Jump to content

Проблем с турбо на 1.9 TDI


dtrax

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам известна драма с турбото в последните 2-3 месеца. Изглежда, че турбо има, но доста слаб ефект (не както когато купих колата преди година).

Проблема е, че колата е доста колеблива след 2000 rpm. Един път развърта на 2300-2400 турбото, друг път развърта на 1900-2100, трети път се съмнявам изобщо да развърта... Не мога да и хвана кахъра, но започнах леко полеко да чета теми на други колеги и да прилагам опити. Какво съм направил до тук - Смених актуатора със чисто нов Гарет (от стария изтече ръждива вода), смених дебитомера с чисто нов БОШ, изчистих n75 клапана, смених 2 съмнителни скоби по турбо пътищата и няма отечка на бууст (поне така си мисля). Проверени са вакуум маркучите и няма спуквания. Геометрията си движи без проблем (не е зацапана, но пък е и чистена преди 15 000км). Останаха съмнения за МАП сензор или н75, но понеже вече бая пари набих и резултата си е почти на 0 се обръщам към вас. Лог не съм правил, но имам скрийн шот от 011 канал на VCDS-а. Прави ми впечатление, че има доста голяма разлика от "Request/Actual" (Зелено/Жълто). Ако някой е имал подобни драми нека сподели къде да погледна и какви други опити да приложа, понеже напоследък изобщо не съм сигурен в тази кола когато изпреварвам - ще тръгне ли няма ли.... :) 

п.с. - мотора е 1.9 TDI AHF 110hp 

Captur1e.PNG

Edited by dtrax
Link to comment
Share on other sites

N75 не знам как го чистите и какви резултати мислите, че ще донесе това.

Дебитомера беше ли нужна подмяната му или ей така почнахте? Аз си мисля, че N75 не ти работи коректно щом казваш, че геометрията е ОК. Пробвай с друг клапан от кола, на която знаеш, че работи коректно. 

Edited by OkObOkO
Link to comment
Share on other sites

Дебитомера е бил чистен от предишния собственик и аз реших да не разчитам на него, тъй като също ми даваше ниски стойности и сложих нов :) н75-цата беше пълна с ръжда която явно е засмукала от стария актуатор... Забравих да спомена, че веднъж преди месец ми излезе грешка от МАП сензора (G71)... Понеже и МАП-а и н75-цата не са евтини реших да спра със целенето на сляпо, но имам един комшия ще го помоля да ми услужи поне със н75цата да направя нов тест :) и ще пиша

Link to comment
Share on other sites

Миналото лято подменях N75, умря отведнъж и турбото не надуваше. За 1-2 дена го открих виновника и закупих нов клапан Пиербург по спомен около 70лв. веднага след като го сложих се оправи. Имат разлика в цената в зависимост от вида на буксата, при теб май е стария модел - който е по-скъп. Има тема за това потърси, може да се преправи буксата. 

Разбира се първо се увери, че той е проблема.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Както обещах да споделя резултата от главоблъсканицата ми с моето турбо. Целия филм се оказа вакуум помпата или по-точно има един щуцер за вакуум маркуч-а към спирачките и ел. клапаните. Разбил се е горкия и под него има една гумичка която уж уплътнява. За пореден път се убеждавам, че BOSCH са абсолютни малумници и частите им не отговарят на качество/цена определено. 

Link to comment
Share on other sites

Кой щуцер е това? Който е на самата помпа и в него влиза Г образния маркуч към сервото ли? Или малкото клапанче, което е на самия г обрзен маркуч? Вакуум помпите на нашите печки са LUK. Аз в това виждам проблема.:hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Мислих да мина само със силикон, но явно трябва да се лепи тоя щуцер и отгоре силикона. Удобно ли се работи докато помпата е на колата? Лошото е, че и двата варианта на щуцера са чупливи. Първоначално са пластмасови, в последствие на резервните части, произведени по-късно слагат метален, който се разваля по същия начин. LUK...

Link to comment
Share on other sites

Това се лепи с двукомпонентно лепило а не с капчица и силикон.Става и без да се сваля помпата но трябва да е студена.

Link to comment
Share on other sites

Абсолютно нищо не става с това лепило ;) То не търпи на по-висока температура :(  Говоря от опит и ти казвам, че с капчица докато стегне и отгоре черен силикон ;)

Стрелчок, удобно е да си го правиш без да сваляш помпата, но трябва да махнеш тръбата към въздушния филтър :)

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Аз моя маркуч от щуцера до сервото на спирачките го сменях миналото лято, като също така залепих и шуцера, който се въртеше в основата.  Ползвах течен метал  /двукомпонентен като пластелин/ като ги смачкаш и на 2-3 минута е бетон.

Ето една снимка отдолу да видя какво е положението след пластелина :)

 

IMG_20160716_113028.jpg

Link to comment
Share on other sites

Именно със същото го омазах стабилно и аз и след дълъг път се беше размекнало :) Разбрах именно като спирачката ми спря да работи както при нормалната доза вакуум :)

По съвет на съфорумец преправих омазаното с двукомпонентното лепило и намацах в луфта капчица и силикон за гарнитури. Дори след дълъг път нямам пробелми вече ^^. Няма нужда да спорим, нека колегата си прецени сам! :)

Edited by Punkstyle2
Link to comment
Share on other sites

Значи пак да подчертая моята е BOSCH макар, че би трябвало да е LUK. Явно е сменяна, но си е същия боклук като останалите. Моята предпочетох да не си играя да я лепя понеже много хора ми споделиха, че това е временно с лепения щуцер. Д колкото успях да вържа 2+2 цялата работа е заради тъпата гума зад самия щуцер. Като изгори и се свива и от там самия щуцер се разхлабва и проблемите започват ;). Проблема мисля да го реша със резбоване на въпросния щуцер + нова гумичка. Ще споделя резултата след интервенцията

Link to comment
Share on other sites

Ще се радвам да видя как си го направил, но не съм обеден, че начина по които съм го омазал със силокон може да се води временно :D Силикона е мек и издържлив на температура, та дори лепилото от долу да се повреди, той няма да позволи загуба на вакуум :) А относно марката на помпата не мисля, че е от значение защото е на такова място, че каквато и да е няма да издържи по-дълго или да е по-здрава :) Да не забравяме, че това е болежка при тези модели :)

Link to comment
Share on other sites

Течния метал при мен държи вече близо година без да е мръднал. Това с резбоването е трудоемно и аз го мислих тогава. Вземаш скъп и качествен течен метал и си решаваш проблема за 5 мин. 

Успех и може да снимаш някоя снимка в процеса на резбоване :)

Edited by OkObOkO
Link to comment
Share on other sites

Не подлежи на такава обработка метала. Има изписано много по темата във VW форума. Щуцера е валцован в помпата и извадиш ли го, метала се натрошава и не можеш да го възстановиш. Щуцерите на Бош помпите са на резба, но е вероятно да се отнася само за тандем помпите при ПД. При нас явно го няма това подобрение. Моя го лепих преди няколко дни. Въртеше се, хлопаше, залепих го, но промяна във вакума не усещам. Спирачката все още си потъва малко по малко като я задържа, въпреки че спирачките си хващат отлично. Като напомпя спирачката на изгасен мотор се чува напомпване на въздух във сервото, а е сменяно със здраво. Въобще, не е проблем, но е адски досадно.

Link to comment
Share on other sites

Щом не усещаш промяна, хубаво огледай вакуумите (няма какво да ти го говоря изобщо) и провери свръската от към сервото (маркуча за вакуум помпата) И все пак провери вакуумния компенсатор дали е ок .

Link to comment
Share on other sites

Вакуумините маркучи са подменени още като купих колата със силиконови, Г-образния маркуч е сменен заедно със сервото. Проверил съм еднопосочните клапани на Г-образния маркуч (нов е купуван) и след N75 и двата пропускат само в едната посока, както трябва. Какъв е тоя вакуумен компенсатор? Само там не съм гледал. Това не е ли N75?
В случая ако имаше загуба на вакуум педала щеше да стане по-твърд, а явно вакуум системата издиша от някъде. Спирачната помпа е с подменени уплътнения (за всеки случай), но и там не е проблема. Това обаче е друга тема на разговор.
N75 е в нормите, тоест няма загуба и там.

Edited by s7r3l0k
Link to comment
Share on other sites

Ако клапата не затваря докрай, ще се усеща при гасенето, вероятно като подритване/подскачане на самия двигател. При запалването най-вероятно ще изгасва след няколко секунди работа. Не е клапана за меко гасене.

Link to comment
Share on other sites

Защо ако не затваря докрай,ще изгасва свкунди след запалването?След запалване тя не използва вакуума,а я връща пружината.

Link to comment
Share on other sites

Вакуумен резервоар. Здрав е. Обадих се на човека, който ми сменя сервото. Сложил е серво от 8P/Golf 5. Смятам, че с това се изчерпва темата. Нито имам време, нито нерви да сменям работещо серво и да търся нещо, което може да се окаже нещо просто, като повредена спирачна помпа. Ще си остане тая досада, докато не разкарам колата.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, s7r3l0k said:

8P/Golf 5

Сериозно? 

Твоя човек е закъснял с информацията за която си платил... Аз бих го накарал да си ми слага за модела... и стотинка няма да му додам!

4 hours ago, s7r3l0k said:

Вакуумен резервоар. 

Компенсатор

 

Edited by Punkstyle2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...