Jump to content

Проблем с ABS сензори


Mustanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди седмица си смених 4те лагера на главините(Аudi A4 B5 1.8T Quattro, 1998). Наскоро смених местоположението си и отидох при един, който до сега не съм ходил, но викам няма кой знае каква сложност за лагери на главина и отидох при първия, който намерих. След като си взех колата обаче, на таблото ми светеше ABS лампата и като го попитах - "защо свети?", той ми отвърна - "преебах единия датчик(заден), защото голяма мъка беше ваденето на тез лагери и прочее. Предложи ми да си закупя нов и да ми го смени, но аз отказах, защото не исках да ми пипа повече колата. Преди 2 дена отидох при друг да ми смени датчика, но греда! Закачил ми я е на компютър да види, кой точно датчик свети и показало, заден десен + преден десен. Бяхме поръчали само заден и викам, да го смени, пък следващия ден ще сменим и предния. Но след като смени задния и изчистихме грешката и си остана само преден десен датчик, след една обиколка, като я закачихме да я видим на компютър пак светна заден десен+преден десен, въпреки че сменихме задния. Човека каза че не е запознат толкова с тези сензори и системата цялостно и ми препоръча да ида при някой, който е по в час с тези неща. Звъннах на стария "майстор", който ми прецака датчиците и му казах че и предния е прецакан и че въпреки че съм сменил задния пак показва грешка, като я закача, значи и други неща са преебани. Отоговора му беше: "Оф не мога да кажа нищо по телефона, другата седмица ми се обади, да се разберем да я видя..". Нямам намерение да я нося при него, но искам просто да разбера какво точно е прецакал, че и след смяната на датчика пак показва грешка.
 Затова моля за съвет и помощ, някой, който е имал подобен проблем да ми каже от какво може да е. Ще съм много благодарен.

Поздрави,
Ахмед Мустанов

Редактирано от Mustanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не. Сега съм в Разград, но обмислям да прескоча до Варна да я закарам при стария си майстор, при който ходих, докато бях във Варна. 

Редактирано от Mustanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше същото.наистина е голяма мъка,не лъжат.Особено ако са клеясали датчиците.Няма как да се извади главината без да го прецакат......И аз сега съм за смяна на заден ляв,точно поради същата причина.Нормално е.Просто е трябвало да ни звъннат и да кажат че датчика е за смяна и да го сменят заедно с лагера,а не после наново да трябва да се занимаваме.

Изпратено от моят GT-I9300 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е тоя "майстор" дето така си е оставъл ръцете а и не само тях по колата ти. Ако е клеясала гривната я избива и слага нова. Какво толкова сложно има. Но бързат да вземат парите за ремонта, затова е станало така. А иначе веднага след монтажа се прави едно кръгче и всичко става ясно. Тези гривни много лесно се пукат , чупят и т.н. Купуваш нови и ги слагате. Отделно може би трябва да се нагласи датчика. Но може и от блъскане да ти е строшил и датчика (който е на кабела). Отпред гривната е на карето. Отзад на куатрото не знам къде е .То ясно че няма да си поеме вината и да си плати той за некадърщината ,.... отивай при друг.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците нямат фиксаж при този модел. На принципа проба-грешка се поставт на правилната дълбочина и посока спрямо гривната... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гривна на каре предно или задно няма връзка със смените на лагер могат да превъртят и след най -банално разкачане виновна е корозията. Датчиците  клеясват безобразно,няма вадене.Правил съм инструмент  за вадене и пак се мачкат. Ако беше записал грешките или направил лог на 1 канал щеше да се разбере повече за проблема.От сервиза е трябвало да звъннат и да те предупредят за проблема.По интересно е какво е пипано по предния датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е необходимо да се демонтират/чупят задните датчици. Под задната седалка на моето А4 1999 (не съм сигурен за преди фейса как е) има два конектора за кабелите на ляв/десен ABS датчик. Просто се изважда тоя конектор и след това се изхлузва кабела през отворите в купето. Така си сваля майстора шенкела заедно със "залепения" ABS сензор. Хитро е да се закрепи към кабела за ABS-a един друг кабел или корда за да може след това по-лесно да се върне обратно първия.

Колегата може да погледне дали на предния датчик кабела излиза успоредно на спирачния диск. Това му е препоръчителната позиция. Ако e изкривен на 45 градуса например светва ABS-a.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно,въпроса е когато е набит и ожулен датчика  и за много малко пречи да излезне лагера..... случки всякакви

За преден лагер почти винаги излиза с кабела на датчика, имал съм случай на пробит датчик и пак да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Отидох до Варна, където си оправях преди колата и моя човек ми отстрани проблема за 30-40 минути. Смъква сенаправо целия шенкел, като се  разкача датчика от буксата, така беше направил преди време като ми сменя единия лагер. Явно "майстора", който ми оправя лагерите е преебал и двата датчика, като втория не е ваден от мястото си, но доста е въртян и е прекъснат, по думите на моя човек. Изтри ми грешките след, което си тръгнах, като пич! 
Съвета ми към вас е, когато не сте сигурен в майстора, изгорете 20-30лв гориво или изчакайте, колкото трябва и си идете при човек, който ще Ви свърши работа! 

Поздрави! 

Редактирано от Mustanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тия предните датчици колко съм ги свалял... Тоя твоя стария майстор верно е много сакат. Да сменя професията. Вече не само лада , жигули и москвич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, за да не правя нова тема, понеже тази е нова и се отнася за това, за което искам да знам направо пиша. Аудито е б5, 1.9тди, 90кс, 96год., преди известно време бях дал колата на баща си и ми се обади да каже, че лампата за абс и удивителната светят ( не знам какво е правил, че да светне, до сега не ми се е случвало) и като си.ми я остави, запалих и нямаше удивителни и абс-и, които да светят. Карах около 2 седмици когато ми светна (бях извънградско и съм изкачвал- не съм използвал спирачката) и от тогава примерно 2 дена свети 1 ден- не. Или пък карам докато свети, загасям- паля и не свети... Закачвал съм го на компютър, показва предна лява, опитвал съм се да го сваля, но дори не помръдва( не знам дали се сваля само с дърпане и не искам да го счупя ако има хватка), разкачих буксата под капака където са вързани и имаше едно краче, което беше леко позеленяло, изтрих всичките, пръснах ги с контактен спрей и пак си го имам. Има ли вариант да се оправи освен с нов датчик, не че 50лв са кой знае колко, но това, че работи от време на време (понякога и няколко дена) ме кара да си мисля, че има проста оправия и няма смисъл да се набутвам за друг. Благодаря за отделеното време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем на същата кола. Проблема беше, че отпред на самия датчик имаше много събрала се мръсотия(случило се след смяна на лагери). Датчика се вади със дърпане, но ако никога не е ваден има много голяма вероятност да го счупиш. Ако го направиш, може да пробваш и със датчик втроа ръка-оригинален, може и да изкара повече от новия. Това беше случката при мен, при теб може и самия датчик да е заминал. Имай в предвиш, че при слагане на датчика, не трябва да опира в гривната на карето а трябва да има малко разстояние! 

 

на снимката може да видиш как изглежда датчика изваден:

 

1544bu-960.jpg

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за съвета, сега ще проверя какво мога да направя и дали ще го счупя и ще пиша какво е станало.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пробвах да направя това и искам да кажа, че му **** мамицата ... първо се опитах да го извадя с дърпане но излезе датчика без металната обвивка (вижда се на снимката), а след това започна голямото псуване и изкарах освен металната обвивка на датчика, но и една като медена обвивка, която беше между датчика и чугуна ... не съм убеден, но сигурно е много важна тази медна обвивка ... нямаше как просто да ги махна тези неща отвътре, беше толкова мръсно и корозирало, че се бяха слепили едно с друго и имаше мръсотия, която държеше всичко това... след като ги изкарах глупостите от тук, ги хванах с една прахосмукачка, изчистих ги и сега трябва да намеря такава медна пластинка и нов датчик или да сменям всичко ? :Д

20170512_185908.jpg

20170512_185919.jpg

Редактирано от malakie7ca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени датчика, пластината ако е здрава може пак да я ползваш. Ако не успееш да намериш ми пиши, мисля че имам здрав датчик и пластина някъде в гаража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като не можах да намеря днес датчик от магазин и като цяло работещи магазини, взех един датчик от моргата.. изглеждаше много запазен, уж оригинален- на VDO, излезе много лесно от предишното си гнездо, заедно с медната пластинка, но като почнах да монтирам остана сигурно около 1см навън този датчик ... и нямам представа дали е влезнал докрай или не ... понеже стария се разцепи и нямам база за сравнение, а датчика като го взимах беше свален и не знам дали е от фейслифт или не ..и изобщо дали имат някаква разлика..до колкото разбрах трябва да е успореден на дисковете, това е изпълнено, почистих преди това всичко, което може и все пак си го прави тоя номер както преди... пример, с предишния датчик още на контакт ми съобщаваше, че няма АБС, а сега запаля и чак след, да кажем километър, започва да пищи ... дали трябва да се мине през ВАГ кома след като сложих този или щом има си го отчита и просто не сигнализира? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата kostalliev, трябва да се намести, за това с едно дръвче го чукнах още малко навътре и се оправи. Не съм го пробвал на дълго но повъртях десетина километра и нямаше проблем, включително и по черен път покарах, има абс и всичко се реши за 15лв и малко играчка. Благодаря на всички колеги за помощта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...