Jump to content

Палене на дълго стояла б3ка


Naidden

Recommended Posts

Здравейте колеги. Днес се опитахме да запалим едно ауди 80 б3 1.8 карбуратор с RU мотор. Седяло е около 4 години в гараж без да мърда, като последно е припалвано преди около 2 години. До последно е работело без никакъв проблем и даже е на малко километри (реални) и никога не е имало газ. Мотора е бил като часовник. Днес се опитахме да го запалим тъй като сме решили да ползваме мотора на друга кола(в случай че още работи). Последния път когато го палихме вече беше седяло доста, но врътна малко и си тръгна без проблем. След това за една проба сваляхме горния датчик на маслото и бяхме разбутали вакума на делкото, за да свалим датчика. Мисля че от тогава спря да пали. Друго не е пипано. Днес като му сложихме акумулатор започна да си върти обаче без да пали. Извадихме свещите и видяхме че дават искра. Такаче варянта да сме прецакали делкото при разместването на този вакум мисля отпада. После се оказа че бензина е доста изфирясъл и взехме 2литра 96ехтра форсе като източихме карбуратора от стария бензин и откачихме подаващия маркуч преди помпата да смуче директно от шишето с пресния бензин. Тогава започна да припуква и с 300 зора най накрая запали, но тук идва проблема. Двигателя изобщо не иска да се исфорсира. С пълна газ държи около 1200 оборота нз и толко дали има защото е без оборотомер и звука от мотора е някак си като заглушен по тих(все едно паля на скорост без да съм дал на контакт). Няма нищо общо със звука на един нормално работещ двигател на ауди 80. И другото което забелязах че генерацията там където тръгва под колектора стана червена, щеше да се разтопи буквално. Подкачва си бензин, карбуратора си се пълни, тампона под него е скъсан, но това не и пречеше особено преди като я палихме, работеше си добре и със скъсан тампон такаче едва ли е от него проблема. Все пак както казах двигателя изобщо не се форсира, звука е като заглушен и генерацията почервеня направо светеше. Какво мислите, от къде е проблема?

Редактирано от Naidden
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, аз съм чувал за картофи и шишарка в ауспуха. Натикани от доброжелател. Също и кал.

Другото е така да сте омешали аванса че да е станал закъснителен и бензина да се пали в колектора на изхода. Ако е така - развивате делкото и на запален двигател го настройвате на слух по най-високи обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина има срок на годност около 2мес. след това почва да отделя смоли(бял напеп). Това подобно на котлен камък вещество се лепи навсякъде.  Щом е с карбуратор трябва да се разглоби и почисти старателно. Всичко вътре е затлачено. Намаляла е пропускателната способност на жигльорите и от там е обедняла сместа. За това говори почеврвеняването на генерацията.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За делкото съм сигурен, че не е развивано изобщо. Дори бих казал, че е още на фабрична центровка. Развиван е вакума който е на него, но едва ли този вакум може да обърка аванса. Възможно ли е дистрибутарната капачка да е обърната наопки, че днес не се сетих да пробвам да я завърта докат го мъчихме.

преди 4 минути, loshdancho написа:

Бензина има срок на годност около 2мес. след това почва да отделя смоли(бял напеп). Това подобно на котлен камък вещедтво се лепи навсякъде.  Щом е с карбуратор трябва да се разглоби и почисти старателно. Всичко вътре е затлачено. Намаляла е пропускателната способност на жигльорите и от там е обедняла сместа. За това говори почеврвеняването на генерацията.

Да, но като пробвахме с пресен бензин сипахме малко директно в колектора и пак беше същото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя вакуум според теб за какво е ако не за аванса?

 

А това че бензина имал срок на годност 2 месеца е виц най-голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но все пак от Вашите мнения да разбирам ли, че проблема не е в двигателя, защото не ми се ще да загубим доста време да го слагаме на другата кола и да се окаже че просто мотора си е умрял в този гараж. Каква е вероятността да е е станало това?

Just now, grizzly написа:

Тоя вакуум според теб за какво е ако не за аванса?

 

А това че бензина имал срок на годност 2 месеца е виц най-голям.

Ами вакуума е свързан със сервото. На другата кола има вакуумно резервуарче и там този вакуум освен със сервото е свързан и към това резервуарче, но тя е с кейхин 1, а тук е кейхин 2 и това резервуарче липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това съм го изучавал на времето.....

Поинтересувай се какво е химичен крекинг, и как са натоварени производните съединения след това. Процеса е свързан с накъсване на молекулите на по-тежките фракции на нефта и получаването от тях на октан. Обаче след (около)два месеца при нормално атмосферно налягане молекулите се съдиняват на ново. Но не по същият начин, съединенията са смолисти. Бели отлагания по всяка една повърхност. Чистият бензин от термичната дистилация е около. 10-15% от всичкия добив, останалото се добива, чрез крекинг(накъсаване) на по-тежките фракции на нефта. Напълнете карбуратора с wd40  и го оставете едно денонощие. После го изпразнете, продухайте и напълнете с пресен бензин.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвайте да завъртите делкото докато е запален двигателят, обратно на часовниковата стрелка, за да му дадете предварение. Има вероятност центровката в момента да има закъснение на запалването и част от изгарянето на горивната смес, да се случва в изпускателните колектори, което може да е и причина за липсата на мощност.

Редактирано от SeH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли възможност самото делко да е прецакано? Вакуума на него се оказа че е отчупен от вътре. Вчера го сваляхме(цялото делко), но преди това не беше въртяно със сигурност, беше си на фабричното положение. Като го свалихме, от него почна да се ръси нещо като сол. След като го сложихме, при опит за запалване започна да пука от колектора и да пуши. Каква всъщност му е ролята? Не разпределя ли то последователността на цилиндрите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че разпределя последователността на запалване на цилиндрите, определя и в кой момент да бъде подадена искрата, или така наречената "центровка". След като сте извадили делкото и сте го върнали, направихте ли центровка на запалването, по белези на колянов вал и маховик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Колега  какво стана оправихте ли  колата запали ли?Интересува ме вакумчето което излиза от делкото къде се свързва.ще съм мн благодарен ако знаеш да споделиш, че аз оглеждам на моята и не мога да видя къде се свързва-благодаря предварително.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
На 25.12.2017 г. at 15:43, petar1966 написа:

Колега  какво стана оправихте ли  колата запали ли?Интересува ме вакумчето което излиза от делкото къде се свързва.ще съм мн благодарен ако знаеш да споделиш, че аз оглеждам на моята и не мога да видя къде се свързва-благодаря предварително.

 

А то въобще работи ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мисля че евакуменрегулатор който определя ъгъла на запалване и преварението на бензин когато си

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ако е правилно центрована колата, вакуумния регулатор, не оказва толкова съществено влияние за работа на мотора, просто върви малко по-малко. 2 години карах със скъсана мембрана на регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с изваден маркуч ,защото ми е скъсана мембраната на делкото.

За вървенето не съм съгласен ,че върви по малко.

По скоро служи при рязко подаване на газ да даде предварение и да не забива муцуната.

Карам така вече 10години и нямам проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Вакуумният регулатор прави корекция на аванса около 10 - 15°. Това е около 1/3 от общото предварение при високи обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният капсулован вакуум регулатор се реже на струг, сменя се мембраната с такава от бензинова помпа за Волга (по спомен), после двете части се хващат със скоба.

По този начин имах навремето работещ регулатор на Б3 ката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...