Jump to content

Избор на Audi A4 (B6) Avant/Sedan - бензин 1.8T


Recommended Posts

Здравейте,

 

Тъй като няма, как да пиша в предната тема и за да не става объркване пускам нова тема. От прочетенето до сега стигам до извода, че за мен и моите лични предпочитания най-вече заради газта е по-добре да се замисля над B6

 

Лично аз съм се насочил към модел A4 Avant (B6 8E) 1.8 T (190 Hp) quattro

 

Може ли да дадете мнение относно това поколение дали е по-добре да се насочи човек към седан или аванта. След това ми идват на ум няколко въпроса.

- Относно това поколение (B6) кой бензинов двигател си заслуважа най-много (най-сполучлив)? Под заслужава най-много се разбира да има най-малко проблеми свързани с него чисто механични. 

- Какъв разход дава въпросните двигатели (не на хартия) а, така както е в действителност (градско и извънградско (при скорост 100-130) )?

- Когато отидем да разглеждаме даден модел, къде да погледнем първо за евентуални и най-често срещани проблеми? Излизат ли скъпо направа им ?

- Важи ли правилото гледай да е след 2005-а година например, защото там са изчистили повечето проблеми?

- Има ли такива, които са си сложили газова уредба и има ли проблеми с нея? (Какъв разход дава с газовата уредба?)

- Ако колата е нов внос то от къде е най-добре да е внесена? Гледам голяма част се внасят от Швейцария. Не знам защо и каква е причината.

- Къде е как е най-сигурно да разберем историяата на колата? Дали са пренавивани километражи и т.н? Може би някой от официалните сервизи за България?

- Много важен въпрос е каква е тозно разликата между четирите разновидности на двигателя 1.8T 150hp, 163hp, 170hp и 190hp? Идеята ми е, ако разликата е само в турбото, инжекторите и колектори по-пътя на логиката после може примерно от 150 hp да се сложат такива за 190 без проблем , че даже и нагоре.

- Струва ли си S-line ? Как да се разпонае дали е менте и какво включва точно (вътрешен и външен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста е писано по въпроса. Двигателя 1,8t като двигател е един и същ. 150 и 163 к.с. са еднакви откъм турбина и инжектори. Разликата е, че 163 коня повечето са с 6 скорости (даже незнам дали има с 5). При него има разлика в картерната вентилация със 150 коньовата версия. 170 к.с. е за Американския пазар и незнам какви са му разликите с европейския, но едва ли са фрапиращи. 190 к.с. вече е с друго турбо и дюзи, само със шест скорости. За разхода - моята е 150 кс. с чип, вече 192 кс., разхода е еднакъв, преди и след чипа - 13,5-14 градско на газ градско, извънградско със 160 км/ч на автопилот - 12 газ, 180-200+ с ръчкане - 14 газ, нормално каране с ограниченията сега в Сърбия постигнах нечуван за мене рекорд от 8 газ :D Проблем с газта, ако е монтирана и настроена както трябва, няма абсолютно никакъв. За мене по-добре да е или монтирана тука газта, или да няма и сам да си я монтираш, където решиш. Ако си дойде газифицирана, не се знае кой, къде, какво и как ;) За внос, не мога да ти дам съвет, но Швейцарките определено изглеждат много гледани и запазени. Аз лично от Италия повече никога, защото съм се парил лошо с несменянето им на масло. За историята мисля, че има колеги във форума, които могат да помогнат срещу заплащане и официалния сервиз. S-line си струва разбира се. Салона е много по-красив и удобен, има повече екстри. Ако има и външен е с по-различни брони, с широките лайсни под вратите, абе красота :D. При Б6-ците са много редки колите с пълен S-line (вътршен и външен) и са най-често такива, с BEX мотор (190 к.с.). За менте, незнам как да го разпознаеш. То менте може да е примерно, човека да си е набавил частите, за да я направи такава, което не е лошо. Като цяло мотора е много корав. Проблем може да има с турбината, многото клапанчета за вакуум и дебитомера, което води до невървеж и ходене по-мъките да се установи от къде е точно проблема. Има освен ангренажен ремък и ангренажна верига на разпределителните валове, с малко скъп обтегач за нея. Слушаш дали не трака малко като дизел отзад, откъм купето, или по време на движение, ако се чуват някакви странни звуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че 150 и 163 кс са с различни турбини(по спомен). 163 кс има вариант с 5 скорости(притежавал съм такава), мисля, че се вгражда при коли на предно до средата на 2003 г. При мен разхода на бензин(не съм имал газ) беше от 6.5 до 9 извънградско и от 10 до 15 градско. Американският вариант е рядък и е удачен, ако искаш комбинация от автоматик и 4х4. S-line пакета ти дава най-вече красота и естетика( и малко по-твърда возия). При Б6 външният такъв е изключително рядък и както каза колегата над мен най-често може да го видиш при коли 190 кс версия. Външният включва различна долна част на предната броня, различни решетки(трите долни), изпъкнали лайсни долу вън на вратите, спойлер на багажника(петата врата) и различна долна част на задната броня. Вътрешният включва спортен салон от кожа с плат, черен таван, трилъчев волан с перфорирана кожа, кръгла топка за скоростите с перфорирана кожа, алуминиеви интериорни лайсни и понижено окачване с 30мм.

След 2005-та няма как да купиш Б6, тъй като се произвеждат до края на 2004. В следващото поколение (Б7) се вгражда същия мотор, само във вариант 163 кс и става за газ.

Ето снимки на кола с външен s-line:

A4_B6_S-Line_Front.JPG

A4_B6_S-Line_Heck.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, dimitrov788 said:

163 кс има вариант с 5 скорости(притежавал съм такава), мисля, че се вгражда при коли на предно до средата на 2003 г.

Само уточнение- моята е Куатро и пак е с 5.

2003 година началото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи само годината важи. :) Това за вариантите на кутиите при BFB все не мога да го запомня.

преди 51 минути, kosio85 написа:

Не са ли 163-ките и те с K03-029? Аз мисля, че така беше, ама може и да бъркам :) 

Мисля, че преди го бях чел тук, че са различни. Може и аз да бъркам, не съм сигурен.

Сега се порових в интернет и там прочетох, че са еднакви.:unsure:

Редактирано от dimitrov788
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добри коментари. Благодаря ви, за което. Значи не държа да има по-твърдо окачване.

Инересуваме само да е с най-добрия изпитан вече мотор по вашите изказвания излиза, че това е този, който е 190hp.

Може ли да дадете кодовете за 190 hp мотора и да ми кажете има ли къде да се провери на 100 % сервизна история и колко е връщан километража освен в сервиз на Audi?

Турбината и всички джуджавки към нея не трябва ли да се подменят на едно 60/70 хил. км?

Редактирано от Arkadietz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

55 minutes ago, Arkadietz said:

Доста добри коментари. Благодаря ви, за което. Значи не държа да има по-твърдо окачване.

Инересуваме само да е с най-добрия изпитан вече мотор по вашите изказвания излиза, че това е този, който е 190hp.

Може ли да дадете кодовете за 190 hp мотора и да ми кажете има ли къде да се провери на 100 % сервизна история и колко е връщан километража освен в сервиз на Audi?

Турбината и всички джуджавки към нея не трябва ли да се подменят на едно 60/70 хил. км?

190 коня е много рядък и трудно ще намериш такъв. Който и 1,8t да вземеш, само с чип става 190 коня и колицата почва да се движи приятно. Иначе от 150 коня не очаквай самолет. Колата тежи около 1500 кг и със 150 коня, може да се каже, че се мести. Не съм карал 163 коня версията, но може би е една идея по-добре от 150-ката. Километрите много трудно ще ги разбереш. По-скоро гледай да е визуално поддържана, ако е с кожен салон, да не е захабен, волана също. Моята е сигурно над 300000 и салона е супер запазен, така, че ако е закъсано и т.н., гаранция километрите може да са и над 500000. Слушай за траканията от веригата на първи оглед, другото е диагностика и гледане в сервиз. Самия мотор най-много гумички на клапаните да има за смяна и оттам разход на масло, но не е болка. За около 250-300 лв ги сменят без да се сваля главата, въпреки, че уж ефекта не е същия, както ако се направи пълна ревизия. Най-добре като харесаш нещо го поствай тук, да даваме акъл :D 

1 hour ago, Arkadietz said:

Турбината и всички джуджавки към нея не трябва ли да се подменят на едно 60/70 хил. км?

Няма определен пробег за смяна на турбина. Там са на късмет нещата, но не е страшно. Има рециклиране, има и читави втора употреба за 300-400 лв (аз смених мойта с такава и вече деяни 40000 км, от които 15000 с чипа). "Джиджавки" към нея няма. Има клапанчета за вакуум и т.н., както ти казах, които се продават само оригинални и са от порядъка на 50-100 лв бройката, в зависимост кой е дал фира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BEX си е мотор със съвсем други настройки/хардуерни,софтуерни/.Най-мощния заводски 1.8Т 20V.при А4.

Другите,вярно,че с чип и те се засилват,ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-голяма компресорна перка, инжектори и още един безсмислен кулер наврян в кучи гъз.....................страхотия. Не се прехласвайте толкова по тоя БЕХ. Едни и същи лакардии във всяка тема за търсене на Б6 Б7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключовото в случая е че няма избор. Нито у нас нито отвън ...

Търсиш двигател BFB с 6ст. кутия. Екстри се добавят ...

BEX си има предимства но "късата" кутия за мен е сериозен минус. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси най-запазеното, най-добре изглеждащо и гледай да е quattro, щото после ще съжаляваш като мен :D Както колегата отгоре ти е казал най-добре BFB (163 кс.) с 6 скорости. За съжаление и аз прегледах обявите в нашето мобиле и е пълна скръб :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото 6 ст. ръчна кутия при BFB върви само с quattro задвижване.

Другото,който иска по-нова година каручка с 1.8T 20V. мотор,търси Сеат Ексео 150 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно няма изборнещо ...

http://www.mobile.bg/11489320198997072

 

http://www.mobile.bg/11489567939652105  - ВЕХ

 

http://www.mobile.bg/11489398735912987  - (В7) BFB - продаваш метановиЯ инжекцион и си караш ...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално за джоба на българина 8000 (Not S-line) - 10.000 лева (S-line)

Обаче справка в интернет (извън БГ) показва,че струват по-скъпо.

 

п.п Ако е колега човека купил онзи швейцарски ВЕХ дето беше на около 10-тина хиляди със фул екстри вкл. Рекаро,Соларен шибидах и още и още ... нека драсне два реда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди година и половина взех швейцарка БЕХ, авант с доказана история и километри за точно 10к. Колата е с всички екстри без подгряване отзад, преден парктроник и шибидах. До сега има само 1 отваряне на картера за почистване на цедката - не съм я обслужвал (при проверката на историята в порше колата излезе стриктно поддържана в ауди швейцария). Никакви други драми. Колата е приятна за каране ежедневка, не е някаква бегачка, но се движи доволно. Разход софия от 10 до 15, магистрала с 140-160 е около 8-9...

Редактирано от GRUEL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, atanasovkn said:

Колега, защо ще съжалява, ако не е куатро?

Изпратено от моят 6045Y с помощта на Tapatalk

Ами, защото ако я чипне, при повечко газ, колата не се мести, а виждаш дразнещото светкане на ESP, а изключиш ли го много често при ряз на втора, отива директно на прекъсвач и седи на едно място, и околните дишат миризма на изгоряла гума ;) 

13 hours ago, MAPTO7007 said:

Тая ми е убягнала, ама за почти 10000, поне един салон да имаше....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...