Jump to content

Присаждане на 1.8Т в B4 quattro


Recommended Posts

Здравейте, колеги! Днес ще ви представим едно проектче за 1.8Т и насаждането му в Б4 quattro. Всичко започна преди 4 години, когато се сдобих с първата си куатро B4-ка, като още от тогава ми се въртеше тази муха за насаждането на турбо мотор в купето й. Не след дългото, тогавашното ми АБК-а поумря и се последва с Версия 1.0 по изпълнението на въпросният проект. Колата се кара и се раздава газ и до ден днешен, като ми е носела всичко друго, но и невероятен кеф и наслада.

Днешното представяне е на колата на един приятел, който реши да мине по същия път, по който минах аз. Първата крачка беше с намирането на читаво Б4 (което си е предизвикателство), но с малко късмет се случиха нещата. Не след дълго се сдобихме и с донор за проекта, а именно Пасат Б5 с 1.8Т и код на мотора АЕБ. Основните неща ги имахме и започнахме подготовката за изпълнение, като основна цел ни беше запазването на сток вида на автомобила, ползването на климатика и елиминиране фактора различна от стоковата броня, понеже колата се ползва всеки ден и единствена в домакинството.

Преди започването на всичко, бяхме изправени пред разрешаването на три основни проблема свързани с монтажа и целта на проекта:

  Захващането на мотора и проблема с лапата от страната на турбото

-         -  Приспособяването на филтърната кутия

-         -  Монтирането на интеркулер, радиатор климатик, радиатор охлаждане, охладител хидравлична течност зад сток бронята, без необходимостта от рязане, преправяне, броня от компетишън или такава от фибростъкло.

Всичко започна с корменето на ACE-то и подготовката на коша. Демонтирано бе всичко от там, измито и прегледано, като съединителя остана фабричния за АСЕ-то, но обслужен с нов комплект на Sachs.

Въпросното 1.8Т беше измито и почистено, сменени всички гарнитури и семеринги, както и боядисване на блока с термоустойчив силикон.

Не след дълго стигнахме до проблем номер едно, а именно захващането на мотора. За целта имахме две опции:

-         -  Намирането на оригинална лапа от Б4-ка с ADR, което си е кауза пердута и доста по-финансово неизгодно.

-         -  Изработването на къстъм такава.

Материала, който избрахме беше планка дебела 4 мм,  пречертахме болтовата на фабричния тампон от АЕБ-то и започнахме с изработката и доизкусуряването на самата планка. Трите болта към блока не са в една равнина и се наложи лека интервенция по планката. Беше необходимо леко огъване на планката в долната й част и подлагане на 10 мм гайка.

jhgKg41.jpg

3rCEksi.jpg

Частта към тампона копирахме от лапата на ACE, която позволява 30-40 мм ход на drivetrain-a.

YPELzpw.jpg

Двете части се свързват с кутия 60 х 40 х 3 мм, което позволява последващ ъпгрейд на турбото, при желание на собственика. Заварихме три гайки върху й, две които държат термощита изработени от 3 мм алуминий, който пази стартера, а третата е за захващено на фабричната маса към двигателя.

hTYOvdw.jpg wtS9KwT.jpg

YzJtSXN.jpg Y4ZzONt.jpg

 

Последва изработка на даунпайп към турбото, като за целта използвахме ширпотребна шевна тръба 60 х 2 мм с максимална ниска себестойност, защото това е едно от нещата, от които можеш да спестиш пари, без да окаже влияние на крайният резултат и рентабилност на проекта. За снадка от даунпайка към правата тръба и към крайното гърне използвахме скоба Walker по каталожен номер 86160.

VIzbcI2.jpg

Проблем номер 2 – изработка на филтърната кутия, така че да може да се използва фабричният TIP и Blow off valve.

g19IxEo.jpg f3YdhKC.jpg

ctsNwoq.jpg

Всичко започна с изрязването на фабричната АЕБ кутия и оставянето на рамката, в коята влиза филтърният елемент. Запоихме неръждаема мрежа на рамката за допълнителна якост при снаждането. Последва полагането на картон, като дистанционер между купето и филтърната кутия, за предотвратяването на всички излишни шумове. Захващането към купето, което измислихме бе посредством фабричните гумени тампони на AEB-то, но може би по-добре е използването на тези от ACE кутията. След като изработихме приличен шаблон, с помощта на хартиено тиксо, два слоя полиестерна смола (може и епоксидна, но ние търсихме бюджетния вараинт) и влакнест кит е добре и да се боядиса, понеже фибростъклото старее прекалено бързо в условията на моторния отсек.

За да се използва фабричният cold air intake от Б4-ката, монтирахме PVC тръба ФИ 70, която бе отведена до фабричното място за засмукване на студен въздух (зад фара) от Б4-ката.

Полека лека стигаме и до черешката на тортата, а именно вкарването 48 см радиаторна площ в 50 см броня и интеркулер, без необходимост от преправянето й или използване на друга къстъм или компетишън такава. Фабричните воден радиатор и радиатор на климатика на Б4-ката бе сменен с такива от Б3, заради по-малките им размери и направихме възможно разполагането им по височина в коша на колата. Интеркулера, който бе избран е от Мерцедес Бенц 2.2 diesel W202, изцяло алуминиев и с дълъг и тесен профил. Вече имахме всички налични части и оставаше само да измислим как да ги монтираме на колата. За целта използвахме П профил 80 х 60 мм, в чиято кухина да легне интеркулера, а отгоре да бъдат монтирани другите два радиатора, като единственото което се губи от този вариант е 4-те мм на стената на П профила. До тук добре и сега се започва великото мерене и тестване на теоретичното предложние.

 

JRelmz2.jpg vfCHlwk.jpg

 

Интеркулера ляга в кухината на профила, като горното захващане към профила решихме да го направим с тампони от воден радиатор за Б4. За целта трябваше да разширим отвора на кулера от М6 на М8, за да пасне всичко. Долните тампони на кулера (фабрични от Мерцедес) монтирахме на Г-образна планка от винкел 40 х 3 мм в двата края на къстъм гредата. Дупките за тампоните са 24 мм.

 

cUZM6YS.jpg v24FKyP.jpg

 

Единственото преправяне по интеркулера, което се наложи да извършим, за да се използва фабричният маркуч на изхода на турбото е изпилването с 2 мм, на входа на интеркулера

So far so good…

rdgfOoD.jpg ZM86c5N.jpg

m1sBbLB.jpg EZCtaEF.jpg

NxR9NBv.jpg sfKVrFm.jpg?1

ciGArFQ.jpg?1 drkQf3F.jpg?1

zANR3d4.jpg N234Twb.jpg

 

Като последен етап от изработката на къстъм гредата беше праховото й боядисване. Както се вижда и от снимките, всичко се събра и успя да легне зад бронята.

F53WuVL.jpg

 

Друг проблем, който се появява при този тип проект е фабричното жило на газта на ACE-то, което е неподходящо и се наложи подмяната му с друго. Вариантите за които знаем са два:

-          Изпозлване на такова от АБК, което работи с фабричната планка на колектора, но бронята му е прекалено къса и при движението на мотора се усеща движение в педала на газта.

-          Използване на такова от 2.6 Е, на което бронята е достатъчно дълга, но се налага преместване на опорната точка на колектора, по-близо до дросела.

 

Yp6fr7U.jpg

 

Ние избрахме вторият вариант.

До края на проекта последва и монтиране на ГИ и изрязване на ненужната инсталация от ACE-то.

 

EVTOEBk.jpg

 

pbo35Gx.jpg

 

Ето и крайният резултат :)

 

T73E3vp.jpg 

 

gZe5THI.jpg

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е проекта! Струва ми се че предницата е натежала обаче с толкова допълнителни греди, карахте ли я за да кажете как е? :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, DJANO написа:

Супер е проекта! Струва ми се че предницата е натежала обаче с толкова допълнителни греди, карахте ли я за да кажете как е? :lupe:

 

Пълни глупости.Б4 фабрично има греда там.Максимума който са качили е не повече от 15кг.А тези килограми не са се отразили по никакъв начин нито. А ускорение,нито на спиране,  нито на завиване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да разрешим спора оригинално акумулатора на АЦЕ е на левият фар и тежи поне 15-18 кг а сега тежи на половина, и е в багажника.Това  съм забравил да спомена 50 кв кабел и японски стандарт 45 Ач.слага се в отделението до левият заден стоп става доста културно.Пали без проблем дори и на -20. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става важно само ако стане участник в ПТП или трябва да се прехвърли собственост. През останалото време не е важно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но колата може да се регистрира след минаване на техностест и всички налични документи за новия двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, vladi написа:

КАжи чеснУ? Толкова ли е важно? :)

Ам туй е първото нещу дет пита фъф фсяка подобна тема.В моята изписаха над 2 страници,добре,че админите се съгласиха да ги изтрият.

Преди 2 часа, bonevstiliyan написа:

Но колата може да се регистрира след минаване на техностест и всички налични документи за новия двигател

За,което са необходими едни излишни 600 лв

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За едни са излишни за други не..както и да е..това няма нищо общо с проекта, който си е като показно за изпълнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всичко е изрядно технотеста струва 200 до 230лв. И 20-на лева за нов талон.

Дотолкова е важно, че колата подлежи на спиране от движение, ако не е регистрирана.

Едно от изискванията е лапите да нямат заварки. Лапите в този проект са направени с мисъл, но ми е интересно дали ще ги признаят на технотест.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно виждам че си запознат я нахвърли някой освовни неща смятам че доста от читателите на тази тема имат интерес от тези правила .Ако не ти се занимава да обясняваш дай някакво четиво . А за лапите ако няма заварки трябва да се излива от чугун/алуминий ли . Много често срещам по западните форуми носачи от тръби което според мен е много по опасно.А също така тампонът на който е хваната лапата е поне 10 пъти по-слаб и при евентуален сблъсък ще се скъса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, robobug написа:

Ако всичко е изрядно технотеста струва 200 до 230лв. И 20-на лева за нов талон.

Дотолкова е важно, че колата подлежи на спиране от движение, ако не е регистрирана.

Едно от изискванията е лапите да нямат заварки. Лапите в този проект са направени с мисъл, но ми е интересно дали ще ги признаят на технотест.

Пропуснал си само една стъпка в узаконяването, ако Технотест или Декра българия издадът протокол че монтажа е ок и превозното средство е годно за експлоатация, трява Изпълнителна агенция автомабилна администрация да издаде Удостоверение за изменение в конструкцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва ли мотора да се вгражда заводско в това купе и всеки един елемент да е от кола с този мотор? Демек спирачки, окачвания и т.н. Поне това бяха споменали на един фр при минаването на 2.8 от 2.5 в Е34. Мотора принципно не се вгражда в този модел, взет е от Е39.

По темата мога да кажа само едно голямо Браво :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22 Февруари 2017 г. at 21:38, prokopoff написа:

Изпълнителна агенция автомабилна администрация

Тия са най-корумпираните.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на някой му се занимава се взема лапа от 1.8 ADR Кабрио 1996 и всичко е перфе.

 

VAG № 8A0199308J

 

Проекта за сега радва, очакваме развитие.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тези документации! Май най много АСЕ-та са заменени с 1.8Т-та при В4.Скоростната кутия АХМ ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, integrale45 said:

Стига с тези документации!

 

Батьов ако нацелиш мъжката някоя лъскачка не дах бог с такъв правеняк не ми се мисли после каква кинта ще вадиш.......щото първата работа на страхувателя е да се опита да не плати. ТНТМ-тата са отлична обосновка за такова НЕплащане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото го писахте и в моята тема. Има към 10-12 аудита В4-ки във форума ,Които са с поставен турбодвигател. Айде кажете колко от тях са минали технотест и имат талон със смесения двигател. Нали знаете че в другите държави двигателя се води като резервна част,но засега не и в БГ. На едно ауди като го регистрираха, в талона написаха за номера "Не се чете", при условие, че в предишния пишеше кода му AFN+цифри.  А4-ката ни е по същия начин  в стария талон и договора за покупко-продажба пише АЕВ+,а в новия пише "Няма номер",но 110kw.Да не се случва беля,но какъв номер ще търсят застрахователите тогава. Пробвай да видиш номера на блока на 1.8Т без да смъкваш дросела и всмукателния колектор 

На 22.02.2017 г. at 21:38, prokopoff написа:

Пропуснал си само една стъпка в узаконяването, ако Технотест или Декра българия издадът протокол че монтажа е ок и превозното средство е годно за експлоатация, трява Изпълнителна агенция автомабилна администрация да издаде Удостоверение за изменение в конструкцията

Преди 4 години ходих да питам в кат и за късмет ме насочиха към човек който си регистрира в момента такава  кола-мерцедес 190. Цялата процедура  му е струвала 600 лв,макар че негови "запознати" хора са му казали 200-250 лв

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, integrale45 написа:

Същото го писахте и в моята тема. Има към 10-12 аудита В4-ки във форума ,Които са с поставен турбодвигател. Айде кажете колко от тях са минали технотест и имат талон със смесения двигател.

 

Никой не оспорва това, но долното продължава да важи.

 

Преди 20 часа, PESHO OT MARS написа:

 

Батьов ако нацелиш мъжката някоя лъскачка не дах бог с такъв правеняк не ми се мисли после каква кинта ще вадиш.......щото първата работа на страхувателя е да се опита да не плати. ТНТМ-тата са отлична обосновка за такова НЕплащане.

 

Еви и мамата на лъскавата кочина. Да не дава Господ да има пострадали хора, тогава е филма, като дойдат разследващите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...