Jump to content

Успешен ремонт на EGR на Audi A4, Avant 2.0,TDI-B7.


iliyan_pi

Recommended Posts

Здравейте всички, преди 5 дни пътувах до София и насред магистралата усетих, че десният педал "умекна" - скоростта беше 100, давам газ - нищо не се случва, задържам натисната газта - оборотите се увеличават до 3000- 3500, но колата не се ускорява! Паникьосах се, защото помислих, че стана нещо със скоростната кутия и съединителя в нея (мултитроник). Добрах се до София с 70-80 км/ч и на другия ден ме заведоха в един сервиз , а междувременно светна жълтия знак горе до оборотомера отдясно, който прилича на двигател. За него в описанието пише "проблем със системата за изгорелите газове". В сервиза закачиха VAG-Comа и се видя, че има грешка от EGR. Това ме успокои малко - поне парите за него не са като за скоростна кутия. Прибрах се и след разузнаване по въпроса решихме с мой опитен приятел да отворим EGRа. Свалянето му не е твърде сложно, но изисква някои спец инструменти, но приятелят ми има всякакви и след около 1 час го свалихме. последва измиване с коресилин в стар леген. Приятелят ми реши да го разглоби, за да разберем как се местят клапите - те са две, едната е голяма и е на пътя на горивната смес, другата е малка (ок. 2,5 см) и е на пътя на добавяните изгорели газове. И двете се управляват чрез електромотори, т.е. няма вакуумни елементи. Отворихме капачката не механизма на малката клапа (единият от 5те болта е с пластмасова пломба) . Вътре се виждаше, че ел.моторът върти зъбно колело , което се зацепва в друго, а то в трето надянато на оста на клапата като последното може да се върти около четвърт оборот (колкото и клапата)и се връща от мощна пружина.Като го завъртяхме на ръка се видя, че са износени първите 3 зъба и заради това клапата остава в затворено положение и не може да се управлява от компютъра. За съжаление колелата са пластмасови и заради това са се износили - двете ако се продават струват 5-6 лв, а целият EGR 600! Приятелят ми успя, чрез отнемане на малко пластмаса от износеното колело да изгради наново 3 те зъба със стопяване и залепване. Мисля, че това е голямата работа , която не всеки може да направи. Следва смазване, сглобяване  и всичко тръгна! След второто палене грешката угасна, а колата върви перфектно. Това е, дано да е полезно всичко това за някого.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрававления колега,полезна информация е това,особено за такава като мен,защото като ти гледам първите редове със симптомите,все едно аз съм ги писал.Ако някой знае майстор в София,моля да сподели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,дано да държи тази пластмаса.С брат ми се мъчихме да му оправим автоматичната антена по същия начин,но се получаваше само временен ефект.Дали лепилото беше неподходящо или пластмасата беше изтормозена не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...