Jump to content

Дайте ми съвет за двигател за А3


Ocb1914

Recommended Posts

Колеги , мисля да си взимам 8п ,обаче бензин , според вас 1.6 ФСИ или 2.0 ФСИ ? Гледам по темите бая хора са писали ,че 2.0 Фси нямала вървеж и горяла масло и така нататък, искам най-безпроблемен бензин,да не мисля за смяна на дюзи , пукане на глави... и да не изброявам още куп сериозни проблеми ? Дайте ми съвет ако сте карали и двата бензинови мотора , говоря за а3 до 2005 година.Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писано е доста по темата, но според мен е малко мит за безпроблемните бензинови двигатели, просто в българия пък и като цяло съотношението между бензинови дизолови е 10:1 и затова се остава с впечатлението, че са безпроблемни. Много е на късмет, всяка кола си има болежки. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е мит, 1.6 (не FSI) няма никакви детски болежки.

Вече ако е на над половин милион км. и е каран от чобанин, който не го е поддържал е друго.

Аз като избирах 8P преди години изрично исках да бъде с този двигател, но автора не го е споменал.

И FSI-тата са читави стига да не са прекалено уморени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата fifipaldi за 1.6, но не FSI. Щом условието е безпроблемен бензин, това е мотора който трябва да се търси.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.6FSI на 120000 смених ангренажна верига, преди това и NOx сензор, Много съм доволен от колата но чак безпроблемен... Дизелчетата съм почти сигурен, че до 120000 нищо не им се поврежда, друг е въпроса, че в българия всичките са на по 300000 и нагоре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата двигателя са добър избор, 1.6 FSI е като цяло по-безпроблемния. Но отчитайки, че търсиш кола на близо 15г. възраст е по-важно на колко реални км ще е, как е карана, как е поддържана и т.н.

Така че според мен търси максимално сигурен екземпляр с максимално достоверна сервизна история и пробег - дори и най-"чупливия" двигател е по-добър избор ако е на 50 000км и поддържан като хората, от колкото най-"здравия" на 300 000... образно.

 

А между 1.6 и 1.6 FSI аз лично бих избрал 1.6 FSI поради по-добрите характеристики и по-добрия разход на гориво, но и тук важи с пълна сила горното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2 години карам 1.6FSI, возил съм се и чисто 1.6, FSIто е доста по динамично, мога да те посаветвам когато тестваш колата, направи два три огледа, и когато палиш двигателя върти бързо ключа още докато светят всичките чекове по таблото, така ще тестваш веригата дали е разтеглена, ако претраква за една две секунди, ще имаш сериозен жокер за сваляне на цената. Разтягането на веригата е непризнат фабричен дефект и при двата мотора. И задължително трябва да се ремонтира в противен случай можеш да разсипеш целия двигател, комплкт верига е около 200 лева, задължително се сменя и гарнитура на капака около 50 лева и ремонта всичко около 500 лева. Втория проблем с NOx сензора (ламбда сонда с контролер) се диагностирцира с 15 минути каране, намираш един хубав дълъг баир и пускаш колата на трета предавка по инерция, ако е заминала сондата до 2 минути по нанадолнището по инерция и ще светна , цена за нова е около 1500 лева , няма заместители, от моргите може да се намери с смяната общо около 200 лева, в форума на голф разказват за някакаво хакване за 300 лева. Според мен не трябва да се доверяваш само на сервиз за диагностика, нито на километража, реална представа за километрите ще ти даде салона в колата.

Не искам да те разобеждавам от покупката, искам да те посъветвам за какво да гледаш, това са дребни болежки които се отремонтирват и след това караш един изключително тих (на светофар когато спреш се чудиш да не си изгаснал), динамичен и икономичен(8 извънградско на 9 градско) двигател.

Ако си вземеш 1.6FSI или 1.6 двигател до 115 коня ще плащаш малък данак около 90 лева, което пак си е плюс. може първата година да платиш 130 ако не е навършила 14 години.

Според мен единствения плюс на 1.6 двигателя е монтирането на бюджетна газова бутилка. Но за мен газта е недопустима за тези автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъка е 150 лв., поне в София и 1.6 влиза в него за 1 кон ;).

Не съм карал 1.6 FSI, но ме съмнява разликата в динамиката да е толкова осезаема, виж разликата в проблемите с 2-та мотора вече както и ти спомена е доста осезаема.

FSI е по-шумния от 2-та мотора и ако него не чуваш значи чистото 1.6 ще ти се стори като електромобил.

За газ не съм се замислял и аз никога, но и това си е голям + принципно.

Ако се кара предимно градско колата за мен това е избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 1.6 FSI от 3 години. Като цяло съм доволен от автомобилчето. Доста приятно работи, 6-тата предавка облекчава доста при движение над 120/130. Ако се кара кротичко, може да се свали на 5.5 на 100 извънградско (говоря от няколко теста), а под кротко разбирам на 6-та със 100. В града е достатъчно пъргави харчи доволно около 9 при кротко и 11 при ръчкане. 

Много важно е какво гориво се сипва. Задължително е да е 98 или 100 октана. В притивен случай става по-шумен, а вървежа-пада, харча-расте осезаемо. С този двигател моментално се усеща, когато горивото е лошо. 

За ремонт не е скъп. Нямаш ремъчното обслужване на определен период от време/километри, което си е бонус. Ако смяташ да караш колата по-дълго време, това ще го усетиш. До тук за 6 години съм дал 2 пъти по 550 лева за обслужване на полото. На аудито е 0 лева сметката по това направление. 

Маслото-трябва да е качествено. Както и с бензина, веднага познава кофти маслото и отражението върху шум, харч и вървеж е забележимо. 

 

С две думи - няма да сбъркаш с такъв мотор, ако намериш добър екземпляр. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как само ми я хвалите тази FSI недосмислица и на идея си нямам.....Ако искаш безпроблемен двигател , търси си добре подържан екземпляр. Добре подържаната кола винаги е за предпочитане без значение с какъв двигател е.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Wolfgar написа:

Карам 1.6 FSI от 3 години. Като цяло съм доволен от автомобилчето. Доста приятно работи, 6-тата предавка облекчава доста при движение над 120/130. Ако се кара кротичко, може да се свали на 5.5 на 100 извънградско (говоря от няколко теста), а под кротко разбирам на 6-та със 100. В града е достатъчно пъргави харчи доволно около 9 при кротко и 11 при ръчкане. 

Много важно е какво гориво се сипва. Задължително е да е 98 или 100 октана. В притивен случай става по-шумен, а вървежа-пада, харча-расте осезаемо. С този двигател моментално се усеща, когато горивото е лошо. 

За ремонт не е скъп. Нямаш ремъчното обслужване на определен период от време/километри, което си е бонус. Ако смяташ да караш колата по-дълго време, това ще го усетиш. До тук за 6 години съм дал 2 пъти по 550 лева за обслужване на полото. На аудито е 0 лева сметката по това направление. 

Маслото-трябва да е качествено. Както и с бензина, веднага познава кофти маслото и отражението върху шум, харч и вървеж е забележимо. 

 

С две думи - няма да сбъркаш с такъв мотор, ако намериш добър екземпляр. 

А защо 2.0 Фси толкова я хулят ,че не вървяла все пак 150 коня бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е субективно. Върви колкото атмосферен двигател със 150 коня. Нито повече, нито по-малко. 

Разбира се, че върви повече от 1.6 FSI. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гори масло хронично. Но разходът на гориво е по-известен. 2.0 FSI е жадничък за гориво. Повече от колкото подхожда на мощността и вървежа му. При 1.6 FSI това го няма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при разход сходен с този на 2.0T, вървежа е осезаемо по-зле. Като се прибави и невъзможността за монтаж на обикновена АГУ, картинката се влошава допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вървежът е осезаемо по-зле от 2.0 TFSI, но и цената е осезаемо по-ниска и поддръжката потенциално осезаемо по-евтина... Човек не може да има всичко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...