Jump to content

Нужда от информация за покупка на Q7 на старо


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Имам 2 момчета близнаци на годинка и чакам 3то дете, така че текущата ми кола (Skoda Octavia II FL L&K 2.0TDI 140hp+remap) започна да ми отеснява сериозно.

Нужен ми е 7 местен автомобил за да мога да си предвижвам семейството + бабата + целия багаж.

Нещо не съм навит на миниван или бус и  Q7 ми се струва добър вариант,

който хем би ми возил семейството, хем би ми правил кеф, като го карам сам (за разлика от вана).
Бюджетът ми е около 35-40к лв + отделно ми ясно, че трябва да имам едни около 5к налични за каско, гражданска, обслужване и тн. Така че този бюджет е за покупна цена.
Карам около 10000км на година и при всички случаи под 15000. 

Колата ще се кара 70%:30% градско в София - извънградско.

Планирам ако всичко е наред с автомобила да го карам поне едно 5-6 години.


От прочетени теми в раздела, оставам с мнение че 4.2 TDI е най-добър двигател за купето.

4.2 FSI също е добър, като е ясно че е ламя. 3.6FSI как е?

3.0TDI ако го взема сигурно ще трябва да го засилвам, понеже  съм почти сигурен, че като динамика ще е под тази на текущата ми кола.

 


Въпросите са ми следните:

- с моят бюджет мога ли да си купя читав екземпляр, на който да има малка вероятност да налея още едно 10-15к за ремонти, веднага след придобиването?

 

- предвид малкия ми пробег и градското каране, дали бензин не е по-добър вариант - няма да се занимавам с DPF,  турбо, дюзи и цените са по-евтини на колите?

от друга страна има много по-малко избор на такива машини

 

- има ли екстри които трябва да се избягват - четох доста полярни мнения за въздушното окачване и панорамата (аз държа на 7 места, кожа, ксенон, ел. седалки с memory и парктроници - като това гледам го имат всички)?
 

- предполагам е по-добре да го взема от частно лице, вместо от автокъща? автокъщите съгласяват ли се на проверка в официален сервиз? има ли blacklist на автокъщите?

 

- както и въпрос към другите собственици на модела, на базата на информацията по-горе и техния опит, какво бихте взели?

Благодаря Ви предварително за отговорите!

Редактирано от ruark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой ти каза че кю 7 с двигател 3,0 ще върви по малко от шкода. Аз имам такава и мисля че е абсолютно достатъчен.Много бърз и динамичен автомобил е.Все пак са 233 кон с.Само едно нещо шкода превъзхожда аудито разхода на гориво.Кю7 гори два пъти повече особенно ако има четиризонов климатроник с дизелова печка.Вярно е че след 30 сек.вече духа топло и след 2 мин.имаш 22 град.но печката гори дизел все пак кефа цена няма.С тия пари ще вземеш добър автомобил.Колкото повече екстри толкова по добре.Возия на въздушно е супер.Всеки ден не се сменят въз.възглавници.А пък имаш ли ниво на регулация ще ти трябва ползвам го постоянно.Особенно това време като замръзне снега и трябва да минеш през буци лед нали не искаш да счупиш някоя броня или да искривиш някой праг.Хубаво да е куатро.За мен на сняг това е най проходимия автомобил при тегло 2,200 кг. куатро и снови зимни гуми искам да има много снег.Няма значение от къде ще я купиш стига да ти хареса.Успех колега.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, mshbul said:

А какъв е другия вариант като не е куатро?

Мислим, че колегата искаше да каже, че си е благинка да караш Quattro през зимата дори в големите снегове. 

 

 

On 1/22/2017 at 10:44 PM, ruark said:

От прочетени теми в раздела, оставам с мнение че 4.2 TDI е най-добър двигател за купето.

4.2 FSI също е добър, като е ясно че е ламя. 3.6FSI как е?

3.0TDI ако го взема сигурно ще трябва да го засилвам, понеже  съм почти сигурен, че като динамика ще е под тази на текущата ми кола.

 


Въпросите са ми следните:

- с моят бюджет мога ли да си купя читав екземпляр, на който да има малка вероятност да налея още едно 10-15к за ремонти, веднага след придобиването?

 

- предвид малкия ми пробег и градското каране, дали бензин не е по-добър вариант - няма да се занимавам с DPF,  турбо, дюзи и цените са по-евтини на колите?

от друга страна има много по-малко избор на такива машини

 

- има ли екстри които трябва да се избягват - четох доста полярни мнения за въздушното окачване и панорамата (аз държа на 7 места, кожа, ксенон, ел. седалки с memory и парктроници - като това гледам го имат всички)?
 

- предполагам е по-добре да го взема от частно лице, вместо от автокъща? автокъщите съгласяват ли се на проверка в официален сервиз? има ли blacklist на автокъщите?

 

- както и въпрос към другите собственици на модела, на базата на информацията по-горе и техния опит, какво бихте взели?

Благодаря Ви предварително за отговорите!

"Колкото повече, толкова повече" е казал мечо Пух! Все пак 3.0TDi (за мен лично) се е доказал като жеУезен мотор и бих го предпочел пред 4.2TDi. Той е монтиран в толкова много от моделите на Ауди, че няма дори да започвам са ги изброявам. В подкрепа ще кажа, че с тези 70% градско няма къде да е състезаваш в града (особено с новите глоби на КАТ влезнали вече действие) + тези 3 броя бебета (да са ти живи и здрави), които не вярвам да ги возиш като чувал с картофи. И още един фактор е по-скъпата поддържка на 4.2ТDi, която предвид тези 70% (цитирани по-горе) градско правят избора очеваден. Пък и за 3.0TDi се знае всичко, всяка една детска болест, което прави почти безболезнено притежанието, планорането на ремонтите и експлоатацията на джипа в годините напред (спомена че искаш да го караш 5-6г). Относно бензиновоте мотори (без да се обиждат феновете им), Ауди не се славят с нещо изключително в този раздел. 

 

Относно бюджета ти. Само един съвет. Търси Q7 от първи собственик и поддържана тук в БГ с пълна сервиз а история. Често е случва да си купиш нов внос ("проверена при офиц. дилър) и след това да се удавиш в разходи за ремонти. Играта между авто търговците и официалните сервизи е толкова голяма и мътна, че си нямаш и най-малка представа. При огледите си вземи човек, който да знае какво да гледа (ако ти самият нямаш познания по темата "Q7"). Проверка при твой доверен сервиз е задължителна. 

 

Предвид годишният ти пробег (15к км макс), би следвало бензина да е предпочитан, ако имаше свестен такъв мотор. Знаеш горе долу  при дизела за какво става въпрос (дюзи, DPF, турбина, и т.н.), но не мисли че нямаш за какво да си скубеш косите при бензиновите версии (просто почети малко повече, преди да решиш). 

 

Покупка от автокъща или частно лице/юридическо лице/ -> вече ти написах по-горе. 

 

И за това какво аз бих взел, също вече писах, като опитах да се аргументирам. 

 

Успех. 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз. С посочения бюджет си на границата между отлично оборудван екземпляр преди фейса (до 2008) или някой по базов фейсов от 2009-2010 г., така че определено можеш да намериш хубава кола в този диапазон.

 

Аз лично след години каране на бензинови коли, реших да опитам дизел и държах на 4.2тди. Доооста приятна за каране кола. Да разхода е висок, но предвид теглото от 2.5 тона и отличната динамика - колкото толкова. Проблемите, които може да имаш с 3.0 и с 4.2 са абсолютно еднакви - дюзи, дросели, клапи на всмукателните колектори, вериги, турбини и тн. От друга страна кутията на 4.2 се слави като доста по-здрава. Обслужването разбира се е по-скъпо, но далече не е толкова фрапираща разликата. Разбира се дюзите са 8, а не 6, турбините са 2, а за смяна на веригите се вади мотора навън...

 

Екстри: 2те неща, които най-много плашат хората са въздушното окачване и панорамния таван. Въздуха е един от основните плюсове на тая кола, а и на днешно време се ремонтира на съвсем разумни цени. Панорамния таван има 2 проблема - протичане на отводнителните канали водещо до сериозни ел. проблеми, но за това е имало сервизна акция и ако е направена - проблема е решен. Другото е, че доста хора се оплакват, че трака.... моя не трака. Но пък усещането в колата особено в летен слънчев ден е несравнимо... А още един проблем - лятото ако колата стои на слънце, определено се нагрява повече ако има стъклен таван.

Екстрата от която аз бих бягал е безключовото палене - голяма благинка е когато работи, но масово им се преебават бравите, а и запознати твърдят че се крадат по-лесно.

Като цяло и аз споделям мнението за екстрите, че колкото повече, толкова повече, но в крайна сметка това си е субективно и е по-важно да намериш запазена кола от колкото да се хващаш за конкретна екстра. При всички положения гледай всички екстри по колата да работят, защото после ремонтите са тегави и скъпи.

 

Напоследък много зачестиха кражбите на фарове при фейслифта (същата работа при Туарези, Кайени и тн.), цената им е няколко хиляди лева и застрахователите не плащат. Също така се крадат радарите на адаптивния круиз контрол в предната броня, много блага екстра е за магистрално каране, но риска е неоправдан да ти окепазят колата.

 

Последно - от къде да търсиш кола - мнения колкото искаш по тоя въпрос и във всеки един случай има шанс за хубава кола, но има риск и да те преебат. Въпрос на търсене, много гледане и късмет. Задължително търси кола с история в Ауди (не е гаранция, но поне е база за която да се хванеш), на що годе доказуеми километри и обстоен преглед в сервиз на който вярваш. Аз моята я взех от човек, докарана на ход с транзити от Германия и с история до последно. Платих доста над средната цена, но за 1 година освен консумативи (масла, филтри, спирачки) не са се налагали никакви ремонти и мисля че извадих късмет.

 

Успех с търсенето, въоръжи се с търпение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя и аз да дам мнение , макар да я имам моята едва от една година.Автомобила е с двигател 3.0 тди 240 к.с.  2009 3 месец.Навъртях и 20 к км.Прави са колегите за очакваните проблеми..почти няма какво да добавя.Направих и първоначално обслужване-масло и филтри , както и пистов ремък с ролки , водна помпа , ремък на гнп и ролки и все.Това лято смених турбо - имам тема по този случай, но можех и да си покарам още с нея  .Просто ми предстоеше 2400 км. преход до Турция и обратно и предвид , че и аз като теб съм с близнаци реших да не рискувам с ремонти в други държави.Отбелязвам , че след експертна оценка от представители на Гарет за България и дълги дискусии във форума, общото заключение е , че наранените перки на моето турбо са чисто механични от твърди частици тоест имало е още не малко живот в нея-минимален луфт в патрона и никаква консумация на масло . Колата е на 238 к км. истински.С безключово запалване е, и да 3 брави са пре...ни. Досега не съм правил компромис с качеството на резервните части  и имам същите планове като теб заползването на автомобила.За обща информация предишните 2 автомобила, назад във времето 14 -15 години , бяха съответно Ауди А3 1.8 т 20 клапана 150 к.с. и Крайслер Пасифика 3.5 V 6 256к.с. и 340 н.м. със собствена маса2.2 тона и габарити като на Кю-то..но беше бензинов и нали се сещаш- 17 -19 градско и 12 -14 извънградско до 140 км/ч. Държа да подчертая , че Кю-то е па бързият и динамичен автомобил от 3-те изброени до тук .Въздушното окачване или по точно адаптивното окачване е много полезна екстра.За твое сведение такова окачване при Ауди автоматично занижава или повишава клиренса на автомобила според скоростта на движение.Моят Кю е Sline и е с 2 см по-нисък от другите, но опцията да повдигам принудително заради преспи и коловози е полезно нещо в БГ.Моторът с 240 к.с. е един от най изчистените от проблеми , но е 1 към гьотере- на какви км ще е реално , как е и къде е карана и подържана  абе и късмет си е.Смених преди зимата  и задните носачи - здрави бяха втулките-тампоните, на реглажните болтове се бяха заварили и при опит за раздвижване с азот и спрейове и др  не ми остана избор освен флекса и нови.Колата беше с отворен заден мост за джанти 21 цола  които моментално смених за 19 и бе необходимо да затворя очевадното разкрачване , че и гумите зносва.  Радара на дистроника  при тези от 2009 е стабилно закрепен не става за крадене както и фаровете и те са трудни тук , а с малка намеса от моя страна още по-трудни   ...     така , че на слука и успех.  

           Е дано сам ти бил полезен и ако трябва нещо пиши - с каквото мога ще ти помогна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги за детайлните и компетентни отговори! Ще ходя да погледам и покарам няколко екземпляра за да придобия представа и на живо. 
Може ли да ми препоръчате сервиз за София, който да може да направи читав оглед на набелязан автомобил преди продажба и е запознат с евентуални проблеми и слаби места на Q7?
За Шкодата ползвам клубния ни сервиз на Трансексперт, но за Q-то предполагам има по-специализирани.
Или да ходя направо в Porsche?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант, не ги проверят въобще или отгоре-отгоре. Казват ти, че е перфектна, а после се оказва, че не е така.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 да не се ходи в порше освен за история. Малко преди Нова година закарах кола там (Изток). Казаха ми неща, които ми се сториха съмнителни и потърсих второ мнение. До сега месец по-късно и над 2К км. нищо не се потвърди! Няма да цитирам име на приемчика, но също така после ме съветва и за цени, които дори не се доближаваха до истината, може да е било само негово виждане, но все пак беше смешно...

Относно избора на двигател важното е да е запазен и с читави дюзи май, ако е обслужвана и след гаранционният период в правилните сервизи и километрите се потвърждават още по-добре. Писано е че ще се кара в града и то с малки деца... и аз мисля, че 3 ТДИ ще е достатъчен. Предвид големите габарити камерата за паркиране не е никак лоша екстра, а никой не я спомена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм в подобна на колегата семейна ситуация, с тази разлика, че ни се родиха близначки на мястото на третото дете :). Колкото и градска да е джипката, ще дойде време да се натоварите цялата тайфа, ведно с двойна количка, кошарка, играчки и т.н. и да тръгнете я на море, я на друга някаква почивка. И понеже сигурността на семейството ми винаги е била приоритет, си мисля, че 4.2 TDI е по-удачния вариант, защото изпреварванията с този мотор са далеч по-бързи и безопасни. 

Редактирано от petarik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз никога не съм разчитал на парктроници или камери ... до скоро. Паркирането на тоя кютук е немислимо в тесни градски условия без камера или поне парктроник отвсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, petarik said:

.....И понеже сигурността на семейството ми винаги е била приоритет, си мисля, че 4.2 TDI е по-удачния вариант, защото изпреварванията с този мотор са далеч по-бързи и безопасни....

Ако говорим за сигурност и семейство в колата, защо ще ми се налага да изпреварвам продължително или без видимост с децата в колата?!? Това води до сменяне на платната рязко, което води до странични ускорения и дискомфорт на пътниците... Да не говорим, че ако е прекалено рязко излизане и влизане обратно в нашата лента ако си с малки джанти и балонести гуми - те започват да се сучат.... ако пък си с големи джанти и нископрофилни гуми губиш от комфорта (който уж търсиш за семейството), вдигаш разхода, товариш повече окачвания и т.н. Според мен това със семейство и изпреварвания "на магия" не се връзва. Някой по-горе спомена, че 3-ката е ~233 коня това си е достатъчно на семейството да е комфортно, изпреварванията не са чак толкова голяма драма :) Разликата от 0 - 100км/ч обаче си я има и е факт 9,1 срещу 6,4сек (ауто-дата инфо) тоза за 4L преди фейса. След него нещата са още по-размити, защото там 3-ките са с подобрения и започват от 7.8 до към 8.5сек. Идеята ми беше, че за семейна кола в която се търси сигурност, комфорт и надежност - и двете биха покрили изискванията като плюсовете и минусите биха били по-скоро от към обслужване, разход, застраховки, данъци и т.н. и като пиша това не обръщам внимание, че хората с такива коли обикновено това перо не го слагат за критерий, но то си съществува :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първият ти въпрос отговарям така: защото изпреварването с 3.0 мотор на Q7 е твъъъърде дълго по принцип. 

Относно доводите, които си посочил, предполагам ще ги преосмислиш, ако си дадеш сметка, че движението по пътищата включва и други участници, от чийто способности често пъти зависи и твоята безопасност. 

И първолаците знаят, че колкото по бързо е едно изпреварване, толкова е по безопасно от гледна точка на останалите участници в движението, включително и тези в твоята лента за движение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, и първолаците знаят колкото по-бързо се блъснеш, толкова повече ще страдаш :)

Не съм във форума да си чеша езика... предлагам на ruark ако не може да намери за тест бройка - да отидем да пробва моята и да прецени бавно ли е. Като кара децата си вътре иска ли по-бързо и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги 3.0TDI със сигурност ще е достатъчен за сигурно каране на извънградско. Съгласен съм с колегите, че най-важното при изпреварването е правилната преценка.

@HIFI - Колега, благодаря за предложението и ще те имам предвид при нужда.
 

Цялата идея за 4.2TDI ми е била от гледна точка, че моята с remap е към 170hp колата и понякога са ми малеели и то основно заради това, че на 1ва и 2ра трудно хваща пътя с предното и не можеш да и дадеш пълна газ. Та имах идеи да я засилвам още със смяна на турбини, генерация и тн. Тези неща обаче предвид как се разви семейният ми живот остават на заден план. 
Но 4.2 сигурно би ми правило повече кеф,  като го карам сам. Както обикновено при купуване на кола на старо, ще се вземе каквото има хубаво - тоест запазено 3.0TDI е за предпочитане спрямо избушено 4.2TDI.  Отделно за бързи стартове светофарни, quattro-то ще върши работа.

Нищо не казахте за сервизите. Колегата @Raino гледам е фактор в един от сервизите с добра репутация във форума. Колега имате ли опит и експертиза за този модел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/24/2017 at 0:13 AM, Rotkod said:

Пък и за 3.0TDi се знае всичко, всяка една детска болест, което прави почти безболезнено притежанието, планорането на ремонтите и експлоатацията на джипа в годините напред (спомена че искаш да го караш 5-6г). Относно бензиновоте мотори (без да се обиждат феновете им), Ауди не се славят с нещо изключително в този раздел. 

 

това че се знае всичко някак си не се връзва с все по-набиращото сила прозвище "модерния душегуб" по аналогия със един негов прародител.

Така че не виждам с какво основание поливаш 4.2FSI-то.

16 minutes ago, ruark said:

Колеги 3.0TDI със сигурност ще е достатъчен за сигурно каране на извънградско.

 

след читав ремап 3.0TDi мести този кютук доволно. Не е лека кола но има достатъчен запас от мощност при нормално шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам туарег с този мотор и бавно ускорява на пета и особено на шеста, а пък ако е баир още по-зле.

Чак съм се стряскал при изпреварване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тва Кю хубаво, ама някак си не ми се вписва в представата за семейна кола.. смятам разбирате какво искам да кажа :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.autobild-bulgaria.com/един-benz-срещу-всички/

Сега четох за новия туч пак с трилитров....ем за 6.5 до 100 си е машината :nixweiss: даже взе и първо място сред ЖипкитЕ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, PESHO OT MARS said:

това че се знае всичко някак си не се връзва с все по-набиращото сила прозвище "модерния душегуб" по аналогия със един негов прародител.

Така че не виждам с какво основание поливаш 4.2FSI-то.

Както сам си е написал автора на темата за 4.2FSI-то "щото е ламя", защото е неоправдан избор за градско шофиране (пак автора е написал, че ще го кара 70% градско), защото не е супер, мега, топ двигател и не блести с нищо в авто средите и защото това е моето лично мнение (с което не задължавам никого)! Отделно не съм градинар и не поливам нищо, а споделям лично мнение с добра обосновка. A ти колега Peshо Ot Mars какво написа в защита на своята теза/предложение или Те кЕфи да се заЯждаш?

 

 NB. Карал съм достатъчно много автомобили Ауди с 3.0TDi (А4, А6 няколко, Q7 няколко), за да имам преки впечатления върху този двигател и да го характеризирам като много добър за себе си. 

 

Относно "модерния душегуб", това са легенди, които произлизат от "новия внос" пристигнали Q7-ци влезнали предимно от Италия (в малка част и от Германия и още 2-3 държави), чиито екземпляри 3.0TDi са им пийнАли соса. Докарват ги на 300-370'000+ км, връткат им километражите и някой български шаран си купува нов внос на 146320км (т.е. всички са между 120к км и 180к км, според кой колко е нагъл). В същото време като отвориш mobile.de се чудиш как на 2-3 години колите са им на 120-200'000км. Ами ти остави другото, че и цените са им дебели. 

 

Затова и посъветвах човека са си търси кола от първа ръка, със сервизна история от частно лице. 

 

Те така...

*****

 

 

On 1/22/2017 at 10:44 PM, ruark said:

Здравейте колеги!

Имам 2 момчета близнаци на годинка и чакам 3то дете, така че текущата ми кола (Skoda Octavia II FL L&K 2.0TDI 140hp+remap) започна да ми отеснява сериозно.

Нужен ми е 7 местен автомобил за да мога да си предвижвам семейството + бабата + целия багаж.

 

7 hours ago, PESHO OT MARS said:

след читав ремап 3.0TDi мести този кютук доволно. Не е лека кола но има достатъчен запас от мощност при нормално шофиране.

 

Q7 е роден "кютук" и никога няма да тръгне като бегачка, ако ще и 2 ремапа да му се направят. По същата логика да му направим ремап и на 4.2-то, а?! А и като чета колегата какво ще кара с него, става още по-ясно че няма да е от "Бързи и Яростни"-те. :hilezh:

 

И защо да прави ремап, за да "мести доволно" при "нормално шофиране"?!:stupid:

 

В крайна сметка парите са си негови, той ще си прецени. Мисля, че вече има доста съдържателни мнения, за да може колегата ruark да вземе информирано решение. 

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я пийни едно кафенце/винце и земи се успокой.

 

И други сме виждали въпросната кола карали сме я имаме идея за какво иде реч.

 

А относно 4.2FSI има няколко предимства и съответно недостатъци. Това е бензин и не му трябват зимата допълнителни елементи за да тръгне бързо парното, не страда толкова от лошо гориво и е една идея по-прост от TDI-тата. Ако ти трябва колата да мине на ден някакви къси 4-5 км. и ще е едва ли не постоянно студена разликата в разхода на гориво при 15к на година е малка на фона на обслужването и сапътстващите разходи. Това е коментирано неколкократно. Отделно на това цената за придобиване е по-ниска заради ниското им търсене, а не рядко въпросните коли са добре оборудвани защото 4.2 все пак е от по-скъпата част на ценовата листа. Мотора е достатъчен за да движи колата. Да ако се кара повечко разхода си е перо но както казах трябва да се калкулира всичко в сметката защото може да се окаже че накрая нещата ще са близки.

 

 

3.0TDI си му трябва ремап защото във сток вариант само става за стигане от точка А до точка Б, толкова по темата.

 

А това че е душегуб скоро ще става все по-видно. Колите са си на годиники и на километри, това дали са от италия на по 350 хил. го оставам без коментар. Но коли (2 броя) изкарани с найлоните от Порше на 150-170 хил.км вече започваха да се проявяват признаци на скорошни неприятни суми за ремонт. Основно шарещи проблеми с модули в самата кола което ми се вижда някак тъпо за кола за толкова пари. Така че закупуването и на малко километри не е гаранция за спокойствието.

 

Изобщо тая брада си иска сериозно гребенче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 1/26/2017 at 1:37 PM, HIFI said:

Ако говорим за сигурност и семейство в колата, защо ще ми се налага да изпреварвам продължително или без видимост с децата в колата?!? Това води до сменяне на платната рязко, което води до странични ускорения и дискомфорт на пътниците... Да не говорим, че ако е прекалено рязко излизане и влизане обратно в нашата лента ако си с малки джанти и балонести гуми - те започват да се сучат.... ако пък си с големи джанти и нископрофилни гуми губиш от комфорта (който уж търсиш за семейството), вдигаш разхода, товариш повече окачвания и т.н. Според мен това със семейство и изпреварвания "на магия" не се връзва. Някой по-горе спомена, че 3-ката е ~233 коня това си е достатъчно на семейството да е комфортно, изпреварванията не са чак толкова голяма драма :) Разликата от 0 - 100км/ч обаче си я има и е факт 9,1 срещу 6,4сек (ауто-дата инфо) тоза за 4L преди фейса. След него нещата са още по-размити, защото там 3-ките са с подобрения и започват от 7.8 до към 8.5сек. Идеята ми беше, че за семейна кола в която се търси сигурност, комфорт и надежност - и двете биха покрили изискванията като плюсовете и минусите биха били по-скоро от към обслужване, разход, застраховки, данъци и т.н. и като пиша това не обръщам внимание, че хората с такива коли обикновено това перо не го слагат за критерий, но то си съществува :)

 

По-бързата кола винаги е по-безопасна. Да знаеш, че тръгнеш ли да изпреварваш при нужда ще го направиш максимално бързо. 233 коня са перфеткни за 1700кг купе, но тук говорим за 500 кила отгоре. Сега вече ти си преценяш разходите дали си струват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човешката преценка прави изпреварването безопасно, не мощността. С по-високата такава се изпреварва на места, където с по-слаба не се и помисля, оттам рискът е същия или по-висок. Сега ако става дума за изпреварване при равни други условия е вярно твърдението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...