Jump to content

А6 C4 2.5TDI Quattro Nogaro Blue


Recommended Posts

  • Отговори 147
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Купени са нови, ама тия двете врати дето се виждат на снимката под горните лайсни ги е изЕла баба Яга. Ще купувам 2, а може и 4 врати от италианка и ще влиза за цялостно. А лайсните чак след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по принцип, такива проекти кат' завършат и отиват на тезгяха за продан. Айде давай, че някой търси такава:D!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко шарени тампончета, чакам да дойдат и 4-те за задното магаре и моста слиза долу.
Polyurethane.thumb.jpg.dada99151b3e0d84b9f155a362f02c3a.jpg

Трябва да видим какво ще правим с дифа, че от тоя семеринг протича за втори път, а уж OEM сложихме (страничните са Febi, те не са мръднали).

diferenumrql.thumb.jpg.97abd73efd1fad5aa6c34429fd21838b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И тя ще се прегледа като свалим стария, може и лагер да има заминал. Като цяло съм се настроил да правя диференциал, дано да мина метър тоя път. 

Междувременно ще отваряме помпа за трети път, дава признаци на износен елемент. Първо сменихме подкачваща помпа, на второ отваряне гърбична шайба и сега като е студена пали от 1/4, но в горещите дни особено ако е карана дълго време и е добре загряла пали с доста въртене. Пробвах за експеримента да охладя главата на помпата където излизат тръбите за дюзите и запали от раз. Явно като загрее луфта между помпения елемент и корпуса става прекалено голям и пада налягането. Оттам и впръскването отива на закъснение, има лоша атомизация, пуши на 1,9 с чип от замунда и т.н. 
Това на стенда не могат да го хванат освен ако не търсят точно тоя проблем щото някой трябва да загрее нафтата на 80-90 градуса и трябва да се загрее самата помпа.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/9/2021 at 8:54 PM, veselin velchev said:

Не е душегуб,AEL е.

Моя AEL е по-душегуП от шестаците - всички детски болести на модела ги показа докато беше в мен :D

@ivo totev мисля, че всички AEL Quattro са с един и същи. Имам интерес към заден мост и окачването на дифа защото мисля да мина частите на пясък и прахово преди да се качат на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@radi_nrj От AEL Quattro е със сигурност, но навремето като търсих мисля, че излизаха 2-3 кода. Може и аз да греша. Както казах го подарявам. Така, че ако имаш интерес само трябва да се разберем как да го получиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ivo totev сега като не чета по диагонал видях, че е само диф и е за подаряване :) Ще видя какъв е кода на моя първо, не че бих отказал подарък, но е по-добре да иде при някой дето ще му върши работа отколкотo да го взема, да се окаже, че не е моя и да пордължи да събира прах в моето мазе :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Докато чакам новия помпен елемент да споделя малко горчив опит.
Информацията ще е полезна за всички собственици на коли със старата помпа VP37 (2,5 ААТ, AEL и всички 1,9TDI с роторна помпа). Може и други хора да попаднат в същия омагьосан кръг. Когато е съвсем малко износен помпения елемент се случват следните магии:
Помпата е мината на стенд, колата е настроена, гориво и аванс са перфектни, студена пали от 1/4, върви прилично.

Купона почва когато загрее добре и е работила поне 10-20 минути при загрял двигател. Извднъж почва да пуши черно и докато е топла пали трудно.
Закачихме манометър да мери корпусно налягане и показателите на студен двигател са перфектни - налягането е 6 бара
Когато нафтата мине 70 градуса корпусното пада на 4 бара, а при палене 2.5 бара. Като охладиш хидравличната глава на помпата налягането пак скача на 6 бара, пали от 1/4 и пушека изчезва.

А защо не могат да го хванат на стенд това? Споделиха ми хора, които това работят, че на стенда теста се прави при 40-45 градуса на горивото.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.08.2021 г. at 16:15, radi_nrj написа:

Докато чакам новия помпен елемент да споделя малко горчив опит.
Информацията ще е полезна за всички собственици на коли със старата помпа VP37 (2,5 ААТ, AEL и всички 1,9TDI с роторна помпа). Може и други хора да попаднат в същия омагьосан кръг. Когато е съвсем малко износен помпения елемент се случват следните магии:
Помпата е мината на стенд, колата е настроена, гориво и аванс са перфектни, студена пали от 1/4, върви прилично.

Купона почва когато загрее добре и е работила поне 10-20 минути при загрял двигател. Извднъж почва да пуши черно и докато е топла пали трудно.
Закачихме манометър да мери корпусно налягане и показателите на студен двигател са перфектни - налягането е 6 бара
Когато нафтата мине 70 градуса корпусното пада на 4 бара, а при палене 2.5 бара. Като охладиш хидравличната глава на помпата налягането пак скача на 6 бара, пали от 1/4 и пушека изчезва.

А защо не могат да го хванат на стенд това? Споделиха ми хора, които това работят, че на стенда теста се прави при 40-45 градуса на горивото.

 

Привет, в този случай трупат ли се грешки при диагностиката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя античен 8 битов мотроник трябва нещо много да се обърка, че да запише грека или да изгуби сигнал от умна дюза или от помпата. Имаме ди резервно задно магаре, което ще мине на пясък и прахово.1907906215_rearsubframe.thumb.jpg.794c04b89533c7d1ac0211c6c2ebe618.jpg

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колата преди много години имаше проблем със снабдяването с гориво. Понеже е била германка резероара го беше попарила немската луга и беше взел да гние. Междувременно някой от предишните собственици сложил еднопосочно клапанче преди горивния филтър да не се връща нафтата в резервоара, нещо напълно излишно, защото и без него колата палеше от 1/4 след месец стоене, но тоя клапан е причината за бавната смърт на помпата. 
Та кактъо казах гниещия резервоар е пуснал люспи по горивопровода, тия люспи са стигнали до клапанчето и там са спрели, на никого не пречат докато дебита е малък, като тръгнеш да даваш газ оаче или като катериш баир боклуците се нареждат върху цедката на клапана и го запушват. В тоя момента колата губи мощност и помпата претърква за кратко на сухо. Открих проблема, махнах клапана, смних резервоара, но след това почнаха ядовете.

Първо заминаха разпръсквачи и подкачваща помпа. Смнихме разпръсквачите и подкачаващата помпа (тя е вътре в ГНП-то, мяза на хидравлична помпа за рейка), помпата я качиха на стенд и даде перфектни налягания и дебити.

Второ отваряне и направиха профилактично във Варна докато беше на основен ремонт защото при загрял мотор припушваше и палеше една идея по-трудно. там открили износване на гърбична шайба. Смиха гърбичната шайба и пак на стенд. Помпата отново показва отлични показатели. 

Взех си колата от ремонт, покарах и греда, като за загрее нафтата пак почва да пуши и ако я загасиш доато е топла пали трудно. Тоя проблем вече може да го хване само човек с опит. Иказа се износен помпения елемент, хванахме го като катаха докато колата загрее и почне да пали трудно, тогава полях хидравличната глава на помпата със студена вода и пробвах да запаля пак - запали от раз. 

 

Сега може би се питате защо не се хваща на стенда тоя проблем? Отговорът излезе много прост, на стенда помпата се тества ва при 40-45°C, a в колата проблема се появява при 70°C и нагоре. буталото на помпения елемент няма сегменти, то уплътнява само от оразмеряването на двата детайла и какво беше в случая износването беше достатъчно малко, че на 45°C да имаме перфектни налягания, а на 70 нещата стават "ойде коня у ряката".
 

Вариантите са два, да взема ново долнище от друга помпа, на което да сложа моята електроника или да купим нов помпен елемент. И двата варианта крият рискове, при втората употреба не знаеш на какво ще попаднеш, а новите части се правят в Индия... Аз реших да си пробвам късмета с нов, поне за момента пали студен, топъл, полу загрял, полу изстинал, всякак. Колко ще изкара - божа работа. 
Май ще обиколя моргите да си прибера и една оригинална помпа в мазето за всеки случай.
May be an image of text that says 'O+ BOSCH 1 St/Pc 2 468 335 022 -770 3165142 109527 Robert Bosch Cr.bH Auf Bret4 593 080 india Made Fabriqué GERMANY BOSCH'

No photo description available.

 

Общо взето положението стана - и да искаш да поддържаш такава кола, няма откъде да купиш читави части, но пък аз съм инат, ще видим до кога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Дойде и полиуретана за магарето, сега чакам два тампона от Verkline за задната щанга, че тия дето беше направил украинеца нямат канал вътре

image_82578.thumb.jpg.57e99c517869c2116d4e15eb2f74b1ba.jpg

image_82579.thumb.jpg.939e82489f71884d090d9a240f2f52bb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Свалихме дифа, свлаихме вала входящия вал и какво да видим. Наяла го е ръждата до семернига и затова не уплътнява. Ще се търси друг диф защото вал номер 25 на схемата вече го няма като резервна част.

117136435_242483918_10208906510975790_6949539928382615827_n1.thumb.jpg.8995d9ff92bdb24646f82de8b8c98c36.jpg

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...