Jump to content

Гуми за ТТ


Dania

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Оглеждам се за нови летни гуми за моето ТТ. Моля, споделете кой с какви кара, какви + и - отчита за разход на гориво, сцепление, шум.

 

Ето моя опит:

 

Колата я имам от 07.2016. Купих я с летни Dayton 17"ки (на 1 сезон) на оригиналните джанти. За месеците, през които я карах с тях (07-10), не останах особено доволна от тия гуми. Много шумни, недобро сцепление. Евентуално плюс е приличния разход на гориво.

 

За зимата й купих комплект нови Toyo същия размер. Засега са ОК - сравнително стабилни (като се имат предвид стъклените настилки и коловози тоя сезон), по-тихи (но може и още), добър разход на гориво. Не са ме оставяли да буксувам (освен на заден ход няколко пъти). 

Редактирано от Dania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моята кола:

Размер 225/45/17

Бюджет - до 200 лв. на гума.

 

Идеята ми по принцип тук беше собствениците на ТТ да споделят опита си, без оглед на бюджет и размер :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този бюджет и размер отиваш на топ марките и моделите им, не ти трябва мнението, кой с какви галоши кара и причините за това. Преглеждаш 3-4 ревюта и вземаш една от топ 3 гумите в тях за твоя размер. Ако тишината ти е приоритет най-тихите от тях и така, успех. Просто много от новите модели не са ги и пробвали отребителите, а за собственици на ТТ да не говорим.

Препоръчвам ти някой от следните GOODYEAR F1 ASYM3 , DUNLOP SP MAXX RT2 успех в избора :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, DStealth написа:

С този бюджет и размер отиваш на топ марките и моделите им, не ти трябва мнението, кой с какви галоши кара и причините за това. Преглеждаш 3-4 ревюта и вземаш една от топ 3 гумите в тях за твоя размер. Ако тишината ти е приоритет най-тихите от тях и така, успех. Просто много от новите модели не са ги и пробвали отребителите, а за собственици на ТТ да не говорим.

Препоръчвам ти някой от следните GOODYEAR F1 ASYM3 , DUNLOP SP MAXX RT2 успех в избора :zustimm:

 

За Dunlop точно този модел и аз си мислех. Друга марка, от която съм била доволна с предишни коли, е Uniroyal RAINSPORT, но за ТТ незнам дали и до колко би се вписала.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Uniroyal Rainsport 2 летни карах известно време,но 205/45R16.Доволен,особено на мокро.Дъщерна фирма са на Континентал.

Но марки много и с тоя бюджет ще вземеш добри гуми.Ето един произволен филтър-Гуми Uniroyal Оферти, сравнение на цени - 140 - 200 лв

Редактирано от tonko2.0T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, Dania said:

 

Привет колежке,

 

Виждам, че си си изградила мнение за гуми, интересуваш се, усещаш дали са шумни или пък дали сцеплението е добро, което е похвално. :zustimm:

 

Ще ти бъде тихо и ще имаш добро сцепление с гуми на CONTINENTAL, DUNLOP, GOODYEAR. Ако си харесаш някоя друга марка, предвид високата цена на горните марки, ще трябва да се търси информация за конкретния модел и размер. Но имам добри и впечатления от актуалните модели на Фулда.

Японските марки в повечето случаи отстъпват последните години, до някъде защото японците нямат свежи ресурси и рециклират. 

В случая DAYTON (бюджетна марка на Bridgestone) няма как да се представи добре на Audi, камоли TT.

TOYO не са лоша марка, но все пак са по-нисък клас от тези, които предлагам.

 

42 minutes ago, tonko2.0T said:

Uniroyal Rainsport 2 летни карах известно време,но 205/45R16.Доволен,особено на мокро.Дъщерна фирма са на Континентал.

Но марки много и с тоя бюджет ще вземеш добри гуми.Ето един произволен филтър-Гуми Uniroyal Оферти, сравнение на цени - 140 - 200 лв

Uniroyal в Европа се прави от CONTINENTAL до колкото знам. За щатите се правят от Michelin..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този бюджет, силно препоръчвам Pirelli Cinturato P7 (тествани с куатро) колата е: S3 8L ако това е от значение, от една кръв са с 8N
Гумите доста сериозно си ги тествах през изминалата година, всякакви условия.
Нищо че са летни. Аз още си ги търкалям a грайферът почти не е мръднал.
За сцепление през лятото, няма да говоря. Дори и в дъждовни условия,неописуемо. Тестът му е майката.
Шум, направо ще си като жената котка.
Гумата държи като слик и полуслик на писта. Всеки който се е качил е останал изумен.

gume-pirelli-cinturato-p7-225-40-18-ljetna-4-kom-dot-1713-6.5-mm-slika-62110506.jpg

pirelli-p7-cinturato.jpg


Успех с изборът!

Редактирано от killfame
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P7 не е конкурент на F1 и RT на Гудиър и Дънлоп, два класа е надолу в ерархията, конкурент им е PZero, имат модел от тази година също, но ако шумът е приоритет не трябва да го и поглежда....:hilezh:

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма тихи Дънлопи...поне не след втория сезон.

Последните PZero  (от 2016-та) били много тихи...по тестове...как ще са след година каране :nixweiss:

 

За тиха гума аз бих се колебал между Континентал и Goodyear. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конти нямат 6ца в нейния размер, Pzero нали сега ги разделиха, може и не спорт варианта да е по-тих...ама моя опит с тях е адски шум от предния модел, доближи ли средата на протектора гумата вие като лагер на главина заминал...направо е трагедия. RT2, кой е минал два сезона, че е започнал трети с тях, моделът е на по-малко от година :) 

Edit: В нейния размер RT2 е 68db по етикет

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишелин също нямат суперспорт в нейния размер. Това прави ли Спортконтакт5 по-лоша гума от Дънлоп или Ф1 АС3 ?

Риторично питам :).

Каквото си написал за ПЗеро се отнася и за РТ2. Досега Дънлоп, както и Пирели, не са изкарали тихи модели.

Аз се колебаех (в друга тема) за ПЗеро...но се върнах на Спортконтакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако можеш да караш с CONTI, няма нужда да сменяш марката ;)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя личен опит за Continental SportContact 5 225/45/17. Отлични са в топло време, аз толкова добра гума до момента не бях карал. На моменти спирам с такава лекота, че бакшишите зад мен с Корморанки ехееее още малко и ще се спрат в задната ми броня :). Наистина съм влюбен в Континентал и бих си взел отново с удоволствие същата марка. Единственият минус който забелязах е, че в студено време около 0 градуса, или 2-3 определено не чувствах колата така, както при 15-20 градуса температура.Това предполагам, че при всяка лятна гума е така, но разликата я усетих и то доста очевидно март 2015-та когато малко избързах със смяната на гумите. Гумите са сигурни и на мокър път, веднъж попаднах в ужасен аквапланинг с над 100 км/ч. Имаше толкова вода на предното стъкло, че буквално за 2 секунди не виждах абсолютно нищо и само благодарение на гумите успях да удържа колата. Не ми се мисли какво би станало, защото около мен имаше и билборд...  В момента по сайтовете се намира по 180 лева парчето, така че определено се вписва в бюджета ти. Спестените 80 лева за гориво, може да ги инвестираш в някой подарък. Хем ще си доволна, хем и колата ще е със супер гуми .).

Редактирано от Alex_Heat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 7 градуса на асфалта няма как да имат добро сцепление летните гуми.

Не знам как ги тестват гумите за тия евро етикети, но континентал с клас за мокро C е на светлинни години от Gislaved същия клас. Става дума за зимните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно. Лятната е пластмаса.

Но ако караш гуми нисък клас може да има такива ефекти при тебе

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално при Континентал е така - проектирани са на 7 градуса зимна и лятна гума да имат горе-долу еднакво сцепление.

 

Под тази температура зимната малко по малко започва да спира по-добре, а лятната над тази температура.

 

Друг е въпросът с всесезонните, там нещата вероятно са различни. Но Континентал по начало нямат всесезонна гума (поне за Европа), защото с тези гуми има и сериозни компромиси и към момента изобщо отричат всесезонната гума. Това важи и за дъщерните им марки: Семперит (също много добри модели имат), Барум, Викинг, Гиславед, Матадор, Дженерал и т.н. да не ги изброявам всичките.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Набързо се наложи да обуя ТТ-то и купих  Унироял Рейнспорт 3 225/45/17. Пресен ДОТ. Имам забележки - гумите са криви, сериозен баланс претърпяха, но пак не са ОК. Предницата тресе при по-ниска скорост. Със зимните го нямах този проблем затова мисля, че джантите са си наред. От гумаджийницата, от където ги купих (няма да споменавам коя, но е от големите) ми казаха, че мога да ги сменя, но ако се докажело, че наистина проблемът е в гумите. Разясниха процедурата, при която се оказа, че трябва да остана без кола около месец...как да не се откаже човек...

Иначе се държат добре на пътя - добър спирачен път, тихи са. Вдигнаха ми малко разхода. 

 

Нов баланс би ли подобрил нещата?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой те излъга с тези гуми?

Може и да ги подобри. Щом имат много тежести, възможно е да са балансирани погрешно.

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...