Jump to content

1.8Т - Трудно пали? Каква е тази грешка?


JoRRyy

Recommended Posts

Здравейте.

По автомобила са подменени доста неща. Бензинова помпа, филтър, почистени дюзи, свещи, бобини.. .. Сменен температурен датчик, датчик на разпределителния вал, горивен клапан на рейката. 

Но като е студена пали от 3-4 път.

Първите няколко пъти върти все едно няма бензин, на 3 път припуква да запали и на 4 тия вече пали.

От няколко дни започна да записва и следната грешка. Трия и след няколко км отново я записва и светва check.

А самата грешка, какво показва?

 

Предположения ?

IMG_20161230_092132.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте, и аз имам подобен проблем. Разгледах доста теми и има доста изписано по това, но не успях да намеря точното решение. Колата е 1.8Т АЕБ 1996. ECU-то е  BOSCH 0261203550/551. Преди около година колата започна да пали от 2-3 завъртане. Доста разглеждах ел,схеми , реле на помпа, предпазители и помпа и стигнах до озвода, че ECU не подава управляващ сигнал към релето на помпата (минус), когато се завърти ключа на контакт. Напрежение идва, чак след като почне да върти на стартер. Сега някой ще каже " Амо то така трябва да бъде" . Не съм сигурен дали е така понеже, преди това мога да се закълна че чувах бензиновата помпа да заработва за няколко секунди, когато дам ключа на контакт. Ето и нещо в подкрепа на това което казвам " the ecu is what sends the signal to the fuel pump relay, which then sends power to the fuse (#28 for my car) then to the pump itself. i hope you were testing it with either the fuse jumped or the car on, because when you turn the key on but without the engine started the fuel pump primes for about 2 seconds and shuts off. there will not be constant power to the fuel pump unless the engine is running. i dont know how different the S4s are so this mаy not even be applicable, but this is true for the A4s. "

Та човека казва че при  А4-ките помпата се включва за 2 секунди отначало да подкачи и после спира. Та при мен, го няма това първоначално включване.  Не съм мерил налягането в рейката, със сигурност няма да е 3 бара, тя и заради това може би не пали и им трябва малко време докато направи налягане помпата и запали колата. Сега някой ще каже ама сложи си един клапан след помпата и да не ти връща горивото и си ти. Бих го направил, но първо искам да разбера как точно трябва да работи системата! Ако наистина помпата трябва да се вкл. за 2-3 секунди, то смятам това е проблема при мен и нещо казва на компютъра да не пуска гориво.  Колата не изкарва никакви грешки, единственото че трябва да завъртя 2-3 пъти за да запаля ( ако не е работила известно време), ако е работила загася и запаля след 5-10 мин няма пробле, пали от 1-вия път. Ама ясно е че губи налягането. Пробвал съм да разкача температурния датчик (който е зад двигателя) пак така мерих го 2.09кОМ. Прегледал съм вакуум маркучетата около всмукателния колектор - наред изглеждат....има един два които ме съмняват, но като цяло колата върви не прекъсва и на газ/бензин.... не съм забелязъл някакви проблеми.

Сега въпроса е дали това което казвам с 2сек. вкл. на помпата е вярно или не е така? Ако е вярно какво може да спира компа от подаване на команда към релето на помпата? Ще помоля някой ако може да го тества на собствения си автомобил и да каже дали е така?

Ако ли пък се заблуждавам тогава какво да гледам, клапана на бензиновата рейка и вакуум маркучите или бензиновата помпа? Ще се радвам някой да изкаже мнение, че аз 4-5 месеца я карам разглобена и само си губя времето а резултат нула. Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя тръц подава захранване към помпата, чак когато стартера завърти.И аз съм с помпа пътник и понякога се налага да въртя втори път за да запаля.Когато резервоара е пълен на 70-100%, тогава почти нямам проблем.И аз не съм мерил налягането в рейката.Става въпрос за Б6 с мотор avj.

Изпратено от моят LG-D802 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята  помпа цвили доста, но я чувам още при завъртане на ключа за кратко и после след запалване продължава да свири гадно!

Някакви идеи за афтърмаркет помпи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Реших си проблема.... Първо тия неща където съм ги писал по-горе за помпи 2сек и т.н са пълни глупости. Тази кола помпата заработва в момента когато започнете да въртите на стартер.Значи, след като бях писал тук, слагах добавки за инжектори, четох по форумите за датчици и какви ли не простотии и накрая прочетох, пак тука във форума едно момче беше написало " От чичо си знам, че една кола за да не пали или бензин или ток няма". Тогава почнах да мисля, ( междувременно проблема се задълбочи, взех да паля от 3-4ти път) понеже колата е на газ и на газ съм я пробвал аварийно пали веднага и върви, на бензин не може, си викам или помпа или инжектори, защото свещите на газ си работят, значи не е от ток. Ходих, взех една помпа втора ръка и викам ще я сменям. Извадих моята от резервоара и какво да видя, има един пластмасов маркуч който свързва самата помпа със основния маркуч, който вече отива напред към двигателя. Тоя маркуч с течение на времето е остарял и пластмасата се е втвърдила и там на едно място където е стоял прегънат се е пропукал и от там тече, това обаче няма как да го видиш докато не извадиш цялата помпа. Сложих направо другата помпа, защото беше нагласена с маркуч с кабели, всичко както трябва. Сега колата си пали, държи налягане няма проблем. Между другото, с новата (стара) помпа инжекторите ми са по шумни, обръщам на газ колата мърка, на бензин съвсем малко по шумна е. Едно по силно тракане чувам от колкото на газ. Ще покарам, то ще се разбере :). Успех на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравей може ли да те питам само при първото палене ли го правеше това студена когато е.А прави ли го когато си я карал и я загасиш и веднага опиташ.При мен 1.8т при първото палене само студена така от 3.4.5 път го прави и ни работи хубава вдига сваля оборотите и когато загрее си пали но има едно трептене докато работи  на волана се усеща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

това с паленето е голяма болка при тези аудита, особено когато има и газ. Аз все още боря проблеми , но съм забелязал че покарам ли на бензин повечко и колата започва да пали по-добре. В случая за тресенето на волана играене на обороти може да е от 100 неща,  Гумички на инжекторите и да влиза въздух от там ( не измерен от дебитомера), дросел клапа-адаптация хубаво е да се изчистят вътре пътеките на потенциометъра от графитните прашинки (това съм го правил и има резултат), Дебитомер също - почистване, скъсани вакуум маркучета, картерна вентилация, свещи, комутатор и т.н  ....Най-напред диагностика с VCDS  от човек където разбира и той ще каже какво трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Има - 2-3 подобни теми с трудното палене на 1.8Т/ 1.8 . През годините, минах през всичко, какво ли не изчетох какво ли не правих, докато накрая проблема се реши по случайност.

То като гледам и циганите вече не карат такива коли, ама все пак да напиша.  Значи тез глупости, датчици на колянов вал, на температура на вода, на въздух...бензинови помпи, релета, Knok sensor, дебитомери, бензинови рейки - всичко съм сменял нито от едно не се оправи. Докато накрая не смених ламбда сондата. Тя също е консуматив и се сменя на определени километри ( зададени от производителя). Моята ламбда естествено оригинална бош от както колата е създадена на 500 000км и на ВАГ-Ком даваше някакви що-годе добри данни и не съм имал проблеми някакви или грешки с нея. Ходих при Сумиста - той вика много ти харчи, че аз викам колко да харчи нормално 8-9 бензин / 10 газ.  Почнах аз да чета и видях, че от бош им дават 160-250хил км. Викам ще я сменям ( там имах доста проблеми) ама смених я. Колата  започна да пали чатмак, не дава да я пипнеш. За да потвърдя върнах старата - колата пак взе да прави същите номера. Така че, ясна е работата. Естествено наистина и свещи и кабели трябва да са ти като хората, обаче за паленето съм доста пъти се уверих, че е ламбдата! 

Разхода ми стана 7 на извънградско с каране 120-140 на магистрала. В градско не съм я гледал, но наистина се усеща разликата и си заслужава инвестицията в нова ламбда!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

@doco
Привет... Аз съм с 1.8T BFB. Също минах през нови свещи, бобини, дебитомер, температурен датчик, горивен филтър, бензинова помпа... Проблема с паленето остана. Не по 3-4 пъти, но задържа доста преди да запали. Никога не е било това. Никога за над 200К (при мен само).  
Отделно от това, след като запали, прекъсва докато е студен мотора. Вибрира. Усеща се освен на вървене на ниските обороти и в самият скоростен лост, треперене, вибрация.     
Както обикновено, след достигане на 90 градуса оправя и изчиства. Лоста не трепери, спокойна работа на двигателя!         
Но само привидно, докато не я настъпиш и тестваш на големи скорости. Ако я настъпваш на магистрала, няма мощност. На равно е ОК.

Но в наклон няма мощност товари се, няма сила, което никога не е било да умира така. 
   Някои от симптомите имал ли си?! 
Щото се чудя, какво следващо да предприема и вероятно ламбда сондата да е това следващо. Колата ми е на 400К все пак (трябва да са 100% реални). Мои са 200К. Карам я от края на 2016-та.
   Да кажа, че е връзвана 3-4 пъти и диагностиката не дава нищо. Само в 1-ва 2-ра свещ (цилиндъри), набиваше грешка до едно време, между смените на горните неща. Но после и това изчезна. 

Та направо съм потънал в размисли и нерви... 😕
    

   
Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш като за начало да занулиш трим-овете. Ако на следващия ден всичко е наред, а в последствие се влоши ( в следващите дни), сменяй сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

@Ven777 Имаш ли газ?

Аз имах подобен проблем докато е студена прекъсване, не държи обороти, даже все едно направо да угасне, като направи 90 градуса и нормална кола. И това дълго време се проточи, мислех си че са инжектори - смених ги, за кратко като че ли се оправи и после пак  същата работа..... и какви ли не теории не ми идваха в главата. 2-3 години се влачех така докато проблема не взе да се утежнява, примерно на завой или на наклон (надолу) колата взе да изгасва. Гасне все едно си им отрязел кабелите - а грешка не ми дава никаква. Пак по случайност :)  - Тогава гледах един пич пуснал в ютуб как се прави профилактика на изпарител БРЦ и показа едно важно нещо: вади маркуча на изпарителя от колекторните тръби (там трябва да е вакуум, тънко маркуче) и го потапя във вода и ако ти е здрава мембраната на изпарителя, не трябва да излиза и капка газ през това маркуче, при мене бълваше като да захранва ракета. Изпарител брц сложен 2015 и от тогава не беше пипан до 2022. Оправих го имах ремонтен комплект, хванах изчистих си всичко до блясък и колата заспа.

А то какво се случва караш на газ и да речем прехвърляш на бензин и викаш прекъсва не работи като хората, а то през изпарителя и това вакуум маркуче ти вкарва някаква газ (малко количество) отгорната страна на клапаните и от там познай, един клапан отваря то се просмуква смесва се с бенз, от там се бърка и центровка и горене и бог знае какво. Дори да си спрял газта има определено количество газ в тръбите от бутилката до изпарителя да кажем 2 метра тръбички, уж са тънки и не е кой знае какво ама това докато се изтече/изпари при мене минаваха 2-3 дена да я карам на бензин , че чак тогава да я усетя че по-добре върви.

Та според мен с тия изпарители трябва да се преглеждат на 1,5-2 години и да им се прави една профилактика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, Ауди А6 1.8  Т на бензин и газ - тази сутрин не ще да пали. Върти но няма наченки да запали. Пробвах принудително  запалване на газ със задържане на бутона но пак не ще. Къде да търся проблем. Явно е електрически

Редактирано от djbran
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От начало даде тези грешки, след като ги изтрих никакви грешки не вади. Върти и не пали. Да не би нещо свързано с компютъра на газовото

20230926_094123.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според емн проблема е в горивната система. Аз имах следните проблеми:

1. Палеше трудно, от 3 - 4 път. Беше спукан маркуча, който е от бензиновата помпа до капака на кошницата. Смених го и се оправи.

2. След време не искаше въобще да запали. Беше се скъсал напълно същия маркуч.

3. В последно време пак започна да пали трудно, от 2 - 3 път. Смених бензиновата помпа с нова, никакъв резултат. Според мен пада нялягането на горивото в системата и докато нагнети гориво не иска да запали. Затова в неделя сложих един възвратен клапан преди горивния филтър, за да задържа горивото в нея. За сега е добре и пали от първия път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 13.09.2023 г. at 18:55, doco написа:

@Ven777 Имаш ли газ?

 

Привет, няма да цитирам целият текст, само началото. ;)

При мен е същата работа. Прекъсва, мъчи се, аха да угасне. Сутрин й подавам газ, да я държа над 1200 оборота, докато загрее. След 90 градуса става часовник. 

Но при товар, на усилие примерно на висока предавка, на 3-та, особено на 4-та и 5-та предавка на 2400 оборота губи пак мощност, дори загряла, претриса. След 2700-2800 върви. Но нещо не е това, което беше. 

За наклона, на голям наклон, не ще да пали. Това го имах веднъж. Изравних я и запали. Но в движение и завой още не го е показала до такава степен, че да угасне. 

Да, имам газ Landi Renzo. Гарнитурата на изпарителя я сменявах преди над 2 години (но не в Landi, може да си остави ръцете този, не знам), но допускам, че може да е целият изпарител за смяна вече, щото газовата е от 11/2016 година. А напоследък, покрай проблема с прекъсването, усещам миризма на газ в двигателния отсег и някакво съскане на моменти след гасене на двигателя. Възможно е да има изтичане и пробив някъде.  Откъде, ако не от изпарителя... 

Но от друга страна, правих диагностика на газовата система в Landi само преди месец, заради описания горе проблем и там никъде не се спряха на подобна вероятност. Какво ли не тества и обмисля по цялата горивна система и какви ли не вероятности разглеждахме. Като компетенции и работа са много в час и целият процес на подаване, горене, кислород, газове и т.н. им е понятен... 

   Но... Но изобщо не сме коментирали подобен проблем и изпарителя и вакуум маркуч като причинител. А всичко, което казваш е много правдоподобно и логично. 

 

Аз последно си смених щекерите на бобините, че бяха напукани и оголени. Резултат никакъв, но поне са нови вече и те. :))

Определено проблема се задълбочава, особено с падането на температурите... 

Освен ще ида да задействам смяна на изпарител и въпросните газ канали. 

 

 

 

Редактирано от Ven777
уточнение
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги! 

 

Може ли за мнение, дали горивната помпа трябва да държи налягане по тръбите след като спре? И аз имам проблем с палене след престой - трябва да завърти 10-15 пъти за да запали, но после няма проблеми. Ходих на майстор, каза ми че помпата е за смяна - дадох 400лв за помпа и смяна, но пак трудно пали след престой. Купих си манометър, и забелязвам че веднага след като спра помпата, налягането спада на нула, и даже горивото се връща обратно в резервоара. Нормално ли е това, или да правя рекламация? 

 

Ето клипче на моя тест: 

 

 

Благодаря предварително за вниманието!

 

Редактирано от tino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен друга марка, но идентичен двигател, след гасене налягането падна до 2.7 бара. После няколко минути си остана така. След около 12 часа налягането беше около 1.бар

Пс - при вас също ли педала на газта не е активен докато върти стартера и след като запали, но мени оборотите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колега, 

 

Има ли налягане, значи не изтича горивото обратно в резервоара. А при мен, се вижда от пробката как се стича обратно в резервоара. Съответно при палене, е необходимо известно време за да стигне горивото до двигателя.

 

Не мога да разбера какво питаш за педала, аз обикновено не го натискам като паля, но не съм забелязал да е различен докато върви стартера. Обороти не ми мени, веднъж като запали. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...