Jump to content

А4 B6 2.0 ALT - Горене на масло. Въпрос.


GKirev

Recommended Posts

Здравейте :)

От скоро съм собственик на A4, B6 2.0 ALT мотор 130 коня.

Забелязах, че колата обича да си пиива масло. 250-300 мл/1000км градско, къси разходки. На дълъг път консумацията се вдига значително.  Поразрових се малко в интернет, пообразовах се и реших да си оправя сам проблема... Обаче без  кой знае какъв успех.

Какво съм направил до тук: 

Проверих гарнитури на глава и картер: Здрави, без течове.
Смених клапанчето за подкартерни газове и маркучите: Консумацията намаля, но не много.

Оправих за всеки случай вакуумните линии (маркучи): Не съм забелязал разлика.

Старият експлоататор на автомобила е карал с 10w40, а аз го смених с 5w40, заради заводските спецификации. Това ми е една от грешките, но въпреки това консумацията ми се вижда голяма.

-----------------------------------------------------

Стигам до извода, че или сегментите на буталата изпускат, имам някакъв проблем в главата на мотора, или (не дай си боже) блока. 

Въпросът ми е:  Изпускам ли нещо и струва ли си да се прави основен ремонт на двигатела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.пропускаш използването на търсачката.Другият път не е зле да пробваш с нея:най-горе със символ на лупа.

А иначе прочети тази тема:

И виж какво е писал Nikosaul.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, пробвах с търсачката, но нещо не ми се получи адекватно. 


Благодаря много! Nikosaul го е напсиал като за учебник! 

Но все пак... Ако след смяна на маслото, флашване на компютъра и смяна на причката (според съветите) няма подобрение - заслужава ли си ремонт? Смяна на сегменти, и т.н.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 23 часа, GKirev написа:

 

Стигам до извода, че или сегментите на буталата изпускат, имам някакъв проблем в главата на мотора, или (не дай си боже) блока. 

Въпросът ми е:  Изпускам ли нещо и струва ли си да се прави основен ремонт на двигатела?

 

с този разход на масло двигателя не е за основен ремонт!!!

явно има нагар, който може да се премахне и без отваряне на двигателя - с повече търпение и с повече качествено масло.

ЗПАЛИТЕЛНИТЕ СВЕЩИ скоро сменявани ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, Nikosaul написа:

ЗПАЛИТЕЛНИТЕ СВЕЩИ скоро сменявани ли са?

В момента на закупуване на автомобила смених свещите. Даже снимах едната от тях, за майтап, да я покажа на приятелчетата :D

No automatic alt text available.
След смяната, оправянето на PCV маркучите, самото клапанче, и т.н. проверих новите свещи след 1000 км. Бяха почернели - най-вероятно заради похапването на масълце. Не излеждаха омазнени - тънък и сух слой въглерод.  Двигатела си работи равномерно, консумацията на бензин леко падна.  Не съм ги снимал, но ето примерна снимка: 
spark_plug_carbon_fouled_1.jpg

Изглеждаха г/д така, като изключим ръждата и черният електрод. 

 

Редактирано от GKirev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. за пример, четири добре, даже много добре работещи свещи от ALT, на 17хил.км.

IMAG0974.jpg

 

разход на масло от прибл.100мл/1000км.

разход на гориво по-каталожни данни, (т.е. градско между 10,5 и 11,0л./100км.) 

бялото е отлагане от сяра при бедна смес, а електродът все още много здрав.

 

 

2. за пример недобре работеща свещ от ALT на прибл.15хил.км.:

IMAG0518.jpg

 

разход на масло беше около 120 - 130мл на 1000км.

разход на гориво с литър над каталожните данни (т.е. градско 12л/100км,)

 

 

надявам се отдаваш значение на запалителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за снимките! 

Разбира се, че запалителната система е важна. След смяната на свещите все едно се качих на друга кола... Спряха флуктуациите на около 1400-1500 оборота, разхода ми падна... 

В по-горе споменатата тема, беше споделил, че ALT мотора има най-високо КПД/най-добро горене в диапазона от ~3100-4100 (по памет). Напълно съм съгласен с теб. Все пак по спецификации там някъде трябва да се намира максималният въртящ момент т.е. спроед мен най-благоприятно горене.  Имам кофти навик. До скоро шофирах предимно дизелов автомобил, и ми е по навик да държа около 2100-2200 об/мин. Това е може би причината за малко по-ниския разход на гориво, но висок на масло :D Кофти горене, и т.н.

От вчера насам започнах да се старая да държа колата на около 3200-3300 об/мин (според съветите ти),  за да видя с маслото как ще се задвижат нещата в бъдеще. 

Милчев, надъхваш ме да си иснталирам газов инжекцион. :D Изглеждат като нови, все едно си карал колата на водород :D:D  

Благодаря за снимките, ще проверя колко КМ минах от смяната на свещите и ако съм свободен в близката седмица може да ви пусна една снимчица за сравнение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравей колега, аз съм с абсолютно същият мотор  (A4, B6 2.0 ALT мотор 130 коня), сложих си газ инжекцион и ми смениха свещите по съвет на момчетата, които слагаха газово. Смених си клапана за маслени изпарения и маркуча който надолу е тумбест, който слиза надолу. В началото колата гореше доста масалце, но след като направих тези неща много намали горенето на масло. Почти не доливам. При мен обаче, като обслужвах колата си сложих масло 10W 40, по съвети на хора, но това е грешка. Скоро пак ще си мина на 5W 40, посъветваха ме да си я карам така, защото с 10W 40 се получава нагар, както по-горе са писали колегите и не е добре за автомобила. Ако има нещо оставам на разположение, ако мога с нещо да ти помогна. Успех!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...