Jump to content

Проблем със "загрели" скорости


Punkstyle2

Recommended Posts

От разстояние,мога само да предположа че вилката се е поизкривила,което може да е от поумекнали ламели на притискател.Но това е гадаене ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сцепилааа о.О Ужасно ! Събота и неделя съм фри, Влади! Ще се видим, ако можеш де! Щом е притискател, бих сменил комплекта, ама тоя маховик не ми се ще :/

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на кой му се иска.:hilezh:
Маховик от VR6 не е най-добрия вариант. С едномасовия маховик има неприятни вибрации, които не се лекуват. Усетил съм го на 2 А3-ки.

 

Извинявам се, че ползвам пак темата, но в случая това поне ни засяга и двамата. Днес установих, че когато лоста заседне и не може да влезе на 3-та след бързо ръчкане и го натисна насила да влезе, влиза 1-ва, а не трета. Лоста е хлабав и се движи настрани на 1-ва, 2-ра, като 1-ва застава в позицията на 3-та скорост, а втора почти в позицията на 4-та. На задна и 5-та е най-стегнат и не се движи почти. Идеи? Задната при мен влиза съвсем леко и много рядко се появява минимално съпротивление. На ум ми идва само проблем с избирача, няма как ако е на канали скоростния лост да е толкова изяден, че да ги няма вече каналите.

Проблема не е свързан с температурата в ск. кутия.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си режа главата ако не си за центровка на жилата :zustimm: това с грешно влязлата скорост ми се случи на мен, когато ги настройвах ;) Една минимална центровка и забравяш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото нещо, което направих беше да ги регулирам, както е показано в тубата, с пинчето на скоростната кутия, зацепването на ск. лост и обирането на луфта от жилото с онези пружини. Ефекта беше минимален. Факт е обаче, че самите механизми с пружините, заяждаха и не искаха да се освободят като хората, но 2 пъти я направих тази процедура. Явно е нещо в механизма или луфт, който не може да се "обере". Ще чакам развитие по твоя въпрос, за да преценя как да процедирам и аз. Но си мисля, че факта, че при теб се случва на загряла кутия, а при мен и през цялото време, говори за повредени механизми при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

При мен крайния резултата се оказа съединител (притискател) и вилка !

Владо_Тонев отново се ангажира за мен и седна да я покара колата. Имам още един, два варянта които мога да опитам преди смяна на съединител и вилка и това са опит за обезвъздушаване на помпата и евентуално смяна на спирачна течност. А при теб приятелче са само и единствено жилата. Искам да ти кажа, че клипчетата в тубата са направени на чисто нови кутий, (ако говорим за дизелгийк автора), което ме навежда на мисълта, че при нас не става точно така настройката :) Аз лично правих цялата процедура около 10-12 пъти докато успея да ги нацеля да са перфектни и даже още трябва да ръчкам. Из между опитите ми се случи да имам само 2, 3, и 1, само 3,5,и R , и още дозина комбинаций, но не и всички скорости. Най-лесно е там където е ръждясала резбата на жилото да да се водиш по този "белег" за да ги нацелиш!

Провери дали болта който държи целия механизъм( избирача) не се е разхлабил.  Имай надпредвид, че пина за заключване на лоста трябва да е точно 5мм защото оказва влияние ако е по-малък. :D

Редактирано от Punkstyle2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При колегата Punkstyle2 съединителя не отделя достатъчно.Като се свали кутията ще се види в какво състояние са дисковете и вилката.Имам съмнения,че маховика е заменен с едномасов,но не мога да съм сигурен.Искрено се надявам да няма проблем и с кутията.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жилата ги настройвах само 2 пъти, но и двата пъти си имах всички скорости. Не мога да се съглася, че от жила скоростния лост ще се отпусне толкова много. А това отпускане на лоста се случи точно след като изръчках грозно 3-та, след като не успя да влезе единия път. Тези дни ще разглобя около лоста, ще наснимам и ще видя в какво състояние е механизма. Почти сигурен съм, че има тампон за смяна и някоя от втулките. Просто движението настрани на лоста е неадекватно (разбирай прекалено хлабаво или леко заяжда), а в последствие на 1ва скорост, лоста изобщо не заема адекватно положение, като си стои, сякаш е на трета. Друг симптом на разбити втулки е луфта в лоста, докато е на скорост.

 

Едит: За пин ползвам 5мм ключе "еврейска звезда" което застопорява лоста перфектно.
Интересното в случая е, че лоста е хлабав в посока от неутрална към 5-та скорост, а към 1-ва се движи стегнато, но сякаш няма смазка в кръглия тампон на механизма и триенето е по-голямо.

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес намерих къде се проявява моя проблем. Виновника обаче, все още не мога да разбера кой е. Втулките изглеждат здрави, жилата не се клатят и са здраво застопорени за механизма. Не знам вече къде да търся проблема.

Ето какво се случва: 

 

ПП Ще ме извините са бруталната мръсотия, аз също съм шокиран. Това явно е от остаряването на гумата над механизма и разпадането ѝ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва че онова в което лагерува самата ябълка долу е поизносено.При мен беше по същия начин.Лошото е че се продава цялата гега и няма ремонтен комплект.Аз си реших с втора употреба,на която го свалих само него и го сложих на моя лост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера какво си сменил. Купил си целият механизъм значи?

Предполагам смяната изисква цялото сваляне на механизма, тоест сваляне и на изпускателна система и топлинен щит?

 

Едит: Това ли смени: http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitrov-втулка-скоростен-лост-audi-seat-skoda-volkswagen-kb-1601 (отвори линка в нов прозорец, защото клик ще те изкара от форума)

Редактирано от s7r3l0k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,нямах впредвид това което е от линка.Сваляш планката,която е горе и ще видиш около ябълката въпросния полу-кръг(не знам точно как да го нарека).Сменява се от вътре и не е нужно да сваляш генерация и да оголваш отдолу.Обърни внимание,когато движиш лоста наляво-надясно в кое опира ябълката.Това смених аз.Ще се опитам да изровя другия лост и ще ти снимам,защото съм позабравил вече как точно изглежда въпросния уплътнител.

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Интересното е, че в зависимост от предавката на която съм, лоста има луфт на една от двете страни и никога на двете, както би било, ако беше втулка. Да не би да говориш за смяна на:

1K0711699-2.jpg

Това е втулка и се продава отделно. ОЕМ номера е 1K0711699.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Точно това е!Смяната не е трудна,а и предполагам цената е нормална.Може да пробваш дали ще има подобрение.Bearing shell е нещо от сорта на лагер-черупка...

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Ще ползвам темата.Ауди А3 1.6 АКЛ.Става въпрос,че като загрее колата или на вън е по топло и лоста се вдървява 😁 усеща се едно напрежение все едно някъде по лостовата система нещо се разширява от топлото и така лоста става стегнат .Примерно в средно положение когато го дам в ляво и си остава там не се връща в средата,ако го бутна в дясно и го пусна се връща веднага в средата.Чува се едно скърцане от ябълката под самия лост,смазах я със силиконова грес ама няма ефект.Когато времето е хладно или сутрин като тръгвам за работа скоростите влизат с един пръст мазно и меко ,загрее ли първа и втора да мъка . Съединител нов, всички втулки са сменени по лостовия механизъм,сменено масло на кутията.Според мен нещо се нагрява от ауспуха и от там идва това стягане ама не съм на ясно кое може да окаже влияние 🤔Четох ,че имала някакъв охладител под лоста вътре в купето? https://youtube.com/shorts/zpnEDsyS4lQ?feature=share Направих клипче за да добиете представа 😐

Редактирано от tal1banko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е синхронизатор защо го прави на изгасен двигател пак 🤔 Тук в Бургас не знам някой да прави кутии а аз нямам време и място да се занимавам 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен въпрос...... И преди смяната на маслото ли беше така?

То ако сервиз не може да отвори една кутия......, баси и "сервиза".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така купих колата но тогава беше хладно и не усетих проблема 😁 Мислех ,че след смяна на маслото ще се оправи но греда ,после съединителя свърши курса и го смених ,майстора предложи да сменим и всички втулки по механизма за скорости плюс  привода но ефект няма .Бях свалил един механизъм от голф 4 и на него има една ламарина като Термо щит а при Ауди А3 демек при мен я няма 🤔Пробвах да я закача на моя механизъм но не се захваща добре и ще падне , според мен някъде около меката връзка нагрява механизма за скоростите и за това заяжда 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...