Jump to content

Увеличаване на светлините или повдигане на Ауди Б4


daredevil

Recommended Posts

Интересуваше ме как мога да си повдигна малко светлините или как мога да ги направя малко по силно светещи светлините на колата. Защото късите светлини не осветяват добре дългите също , но не мога да карам само на дълги някои насрещно движещи се дори не разбират, че съм на дълги понякога и не е никак удобно. Доколкото виждам копчето за повдигане на рефлекторите не работи откакто съм взел колата. Гледам , че има някакви глави като на болт от вътрешната страна , които може да се завъртят с отверка може ли това да е ръчно управление на рефлекторите за повдигане се чудя някакви идеи какво мога да направя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо четене едни релета много ще ти помогнат. На второ четене фаровете се регулират от едно място където се върти със шестограм, но има вариант за нагоре-надолу и за наляво-надясно. Добре е да се направи в сервиз на някакъв стенд за регулиране на светлини. Процедурата не е много успешна ако фаровете са стари, защото пластмасата се рони и сме дотам с реглажа. На трето четене фарове с лупи, ама там незнам дали ще ти хареса цената :) Четвърти вариант - нови китайчета по 50-60 лв/бр. и пак релета - това при условие, че рефлекторите са ти зле. Аз лично съм с релета и "цели" фарове без лупи с рециклирани рефлектори - в сравнение със старите ми едносекционни направо "прогледнах"

Най-лесно е да смениш "бутона" за ел.реглаж или първо да погледнеш предпазителите може някой да е изгорял и за това да не работи :nixweiss:

Едит: Ако сложиш по-мощни крушки и нямаш релета, после ще трябва да правиш лостчетата :) 

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

" Ако сложиш по-мощни крушки и нямаш релета, после ще трябва да правиш лостчетатa"

Това важи ли за крушките "Night Breaker" ? 

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. От изложението ти не става ясно имаш ли ел. реглаж на фаровете, казваш че имаш копчета за реглаж отвътре, само че може да нямаш машинки на фаровете. Трябва ръчно да повдигнеш фара със шестограм 6, едната врътка е за нагоре-надолу, а другата за наляво-надясно. Ако те са прецакани, на толкова години пластмасата на зъбните колелца се е натрошила, няма да можеш. Аз съм сменял зъбните колелца от счупен фар заедно с част от корпуса - работа за поялник. Но трябва да се разглоби фара на парчета. Тогава ще видиш рефлекторите как са, със сигурност са за рециклиране. Ако е така, няма вариант да светят добре, каквито и крушки да сложиш, дори и релета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

koko60 написал си:

"рефлекторите как са, със сигурност са за рециклиране"

Как се рециклират рефлектори - мога ли сам да полирам(или направя друго) с някакъв препарат?

Или се сменят с нови?

Или си е работа за майстор ?

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рефлекторите се рециклират най-добре във фима Евертлак в Стрелча. Покритието се прави във вакуумна среда и е сребърен йодид, няма как да се направи в битови условия. Оригиналното покритие на рефлектора е такова. Не се пипа с ръце и не се почиства с парцали. Там предварително ги шлайфат и лакират със специален лак, преди покритието. Даже като изпратят готовите рефлектори слагат и ръкавици с които се сглобяват.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за фирмата в Стрелча е яко. Влязох им в сайта. Добре, че има такива хора.

Ясно е , че ако един рефлектор е ръждясал и много зле от годините подлежи на рециклиране.

Но има ли начин един рефлектор, който няма видими ръжди, изглежда бял и чист, но не е ясно дали е потъмнял с годините или нещо такова, ...да може да се прецени дали има смисъл от рециклиране?

С други думи може ли един чист, неръждясал рефлектор да се оцени, примерно колко % от рефлекторната си сила е изгубил?

Например по силата на светене на фара?

 

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процентно няма как са установиш в домашни условия точно колко ти се губи от светлинния сноп,но за 20+ години рефлекторите са си изпяли песента със сигурност/някои машини за регулиране на фаровете в пунктовете за ГТП имат такава опция да мерят и интензитета на светлинния поток/.И не чакай да видиш ръжда по рефлекторите,щото отдавна вече не ги правят метални,а са си пластмаса.Разглоби си единия фар/елементарно е/ и ще видиш какви поражения има по тях от халогенната крушка и как самото покритие,макар и добро на пръв поглед,е матирало.

Ето как трябва да изглежда един нов рефлектор или по-точно,рециклиран в Стрелча:

027623729.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/2/2017 at 8:48 PM, Sklepi said:

На първо четене едни релета много ще ти помогнат. На второ четене фаровете се регулират от едно място където се върти със шестограм, но има вариант за нагоре-надолу и за наляво-надясно. Добре е да се направи в сервиз на някакъв стенд за регулиране на светлини. Процедурата не е много успешна ако фаровете са стари, защото пластмасата се рони и сме дотам с реглажа. На трето четене фарове с лупи, ама там незнам дали ще ти хареса цената :) Четвърти вариант - нови китайчета по 50-60 лв/бр. и пак релета - това при условие, че рефлекторите са ти зле. Аз лично съм с релета и "цели" фарове без лупи с рециклирани рефлектори - в сравнение със старите ми едносекционни направо "прогледнах"

Най-лесно е да смениш "бутона" за ел.реглаж или първо да погледнеш предпазителите може някой да е изгорял и за това да не работи :nixweiss:

Едит: Ако сложиш по-мощни крушки и нямаш релета, после ще трябва да правиш лостчетата :) 

Първо какви лостчета ще правя,

Второ бих искал да оправя наличните фарове ако е възможно по най лесния начин като за начало

Трето за какви релета става въпрос и къде да ги гледам за да ги намеря и сменя евнтуално

Четвърто бутона за реглаж може да не работи заради самия бутон имаш предвид или от предпазител. Аз мислих , че може понеже караме стари коли да е идряна и от там да е пострадала тази опция защото доста неща по колата бяха преправяни от както я имам. Но може да пробвам както викаш дали не е някой предпазител. На служебната ми кола примерно Пежо регулирането с копче нагоре надолу работи само на единия фар ?

 

Мерси за съветоте колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, daredevil написа:

Първо какви лостчета ще правя- Ръчките от които включваш фаровете. Ако сложиш по-мощни крушки ще разтопиш пластмасата вътре.

Второ бих искал да оправя наличните фарове ако е възможно по най лесния начин като за начало. Разглобяваш, пращаш в Стрелча връщат ти ги и сглобяваш.

Трето за какви релета става въпрос и къде да ги гледам за да ги намеря и сменя евнтуално. Няма да ги намериш защото ги нямаш. Слагат се допълнително за да минава целия товар през тях, а не през ръчките за които писахме вече по горе. Колегата @jordanik има тема как се слагат релета и какво ти трябва.

Четвърто бутона за реглаж може да не работи заради самия бутон имаш предвид или от предпазител. Аз мислих , че може понеже караме стари коли да е идряна и от там да е пострадала тази опция защото доста неща по колата бяха преправяни от както я имам. Но може да пробвам както викаш дали не е някой предпазител. На служебната ми кола примерно Пежо регулирането с копче нагоре надолу работи само на единия фар ?  Може да е бутона, бушон ако е отделен, самия механизъм. Това от тук никой не може да ти даде точна диагноза.

 

 

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви лостчета няма да правиш щом като твойте работят :) Релета за фаровете няма фабрично на Ауди 80 и се слагат допълнително:

Чети си темата надолу коко60 също ти е дал съвет. Иначе най-лесния и бърз вариант ти е китайски/турски нови и колкото изкарат. Имат вариант за монтаж на машинките от старите ти фарове.

П.П. и Пижо не е в ред :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, koko60 said:

Здравей колега. От изложението ти не става ясно имаш ли ел. реглаж на фаровете, казваш че имаш копчета за реглаж отвътре, само че може да нямаш машинки на фаровете. Трябва ръчно да повдигнеш фара със шестограм 6, едната врътка е за нагоре-надолу, а другата за наляво-надясно. Ако те са прецакани, на толкова години пластмасата на зъбните колелца се е натрошила, няма да можеш. Аз съм сменял зъбните колелца от счупен фар заедно с част от корпуса - работа за поялник. Но трябва да се разглоби фара на парчета. Тогава ще видиш рефлекторите как са, със сигурност са за рециклиране. Ако е така, няма вариант да светят добре, каквито и крушки да сложиш, дори и релета.

Именно , че и аз не разбирам особенно как стоят нещата и какво мога първоначално да направя по настройки на колата преди да започна да влагам пари ... Т разбрах добре имам ел реглаж най вероятно но маинки има ли не знам и дали работят ръчното регулиране ще пробвам като за начало зъбнит еолелца ги видях но са доста неизползвани от години и ще чакам удобен момент да мога да пробвам като за начало от там. ниаче тези релета така и не разбрах къде как се слагат и за какво служат ?

15 minutes ago, Sklepi said:

Никакви лостчета няма да правиш щом като твойте работят :) Релета за фаровете няма фабрично на Ауди 80 и се слагат допълнително:

Чети си темата надолу коко60 също ти е дал съвет. Иначе най-лесния и бърз вариант ти е китайски/турски нови и колкото изкарат. Имат вариант за монтаж на машинките от старите ти фарове.

П.П. и Пижо не е в ред :) 

Има ли къде да ги монтират да препоръчате сервиз въпросните релета ? Предполагам че не отнема много време просто да ми ги сложат за няколко минути час примерно , че нещо много сложно ми се вижда цляат схема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, jordanik said:

Процентно няма как са установиш в домашни условия точно колко ти се губи от светлинния сноп,но за 20+ години рефлекторите са си изпяли песента със сигурност/някои машини за регулиране на фаровете в пунктовете за ГТП имат такава опция да мерят и интензитета на светлинния поток/.И не чакай да видиш ръжда по рефлекторите,щото отдавна вече не ги правят метални,а са си пластмаса.Разглоби си единия фар/елементарно е/ и ще видиш какви поражения има по тях от халогенната крушка и как самото покритие,макар и добро на пръв поглед,е матирало.

Ето как трябва да изглежда един нов рефлектор или по-точно,рециклиран в Стрелча:

027623729.jpg?r=0

Jordanik,

1/след рециклирането и монтажа фаровете имаха ли видима (осезаема или доловима) разлика в светенето отпреди рециклирането?

2/ тези рефлектори, които показваш на снимката от audi b4 ли са?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това са трисекционни фарове за Б4.

Ако рефлекторите са помътнели и се рециклират, разликата е осезателна, пък ако се сложат и релета, разликата е огромна.

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна относно релетата.При запалена кола и заряд 14.1 в при пуснати фарове на къси на буксата на фара има 11.3 в това за кола без релета.Със релета колкото показва АБ толкова и на буксата.Светлината значително се подобри.Като цена около 100-120 лв би трябвало да се вместиш. 50-60 лв е рециклирането на рефлекторите.Около 20 лв са материалите (релета,проводници,обувки,предпазители) и още 20 лв за труд някой да ги направи,естествено ако не си ги направиш сам.Едни хубави крушки и става ден.Друг вариант е лупи+ ксенон там деня е по бял :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ,ще слага лупи ,за какво му е да никелира рефлектора?

Иначе и аз съм ЗА трисекционните фарове.

Може и без лупи всетят много по добре от едносекционния.

Може и да си добавят LED крушки или би ксенон,но 55w.

При тях може и без релета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, HCOHCO написа:

И аз така :) Трисекционни фарове + лупи и ксенон 55вата и е ден

Аз си преправих обикновените защото реших, че трисекционните са дефицит и няма да изкарат дълго време на колата пред блока.

Преди 1 час, svetliopp написа:

Ако ,ще слага лупи ,за какво му е да никелира рефлектора?

Не му трябва, просто предлагаме различни варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, slona написа:

Jordanik,

1/след рециклирането и монтажа фаровете имаха ли видима (осезаема или доловима) разлика в светенето отпреди рециклирането?

2/ тези рефлектори, които показваш на снимката от audi b4 ли са?

 

Рефлекторите са от Б4-ка с цял трисекционен фар/комбиниран с мигач/.След рециклирането им и поставянето на релета разликата с преди е повече от видима/цената на тази интервенция излиза около 120 лева-рециклиране на рефлекторите,релета и крушки/.

 Но ако искаш наистина да виждаш всичко на пътя,като че ли си с нова кола,ей това е начина/цената тук е около 260 лева-биксенонови лупи с капачки,ксенонов комплект и полиране на стъклото пред лупата/:

 

027623772.jpg?r=0

 

027623825.jpg?r=0

 

027623843.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...