Jump to content

Дайте идеи за пищялки на S6 c4 avant


kapitango

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е S6 със заводско Босе, което си свири прилично за моите разбирания.

Незнайно защо колата няма пищялки в предвидените на вратите места, а и като гледам инсталацията ми се струва че така е излезнала от завода. 

Дайте идеи за някакви пищялки, които биха се събрали на оригиналните места в предните и задните врати.

Лаик съм на тема озвучаване, но не искам да са от онези пищялки които направо ти цвърчат в мозъка дори и при намалени докрай високи честоти.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То високочестотните, които в фабричните системи са си "пищялки" са основен проблем ама за да стане както трябва не е лошо да се измислят и някави филтри.И другото е най вероятно не ти се дават и много пари http://www.exproject-bg.com/index.php?id=119 недостатъка на тази схема е че трябва да ги режеш и да ги лепиш за вратата ,иска  си умения някакви и високите после няма да  стават за нищо. Ако ти се дават малко повече пари http://caraudio-bg.com/Ground-Zero-GZHT-25X те пак трябва да се лепят, но е възможно да се свалят и да се монтират за 2-ри път. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за предложенията.

Оригиналните, които се вграждат в С4 моделите, отпадат. На предишната ми А6-ца бяха такива и бих казал, че високи почти нямаше.

Най-ми допада първия вариант на Gravito. Щом е сигурно, че като се изрежат ще се хванат на оригиналните места, то това са моите пищялки.

А така между другото, струва ли си да се търси някакви заместители на оригиналните 4 говорители във вратите.

Мисля, че бяха някакви Нокя ако не се лъжа. По принцип не кривят и свирят прилично, но някакво мнение по въпроса няма да ми е излишно.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 3/25/2017 at 1:13 PM, kapitango said:

Здравейте,

Колата е S6 със заводско Босе, което си свири прилично за моите разбирания.

Незнайно защо колата няма пищялки в предвидените на вратите места, а и като гледам инсталацията ми се струва че така е излезнала от завода


Не ти се струва, C4 с Боуз озвучаване няма високочестони говорители в предните врати. Аз имам 2 оригинални Нокии дето си ги разхождам в подлакътника и някой ден мисля да пробвам как ще се получи ако ги свържа и монтирам на заводското място.

Поздрави от Амар Боуз (Amar Bose) :) основател на Корпорация Боуз, която цяла България познава като Босе :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, kapitango said:

Оригиналните, които се вграждат в С4 моделите, отпадат. На предишната ми А6-ца бяха такива и бих казал, че високи почти нямаше.

Без правилни филтри и по 1000 долара за пищялка да дадеш пак ще "цвърчи" и ще свири по-лошо от 25 левова.

Нямам идея как се правят филтри за автомобил - вероятно е най-добре да се свалят нискочестотните, да се сложат в някакъв еквивалентен затворен обем и така да се настрои филтъра. Или направо да се вземе готова двулентова система с филтрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той нискочестотния с колосалния си размер от 11cm принципно си e чиста проба широколентов.  Другото е, че масово в ия системи се ползват филтри от 1-ви ред. Може да се пробва с няколко стойности кондензатори от 3.3uF надолу. И ако идват прекалено много високите няколко mox резисторчета с различни стойности докато на слушателя му хареса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение размера му....даже при възпроизвеждане на по-високи честоти от широколентовия има още по-голямо значение за симулацията да се сложи в затворен обем, за да се контролира хода на мембраната и да изкара по-верни среди.

Но иначе си прав, че най-съществената част от филтъра ще е изравняването на двата говорителя.

Само че, това с харесването на слушателя води до много, много криви системи. Виждал съм достатъчно хора с претенции за слух как се лъжат бърникайки по филтрите без апаратура. Затова си мисля (пак повтарям - нямам идея как се прави при автомобилите), че е най-добре да се извадят говорителите и така да им се проектира филтъра.

Предполагам, че при използването на процесори (т.е. с цифров филтър) е най-добре "на място".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтри имах предвид ,че може да се направи по-кадърно от оригиналното. Оригиналният замисъл е да се пусне високата много нагоре, 4-5к и няма нужда от филтър защото то  мида там няма сила, и по този начин е много просто и няма нужда от филтър на мида. Но ако се сложи висока където може да свири от 2500-3Кхз, за мен би било най-практично на басчето 1-ви ред а на високата 2-ри да може да се пусне по-ниско да е височко звуковата картина и да не се слушат пискливите кривежи на фабричният мид, ако остане той. А за замяната му ако се използва фабричният обем който е доста звънлив не виждам особен смисъл. А за да се премахне си е работа,и модификация, на колегата най-вероятно няма да му се занимава. 
p.s. За отзад обаче има смисъл да се сменят ,слушал съм такава кола задните във вратите са пуснати като суб и се получава много прилично за тея смешни мисля че 5-ци бяха. 

Редактирано от Gravito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно и с най-малък шанс за провал е да се ползват 6дб в двете посоки, като оригиналното нещо, което минава за мидбас се реже съвсем малко. По принцип няма говорител предвиден за двулентова система, който да свири най-добре без никаква филтрация, всички имат много кусури, особено тези. Ъгъла към слушателя поне замазва доста от проблемите. Но с две думи 6дб не са стръмен срез и без много работа по-лесно ще се напаснат нещата дори да не са оптимални стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎27‎.‎3‎.‎2017‎ г. at 1:20, radi_nrj написа:


Не ти се струва, C4 с Боуз озвучаване няма високочестони говорители в предните врати. Аз имам 2 оригинални Нокии дето си ги разхождам в подлакътника и някой ден мисля да пробвам как ще се получи ако ги свържа и монтирам на заводското място.

Поздрави от Амар Боуз (Amar Bose) :) основател на Корпорация Боуз, която цяла България познава като Босе :D 

Приемам критиката и обещавам за напред да го именувам с правилното наименование, въпрекики голямата вероятност над 90% от читателите да не разберат какво съм имал на предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е като да накараш всички българи на препаратите за съдове да не казват Веро :D 

Та да се върмен на темата, пробвай с отигинални нокии като за начало, още ги има по моргите и си пасват на заводското място т.е. няма да се налага рязане. Има само едно плътно дунапренче, с което е затапена решетката и ще трябва да го отстраниш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа мисля, че имам две такива на едни кори от старото Ауди.

Може би ще трябва да ги вържа последователно на някакви кондензатори за да заработят коректно?

 

А относно истинските имена на нещата, опитай да си купиш гуми Кумо или  Хануук. Навсякъде хора които се занимават професионално с дитрибуция ги именуват "Кумко" и "Ханкок" Или пък поискай газови пружини за 5-та врата.... като кажеш амортисьор за багажника веднага им става ясно. Същото са и хидравлични повдигачи и полуоски и още много.

Примери има безброй, но когато искаш да те разберат от първия път по лесно е да се използва "жаргонно" наименование.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...