Jump to content

Висок съединител. Смяна на двумасов с едномасов маховик


Recommended Posts

През годините в семейството сме имали общо 5 аудита с ръчни скорости и всички са имали високо отделящ съединител.

В момента моята (А4 AFN) ще е  "абитурентка" и от както съм я взел съединителят си отделя горе.  Като казвам горе - около 2 см преди горна точка на педала. Съединителят не приплъзва, няма никакви шумове, не прави никакви други неща, освен това, че отделя горе.

Ще се опитам да събера информацията относно отделящия високо съединител във форума, както и вариантите за замяна на двумасов с едномасов маховик.

 

Няколко мнения на колегата @Vankata_84 от форума, които могат да обяснят какво точно се износва, как влияе и какво може да направим по въпроса:

 

 

On 2.04.2013 г. at 10:16 PM, Vankata_84 said:

На АДР-чето в зависимост от годинките може и демпферен махових да намериш. Аз съм сменял лично на А4 96-7-ма с демпферен маховик :steinigung:

ПП - Иначе колега процедурата да се сетиш какво става е лесна, но не трябва да се паникьосваш. Ако го направи пак колата: Обръщаш внимание педала странен ли е? Говорим за твърдост. Ако си е същия, но не включва на скорост(при работещ мотор) е много вероятно ако съединителя е крайна фаза, да се разрушава...Или иначе казано малки части от феродото започват да се разлитат на където им е кеф :hilezh: Ти натискаш тя си отделя, обаче някое парченце успява да застане между притискателя(в момента на отделянето) и понеже другия му край опира върху феродовия диск успява да го завърти...резултата е ясен синхронизатора не може да преодолее въртенето заради не пълното отделяне и ти не успяваш да включиш. Оправията е гасиш, включваш скорост, палиш, тръгваш, натискаш съединителя, от разликите в оборотите(вече и на феродото заради движещата се кола) парчето почти винаги излита на някъде където известно време не пречи. Така караш до следващия път, и вече знаеш че може някъде да те остави. При Ауди има едно игриво лагерче дето седи в кол.вал. То също се чупи без симптоми резултата е пак същия. Изведнъж не можеш да включиш на никоя. След принудително тръгване на скорост и първо натискане го чупим, отново най-често после дълго време проблем няма(до колкото това не е проблем). Има и един тефлонов диск точно върху аксиалния лагер на съединителя. Пак само за Ауди говоря. Та след известен период на употреба на автомобила диска пада от лагера. Заплита се в притискателя и каквото сабя покаже :hilezh: Ако отиде между притискателя и фородото ясно, тръгваме на скорост ако го счупим добре! После почваме да си караме и когато някой ни пива казваме "Да на Аудито винаги му е висок съединителя" :zustimm: Ако обаче не успеем да го смелим отиваме на сервиз и олекваме от 100 до 150лв за смяна съединител, и от 250 до 1600лв за самия съединител :zustimm:

-Втория вариант е да е наистина от помпите. Там е много важна първата диагностика на ситуацията. След проблем първо се гледа има ли сп.течност в казанчето. Ако ДА значи може да е горна помпа. Влизаме напомпваме съединителя 10-15 повторения и опитваме на работещ мотор да включим. Ако вече успеем значи горната ни помпа си е заминала по странен начин. Ако в казанчето няма сп.течност е по-лесно. Пипаме мокета около и зад педала на съединителя ако има мокро значи горна помпа от ново. Ако няма трябва да се огледа ск.кутия за оливане от долната помпа.

Горе долу няма какво друго да и има :zustimm: Олях се малко ама спомени какво да правиш...Всичко което съм научил с кръв няма как да не го кажа ако ще погне поне малко :zustimm:

За сега не успявам да свържа горна помпа с отишъл съединител..освен повечето повторения който са направени покрай ремонта. Евентуално просто си му е дошло времето :zustimm:

И ИГЛЕНО ЛАГЕРЧЕ В КОЛ.ВАЛ!!!

Цената е 7лв в ЮниТрейд...Първия път свалях кутия заради него :respekt: 100% можеш да си сигурен че е то когато развиеш цялата кутия и тя не иска да падне я си седи към мотора. Тоя маник я държи за първичния вал доста здраво, като я напънеш излиза и лагерчето се разпилява обикновено по главата ти :bia:

 

On 23.04.2014 г. at 5:09 PM, Vankata_84 said:

Нямаш никакъв автоматичен реглаж. За всичките 100-200бр. съединители дето съм сменил,диагностицирал, консултирал, едва 2 броя бяха за смяна защото приплъзват! 90% от тия коли идват на пътна помощ! 

 

Казвам защо е висок съединителя на старите Аудита, не искам да ми се обяснява и спори. Освен добре познатото износване на феродовия диск като на всяка кола, има още две причини поради който на Ауди съединителя става висок това са:

-тефлоновата шайба върху аксиалния лагер. Това е шайба имаща най-вече комфортна функция. Често след изминаване на повече километри тя се чупи. Разлита се на къде дойде, и става каквото ни е писано. Една кола при мен беше с проблем че "педала станал по-висок". Шайбата беше причината! След като се е счупила е била частично захапана от феродото и притискателя. Колата не е могла да тръгне. Водача в безисходицата угасил сложил първа, натиснал съединителя и запалил. Мотора е преодолял и изхвърлил шайбата...След 2 дни човека си смени съединителя! Много от вас тука карат без въпросната шайба. И моята кола беше без нея. Уви всеки нов аксиален лагер си я има, но не всеки стар. 

Без шайбата се кара успешно бог знае колко, но цената е висок съединител. Твърдостта идва от износено феродо, и вкопан от лагера притискател. 

-Втората причина е в тефлонова част в края на вилката на съединителя. ВИНАГИ има най-малко 1мм вкопаване. Понеже това е част с точно определена височина, след вкопаването си променя и самия ход и позиция на вилката също така началото на сгъване на притискателя. По закона на мърфи винаги износването работи срещу нас, и колкото по-късно вилката натисне притискателя толкова по-висок ще ни стане педала. 

 

Не ме интересува кой какво мисли. Аз ви казвам конкретно на Ауди съединители с хидравлични помпи какво съм видял, и знам от видяното. 

 

Относно комплекти съединители с плътни едномасови маховици специално за AFN, за сега имам информация за две марки:

 

КОМПЛЕКТ СЪЕДИНИТЕЛ VALEO С ПЛЪТЕН МАХОВИК 835005 се изполва в автомобили:
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AHH  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 1Z  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AHU  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AFF  1896 куб. см. 75 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1997 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1997 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1998 до 2001 AFN  110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AHU  1896 куб. см. 90 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AHH  1896 куб. см. 90 к.с.

 

 

 

КОМПЛЕКТ СЪЕДИНИТЕЛ ITN С ПЛЪТЕН МАХОВИК 22-CK-0965 се изполва в автомобили:
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AHH  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 1Z  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AHU  1896 куб. см. 90 к.с.
AUDI A4
Diesel 1.9 от 1995 до 2000 AFF  1896 куб. см. 75 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1997 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1997 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
AUDI A6
Diesel 1.9 от 1998 до 2001 AFN  110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AFN  1896 куб. см. 110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AVG  1896 куб. см. 110 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AHU  1896 куб. см. 90 к.с.
VOLKSWAGEN PASSAT
Diesel 1.9 от 1996 до 2000 AHH  1896 куб. см. 90 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята A6 C4 2.5TDI също отделяше съединителя както при теб.

Разни хора ми обясняваха как ми бил заминал съединителя, въпреки, че не приплъзваше.

После поразпитах колеги, със същите автомобили, та от тях разбрах, че на модела съединителя дори нов си отделя горе. Пък и като я карах за стартер, накарах майстора да го пробва и да каже мнение. Каза ок ти е съединителя.
За жалост не съм карал такава с нов съединител, за да направя сравнение (повечето хора се плашат да го сменят, че обикновенно е ред и на маховика, а там са едни баснословни суми). 

 

 

Редактирано от JusttRelaxx
Допълване на информация
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...