Jump to content

Ауди А3 1.9TDI AHF живи данни


ole

Recommended Posts

Здравейте колеги. Преди няколко седмици смених тръбичката на сервото с щуцера, че беше отчупен, колата определено не вървеше както трябва и го нямаше съскането от афтърмаркет блоу офф-а дето е сложил предишния собственик. После направих едно кръгче и на първа и дадох почти цялата газ и не знам какво стана, но почна сама да си дава газ, първоначално включих 2-ра, тя продължи да си дава газ и я изгасих с ключа, гледахме отпред и нищо съмнително не се виждаше. А беше оставила доооста черна диря по асфалта. Запалих я и лека по-лека я закарах пред нас, смених всичко вакуумни маркучи, че бяха стари, по-късно смених и изпечените маркучета за излишната нафта и от тогава не го е правила този  номер пак колкото и да се ръчка. Първоначално почти не се чуваше блоу офф-а но с течение на няколко дни се усилваше и накрая си върна старото дизелово "съскане" и вървеше нормално. Прегледах й живи данни, ето ги

8faa42703afb9897.png

Забелязах, че има разминване в исканите и реалните стойности. Това беше преди няколко седмици, днес ги гледах и на MAF-а стойностите се разминават повече

 

Искано: 285, Реално: 500.

 

Забелязах и разлика между Barometric Pressure: 958 и Manifold Pressure: 938, не знам дали трябва да са различни или еднакви.

И тази разлика също:

specified start - 2.4 BTDC / actual start - 3.5 BTDC

 

И понеже аз не карам колата, случва се рядко да е при мен днес забелязах и че като се настъпи до долу и не върви както трябва, даже около 3000об направо спира да върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГР-а спрян ли е?Какви са стоиностите на дебитомера при 3500 оборота на пълна газ?Софтуерното предварение може да е пипано в адаптация,провери каква е стойността там.Ако не е,трябва да е 32768 и 1.3 BTDC (specified) .Изпушва ли в ниските колата?Ако можеш,направи един лог в движение на 03,08 и 11-ти канал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много рядко я виждам да изпушва, при нормално каране в движение мисля че не пуши. Утре ще направя логове и ще ги кача тук. Егр-а поне аз не съм го пипал, не съм го и разглобявам да видя дали не е затапен, макар че, предишния собственик беше казал, че егр-а и турбото са разглобявани и чистени. Каква стойност къде да проверя за предварението не разбрах?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На място е нормално manifold pressure да е малко по-ниско от атмосферното.

ЕГР-а или е с повреден актуатор, или е затапен "хардуерно" по някакъв начин. Тези стойности от около 500 дето си ги видял, ако са били на по-студен двигател, е нормално. Ако е било при същите условия има основание за проверка и на дебитомер. Но даже и всичко да изглежда наред, не пречи да направиш теста, предложен от vlado_tonev.

Относно пълната газ от самосебе си, звучи като проблем с потенциометъра на педала на газта или с quantity adjuster на помпата, но имайки предвид черната диря и че не си написал нищо за чипосване, съм по-скоро за втория вариант. От потенциометъра на педала няма как да си обърка смесите толкова радикално, че да остави диря.Би било интересно да видим и показанията на 4ти канал. Двигателя няма ли записани грешки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие май пропускате, че си е давала сама газ.

Това е най-вероятно масло през турбото като я е изпържил. Обяснява и пушенето.

 

Колега, ако стане пак така и не гасне от ключа, я гасиш на висока предавка, че иначе си вдига безконтролно оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като да има масло в кулера... При подаване на много газ, двигателя се е захранил с маслото от кулера, и е почнал да се форсира сам. Съвпада и със черното петно(както колегата mshbul е споменал). Свали долния макркуч на кулера и виж дали има масло там. Друг възможен причинител е да има проблем с потенциометъра на педала за газта, при проблем влиза в авариен режим и държи около 2000 оборота(поне при б5-ците е така).

 

На видеото може да видиш колко масло може да има там...

https://www.youtube.com/watch?v=21BhxvAC8gk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид, че е имало събало се масло отпреди и при по-голям дебит на въздуха е отишло в мотора, а не сериозен пропуск от турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото което/ако изтича от турбото се събира във кулера, ако колата се кара без да и се дава много газ. На видиеото можеш да видиш човека колко масло източи от купера и дори на края е написал, че при високи обороти това масло може да влезе във смукателя и да захрани двигателя, затова винаги проверявайте кулерите си! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.04.2017 г. at 12:51, Stoqn.Tumbev написа:

Звучи като да има масло в кулера... При подаване на много газ, двигателя се е захранил с маслото от кулера, и е почнал да се форсира сам. Съвпада и със черното петно(както колегата mshbul е споменал). Свали долния макркуч на кулера и виж дали има масло там. Друг възможен причинител е да има проблем с потенциометъра на педала за газта, при проблем влиза в авариен режим и държи около 2000 оборота(поне при б5-ците е така).

 

На видеото може да видиш колко масло може да има там...

https://www.youtube.com/watch?v=21BhxvAC8gk

Въпрос относно клипа, човека пробива пътя към кулера,след това трябва ли да се запуши по някакъв начин тази дупка или спокойно може да я оставиш така, понеже след видяното мисля и аз да погледан какво става там ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Полсе я запушва със винт, но аз не бих си пробил кулера! Ако се остави отворено ще имаш загуба на налягането от турбото. По-добре откачи долния маркуч и може със парцали да го избършеш.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Нямах много време да погледна 3-ката, надявам се тия дни да ми се отвори възможност и ще видя всичко дето сте описали. Иначе няма записани грешки в еку-то. Понеже пътувахме миналия уикенд ми направи впечатление че спря да се чува блоу оф-а след извънградското каране. По магистралата се държеше добре, набираше си до 140-160 без проблеми, но само ако не е с газта до долу, ако се настъпи и по някое време на различни обороти явно влиза в нещо като авариен режим, защото не забива муцуна, а просто спира да набира нормално, а почва да "тъпче".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера свалях да чистя кулера. Имаше събрало се масло вътре, но кой знае от кога се събира, в смисъл сега вече като съм го изчистил скоро ще го прегледам пак и ще мога да установя точно колко отива там. Беше си се посъбрало масло, бая си играх да го чистя, но определено е по-малко от колкото в клипа по-назад. Сглобих после всичко обратно, врътнах едно кратко кръгче и я оставих. Днес приятелката ми каза, че въобще не вървяла колата, та ще я погледна пак на вагком най-вероятно утре. А другото, което съм забравил да напиша, колата я взехме август миналата година, умника е сипал 10w40 масло, съвсем скоро ще го сменя с 5w40. Тогава му следях нивото през няколко дена в рамките на около месец и си седеше все на едно ниво, после обаче връчих тази задача на приятелката и тя разбира се нищо не е проверявала от тогава и като го видях преди няколко дни накрая на щеката лошо ми станА :D Та долях същото масло и другата седмица ще го сменя с 5-ца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери да не си забравил да стегнеш някоя скоба или да се е разкачил някой датчик. Няма логика след чистене на кулера, колата да се влоши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...