Jump to content

Проблем с акумулатор.


ex_pupi

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Искам да ви попитам за съвет , проблема ми е следният до онзи ден колата палеше от раз в понеделник вечерта я оставих и във вторник не съм я карал цял ден, в сряда се качвам врътвам ключа и уви едвам завъртя стартера и съответно колата не запали. Един съсед ми подаде ток ,едвам допрях кабелите и запали от раз. Отидох на работа цял ден колата си седеше пред офиса, вечерта се качвам и пак запали от раз. Днес пак не съм я карал и сега се качих да видя дали ще запали ,но уви стартера едвам помръдна. Акумулатора е на около 1 година gigawat и до вторник палеше от един  оборот дори при -20. Сега като слязох до колата го замерих с мултицет и показваше 12,4v преди да се опитам да запаля , след неуспешният ми опит показваше 12v. Исках да запаля колата да измеря когато работи какво е напрежението (да изключа алтернатора като евентуален проблем) , но уви не успях. Възможно ли е така изведнъж да умре акумулатора, единственото което е било по различно в понеделнишкото ми каране беше, че влязох в един коловоз и малко я остъргах отдолу, но предполагам това не би трябвало да има нещо общо с проблема ми. А4 Б6 1,9 131коня. Според вас заминал ли е акумулатора и да ходя ли да купувам направо нов или.....

Редактирано от ex_pupi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1 година не е ли още в гаранция? Ходи да го видят, да ти замерят и дали ти зарежда колата. Евентуално е добре и да го закачиш на зарядно за един цикъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , има гаранция, но за съжаление нещо не мога да я намеря. А и честно казано стигне ли се до гаранция обикновенно отписвам нещата :( все ви измислят нещо за да не ти я уважат. Сега един приятел ми даде ток колата запали и я замерих пак в покой зарежда с 14.3v, а на около 2000 оборота зарежда 14,4-14,5v.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да нямаш утечка, замери с амперметър колко ток дърпа колата от акумулатора. За да измериш правилно заключи колата и изчакай 5 минути, след това гледай консумацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя преди две седмици умря внезапно както при теб. Замериха ми алтернатора - наред е, утечки няма. Съмнението беше, че карам на късо - около 4 км и не може в студовете да дозареди. От тогава не включвам допълнителния подгрев на парното ( той е 1 к.в.) и нямам проблеми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе явно нещо не ми върви , сутринта станах по-рано за да отида до мястото от което съм взел акумулатора , трябваше да работят от 8:30 до 9:30 нямаше никой :( . Исках и те да ми го замерят, ама..... явно ще пробвам в обедната почивка. А за гаранцията най-тъпото е , че не мога да я намеря никъде, иначе бих пробвал. Не ми се дават 200 и нещо лева за нов акумулатор, ама..... може и да се наложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност имаш "късо" съединение някъде, например при вратите или ако имаш допълнително слагано радио. Както каза колегата по горе, трябва да измериш какъв ток протича при заключена кола. Трябва да е не повече от 20-30-40 mA. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам нищо допълнително поставяно само един yatour (диг. Cd changer) и съм го поставил преди година, не смятам , че е от него. А как да проверя за късо при вратите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, koky написа:

Не е по темата,но какъв е този"допълнителен подгрев на парното",всяко Ауди ли го има?

Нещо ми се изгуби написаното... Подгрева са три реотана до радиаторчето на парното и работят само при темп. по-ниска от +5 градуса. Има го май само при дизела от Б6 нататък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ходих да проверят и казаха, че акумулатора е здрав , алтернатора зарежда идеално, но препоръчаха да им го оставя и да го заредят(бил малко изтощен) , аз им казах , че реално колата я карам на ден 2 пъти за по 4-5 км (от нас до работа и обратно основно)и те казаха, че може и от това да е. Ама не са мерили за отечки , освен ако апаратурата им не го прави автоматично.

Редактирано от ex_pupi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както мерят напрежението на зареждане, така трябва да ти измерят и какъв ток е консумацията на колата, когато е заключена. Според мен не е от акумулатора, защото ти казваш че през ден №1 пали от раз дори вечерта, а на другия ден почти не завърта. Не може един акумулатор да се изтощи толкова много за 5 км. каране. Това е в случай че не ти работи алтернатора и не зарежда. А самият акумулатор е сравнително нов и също така допреди няколко дена си нямал никакви проблеми. Значи според мен е някаква утечка, но това без да се измери няма как да се разбере. Също така, може да е необходимо малко повече време да се измерва, защото е възможно да има някакъв консуматор, който след известен период от време да получава сигнал и да се включва, а да не е утечка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес оставих, акумулатора в сервиза да се зарежда и взех от един приятел акумулатор , утре съм си поставил за цел да не използвам колата. И ако в понеделник не запали, значи със сигурност има отечка някъде. Ако пък запали, предполагам че проблема ще е в моят акумулатор. Сегашният акумулатор е 74ah , а моят е 95 ah , така, че ако има проблем би трябвало да падне и по-бързо от 1 ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! В началото споменаваш, че си одрал колата отдолу. Щом майсторите твърдят, че акумулатора и зареждането са наред, защо не проверите дали няма повреди около стартера (разхлабени гайки, повредени проводници и т.н.). Възможно е да няма винаги добър контакт. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги онзи ден си взех акумулатора след като в сервиза ми го заредиха, сложиха ми го и замериха за отечки , казаха ми че съм повече от перфектен, няма отечки, алтернатора  зарежда перфектно, акумулатора е напълно изправен също. Сега няколко дни правих тест и колата си пали от раз. Аз лично имам 2 обяснения за себе си първото е, че съм забравил нещо и акумулатора е паднал и след подсването на ток не е успял да се зареди за 4 км до работа и заради това не съм успял да запаля вторият път, а другото ми предположение е , че през по- студените дни със запалването на колата си пусках прното и доколкото знам тези a4 имат допълнително парно(докато вдигне температурата),което смуче главно ток от акумулатора и понеже карам на близки разстояния (4км) не е успявало да се зареди. Акумулатора ми е 95Аh . И има една последна 3та опция в багажника нали има запалка е аз я нямам само кабелчета ми са останали, онзи ден забелязах , че им беше паднала изолацията и бяха много близко едно до друго и докато ги изолирах(този път с термосвиваем шкаух) без да искам ги добрях и дадоха  на късо, та си мислех че и заради тях може нещо да е станало. Вие какво ще кажете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, че 95А акумулатор, на една година трябва да има голяма душа и тези неща да не го смущават толкова. Но дано не съм прав и да караш безаварийно!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз нещо по въпроса - режимът  на каране на колите в града, при положение,че сега е задължително и включването на късите светлини постоянно, е меко казано нещадящ за акумулатора. Отделно през зимата се включва и вентилатора на отоплението и други консуматори и всичко това намалява зарядния ток. Особено пък ако акумулаторът е на 3-4 години! Аз съм достигнал до следното- два пъти годишно го зареждам със зарядно  - лятно време до 14,4 волта, зимно до 14,8 в. Ако забележа, че след включване към зарядното (заряден ток до 5 А) бързо (1-2 часа) достигне граничната стойност, значи трябва да се оглеждам за нов акумулатор! Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...