Jump to content

А6 3.0 ТФСИ обмяна на опит


Preslito

Recommended Posts

Има ли колега с 3.0 ТФСИ в 4Ф форума. Бих се радвал да обменим опит за този двигател.

Редактирано от VBI
Заглавие
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте :) И аз имам 4F с 3.0 TFSI. Не съм голям разбирач, но като цяло всички казват, че моторът е добър! Лично аз също съм доволен! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на всички, аз от съвсем скоро я карам колата, проблеми няма някакви. Ще споделям мнения и информация и за вбъдеще за нещата с които се сблъскам, иначе аз засега съм много доволен от силата на мотора и също така от разхода. Имам минати 1200-300 км и не мога с точност да коментирам, но разликата с 3.0 тди БМК средно засега е 2-2.5 литра нагоре, което е много малко в сравнение с разликата във вървенето.

 

Едиственоъо което понякога съм забелязал е, че при смяна плавна от 4-тя на 3-та леко като запъване има на мотора/кутията и ми е любопитно дали и друг е има подобни наблюдения. Нещо като тупането на 3.0 тди при подаване на газ на 3-та, или придърпването при спиране и смяна от 2-ра на 1-ВС предавка.

Редактирано от Preslito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

3 месеца по-късно време за ъпдейт, след 6к км днес смених при Райно пълни комплекти задни амортесьори. Бяха протекли, незнайно защо. Оказа се, че има и счупена задна дясна пружина, имах ужасно тропане вдясно. Сега колата е един път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега виждам темата. Карам 4ф-ка с мотор CAJA. Имам я вече около година и съм доволен.

Разходът като цяло е ОК, особено ако приемем, че конкурентите му са 3.2 FSI и 4.2 FSI - спрямо първия мисля, че разходът е аналогичен, но вървенето е повече. Спрямо втория според мен вървенето с някои условности е наравно, но разходът е надолу.

Като динамика моторетката ме устройва, засега даже не съм мислил за софтуерни подобрения.

За града е ок, но в задръствания се мъчи и харчи много. На дълъг път колата е чудесна и позволява придвижване с лекота и комфорт. Магистрално харчи колкото харчеше стария ми Allroad 2.5 TDI (AKE - 180 коня), но пък е по-бърза и безшумна. Изпреварванията стават лесно, което е голям плюс на при движение в една лента. Колата не уморява на дълго.

Като цяло покупката на кола с този мотор приятно надмина очакванията ми.

 

 

 

Забравих да добавя една добра и показателна референция по повод на двигателя: Ако някой ден стане въпрос за ъпгрейд, сериозно ще се замисля за 3.0 TFSI в 4G.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо,имал съм 3.0ТФСИ в 4Ф,сега го имам тоя мотор и в 4Г.Съвсем различни коли са във всяко отношение,аз съм изненадан  и очарован от новата кола.По голямо удоволствие ми доставя даже от А8 Д4-ката .4Г-то е по компактно,по маневрено,по ми пасва така да кажа,еле пък с тоя двигател... ,моята е поръчвана от голям маниак ,с всичко възможно като екстри.Дори не знаех ,че някой от тези екстри ги има в 4Г. Ако минаваш из квартала се обади да ти я покажа хубавицата.Добре си се ориентирал за следваща кола.

По-темата:Много доволен от този мотор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламка, съгласен съм с теб, че този мотор в 4Г се усеща по друг начин и така и трябва. Предполагам С-троника също допринася в голяма степен за динамиката. Дори го дават по-икономичен този мотор в 4Г отколкото в 4Ф.

Затова и казах, че може би това ще ми бъде следващия избор някой ден.

Радвам се, че си доволен от поредната кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
On 30.01.2017 г. at 3:51 PM, Preslito said:

Има ли колега с 3.0 ТФСИ в 4Ф форума. Бих се радвал да обменим опит за този двигател.

От 2 години  имам поредното ауди/пьрвата ми среща с ауди 1991г. ауди 80 1.6 д/ - то е а6 3.0 тфси седан куатро  4F,C6 290 hp  мотор CAJA   с вериги.Перфектно като купе идвигател .Колата е от Швейцария пробег към момехта 250 х.км.Разход около 11.5л  л градско/софия/,10,5 л извънградско с 4 човека и багаж до германия при 140 -150 км на магистрала и 9.5л на обратно с 2 -ма.Страхотен мотор като динамика и разход  + типтроника.Двигателя е с МЕХАНИЧЕН компресор на които се сменя шаибата с по малка ,сменя се пистовия ремък и се отваря дросела на 100% резултат +100коня/клип в you tube/ .Колата е с въздушно окачване и почти всички екстри  .Пробег при мен 50 000км.Сменени  термостсати  и водна помпа  в Австрия   в сервиз на ауди за около 800 евро без ддс преди година.Шофираме я цялото семейство.Един прекрасен автомобил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги днес продадох досегашната си кола А4 В6 2.5 TDI 180коня обмислям покупка на А6 4Ф 3.0 TFSI виждам че всички са изразили положително мнение по отношение на този двигател. Надявам се въпреки че последно е писано по темата преди година бихте могли да ми дадете насоки когато започна да оглеждам конкретни коли за какво да следя и по какво да се ориентирам че нещо не е наред и тази не е моята кола. 

Благодаря предварително и надявам се скоро ще мога да се похваля и аз с подобен автомобил. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста писано за 3.0tfsi уникално вървящ мотор. Ся обаче каквото и да гледаш няма как да го хванеш дали и ако да от какво гори масло... Освен ако не му врътнеш поне едни 500 км и пак има условности. Като цяло няма ясно изразен проблем с харча на масло. И обикновено се лекува със смяна на PCV клапана и ъпдейт на ECUто. 

 

Какъв е бюджета за купуване на колата? Макар и на години обслужването с ОЕМ части си е скъпо... е разбира се зависи какво ще се сменя и прави. Ама ако се правят нещата по книга едни 3 бона си отиват от раз... А може и доста повече според зависи от сервиза и колко ще те одерат за части и труд 😉

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм за FSI двигателите че пипат маслото и няма лек за тая работа. Стига да е в рамките на нормалното ще го понеса. Интересуваше ме до голяма степен колко се различава поддръжката на кола с чарджър от кола с турбина. Какво се прави за да му се удължи живота. Също и въздушното окачване до каква степен е надеждно а не само каприз с цен мека возия. По него има ли някакви консумативи които се сменят или пък неща които на пръв поглед да са сигнал че има проблем с тази част от колата. Към момента имам набелязани 2 коли но предпочитам да изчакам още месец 2 да видя на къде ще тръгнат нещата да не стане така че да си купя кола и да кажат да си седим по къщите и да седя с кола и без пари 😂

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чарджъра е без проблеми, дори и маслото не му се сменя, но не трябва да го обръщаш надолу с главата. Дали яде масло или не, много трудно ще го хванеш, ако има катализатори пушека се чисти и може ауспуха да не е омазнен, ако гори малко масло, ако гори по литър на 1000км, ауспуха ще е черен и мазен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миии не бих казъл, че може да очакваш някакви драми с компресора. Освен един ремък друго не му дават да се сменя (това по бумагите на ауди). Аз лично на моя му смених маслто което е кажи речи златно понеже е само 150мл, а е на цена 115 лв краен клиент в Порше. Eто и описание как се сменя въпросното масло.

 

Ако всичко е наред със самия мотор (разбирай блока не е надран поради карането с чорбалин масла (VW/VAG, кастрол, мотул и т.н. масовки със шарени опаковки) и смяна на по 30хил км) харча на масло писах вече как се лекува ;)

 

преди 10 минути, kpematop написа:

ако гори по литър на 1000км, ауспуха ще е черен и мазен.

Даже и при над литър може да няма фрапиращо много чернилка и мазно ... като цяло аз поне не съм срещал описание как може да се хване харч на масло ... изключваме варианта да се врътнат едни минимум 500км.

 

преди 14 минути, kpematop написа:

Чарджъра е без проблеми, дори и маслото не му се сменя, но не трябва да го обръщаш надолу с главата.

Хммм какво би му станало ако се обърне надолу с главата след като маслото вътре е в затворен обем ?

 

До колко е надежно въздушното е трудно да се каже ама ако всичко му е в кондиция (което едва ли ще е така при кола на 10 години) си е доста добре ама уви не е нещо мега гига уникално. Да си призная очаквах доста повече, а реално като усещане с 19-ки на 255/35 е доста близо с предишното А6 C5 със спортно окачкване и 17-ки на 235/45 ... Ще видя как ще бъде с 19-ки на 255/40.

Възглавниците ги рециклират кажи речи успешно, друг е въпросът заслужава ли си, при условие, че има доста добри алтернативи.

От това което аз съм ровил и са ми споделяли е, че аморисьорите няма кой да ги рециклира както трябва и си трябва алтернатива.

 

Ето ти тема за въздушното.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Jordan Denchev, аз съм с друг мотор, но моята е с въздушно. Карам с 225/50/17 и според мен возията с въздушно е много яка докато не изпуска от някъде :Д. Имах проблеми преди време и се оказа, че задните 2те възглавници изпускаха. Изпускаха малко, но беше явно достатъчно за период от 6+ месеца да започне и компресора да сдава багажа,но затова съм си виновен аз, че не ги смених въззглавниците по-рано. Има много избор на възглавници. Цените когато проверярах варираха от 150лв за 2 броя (силно китайски) до около 1000лв от Ауди.

Според Ауди отпред възглавницата върви с амортисьора и цената е около 3000лв. Отзад двата елемента са отделно и затова цената е по-ниска. Интернета показва, че има вариант да се смени само възглавницата отпред каато се запази същия амортисьор :Д.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте. Предварително се извинявам ако тук не е мястото за въпроса който имам, но искам да избегна пускането на излишна тема. След цялото  търсене и ровене, което направих така и не намерих информация относно следното:искам да попитам за А6 4F 3.0 TFSI какво включва първоначалното обслужване на колата? Смяната на маслото на двигателя е ясна, но при положение че колата всичко е наред, какво друго е редно да се смени? Може ли някой който има такава кола или е наистина запознат с конкретния мотор да сподели. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен нормалните неща (филтри, масла) на всеки 60к км. се сменят свещи, на всеки 120к. ремъци + ролки, на ZF автомата масло на всеки 80к-100к (в зависимост от стила на шофиране).

 

При нужда - смяна на картерна вентилация (+ последен софтуер),  демпферна шайба, някоя гарнитурка по суперчарджъра ако потече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, BECKO написа:

 

Благодаря много! А този мотор за А6 4F само този код CAJA ли е? Или има и други кодове. Ако има други кодове, знаеш ли кои са и каква е разликата по между им?

Това ли са и нещата (които описа) на които трябва да се обърне внимание като се купува А6 4Ф с този мотор?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.01.2017 г. at 21:20, Preslito написа:

Нещо като тупането на 3.0 тди при подаване на газ на 3-та, или придърпването при спиране и смяна от 2-ра на 1-ВС предавка.

Това нали не мислиш,че нещо нормално?Оставам с такова впечатление като чета мнението ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@omonkes За 4F е имало само два кода на мотора CAJA 290 НР за Европа и CCAA 300 НР за Америка.

Като цяло Веско е изброил нещата които се сменят, аз ще добавя водна помпа и термостат. Като според зависи след като се разхвърля колата е възможно да изскочат и разни други неща за смяна. Вакуум помпата доста често след 200хил. км тече и съответно е за смяна.

 

Ако се прави всичко от до само за части си заминават едни 2 бона с лекота, като не включвам обслужването на автомата, диференциалите и раздатката 😉

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...