Jump to content

Проблем със стрелката за температура на водата!?!


Любомир Ватафов

Recommended Posts

Здравейте, от началото на зимата имам проблем с показанията на водата на таблото.

През 90% от времето стрелката си работи, но през останалите 10% се случва това:

- паля колата карам 5-6 километра и стрелката не е мръднала от дъното, след това за 10 секунди стига до 80-90 градуса. Случва се и обратното от 90 на 0 за 10 сек.

Обвинявах термостата, но го изключих от схемата, защото на дълго и на - 10 от вън, температурата не помръдва когато стрелката работи.

Днес отидох до сервиза казах им за проблема и веднага набедиха таблото, щели да го свалят да им я оставя за 1-2дни, категорично отрекоха да е някой датчик.

Да поясня, че когато стрелката е паднала на 0 колата не променя работата на двигателя, обръща от бензин на газ по едно и също време за 800-900 метра.

Моля за мнение и съвет ако някой е имал подобен проблем, защото честно казано не искам да ми свалят таблото и после да се разскърца без да се е оказало наложително!

98' А6 2.4 двигател ALF

Редактирано от Любомир Ватафов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери някой с VAG-COM кабел да направи тест на таблото без да го сваля, може да се окаже че температурния датчик дава грешна информация на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия проблем имах и се оказа температурния датчик

Лошото е че парното работи в зависимост от показанията на тази стрелка

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след като падне стрелката, когато парното е на ауто съответно спадат и степените на вентилатора!

И ти ли имаш това в превид? 

Този датчик под кутията на въздушният филтър ли се намира? Зелен ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...

Здравейте.

И аз от няколко дни имам проблем с показанията  на стрелката на температурата на антифриза. Всичко тръгна от от акумулатора,  който здаде  багажа и от там натрупа няколко грешки ,които изчистих в последствие.  Като дам на контакт(колата е студена ) и стрелката отива на 30  90 и повече градуси.Съответно си загрява и минава 100 дори и стига 120 ,а тя реално си е 90.Като закачихме и тестваме таблото  ,показа че има отворена верига.От тук натам какво следва?Датчик ,ремонт на таблото или да търся друго?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли! По скоро на някой от температурните сензори. Мисля че G62 отговаряше за стрелката. Провери първо него. При мен се намираше отзад на главата, от към купето. При теб не зная как е. Може да го провериш на диагностика. Избираш 17 Instrument cluster; след това Measuring block's; канал 01 и гледаш 3-тата група. Ако имаш показания значи сензора работи и проблема е в таблото. Ако няма, вероятно е да е сензора. Може да го провериш и с мултицет като свалиш таблото и премериш съпротивлението между 7-ми и 8-ми пин на 32-пиновия син конектор. При загрял двигател (90 градуса) трябва да е около 107 Ома. Дале1 по лесно обаче ще ти бъде да свалиш самия сензор и да мериш направо върху него. Ако нямаш съпротивление или клони към безкрайност - сменяш сензора и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сензора G62 е двуканален и подава инфо към таблото и ЕКУ.....така е при Б6.

Изпратено от моят LG-D802 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Проверих и замерването се прави между 1-ви и 3-ти пин на сензора.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги. Температурният датчик е с 2 канала един за ЕКУ и Вторият за таблото. И двата може да ги проверите през кодовете на климатроника. На канал 57 показва темп от ЕКУ ,на 58 темп от таблото.

Ако тази на климатроника (58) не съвпада със стрелката на уреда проблема е в таблото. Ако съвпада значи проблема е в датчика.Така беше при мен но го открих с VCDS. Не се шашкайте ако се разминават 57 и 58

И сменяйте датчика само с качествени ,че другите за нищо не стават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как по какъв начин се прави , климатроника да показва температурата ? И как се сменят каналите ? Ако можеш да обясниш ще съм ти много благодарен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Довечера или утре ще ти обясня най-подробно колега, ако някой не ме изпревари :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, хайде имам няколко минути, ще попиша малко. В тайното меню на климатроника се влиза както си работи се задържа копчето за рециркулация на въздуха и се натиска това, което е стрелкичката нагоре.(за най-горните духалки). И вече имаш достъп до менюто. По същия начин се излиза. Иначе с + и - от сттаната на шофьора се избират каналите и се натисла отново еднократно копчето за рециркулация, за да видят или скрият показанията на съответния канал. Останалото @drido го е обяснил перфектно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа,при мен се оказа ,че е датчика.Кои марки се има в предвид, че са качествени или според цената евентуално,но това едва ли е критерий?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...