Jump to content

Смяна на масло на скоростна кутия


avtomobilite

Recommended Posts

Здравейте,

 

Собственик съм на  A8, D3, 2006-та, 4.2 бензин, FSI, 350 коня. Другата кола е A8, D3, 2007-ма, 3.0 tdi, 232 коня.

 

Четох из форума и мненията са доста противоречиви. Скоростите ми работят добре, не намирам проблем или нещо да ме притеснява.

 

Въпроса е: трябва ли да се сменя маслото на скоростите? Не става въпрос да се спестят някакви пари. Става въпрос превантивно да се смени, за да се избегнат евентуални проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Следя темата, защото имам същите питанки.

Даже съм си купил масло и не знам къде да го сменя ? Чувам, че на повечето места го сменят частично...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, avtomobilite said:

Четох из форума и мненията са доста противоречиви.

Ако става дума за хидравличното масло на типтроник 5, 6 или 8 степенен няма никакви противоречиви мнения - маслото се сменя задължително.

 

Едно от местата с машина за пълна смяна е Gemini4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Тип-а е минал 90к км е хубаво да се смени, ако не е, въпреки "предписанията" от Ауди, има си доста метал и от фрикционите и самото масло се скапва с времето и работата. Сменя се напълно в сервизи, които имат машини за цялостна смяна в София и гоогле може да помогне, ако някой не ги знае...

Едит: За малко си ме изпреварил.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В гугле има всичко, аз искам да знам къде ще сипят толкова, колкото трябва ..купил съм 11 литра за тая цел, а не да ми сипят 5 от тях или да налюлят сичките 11

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен са ми обяснявали така -  закачат се два маркуча - от единият пълнят, от другия точат. Спират, като потече чисто масло.

Колко литра ще погълне такава процедура :nixweiss:.

 

Аз лично на типтроника сменям на 40к км. Маслото с филтъра и гарнитурата ми излизат около 120лв за 5 степенна кутия. Предпочитам по-често да сменям, отколкото да давам 400-500лв за пълна смяна и да сменям през 60-70к.

За 6 степенния типтроник маслото ми беше 50лв литъра (ZF8) - пак не ми стана ясно защо трябва да промивам с толкова скъпо масло....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв смисъл да спесшти 100-150лв на цялостно обслужване за 700-800 с филтрите и труда. От такива тънкажи почват проблемите...да не говорим при смесване на различни масла, какво чудо може да се получи. Сипи си с каквото си в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че не знам с какво е. Имам я от 3-4 месеца и за първи път ще сменям. Пак казвам, далече съм от мисълта да правя тънки сметки, за да спестя 100-200 лв. Винаги си обслужвам колата с качествени части. Евтиното винаги излиза скъпо. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E по тая логика да наблъска приста оийл в ZF-a щото е оригинално, даже ако може да го смеси 1:1 със сегашното, няма грижи :)

Ако си от София мини през http://www.gemini4.com/atf.php и/или http://www.dunevmotorsport-r21.com/smyana-na-maslo-na-avtomatichna-skorostna-kutiya/

Поразпитай, все пак това им е работата чуй съвети от двете места и събери 2+2 , във форума няма да получиш конкретен отфовор по въпроса. Може да питаш и в някой от препоръчаните сервизи на форума, но не знам да имат машини за пълна смяна.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че не си писал...иронизирам. Ако търси най-ниска цена за оригиналното шанса да вземе менте е доста по-голям, а ако пък разчита да сложи двойно по-евтино и да не е менте и да е по-добро също е доста наивно. За смесването не си прав, това не е двигателно масло на една основа....малко по специфични са трансмисионните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ....Хубаво ше го сменя цялото масло, макар и да не знам къде все още....Възникна въпроса за машинната смяна, за която съм чувал че заради налягането което прави в кутията самата машина, може да преебе нещо там, защото не е създадена за такива налягания???

Аз купих Редлайн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен - за 6 степенните кутии има три вида масло. Преминаването от един към друг вид налага и смяна на софтуера на кутията.

Мисля си, че няма проблем да се смесват масла на различни производители, стига да отговарят на един и същ ЗФ "стандарт".

 

Едит: Аз така и не намерих достоверна информация, кой е производителя на маслото за тези кутии и има ли реално алтернатива на ЗФ-ското масло.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато сменях маслото на кутията, майсторчето снима вин номера на автомобила и по този номер взе точното масло.

Изпратено от моят EVA-L09 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
On 1/31/2017 at 8:57 PM, yavor20v said:

Добре ....Хубаво ше го сменя цялото масло, макар и да не знам къде все още....Възникна въпроса за машинната смяна, за която съм чувал че заради налягането което прави в кутията самата машина, може да преебе нещо там, защото не е създадена за такива налягания???

Аз купих Редлайн

 

привет,

аз правих тая процедура в един сервиз в Дружба - http://airshox.eu/avtoserviz-airshox-eu/ ...   след машинната смяна, кутията се държи съвсем различно и превключва идеално.  напоследък беше започнала да рита повече, да се замисля и т.н.    Правиха промивка, смяна на консумативи и на маслото с машина.

 

дано ефекта да не е само за месец де.. :)  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет.

 

Евтин вариант - Liqui Moly TOP TEC ATF 1800 е твоето масло. Ако ти се дават пари си вземи оригинално ZF та да ти олекне портфейла.

От няколко години насам ZF са освободили (срещу конкретна сума, разбира се) патента за тяхното масло и затова вече доста други марки предлагат свои продукти. Лично аз съм фен на Лики Моли. Друг добър вариант е Redline D6, но не съм убеден че ще излезне много евтино. Поне аз не знам в България кой предлага масла на Redline.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно редлайн д6 взех и го смених преди месец

разлика не виждам никва

но не съм имал некакви симптоми и преди това 

благодаря! :)

Купих маслото от вносителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

здравейте, казвам го от опит защото на колите ,които съм карам съм го правил, ауди а6 3.0тди ауди 4.2тди и 3.0тди и файтон 3.0тди съм сменял масло, само и единствено след поява на симптоми

( 1.-приритване от задна на директна на място и от директна на задна при паркиране -има замисляне и след това изритва и тръгва. 

  2.- приритване при тръгване от 1ва скорост на 2 ра и обикновенно като сваля скорост 4та на 3та или 3та на 2ра), звънял съм в порше пътвият път преди да го сменя и оттам м казаха че е необслужваема кутията поприцип, но след поява на симтоми първо се сменя маслото+филтър+гарнитура( частично без сваляне на скорости!)

Винаги съм слагал ЗЕЛЕНО МАСЛО оригинално, филтър и гарнитура, и след това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЪПДЕЙТ НА КУТИЯТА СЪС ПОСЛЕДНИЯ СОФТУЕР! колата в последствие се оправя и изчезват симптомите! ако продължът проблема е в самата кутия.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...