Jump to content

Не мога да открия от какво тропа


sweetlioo

Recommended Posts

Колеги, с тая моята кола се видях в някво чудо с това окачване. Смених всичко по предницата, без амортисьори, но продължава да тропа. Тропането се явява, само когато гумите имат движение на долу, като попадане в дупка или слизане от легнал полицай. При излизане от дупка или качване на легнал полицай няма никакви шумове. Самото тропане е като леко клопкане, което със скоростта е по-силно или по-слабо. Не се усеща във волана, нито в педалите. Като, че ли е в ляво, но понякога се чува и в дясно. Не мога да го хвана точно. Същото клопкане има и отзад, силно изразено в дясно. На двама майстори я карах, провериха всичко отпред, всичко отзад, всеки шарнир, всеки тампон и двамата казаха, че проблеми с окачването няма. Но никой не каза какво тропа. Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно? Смених и тампони на стабилизиращата щанга, изчисти се леко отпред клопкането, но не напълно, а наподобява нещо като биалетки или стабилизираща щанга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 169
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дайте снимка или схема за да видя какво точно имате в предвид, че не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на В6-цата докато я имах тропаше така една година....... карах я в добър сервиз, в който правят окачване, реглаж......... казаха, че всичко е здраво. Та..... след около година...... бях при Мишо за смяна на накладки......още като вдигна колата и попита "ти не спомена ли че нещо ти хлопа по колата"? Та....показа ми горния край на амортисьора..... даже не помня как се казва, някаква ламарина буквално се беше отделила от корозията и ходеше свободно.   И....... дето се вика по за 20 лева на бройка и повече не хлопна..... а беше голямо чудене. Съжалявам само, че не помня как се казва детайла.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, sweetlioo написа:

на двама майстори я карах, провериха ... всеки шарнир, всеки тампон и двамата казаха, че проблеми с окачването няма.

На това окачване трудно се проверява всеки шарнир, когато е на колата. Особено на носача на който се захваща амортисьора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялото окачване, от 12 части е сменено с чисто ново преди 3 седмици и няма и 1000 км навъртяни, като това тропане си го имаше и преди смяната и след смяната. Нарочно не казах, какви са предположенията на майсторите, които гледаха колата, за да не заблудя някой излишно в грешна посока, но и те предположиха амортисьори, като не са ги тествали, а просто изразиха мнение, какво може да е, след като не е очевидното. Първият беше този който го сменя, прави и реглаж, каза че кормилната рейка и вътрешните накрайници са здрави. 

Реално има ли шанс да тропа от тампоните на пружините или този на шапката на амортисьора и как се тества дали амортисьора има луфт и от там тропа?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв проблем. Чуваше се само на много ниска скорост, обикновено на пръва и втора предавки, по разбит асфалт.

Смених давата амортисьора и всичко се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, всичко води до амортисьори, но преди да се хвана със смяната искам да съм сигурен на 100%, че е от него, защото до сега сменях и сменях, и все грешно сменям. Та как мога да го тествам за да съм сигурен, че е от него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, ДОМАНОВ написа:

Чуваше се само на много ниска скорост, обикновено на пръва и втора предавки, по разбит асфалт.

Тествай!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, sweetlioo написа:

Ясно, всичко води до амортисьори, но преди да се хвана със смяната искам да съм сигурен на 100%, че е от него, защото до сега сменях и сменях, и все грешно сменям. Та как мога да го тествам за да съм сигурен, че е от него?

Виж това - http://www.dunevmotorsport-r21.com/tester-za-amortisyori/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец смених цялата предница "vaico" + амортисьори "KYB" накарах маистора да провери вътрешните накрайници каза че са добре. Пак тропа нешто и аз се чудя вече какво да правя. Направо немога да си намеря място.

Изпратено от моят 6037Y с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това се притеснявам и аз, че пак ще тропа. При мен и пружините отзад са омекнали. Един човек да седне отзад и пада с 2 см задницата. А ако сме 5 в колата и малко багаж, веждите на калниците крият гумите. Та в тоя ред на мисли, едни амортисьори (вероятно ще са 4 на брой) и задни пружини, какви като марка са добри (цена-качество) и колко пари ще излезе? 

Не знам дали с мен е само така или при всички, но тая кола от юли месец до сега, всичко де що можеше да се развали по нея, се развали. И още по-кофти е, че тъкмо оправя едно и се обади друго, специално по окачването. Много бързо взе да се амортизира последните месеци, а преди това, близо 3 години нямаше никакви оплаквания. 

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sweetlioo написа:

От това се притеснявам и аз, че пак ще тропа....

 

Всичко се открива при качествена диагностика ... Аз лично тропаш амортисьор не съм виждал. Винаги един от двата първо "омеква", поведението на колата се променя и сменяш. Чак да стигнеш до чукане в тях.

Задни пружини най-добре оригинални. LESJOFORS, който се продава по магазините провисва доста бързо.

Като цена амортисьори, тампони, "прашници", ударни тампони с монтаж .... По груби сметки около 600лв. На оригинални задни пружини каква ли е цената?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да спомена само, че моя ,,тропащ-чукащ"амортисьор беше по добър с няколко процента от този който НЕ теропаше!(Проверено на стенд за амортисьори!)Това, че тропа не означава непременно, че е заминал амор.Аз купих Boge който казаха ,че са еднакви със Закса който се вгражда първоначално(колко е вярно незнам).

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Милчев написа:

(Проверено на стенд за амортисьори!)

Този "стенд" винаги показва, че е добре да смениш амовете. 

 

преди 16 минути, Милчев написа:

... Boge който казаха ,че са еднакви със Закса който се вгражда първоначално(колко е вярно незнам).

Поне в В7 оригиналните амове са Monroe ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, че стенда показа 80% -Работа на тропашия и 76%на здравия!

Това което свалих (с много зор)предполагам не пипано никога окачване .При мен на В6 с първа регистрация 02.2001г. Е Закс!

А да, за задните показа 55% и 60% и казаха да се ориантирам за нови. ;)

Редактирано от Милчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам, но амортисьорите са ми здрави, няма никакви колебания в клатенето на колата, но поне на пръв поглед. На стенд може и друго да е. Имам забележки само към задните пружини. Днес карах колата към 50 км градско, като слушах какво тропа, но честно да си кажа, тропа си точна като на биалетки, но как да е от тях като правите носачи, биалетките и тампоните на стабилизиращата щанга са на 2 седмици. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, sweetlioo said:

... При мен и пружините отзад са омекнали. Един човек да седне отзад и пада с 2 см задницата. А ако сме 5 в колата и малко багаж, веждите на калниците крият гумите. ...

 

5 hours ago, МММ1 said:

... Задни пружини най-добре оригинални. ...

 

И при мин беше станало така и аз смених пружините с оригинални. Колата се вдигна съвсем леко, но като седне някой отзад не кляка толкова колкото преди.

То аз всъщност смених тогава отзад пружини, амове, шок. тампони и биалетки.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...