Jump to content

Безопасна смяна на подгревни свещи


zafirovp

Recommended Posts

Здравейте,

До скоро смятах смяната на подгревни свещи за нещо елементарно което и малко дете може да направи. Това се промени докато не видях как долната част остава заклещена в главата на 2.7тди. Наложи се отваряне на мотора. Проблемът е, че около свещите се натрупват сажди и с годините тотално запецват. При отвиване ако се скъса или се кара така докато компресията не я изкара/вкара от/в горивната камера или се отваря главата.

Някакви съвети как да се намали риска от такъв проблем.

До момента съм открил че помага:

Капва е на масло/вд40 върху свещите 1 седмица преди смяната.

Смяна на загрял двигател.

Използване на динамометричен ключ настроен на 35-40nm за отвиване.

Някакви други съвети?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Прав е колегата,само на студен мотор.Въртиш много леко в посока на отвиване,връщаш в обратна посока и пак в посока на отвиване.Ама наистина осмина оборот,ако почне да скърца или се усуква

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, за съжаление нямам право на грешки. Трябва да сменя свеща на 6ти цилиндър на 3.0 ТДИ който е под предното стъкло и няма как да влезе бормашина или обратен чук ако де скъса.

Когато нещо е запецнали топлината не помага ли да се разшири?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се ползва меден спрей огромна част от проблемите с отвиването свещи  и всичко подложено на агресивни условия   изчезват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Медна грес (златистата за накладки) пак предполагам ще свърши работа. Проблем ли е ако се стече по нагревателя?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 17.03.2017 г. at 22:32, buzzi написа:

Ако се ползва меден спрей огромна част от проблемите с отвиването свещи  и всичко подложено на агресивни условия   изчезват.

Имаш предвид след отвиване на старите да намажеш резбите на новите или нещо друго?

Ако е първото е разбираемо, другият вариант какъв е при оригинална свещ на около 500 000 км?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш при ей тоя човек и ще ти я смени. Специализиран е също в отвиването на скъсани подгревни свещи, така че няма да му е драма да ти я подмени: http://zavariavane.com/специализирани-автосервизни-ремонти/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Преобърне ли се колата пътища много!"

Казвайте как става, за да се мъчиме да скъсаме, а пък после то е ясно, че ще се ходи някъде.

Пред блока не че не става, ама мразя като дойдат кибиците.

Какъв е този "високочестотен гайковерт" използван от "Дунев" за развиването на въпросните свещи?

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда, че първият пост почти покрива необходимото.

Който чисти отвора (райберова) да вдигне ръка!

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Свалих  3 изгорели подгр.свещи от 2,5TDI,но резбите на места са като заплескани.

Да мина ли с мечик резбите на главата?Възможно ли е да паднат стружки в цилиндъра или да слагам медна грез и да слагам новите? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Намажи метчика със грес, за да полепват стружките по него и да не падат в цилиндъра.

 И не медна грес, а медна паста....за мазането на свещите. Медната грес се слага на силно натоварени бавно-оборотни възли работещи в тежка среда(багери, фадроми). Това, че  и "викат" медна грес не я прави такава.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно да се намажат свещите с такава паста, за да се избегне при по-следващо отвиване късането им.

Даже принципно се стягат на килограми...

Интересно само, защо производителя спестява тази екстра(медната паста) заводски???

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам икономия!? А и на тази пише керамична грес за дюзи и свещи.

И понеже тази паста ще ми стигне за 100 свещи,на когото му трябва му изпращам безплатно,необходимото количество за смяната на свещите му!

Редактирано от koky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Малко да съживя темата.

Наумил съм да сменям и 6-те , че не се знае на колко милиона са.....

Смазани са и карани два дни да се разкиснат хубаво.

След една бира за смелост ги подкарах с 10-ката.

Всичко добре. Няма скъсани но от 6 само една се предаде и излезе.Другите не щат.Развити са и хлопат ,но не излизат и ме е страх да напъвам.

Възможно ли е да е нагар, и как да процедирам? Или да почвам да бегам към сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ivanparvan написа:

.Развити са и хлопат ,но не излизат

Сигурен ли си, че са развити?!?!?

Я ги завърти да видиш дали ще се стегнат.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Завити са обратно всички. Не съм сменил нищо. Вчера се чоплих след работа. Днес реших да се допитам до по знаещи и можещи.
Колата си пали и върви цял ден вече.

Изпратено от моят Pixel 2 XL с помощта на Tapatalk

В какво се съмняваш.....
Скъсване?

Изпратено от моят Pixel 2 XL с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, ма щом се завиват начи греша. отвивай и дърпай, пръсни малко вд40 или спрей за накладки да разяде нагара и ще излезант. после новите да не забравиш да ги намажеш с паста.

Моите след мазане се отвиват като пумпали.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с пастата истина ли е ? То що ми е да се развиват лесно за напред. Тя следващата смяна ще е след 700 000км. Ако не се счупи въздушния филтър. [emoji16]
Зор ли се намира или я има навсякъде.

Изпратено от моят Pixel 2 XL с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

търсиш медна паста 1100гр. или такава специално за дюзи и подгревни свещи. И не се заричай...това е 2.5тди все пак:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...