Jump to content

Audi A4 B6 3.0 quattro или A6 C5 2.7T Quattro


Recommended Posts

След като аз реших да сменя марката, гаджето на сестра ми взе същото решение. Той обаче се е раздвоил точно м/у тези 2 модела и вариации. Става въпрос и в двата случая комби, защото много ходят по излети с палатки, маси, столове, въдици, а и евентуално по-нататък ще се увеличат като семейство и тогава колички, столчета - знаете как е. Разхода в града не е проблем, ще се кара основно извънградско, а и ако няма ГИ, ще му се сложи в последствие. По-важното е кой от двата избора е по-надежден и безпроблемен и естествено с по-достъпна поддръжка. Проблемът е стартовия бюджет - 8000лв тотален мах, като аз вече правих неуспешен опит за убеждаване, че с тези пари няма да излезе нещо много читаво. 

Четох за покритието на 3.0 двигателя, за 2.7 турботата малко са в неяснота откъм надеждност. Въпроса е кое е двете според вас е по-малкото зло?

 

П.П

Естествено той веднага се заби в първото "тунинговано" А6 - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11483188999153072 и едвам го накарах първо да помисли малко с главата, а не със сърцето.

 

Ще помоля само за коментари на моделите, а не на парите. Пределно ми е ясно за "хубавото и евтиното", но това е положението. Благодаря :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз лично за това покритие на 3.0, само съм чел, колко е вярно не знам.

Знам че имам съседка която вече 5г. го юрка и не е влизала за основен ремонт.

2.7Т мммммммм добър мотор, ама 2 турбини.....нали ти е ясно колко е изнасилван.

Атмосферния мотор по подразбиране е с по-голям ресурс.

Ако става въпрос за надеждност и последваща поддръжка мисля, че 3.0 е по-добре.

За вървежа 2.7Т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата мотора са сложни за поддръжка....общо взето като всеки V-образен мотор + няколко характерни осбености:

при 2.7 има турбини и ЕГТ-та,

при 3.0 има специфична процедура при смяна на ремъка и скъпи вариатори на разпределителните валове.

останалите неща са като при всеки V-образен мотор от това поколение на Ауди.

Ако говорим за "изнасилване", то атмосферния е по-изнасилен :)

 

Като вървене са несъпоставими. Ама толкова да нямат нищо общо, че не знам с какво да дам сравнение.

Като обем на купето - също са несъпоставими. Като разход - от 10% повече при 2.7.

И двата модела са на години, затова е хубаво да се избягват автоматичните кутии.

ГИ за 2.7 е една идея по-скъп. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да непременно и в двата случая става въпрос за 6-степенна ръчна кутия, но ето тези вариатори (забравих им по-рано името) ни притесняват. При всяка смяна на ремъците ли се сменят и ако не, как може да се разбере дали им е дошло времето ?

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да те притесняват. Колата не спира, просто става по-мудна и вдига разхода. Поне така съм чел :) не съм се сблъсквал лично с такъв проблем.

При диагностика се хващат.

При 2.7 (и при другите мотори с малка ангренажна верига) има обтегач(и), който също е скъп и повреждането му води до същите ефекти.

 

Абсолютно безмислено е да се купува 3.0 в Б6 с ръчна кутия. В това купе има приличен 1.8Т. (и при А6 има, но намирането на фейсова А6-ца комби с 1.8т и кутро на практика е невъзможно).

3.0 е интересен в Б6, когато е куатро и автомат - комбинация, която я няма с 4 цилиндров мотор.

Щом се търси ръчна кутия аз бих гледал и 1.9Д.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този 2.7Т мотор колко му е като цифра обслужването на турбините и какви са му другите характерни слабости, за които трябва да се оглежда? Четох за някакви проблемни маркучи. Хващат ли се лесно? Напира човека все пак да ходим да гледаме "тунинга", но не очаквам друго освен да се окаже намазан гроб за пълно обслужване. Признавам, че тези 335кс изглеждат апетитно, но с тази цена двигателия ми е ясно в какво състояние ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, martinich написа:

 

Подкрепям напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия от Кентавър,баси майките терези дето са ... обсюужени,нагласени,на реални километри за без пари ... промоция в промоцията.

 

А сега по темата,за какви гарги,в тоя форум как не осъзнахте факта,че не всички са масони и могат да си позволят голям мотор,поради това,това и това ...

Когато се пита за 1.8Т се обяснява как било по-добре 2.7ТТ,кога за предходния,се предлага 4.2i,кога за него пък 6.0i W12 ... незнам нарочно ли го правите или ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aдаш темата е 3,0 или 2,7 т. Според мен може да се включи 4,2 и накрая да се вземе най запазената кола. S4 е много красива кола. 

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам адаш виждам,Аз говорех по принцип ... същото е и в другата тема ...

Лицето А смята,че след В5 най-удачно е В8 ... защото В6 било еди кво си,а В7 било само фейс и не си струвало ... аз се чудя тъпия немски инженер защо ги е пускал въобще в производство и защо мотори като 1.8Т и 1.9ТДИ стоят от 1994-2007 в гамата на Ауди ... безмислено е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е много далече от истината, да минеш от Б5 на Б8. Защото Б6 е прекалено близко като години до Б5, а Б7 няма един икономичен 4 цилиндров мотор (сега ме почнаха :)). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия S4-ки отгоре за толкова пари ще са отпадък най-страшен. И там парите за ремонти са дебели, така че по-добре не ги споменавайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите са регистрирани. Едната е и с газова. Винаги може да се закарат за проверка до Райно, или друг доверен сервиз. Аз бих ги проверил, вместо да се изшия на някой нов внос.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Както споменах по-рано, лимита е 8к твърдо, не могат да чакат, защото извънградската кола вече я продадоха и няма време за събиране на  още средства. Аз поразрових днес насам натам и ми се струва, че 3.0, ще им е доста по-достъпен откъм обслужване. Все пак плащат 2 ипотеки и само им трябва и 2 турбота да обслужват по 1000лв. И някакви ЕГТ-та, не им намерих бройката ама по 500лв парчето вярвам няма да се зарадват.  Не знам само колко е вярно това за покритието на 3.0 и колко е харча по правенето, ама ми изглежда по-добре от рециклиране на турбини кулери и т.н.

 

А за мен си иначе никой вече не може да ме откаже от S/A8 4.2 40v  facelift-а.

 

П.П

1.8Т го гледахме и наистина е най-надеждното като вариант, но идва слабичък в днешни дни, когато разни Корси излизат с 1.2-1.3 двигател и по 160-200 коня. А и предполагам повече ще му допадне по-твърдото возене на А4, пада си по по-спортното каране.

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имайте предвид, че 3.0 автоматик куатро на това купе не е от най-пъргавите комбинации. Карам такова, кеф голям е, звукът от шестака е чудесен, но е кола (и двигател+трансмисия), която е по-скоро за cruising, отколкото за "спортно" каране. Да, може да те извади от ситуация на пътя, но не е самолет - особено сравнено с 2.7Т. 

Редактирано от bungle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все пак нека се гледа всичко от 1.8 до 3.0

 

тва си струва се погледне

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11483286900358453&slink=2aum99

 

айде и това е по-темата, има и ги и го и тп

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11487680118290054&slink=2aunz6

Редактирано от Audizone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0 не е особено смислен двигател, гори колкото s4, a върви колкото 1.8Т, не е особено евтин за поддръжка, не е особено пъргав, нашият лично излезе сполучлив и макар че всеки я кара като за последно за момента не сме правили скъпи ремонти, но пък от друга страна доста от 3-ките горят масло а почне ли да гори масло неизменно идва момента с покритието на цилиндрите което нямам идея кви пари е ма надали е евтино и ценово оправдано за кола за 5/6К. Разглеждал съм му частите, не бих казал че е много по-евтин за поддръжка от 2.7Т а като динамика са абсолютно несравними. 

 

Вярно не се пита за s4 но аз също бих избрал нея или 2.7Т, не бих повторил с 3.0 макар че си има някъв чар. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега обърнах внимание, че човекът иска и кола, която да товари с къмпинг оборудване, след време и деца, столчета, колички и т.н. В такъв случай, отделно от обсъжданите двигатели, бих посъветвал да се вземе C5 като купе - все пак е по-голямото от двете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не коментирам двигателите.  Имах възможност преди много години да карам  B6  комби и C5 като нови.  А4 ката е доста по -модерна кола и се караше много по-приятно.  Освен това С5 вътре излгежда вече доста остаряло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Boracle написа:

П.П

Естествено той веднага се заби в първото "тунинговано" А6 - http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11483188999153072 и едвам го накарах първо да помисли малко с главата, а не със сърцето.

Тази кола е моята!Ако имаш въпроси колега,ще ти отговоря с радост.Колата ми е на над 12 000лв,но я продавам на адекватна според мен цена,спрямо пазара.Продавам я поради нуждата от по-малка кола,защото се кара в 80% от времето от жена ми в града и й е трудно да се придвижва и паркира  с двутонно 300к.с. комби пред училищата на децата и т.н.Ако пък има някоя s4-ка за бартер,кефа ще е пълен.

Редактирано от МИТАКА1654
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи бъдещи колеги, аз казах .. опитвах няколко пъти да му обясня на човека, че да поддържаш Ауди, не е като Пежо и Форд, обаче кой да слуша. Ама тука до известна степен и другите фирми имат вина. Като искаш постоянно 4х4 и да не е на джипка, нямаш много избор дето да не е Ауди. Като добавиш и да е комби общо взето другите варианти осават Volvo (за което не съм сигурен дали е постянно зацепено) и Subaru. 

Но на въпроса. Гледам А6 С5 имат пак един 3.0 ASN.Той също ли е с това падащото покритие като при А4? 1.8Т трудно ще го убедя да го вземе, при положение, че вече го е карал в А4 В5 и дори и аз не останах много доволен от характеристиките. Естествено има я и възможността ние да сме попаднали на кофти бройка, но определено не впечатли особено на магистрални скорости (140-160).

Колкото до колегата, на когото е въпросната А6-ца от обявата - извинявам се; не знаех че колата е на член от форума. Направи ми впечатление, че не е претруфена, но има и добре направени екземпляри, където половината от писаното е измислица. Обикновено като видя такова описание имам едно на ум. Ако не ти е проблем моля те драсни ми на лично какви са средно-годишно разходите по тази кола. Благодаря ти :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След главоблъскане вчера стигнах до струва ми се някакъв компромис - какво ще кажете за А6 с 2.8 V6 30v ? Как е този двигател като надежност, динамика за това купе, облсужване и т.н. От писаното из нета отанах с впечатление, че е ддоста надежден. Но като гледам май ще трябва да му изберем автомакит. Ръчната кутия нещо не изглежда като смятана за този двигател, странно се държи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...