Jump to content

Летни гуми - твърд волан?


head_up

Recommended Posts

Колеги, аз пак да попитам, извинявайте, ако има подробна информация тук - търсенето през гугъл не помогна много специално за 80-ка.

Имам по-скоро питане. Колата е Б4, 1.6Е, 101 коня (или магарета, знам ли/...), комби. Карам като баба, защото съм млад шофьор. Колата беше с галоши, като я взех. За зимата купих нови гуми 195/65/15 Kumho-та, WinterCraft WP51 . Мисля, че даже питах тук. Много доволен! Сега за сезона - пак взех същия размер, пак Kumho, ECSTA HS51 91V 195/65/15. Аз няма да летя с това комби, но на тази марка - само такъв скоростен индекс имаха, викам си - какво пък. Както е казал Мечо Пух - колкото повече, толкова повече. Поставени са на други джанти(не съм ги ползвал, златни ми излезнаха, ма*ка им, отново желязни) - същите параметри 1:1 със тези, на които са зимните, друга марка, пак с логото на Ауди на тях. Четох, че е нормално волана да стане малко по-тежък при смяна с летни гуми. Добре. Но на мен ми се струва, че стана доста, доста по-тежък. При завиване, като пусна волната, очаквам той плавно да се изправи - е, той направо ми опъва ръцета!! На място също иска повече усилие да завъртя, паркирането с една ръка изисква здрав захват. При влизане в широк 90 градусов завой с ~40 км/ч имам усещането, че чувам леко хидравликата, волана напъва да изправи. Навъртял съм 80-тина километра днес до Бачково и обратно - в завой колата е много стабилна, хвана ме и дъжд - никаква разлика в сцеплението, просто отлично се държаха. Пробах спирането - доволен съм. Обаче в завой съм стиснал волана, че а съм отпуснал леко, а се е изправил веднага и у мантинелата! Управлението не е леко, както със зимните - там си карах дори с една ръка, спокоен, че владея колата. Сега съм стиснал волана и при миг отпускане колата иска да "изправи" завоя рязко. Отделно, за да постигна същата скорост се налага да държа +300-400 оборота над това, което ми трябваше със зимните гуми. Всичко това да го приема ли за нормално или да ме притеснява?

Особенно ми е притеснително това с хидравликата. Не съм усещал/чувал такова нещо със зимните гуми.

Пак да кажа - неопитен съм, за това срам - не срам, питам си. Пък ако може да ми обясните дали тая работа е в рамките на нормалното и ако да - защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделно, за да постигна същата скорост се налага да държа +300-400 оборота над това, което ми трябваше със зимните гуми.

Това сигурен ли си?

Виж дали всички джанти са с еднакви параметри (ширина, ЕТ),но първо отиди на стенд.

Изпратено от моят Nexus 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се изразих правилно, моя грешка - за да ускоря до същата скорост ми трябват тези ++ обороти. Иначе като я закрепя примерно 60 на 4-та при 2100-2200 оборота на равно. Мисля, че толкова бяха и при зимните.

Да, с еднакви параметри са. Не знам дали не са по-тежки, обаче. Не пише собственото им тегло - нито на тези със зимните, нито на тези с летните. Другото е еднакво. Пък а дано не е "кьорав карти не играе", но да, мисля, че всичко им е еднакво.

На стенд ходих декември - беше почти отлична. Като отледах зимните гуми - никакво неравномерно износване, нито наченки на такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на хидравликата не е сменяно, може би никога. Доливано е малко - преди време беше "изплюла" малко от рейката. По моя грешка. Долял съм преди може би половин година мъничко и от тогава, да чукна на дърво, поне това не се е обаждало. Тогава смених и машона, че беше прокъсан и съответно мина стенд.

Почвам да се чеша зад ушите... Направи ми впечатление, че леко пищящия звук идва на ляв завой... или понякога го чувам на права отсечка О.о На десен не мога да се сетя дали го има. Явно ми трябва малко статистика и то на тихо място. После пак ще допълня информацията. 

Чудя се още какво може да се счупи по любимата ми кошница... :unsure:

 

Едит: маслото е червено. Оригиналното е зелено. Значи все някога е сменяно. Кога - не знам.

Редактирано от head_up
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина отиди да ти ги подравнят на стенд и друга песен ще запееш. Когато гумите се движат в една посока волана няма да изисква много усилие. А инак ако не се следват предните гуми ще ги "изядеш".

По принцип зимните гуми са по меки особено при студено време от летните. Но щом са нови летните ти гуми също не би трябвало да има проблем. Дори с ДОТ на 2 години да са пак няма да са зле ако са били в склада например.

Преди време бях сложил на една кола предни летни стари гуми и много трудно се въртяха на място.

Теглото на гумата няма да играе голяма роля мисля защото тези гуми не са кой знае колко тежки. Разликата между зимните ти и летните ти ще да е много малка. Има сайтове и дори и български такива в които пишеше колко тежи определена гума. Но при изправна предница с този размер гуми с които е предвидена колата не трябва да има проблеми.

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би сте прави за стенда... знам ли. ДОТ-а се оказа, че са на почти година, но все пак - нови. Е, каквото такова, взел съм ги.

Джантата не знам колко е тежка, може би да е по-тежка от предходната... Но това означава ли, че ако трябва сега да правя стенд, защото съм сменил гумите, то есента, като сменя със зимните - пак ще трябва да минавам стенд? :huh:

Обаче ми хареса сцеплението, на спиране са бижу, в завой също - ако стискам волана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като проблема възниква след слагане на летните гуми, излиза че едновременно с това е мръднала предницата, просто съвпадение. Моя съвет е до свалиш една по една предните гуми, да почистиш добре челата където стъпват на главината, да почистиш добре и челото на джантата. След това отиди на стенд за предница. Аз практикувам, преди стенд си раздвижвам нипелите на кормилните щанги и ги смазвам, защото не са редки случаите, когато са добре ръждясали и не мърдат. Ако майстора не пипне там, предницата няма да излезе. Понякога се налага сваляне на щангата и раздвижване на голямо менгеме. Прибягва се и до нагряване с горелка, иначе няма мърдане. Обикновено хората които правят реглаж не им се занимава с такива работи.

 Смяната на зимни с летни гуми не би трябвало да се усеща на волана, още повече че гумите са с еднакъв размер. Тука има друг проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, я хвани крика за 10 мин ги смени и сложи пак зимните и виж как ще е колата дали ще ти олекне волана или ще си остане така. Какво му се чудиш слагай старите и кажи има ли промяна тогава ще се гадае какво що !?
Иначе колегите са ти написали разлика ако има, ще е минимална летните, като цяло возят малко по-твърдо заради по-малкото силика в тях, ама пък чак да втвърдяват управлението !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, koko60 said:

След като проблема възниква след слагане на летните гуми, излиза че едновременно с това е мръднала предницата, просто съвпадение. Моя съвет е до свалиш една по една предните гуми, да почистиш добре челата където стъпват на главината, да почистиш добре и челото на джантата.

 

Всъщност това с почистването го направих, тъй като джантите бяха грундирани и боядисвани - и там беше влезнала боя. С шкурката изгладих и почистих разните остатъци вътре - да не кажа до блясък, но се постарах да не оставя нищо вътре, та може и да се престарах. Не усещам да има биене, да ми "лашка" волана, мне - просто стана по-тежък. Джантите са изправени и балансирани. Уж както трябва.

 

1 hour ago, esox hunter said:

Колега, я хвани крика за 10 мин ги смени и сложи пак зимните и виж как ще е колата дали ще ти олекне волана или ще си остане така. Какво му се чудиш слагай старите и кажи има ли промяна тогава ще се гадае какво що !?

 

Да, това може да стане уикенда. Но съм сигурен, че след смяната това беше резултата - излезнах от Дианата и... волана си беше по-тежък. А и искаше повече обороти, за да наеме, това ми беше прясно - още по светофарите се усеща, че я настъпвам повече, за да стигна до 4-та.

 

Мерси за съветите, колеги, ще ги последвам. В някакъв ред. Поне имам идея какво да правя. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да има и напрежение по задвижването значи зверски се разминават гумите...ходи я оправяй докато не са изядени. Такъв зор какъвто описваш няма как да е от самата нова гума.

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо което изпитах днес. Сменях регулировъчните шпилки на кормилните щанги и ме домързя да направя сходимоста на око (реглажа е на 2км от нас) и го направих с 30мм затворено дясно колело, и към 15мм затворено ляво. Докато стигна до сервиза, волана би беше адски лек, все едно едното колело е във въздуха (дори слезнах да видя да не съм забравил нещо откачено), а гумите са ми 205/55/17. 
При теб нещата са наобратно, защо е станало така, може би съвпадение. Така че мини един контролен реглаж  и не се втелявай чак толкова, колко тежат новите и старите джнати, колко са нови, новите гуми, колко е мек каучука и т.н. Хубаво да се смениш и хидравличното масло.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да е чак зверски, не е, но е доста по-тежко управлението. Прави сте, ще се минава стенд. То и не е лошо май от време на време, кой знае колко дупки съм отнесъл пътьом.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, отново с въпросите. Дадох колата на бившия й собственик да си я покара, да каже какво мисли (рода сме) - на него волана му се стори дори мек. Ако я беше пробвал със зимните гуми сега нямаше да я познае. Качих друг опитен човек вътре. Сравни я с неговия пасат Б5 - каза, че аудито е по-меко в управлението. Разликата от последния ми пост - потърках гумите малко, 200 км ги разходих. Леко се промени - малко по-леко се върти волана, дори на място. Не е като със зимните, но по-добре от преди два дни. И от там глупавия въпрос - новата гума колко си променя параметрите от слагането й до ... знам ли как да го кажа... "нагласяне" ? Има ли такова нещо изобщо?

Никой от двамата не смята, че е за стенд, била си ок, ама аз все още си мисля, че не е лоша идея да мина контролно.

 

И ако може хората с този двигател да споделят малко информация: какви са нормалните обороти/скорост за превключване на предавките с този двигател? 1.6E, 101 кс, ADA Това е по-скоро в графа "как е правилно да се кара такъв двигател с тежко купе", но виждам, че и двамата ги карат тия коли както им дойде. Аз съм си изградил някакъв навик кога е удачно да превключвам (обороти/звук на двигателя), не съм състезател, не бързам за никъде, не я натискам от към обороти, може би не я карам правилно, за да върви. Но тези двамата карат различно, а всъщност не намирам таблица, която да дава такава информация. Би трябвало да има, предполагам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,как да ти кажем как да си караш колата ? . Нещо много си се фокусирал в/у колата.Удари една биричка.

пп максималните 130Нм са при 3200об/мин.

Изпратено от моят Nexus 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, genttogsg said:

Е,как да ти кажем как да си караш колата ? . Нещо много си се фокусирал в/у колата.Удари една биричка.

 

Е, това е приказка! Приемам, та имам и нужда (както е видно, май)!

 

ПП А, някой ако все пак може да ме ориентира как кара такова чудо ADA на Avant?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали му обяснихме. Като не разбира отива при някой който разбира. Щом се опитва волана да се връща много силнонв завой с 40..значи нещо по предницата не е наред. Кола с хидравлика с нови гуми да му дава толкова зор няма как да е наред.

А за това дето викаш оборотите са с 300-400 по високи със съшата скорост при двата вида гуми няма как да е истина. Това е голяма разлика за един и същ размер нови гуми.

Sent from my LG-K550 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за оборотите, гумите не оказват влияние. Каквито и гуми да сложиш, отношението скоростомер-оборотомер се запазва. Единственото обяснение е да буксува съединителят. Според мен, колегата не се изрази правилно. Мисля, че искаше да каже, че с новите гуми превключва на по-високи обороти. В смисъл нещо спъва колата и се налага да я цеди повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах една кола без хидравлика. Взех я с гуми CEAT, беше трудно да се върти волана. После й взех Мишлен и воланът олекна осезателно.

Та пробвай да се върнат старите гуми на това ауди и виж как е волана. Ако не олекне - значи не е от гумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе има колеги, които от 15-ки минават на 17-ки и няма разлика, не съм чул някой от тях да се оплаче от такова нещо! Да гледа да не изпусне волана, че отива в мантинелата! На вас това ясно ли ви е?  Какви стари гуми да връща, защо?  Какво им е на новите? Да не би да са дърти ментаци. Регенерати!? Според мене няма такова нещо. Колата не е наред. Не знам защо, той ще каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз знам, че ако сменяш размера на гумите, допустимото е да бъдат с не повече от 3% разлика от оригиналните на колата. Иначе влиянието си се усеща като негативно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...