Jump to content

ASZ губи мощност.???


Nix

Recommended Posts

ASZ-та ми губи мощност в определени моменти. 

Паля колата, обикалям из града, загрява си до 90 градуса. Всичко нормално. Решавам да настъпя, ускорявам до 90-100 мъжката

и изведнъж усещам моята кочина губи мощност... Намалям и пак ускорявам и няма мощност, върви си като дизел без турбо...

Преди година ми направи проблем при ускорение ми върна рязко оборотите. Помислих, че нещо турбото не е наред и че мапсензора ми спира ускорението.

Отивам на турбо-сервиз и бях прав вала на турбото с радиален и челен луфт много над допустимото. Ремонтирах го за "скромните" 800лв със сваляне качване , смяна на топла, студена перка, вал , лагери,

- целия ремонтен комплект за турбо GT-1749VA

Проблеми след ремонта не съм имал, колата НЕ е чипосана.

Обратно на сегашния проблем... Та изгуби мощност колата, спирачката не се втвърди, което изключва проблем с вакуум (тандем) помпа.

В следващите 15-20 минути не угасих колата, спрях, отворих капака и казах на моя човек да натисне газта за да стисна аз тръбата на турбото за да видя дали има налягане.

Трябва тръбата буквално да ми отвори ръката, но това не се случи. Сложихме я на скорост с леко потегляне да видим дали ще направи налягане и пак няма никой. Иначе турбото се чува..

Угасих колата и я оставих така 30-40 минути и през това време псувам викам ся мама ти да    е....б....а     и кола кво искаш пак. За мое учудване след като я запалих отново колата пак си беше наред.

Та въпроса ми колеги е, някой има ли си представа, какво може би е станало? Искам и вашето мнение за да знам за в бъдеще. Някой от вакуум клапаните ли се е излигавил?

Моля за вашето мнение!

 

Благодаря

Редактирано от Nix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е вариант да. Ще го видя.

 

Още едно въпросче. Възможно ли е поради недобре уплътнена гарнитура на тандем помпа, сутрин в студа колата да не може добре да подкачи горивото и в следствие на това да върти по 15-20 секунди стартера за да запали? Помпата в резервоара се чува като дам на контакт как подава горивото. Свещите са сменени , двигателя е обслужен . Общо взето всичко си е наред.

Редактирано от Nix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може от тандем помпа,а може и от О-пръстени на дюзите да пали трудно.Провери клапана след горивния филтър 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на маслото е с 200-300 грама под максимума ,скоро долях към 700 грама че беше точно на минимума ,О-пръстените са сменени с нови. Ще проверя клапана колега. Горивният филтър не е сменен. Ще сменя и него и една нова гарнитура на тандем помпата ще сложа.Надявам се да се оправи. Обаче забравих да спомена, че не винаги помпата в резервоара сутрин се чува, което ме навежда на мисълта и да не и тя да е за смяна?

Редактирано от Nix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колата четена ли е?

Грешки? Живи данни?

Дали не пренадува?

*****

Относно проблем No.2, с горивната помпа теста ще е лесен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си приказвах с един приятел и се фокусирахме изцяло върху загубата на мощност. За него това си е пренадуване.

Вярно е че колата от месеци не е излизала извън града, това може да обесни зацапване на геометрия. В следствие пренадуване, влизане на колата в авариен режим.

Изкарах я на магистрала и я покарах 10-15 км на 3000 оборота на 4-та и 5-та предавка. Да може се продуха добре геометрията. Сега се усеща по-добре.

След разходката пак я пробвах дали ще пренадуе на 3-та със 100-120км/ч при ускорение. За щастие не изгуби мощност.

Според моя човек, турбо-дизела трябва поне веднъж в месеца да се изкарва извън града. :)

Редактирано от Nix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има опасност докато я продухваш с много настъпване,да я счупиш.Прочети темата във форума на VW за почистване със спрей за фурни.Много момчета останаха доволни от този метод.Аз съм качил описанието и е много лесна процедурата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега за съвета. 

Не я настъпвах до долу защото , пак щеше в началото да влезе в авариен режим. Ускорих плавно и когато стигнах 3000 оборота на 5-та закрепих гъзта и след това по 10 секдунди я държах малко на ускорение след това за 10-15 секунди отнемах пак газта. Не я цепих като джигит :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си занапред едно буустметърче за да виждаш какво става с налягането.Тази инвестиция от 40-50 лв ще ти се изплати многократно:zustimm: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега точно днес си купих бустметър със стойка за гредата и сега чакам майстора да ми обърне внимание и да ме обръсне около 100лв за поставянето на буустметъра :unsure:

Редактирано от Nix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 лева за монтаж на бууст метър? Сериозен ли си? Даже и 50 да ти вземе са страшно много пари за тази "услуга". 

Защо не се разровиш в нета да видиш как да си го монтираш сам? Процедурата е не повече от 1-2 часа без да бързаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се резровя. Майстора ми спомена сваляне на всмукателя, разпробиване , някъв газаджийски конусов щутсер, даване на стругар, оформяне с пистолет за горещ въздух на пластмасовата поставка, защото ще я слагам на гредата и т.н. 

Аз лично не знам къде да закача тръбичката за налягането. Знам че трябва да се разпробие всмукателя, а свалянето му е с цел да не падат стружки вътре. Сега ще се разровя обстойно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой колега не е ли правил такъв монтаж и да е пуснал тема с картинки, да има откъде да гледа колегата Nix, та да си го направи сам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...