Jump to content

1.9 TDI помпа-дюза - претрисане студена


SCHwabata

Recommended Posts

Преминах при братовчедите от VW. Колата е Golf 4 - 1.9 TDI помпа-дюза ARL.

Проблема е следния:


- Нисък разход 0.6 l/h, при студена кола ~40-70°C с чувствителни и видими вибрации на двигателя. Интересното е, че при натискане на съединителя или съвсем леко подаване на газ(да стане 0.7 l/h) или включване на климатроника, вибрациите изчезват.
- По-висок разход 0.7-0.8 l/h при загряла кола над 70-75°C и никакви вибрации. Буквално не се усеща, че двигателя е запален.
Колата пали от четвърт и студена и топла. При температура на антифриза по-ниска от 40°C, вибрации няма, но тогава държи 0.8l/h). Ремъците са сменяни преди 25 000км. от предишния собственик. Малко след това комплект съединител и маховик. 

Вчера имах малко време и я погледнах, това са данните:

Студена:

Engine Speed........Injected quantity...........Spec.Inj.duration....Coolant temp. 
1: 882-903..............3.8-5.1mg....................4.1-5.1KW....................54.0

Engine Speed.........Spec.start of inj........Spec.inj.duration...........Synchro angle
4: 882-903................4.0BTDC..................4.6-5.1KW ...................1.1KW

Топла:

Engine Speed...Injected quantity...........Spec.Inj.duration....Coolant temp. 
1: 903................4.1-4.7mg....................5.1-5.6KW....................82.8

Engine Speed......Spec.start of inj........Spec.inj.duration...........Synchro angle
4: 903..................1.2АTDC..................5.1-5.6KW ...................0.6KW


Бих изключил дюзите като вариант, но все пак на топло, какво дават
Cyl 1...........Cyl 2...............Cyl 3...............Cyl 4
13: -0.31........-0.05..............0.33..............0.00

Колата няма чип, върви перфектно и не пуши, просто тези вибрации ще направят беля след време, а и ме дразнят. 
С оглед на това, че двигателя е на 90% идентичен с ASZ, се надявам, че има хора сблъскали се с този проблем.
Ще съм благодарен на всякакви мнения и препоръки !

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Забравих да спомена, че температурния датчик е сменян и е сложен на Swag. Колата не записва грешки, защото ми мина през главата да не функционира коректно или да е от датчика за температурата на горивото.

Въпросът е защо до 40°C  и над 75°C  държи стабилни 903 оборота, а единствено между 40°C и 75°C ги мени 882-903 :nixweiss: От там и вибрациите.

 

Прилагам едно примерно кличпе. Вибрациите са абсолютно същите.

 

 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизацията е отвратителна за ремък на 25к км. Моята се държеше по подобен начин преди смяна на ремък на ~85к км. Съответно вариантите са скапан/дълго складиран ремък, лошо зацепване или просто не е сменян.

Аномалиите с разхода на място както си ги описал не мога да си ги обясня. Ако ще се занимаваш с тях, по-добре виж дали всичко е наред по периферията или виж какво става с откачен пистов ремък. При мен разхода на загрял двигател е около 0.4-0.5 литра, без сериозни консуматори от рода на климатик или подгряване на разни неща.

Мененето на оборотите аз бих го игнорирал, при мен също го има. Това че показанието във vcds е разлика от 20 оборота не значи, че реалността е такава, защото стъпката на показанията е там някъде, около ~20 оборота.

Тресенето не мога да си представя как ще се дължи на проблем с температурните датчици. Те може да предизвикат трудно палене или по-груба работа, но тресене ме съмнява.

Тъй като и аз минах през това - и описанието ти, и клипчето на 100% съвпадат, ще кажа, че според мен имаш проблем с тампон(и). Следват 2 линка към темата ми и към един мой пост, в който съм обяснил как прецених кой тампон да сменя. Обръщам внимание, че долния тампон според мен колкото и да е прецакан, не може да предизвика такова тресене, трябва да е някой от носещите.

 

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря ти за информацията ! Изчетох и двете теми, както и доста други от няколко дни насам. Дали случайно имаш някакви стари логове на 01, 03 и 04 канал преди отварянето на двигателя и смяната на маховика ? ЕГР-а затапен ли ти е между другото ?

Относно синхронизацията, минаха ми разни мисли през главата. Но ако не е добра или като цяло ремъците не са зацепени както трябва, предполагам и над 70гр. ще клати или няма да набира/харчи/пуши и т.н.? А тя точно тогава работи уникално спокойно и уравновесено. Спомням си, че на AJM-ма ми, синхронизацията беше отрицателна -0,5 / -0,8 някъде там, но при загряла кола.

 

Върти ми се някаква тъпашка теория в главата, че целия проблем идва от впръскването на гориво между 40 и 70 гр.  С две думи:

под 40°C  - Injected quantity - над 5.5 до 6.5mg - студен двигател, повече гориво - нормално

над 75°C  - Injected quantity - 4.4 до 4.9mg - топъл двигател, влизане в оптимален режим на работа, по-малко гориво - нормално

между 40-70°C  - Injected quantity - 3.6 до 4.9mg - недостатъчно количество - тресене. Пускане на климатик или леко подаване на газ - милиграмите се вдигат ~4.9-5.5, което би следвало да е нормално за този температурен диапазон. 

Не знам дали ЕГР-а би могъл да прави такива мизерии, защото я купих със "затапен ЕГР", а как е затапван, никой не знае. Аз виждам само болтчето сложено в маркуча.

Все си мисля, че ако е тампон или маховик(нищо че е сменян) няма да е точно между определените градуси. 

 

Ако някой друг колега има логове или записани стойности на 01, 03 и 04 канал, ще съм много благодарен да сподели и да направим сравнение. 

 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, vlado_tonev написа:

Аз ще изкажа предположение-маховик.:nixweiss:

 

Принципно не го изключвам като вариант, въпреки че е сравнително нов. Но няма другите признаци за тръгнал маховик, пробвах ги всичките.

 

Преди 4 часа, Audi V6 написа:

Честита кола, комшу!

Аз залагам на лош чип.

 

Благодаря :bia: Това беше най-близкото до твоята като вървеж :hilezh: с любезното съдействие на такъв разход, без алтернативно гориво. 

А иначе няма чип въшката, това ми беше един от критерийте. И все пак ако някой знае как да проверя за да съм 100% сигурен ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стари логове нямам, но ще ти кажа и че в показанията не е имало дефинитивна разлика преди/след дадена манипулация.

Двигателя не е отварян, само капака на главата за настройка на реглажните болтове на инжекторите(което бих ти препоръчал като профилактична процедура, мисля че съм написал в моята тема за тресенето колко чудовищно бяха разстроени моите, изненадата беше, че работата на двигателя не се промени осезаемо, но това няма значение, не всичко се вижда и усеща).

Маховика се чуваше как хлопа, макар да трябваше да си доста внимателен да го чуеш. Според мен той може да допринесе за проблем с тресене, но не и да го създаде сам по себе си.

ЕГР-а е пренастроен, не е затапван физически по никакъв начин. През лятото го карам изцяло спрян, през зимата го пускам малко, за да помага със загряването. Той може да ти създаде проблеми само ако пружината, която го държи затворен отслабне/се счупи или поради някаква друга причина почне да се отваря сам/запецне в отворено положение. Ако на празен ход при студен двигател показанията на дебитомера са ти около 450 до около 400-420 при загрял, значи си стои затворен. Имай предвид, че тези показания се влияят и от атмосферното налягане. Разликата между 420 и 400 при загрял двигател може да я получиш от ~50-70милибара по-ниско атмосферно налягане например. Това го обяснявам, защото не знам къде живееш и ако има денивелация между едното и другото замерване, трябва да се вземе предвид. Хубавото е, че колата си има датчик за атмосферно налягане.

Това със синхронизацията го казах съвсем принципно, без да го смятам като възможен виновник за тресене. Компютъра компенсира малките отклонения в зацепването, датчика точно затова го има(освен за по-бърза синхронизация на белезите при палене). Всичко това обаче не променя факта, че синхронизацията трябва да е на 0 при сравнително нов ремък и загрял двигател. Обяснения за обратното могат да се намерят, но за мен това е истината при немодифицирана кола за ежедневна употреба.

Не разбирам какво имаш предвид с разсъжденията за впръскването, но ако са вдъхновени от ситуацията при роторните помпи VP37, трябва да кажа, че са грешни. При помпа-дюза инжектираното количество при празен ход се определя единствено от зададените целеви обороти и при едни и същи обстоятелства е винаги едно и също. Ако има нещо, което мъчи мотора, те ще се повишат и толкоз. Няма начин да се калибрира, изменя или каквото и да е, освен с ремап. Описаните от теб стойности обаче на мен ми изглеждат напълно нормални.

Лошия чип ми влиза малко в света на фантазията. За да скапеш празен ход на дизел при ремап, трябва да си си го поставил за цел. Така или иначе няма причина някой да се занимава с параметрите, свързани с празния ход. Лесна проверка за това няма, защото има начини по-очевидните показатели на vcds от рода на впръскано гориво да се замаскират. За да е сигурно, трябва да се гледат предварения, дължина на впръскване, искано/достигнато налягане на турбото. Най-лесно ще е с налягането. Фабрично исканото при ARL трябва да е най-много 1.55, ако не се лъжа. Естествено говорим за пълна газ.

Другия начин би бил да се прегледат самите карти на компютъра. Бих могъл да ти помогна с това, но откровено казано трябва да ти е последната мисъл, ако питаш мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Много ти Благодаря за обширата информация !! :flehan:

 

Сдобих се с логове от други безпроблемни коли(включително и от ARL), съществени разлики в стойностите няма. Тези дни ще тествам за всеки случай дебитомера и турбината при пълна газ.

Относно впръсканото гориво, аз съм в грешка. Мислих, че в "01-Engine-Adaptation-Channel-01" с промяна на стойности в адаптацията, Injected quantity ще се променя, но не става. Както ти казваш, това нещо става при колите с роторна помпа, но не и при помпа-дюзата.

Цяла седмица обаче, си играх с различни стойности в "01-Engine-Adaptation-Channel-02", които променят оборотите на празен ход. Заводски са 32768, което като стойности отговарят на тези, които съм дал в първото мнение. Прилагам линк към една тема с подробно обяснение кое-как. И все пак там пише, че минимума е 32743, което са 882 об/мин., аз успях да сваля до 32720, което са 840об/мин. или 0,4/0,5 л/ч. Максимумът с който пробвах е 32800, което са 945 об/мин. 0,7л/ч. Тези числа и адаптацията, може да са полезни на някой друг колега със същия или подобен проблем. При мен, колкото повече вдигах оборотите, толкова по-силно се тресеше колата, обратно на логиката :nixweiss:  Тук е момента да спомена, вижте си на 13 канал стойностите на дюзите(отново моите са в 1-вото мнение). Защото тъкмо реших че съм оправил проблема(колата с около 864 об/мин. почти нямаше вибрации между 40-70гр.) когато се появиха при достигане на 90гр. Погледнах 13 канал, първа дюза беше скочила на -1,38, а другите гониха 1.00. 

В момента карам с 32760, като вибрациите пак ги има, но всичко друго се доближава най-много до заводските данни. 

На ЕГР-а ще му включа вакуумите да си работят и ще го адаптирам пролет и есен като теб. Ако можеш да ми напишеш пролетните и есенните стойности, които му слагаш на твоя, ще съм ти задължен.

Няколко човека ми казаха, че това нещо, не е рядко срещам проблем и ако всичко друго е ОК, слага се един чип и проблема се оправял. Може би става въпрос за картите, които си споменал. 

Но спирам с гадаенето и четенето. На първо време, ще включа ЕГР-а да работи, за да загрява по-бързо, ще сменя горивния филтър, ще направя промивка на дюзите(отново така), ще правя логове на дебитомер и турбо. След това ще се заиграя с центровката. Междувременно, като имам време ще се прегледат тампоните, да не се окаже, като при теб.

Ако няма ефект, ще го мисля тогава. Не знам дали с чип ще се оправи, ама такива коне на предно за ежедневна мъничка кола:magic: А с тия 420+ нютона поне съединителя и маховика ще сдадът бързо багажа и ще разбера дали е от тях :hilezh: 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макс/мин стойностите са различни за различните ревизии на ЕКУ-тата. Аз също пробвах да си играя с празния ход, но така се постига изменяне на условията, при които тресе или начина на тресене, но напълно не изчезва. Общо взето стигнах до извода, че заводската настройка е най-адекватна, както и трябва да е.

Относно ЕГР-а не сме се разбрали. Не го адаптирам, а го "ремапвам". С адаптациите наистина може да се постигне значителен ефект, но само във формата на коефициент спрямо заводските стойности. Аз целя по-специфичен контрол спрямо обороти и количество гориво, затова и го правя по този начин.

Проблема наистина не е рядко срещан, но аз лично не виждам как чип ще го оправи и те съветвам да не се осланяш на това и да не го взимаш предвид като фактор при решението за чип. Дори и да е така, ще имаш премахнат симптом, но причината за него ще си остане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Buddah написа:

Дори и да е така, ще имаш премахнат симптом, но причината за него ще си остане.

 

Ето тук си изключително прав !! 

Благодаря ти още веднъж за цялата информация и споделен опит ! :respekt: :bia: 

Когато имам някакво развитие или промяна относно проблема, ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Малко новости по темата. 

От известно време се появи нещо като лек удар, при вкарване на първа предавка(при самото бутане на лоста), но не всеки път го прави. Реших да сменя маслото така или иначе едва ли беше сменяно някога. Сега скоростите влизат по-леко от преди, но "ударът при първа" си остава понякога.

Така и така бях махнал кората, заради смяната на маслото, реших да направя едно клипче на долния тампон - "кучешкия кокъл". Как ви се струва, дали е нормално такова движение на двигателя или си плача за нов ? 

@Buddah твоят по-зле ли беше, преди да го смениш ? 

Тези дни ще направя клипче на двигателя и от горе, като няма вятър, за да запаля колата без кутията на въздушния филтър, да се види движението на тампона при скоростите.

Ако се окаже тампон накрая - ще гледам и няма да вярвам на ушите си, ама ми звучи прекалено лесно. :hilezh:

 

От както не съм писал:

- Смених горивен и въздушен филтър - никаква промяна.

- Включих ЕГР-а да работи за седмица - колата почна да пуши и да върви по-малко, но вибрациите бяха определено по-малко доуловими. Въпросът е защо, не мога да си обясня ?Нещо с вакуумите ? :nixweiss:

 

 

Ето и клипчето. Абстрахирайте се от oмасляването, проблема е решен и обяснен за 5лв. в другата тема, просто чистенето там не е най-лесното нещо :hilezh:

Тресенето заради което пуснах темата в този клип го няма...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах проблем със този тампон и при мен при тръгване и подаване на газ се чуваше едно тропане по точно удар метал в метал. След смяната със нов по спомени около 100лв на Lemforder.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа, по ред на нещата.

Удара на първа се получава, когато успееш да прескочиш синхронизатора и скоростта влезе преди входящия вал да е спрял да се върти. И при мен се случва. Най-вероятно при нова скоростна кутия би се случвало много по-трудно, защото синхорнизаторите ни вече са износени в някаква степен. Аз не виждам особен проблем в това, защото елементите не са под товар, когато се случва. Ако те дразни, просто трябва да вкарваш първа по-бавно и леко.

Долния тампон не съм го диагностицирал детайлно, смених го по-скоро по предложение на механика, при който ходя. По-лесен начин да го провериш е, движейки се на първа да даваш леко газ и да отпускаш като гледаш дали скоростния лост се движи. Преди да го сменя при мен имаше осезаемо разклащане. С нов тампон движение почти отсъства. Ако трябва да съдя по клипчето, твоя е в достатъчно добро състояние.

Искам да ти обърна внимание, че за да видиш нещо смислено при тампона на скоростите, трябва да е в момент, когато тресе. Ще трябва внимателно да нагласиш нещата с това колко да е загряла колата като го правиш и да разглобяваш експедитивно :hilezh: Единствено ако е слегнал до степен да се допират двете страни, както беше при мен, ще се види във всеки един момент.

Вибрациите намаляват с включен ЕГР, защото като цяло двигателя почва да работи по-меко. Това се дължи на по-малката плътност на входящите газове и съответно по-лесното им сгъстяване. Затова и като спреш ЕГР-а може леко да пострада икономията, най-вече в градско.

Странно е, че почва да пуши като включиш ЕГР. Това не би трябвало да е така, особено имайки предвид, че си написал, че принципно колата не пуши изобщо( тук искам да отбележа, че ако не си карал зад нея докато някой й раздава газта, няма как да си сигурен). Може да имаш теч на налягане отнякъде. Провери си бързите връзки на турбо пътищата и самите маркучи. Всичко трябва да е плътно влезнало едно в друго. На мен скоро ми се счупи една от скобите при интеркулера и се оказа, че съм си карал с почти изваден маркуч известно време, чудейки се защо пуша като Икарус и дали си въобразявам, че е по-зле от нормалното. При ЕГР-а бързата връзка ми е с леко изядени зъби и стои леко извадена, но там теча е минимален и съм решил, че ще кара докато издържи - след това нов маркуч. Друг признак, по който ще забележиш подобен теч е свистене, което лесно би могъл да сбъркаш със тръгнало турбо. Аз го оприличавам на мелене на камъни :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо ме успокои с "удара при вкарване на първа" ! Пробвах днес няколко пъти, да я вкарам 2-3 секунди, след натискането на съединителя - няма удари, няма нищо. :flehan: 

Правих и теста с подаването/отпускането на газта - нищо не се чувства върху скоростния лост. Стои си все едно е автоматик :huh:

Видях един наклон та реших да направя и другия тест, който ти си правил, при тресяща се кола.

- тресе умерено при - равна кола / наклонена на ляво / наклонена на дясно

- тресе една идея повече - наклон тип спускане(предницата е но-ниско от задницата)

- почти не се усеща тресене - наклон тип изкачване(предницата е по-високо от задницата) - тук май ще се окаже разковничето..

 

Относно ЕГР-а - Благодаря ти за разяснението. Защо при мен се получава такъв негативен ефект с пушене/невървене нямам идея(когато всичко друго ми стане перфектно бих се захванал да разбера :hilezh: ) За сега обаче, така или иначе ще го държа без вакуум. Връзките са ми добре, всички скоби са си по местата, няма свистения и пушеци(познати са карали зад мен, казват, че няма грам пушек). Единственото е, че имам съскане тип(бензинов blow-off клапан) от кутията за въздушния филтър, при отпускане на газта. Но още не съм стигнал до там, да търся евентуален проблем, защото даже ми е приятно като звук.

 

На 17.04.2017 г. at 16:14, dimitar9408 написа:

Колега и аз имах проблем със този тампон и при мен при тръгване и подаване на газ се чуваше едно тропане по точно удар метал в метал. След смяната със нов по спомени около 100лв на Lemforder.

 

Благодаря за информацията колега !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI locked this topic

Придържайте се към заглавието на темата, за да не се налага да се заключва.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI unlocked this topic
  • 7 months later...

Със застудяването тресенето стана по-продължително, поради трудното загряване на малкия Душегуб и почна да ме дразни страшно много. Набиването на пари в неизвестното, част по част, докато се открие проблема не ми се стори рентабилно, а и колата ми трябва ежедневно. Като се зачете човек по чуждите форуми, се оказва, че проблема не е рядко срещан, но абсолютно никъде не е описано как е решен. Има хора, които карат десетки хиляди километри така, като и аз вече влизам в това число.

Други наливат стабилно количество пари в смяна на здрави части и проблема остава.

Няма да разтягам повече локуми, с две думи исках да напиша, че "замаскирах" проблема, а може и да съм го оправил, не мога да преценя :nixweiss: Заиграх се един ден с ваг-ком-а и и оборотите на колата. Преди също го бях правил, но явно не съм се постарал достатъчно(има го някъде нагоре в темата) След една събота игра, мисля че нацелих правилните настройки:

- 01-Engine -> Login -> 12233 -> Do it -> Adaptation -> Channel 02 -> Stored value - 32768, което отговаря на 903 rpm/min (това би трябвало да са заводските стойности или поне при мен бяха такива)  

---> New value -> 32732, което отговаря на 862 rpm/min. Оказа се, че оборотите могат да се препозиционират в диапазон от над 120 rpm/min, което не е никак малко ! 

Другото, което направих е, че закачих ЕГР-а. Имах проблем с него(в другата тема) и колата пушеше. В момента не пуши... Дали е в следствие промяната на оборотите или си прави каквото иска, не мога да кажа :nixweiss: 

 

С две думи, тресенето вече го няма или поне на 90%. Има съвсем леки, едвам доуловими вибрации, които човек би казал, че са защото колата е с тракалника 1.9. Е да, ама не, щом на 90 градуса не се усеща, че двигателя работи, ще стане и като е студена. Како сменя тампона под двигателя съм сигурен, че ще изчезне напълно, поради фактите от предния ми пост. 

Изчаках да навъртя километри, преди да пиша, за да съм сигурен, че двигателя няма да изпадне или някое бутало да ме удари по челото :hilezh: Да не дърпам дявола за опашката, мина вече месец и отгоре, всичко е точно. Разлика във вървежа или разхода няма никаква.

 

Buddah  :respekt: :bia: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за ъпдейта на информация , колега . :) Аз съм с 2.0тди 140к.с БЛБ и също страдам от претрисане на двигателя на празен ход.

Чел съм 1 куп теми и мога да твърдя ,че това претрисане е болна тема за мнооого 4цилиндрови ТДИ-та.
Ще предложа няколко варианта ,които ми се въртят в главата :
1: Тампони двигател - 560лв оригинални
2:Маховик 800лв + 400лв за съединител
3: Дюзи -  200лв (рециклирана ) за нова дума да не става.
4: някакъв проблем с ЕГР   700лв нов ( има 2ра употреба на различни цени)
5: тандем помпа (2ра ръка е евтина , но почти сигурно ще е с проблем и тя :) )
6: некадърно чипосване

Само скъпи ремонти , които може и да са без резултат....
Може да пробвам  тоя номер с промяната на оборотите :)
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...
На 3.03.2017 г. at 15:12, SCHwabata написа:

Забравих да спомена, че температурния датчик е сменян и е сложен на Swag. Колата не записва грешки, защото ми мина през главата да не функционира коректно или да е от датчика за температурата на горивото.

Въпросът е защо до 40°C  и над 75°C  държи стабилни 903 оборота, а единствено между 40°C и 75°C ги мени 882-903 :nixweiss: От там и вибрациите.

 

Прилагам едно примерно кличпе. Вибрациите са абсолютно същите.

 

Имам същия проблем и ми казаха че е от кабелите на дюзите, при тебе от какво беше проблема

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...