иде реч: http://www.eldibg.com/video-interface/za-audi/video-interface-audi-rnse-navi-plus

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ogip написа:

Не е много полезно изключването на може би най-важният датчик в колата (G266)... Тия, които го нямат, имат друг на маслената магистрала.

И тези които го имат (G266), също имат и този на маслената магистрала!!! G266 отчита само нивото и температурата на маслото. Тоест, софтуерното му изключване при насаждане на табло в кола без фабричен G266, с абсолютно нищо не вреди. Пък който иска да си го retrofit-ва, става друга тема.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, bsdnikolov написа:

И тези които го имат (G266), също имат и този на маслената магистрала!!!

На душегубите с г266 е един по-малко със сигурност и има тапа. Вероятно е за температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, HellFire написа:

Моя проект за сега ще се ограничи с монтажа на S-ково табло с аналогов часовник. Ще пренаредя внимателно кабелите и ще видя дали ми харесва. Ако не ме кефи ще си върна стария километраж и ще си купя CAN-BUS Simulator за RNS-E. Другото отива в "продавалника"

 

P.P.S. Днес бях при Спас и се заговорихме: сподели ми, че колегата, започнал темата, е имал проблеми с датчика за ниво на маслото и се е стигнало до смяна на картера с такъв с датчик. Така ли е?

 

 

 

Тоя КАН-БЪс симулатора е отвратително нещо..нагрява, харчи ток като ламя, заема място (а повярвай ми след насаждане на RNS-E с нефабричба букса, няма много място отзад). Да..сменях картера, което е голям филм докато намеря такъв с датчик, защото съм със стария блок 058, а за него такива картера са от послдените AJL и още един два по-редки кода на мотори...като цяло е филм, но пък се случиха нещата и вече ми работи температурата на маслото

Преди 21 часа, bsdnikolov написа:

Подходили са лаишки. Има коли с такъв датчик (говорим за коли около МГ2000), има и такива без. Всичко е въпрос на кодировка на таблото. Просто в адаптационния канал трябва да се зададе дали колата го има или не. Който не знае как да борави със софта на таблото, сменя картер. Който знае как да борави със софта на таблото, просто му казва че няма датчик. Даже и на мойта кола (МГ2006) мога да влезна и да и кажа че нямам такъв датчик.

Лаишки..еми нямах запознат човек около себе си..нещата ми ги връзва Тошков и даже мисля, че имах тема, в която питах от какво имам нужда, но никой не каза нищо за прекодиране. А ако се каже, че няма такъв датчик, ще отчита ли температура на маслото?

 

Преди 13 часа, ogip написа:

Не е много полезно изключването на може би най-важният датчик в колата (G266)... Тия, които го нямат, имат друг на маслената магистрала.

Абсолютно..особено за турбо мотор и особено за летните дни никак не е приятно

 

Преди 12 часа, HellFire написа:

П.С. В един руски форум попаднах на линк към полски сайт, където продават C1-RNS интерфейса за 122 € с доставка до България. Цената му по сайтовете тук е 350 лв. Има и модули за по около 80€ в maxxcount.de, но те са без кабел, т.е. резервна част. Ето за това иде реч: http://www.eldibg.com/video-interface/za-audi/video-interface-audi-rnse-navi-plus

Какво е това C1-RNS?

 

Преди 12 часа, ogip написа:

Ако се чуе нейде за изгодно рнс-е за ц5, свиркайте. Колата ми е 2004, а е с рнс-д :stupid:

Какво значи изгодно в твоите представи :?

 

Преди 11 часа, bsdnikolov написа:

И тези които го имат (G266), също имат и този на маслената магистрала!!! G266 отчита само нивото и температурата на маслото. Тоест, софтуерното му изключване при насаждане на табло в кола без фабричен G266, с абсолютно нищо не вреди. Пък който иска да си го retrofit-ва, става друга тема.

Къде отчита нивото на маслото..аз нивомер не съм виждал. Датчика не е ли само за качеството на маслото и температурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, bonevstiliyan написа:

Лаишки..еми нямах запознат човек около себе си..нещата ми ги връзва Тошков и даже мисля, че имах тема, в която питах от какво имам нужда, но никой не каза нищо за прекодиране. А ако се каже, че няма такъв датчик, ще отчита ли температура на маслото?

Старите мотори са с аналогов датчик за температурата на маслото (какъвто се ползва при всяка префейсова А4-ка например и там е на съпротивление, 50 ома е към 120 градуса), а по-новото поколение двигатели са с цифров датчик (въпросния G266). За това има и отделен адаптационен канал в таблото за датчикът. За да му се окаже, с кой тип датчик е колата (тоест, моторът как е оборудван според годината на разработката му). 

 

преди 19 минути, bonevstiliyan написа:

Къде отчита нивото на маслото..аз нивомер не съм виждал. Датчика не е ли само за качеството на маслото и температурата?

Самия датчик G266 е нивомерът. За това е отдолу на картера, а не някъде другаде. Качеството на маслото го изчислява самото табло, посредством зададените стойности в адаптационните канали (за типът масло, което се ползва). Нивомерът си отчита много точно. Когато жената купи колата, обслужването и го бяха направили в сервиз (за което я нахраних яко). Бяха и наляли ментеливо масло (ако въобще го бяха сменяли) и колата го ядеше на 3000-4000 по литър. Датчикът отразяваше че маслото е на min и извеждаше сигнал на FIS-а OIL MIN. Когато вдигнех щеката, наистина маслото беше точно на резката за минимум. След като започнах аз да му сменям маслото, сигнал не съм виждал :). Та да не се отплесвам. G266 е стандартен цифров датчик, който отчита нивото на маслото и температурата му. Той няма как да извърши анализ на качеството му. Все пак не е химическа лаборатория.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам тогава следния въпрос...след като го насадихме тоя датчик и аз очаквах да ми пищи за такива неща..наскоро проверих  нивото на маслото и ми липсваше 1.3 л от 3.5 за 1.8Т и нищо не ми е пищяло :o ... датчика е чисто нов и е вързан, както е показано в темата в под форума за С5-ците @bsdnikolov .. имам някакъв проблем явно

Редактирано от bonevstiliyan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, bonevstiliyan написа:

@bsdnikolov .. имам някакъв проблем явно

Явно:

https://www.google.bg/#q=audi+g266

На всякъде е с името си:

Цитат

Sensor for Oil level / Temperature (G266)

 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...