Jump to content

Проблем с алтернатора


kenwood2

Recommended Posts

Колеги здравейте.

Днес понеже си нямах работа и реших да премеря с какво напрежение  зарежда А2 то :D

И за мое учудване беше доста ниско ,под 13волта ,но не под 12.2 ,това е под пълен товар (климатик ,фарове ,музики и тн.) ,на място с обороти на празен ход. Преди да почне зимата в същото положение беше 14.2в или 13,8. 

Реших да изфорсирам колата ,но нямаше никаква разлика в показанията на мултицета (мерих с 2 мултицета и нямаше разлика в показанията).

Да допълня още ,че няма разлика дали измервам директно отзад на алтернатора ,или на акумулатора.

До момента ,не съм правил никакво обслужване на алтернатора (даже и ролката не е сменяна ,ако някой ми обясни тази ролка какво прави ,освен че се върти от ремъка ,ще съм доволен :D ).

От алтернатора видях следните 2 номера: 037 903 025 F     -    0 124 325 011 също така пише 90А.

Спред вас от каде да започна да търся проблема ,за момента си залагам ,че  регулатора на напрежението прави проблема.

Ако някой може да ме насочи ,от къде да си поръчам части за алтернатора ,ще съм много благодарен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почни със смяна на реле-регулатора, ако не се вдигне напрежението ще трябва да се рециклира алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С новия реле регулатор няма промяна 13v на празен ход с включени фарове.

Явно има друг проблем..

Може ли някой да даде някаква информация ,какво да гонправя ,че не ми се дават пари за динамо 2 ра употреба с неизвестно състояние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай го за ремонт- примерно францискуп са специализирани в това. Няма смисъл да купуваш 2-ра употреба - вече си имаш такъв. Преди това ако имаш възможност замери зареждането с друг акумулатор - има доста случаи самия акумулатор да товари алтернатора и затова да не може да си достигне необходимото напрежение на заряд. Вече ако и с друг акумулатор не зарежда в норми значи проблема е самия алтернатор - намотка, диоди и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи пробвам когато мога с друг акумулатор ,и ако пак не зарежда ,ще се отваря динамото ясно е :)

Само да попитам понеже измерванията ги правя върху алтернатора дирекно ,мога да съм спокоен ,че нямам лоша връзка някъде ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега провери си кабелите в краката. От плюса на акумулатора излиза кабел под пода и влиза в една ниша под пода на краката на шофьора. Разклати всички връзки там. Виж и съединението между самия кабел и кабелната обувка . Много често се окисляват и се губи напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за окиса го знам. Но при условие ,че замервам дирекно на изхода на алтертернатора ,не би трябвало да имам проблем заради окис ?

Иначе когато сравнявам между измерване на Акумулатора в багажника ,и стойностите който измервам на алтернатора ,разликата в показанията на мултицета е минимална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, щом замерваш директно на алтернатора и е ниско напрежението - изключваш варианта с окиси или хлабави връзки. Когато има голяма разлика между напрежението замерено на алтернатора и на акумулатора, тогава проблема обикновено е в ел. инсталацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Иначе на буксата коята влиза в реле регулатора има 2 кабела син и бял. На синия кабел при контакт идват 7:80волта. А на бялия дава само връзка с корпус. Това нормално ли е ?

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синия мисля беше за лампата за акумулатора, той се ползва и за първоначално възбуждане на алтернатора - при изгоряла лампа за акумулатора и поради това липсващо напрежение при контакт, обикновено алтернатора не почва да зарежда. Белия не знам, трябва да се погледне схемата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще може ли някой да каже за какво точно е белия кабел? Дали трабва да е само маса или не ?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес поставих ,нова диодна плочка ,нови колекторни пръстени на ротора, нови лагери и новия реле регулатор от по миналия ден ,и всичко се оправи. Около 14в под товар на празен ход. Без товар 14,5в.

Дано за напред да няма  проблеми.

Благодаря на всички.

Редактирано от kenwood2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги отново греда :D Този алтернатор ,не иска да се подчини.

Днес сутринта паля колата и червената лампа за акумулатора свети.. Теглих му едни хубави пожелания..

След 1 мин работа без да пипам нищо колата започна да зарежда ,но отново с напрежения под минималната стойност която приемам за 13,8V.

Само ,че този път има промяна в показанията на мултицета ,ако повиша оборотите до 2000 започва да се покачват показанията от 13,4 на 13,8 примерно.

Вчера докато беше разглобен алтернатора измерих намотките на ротора и старора с мултицета.

На ротора около 3ома съпротивление ,а на статора близо 1ом. 

Вече нямам идея какво да правя. Имам само едино подозрение в цялата система. Буксата която влиза в реле регулатора е леко пукната ,но пиновете вътре в нея изглеждат наред. Но все пак нова букса само от ауди ли мога да си закупя за да я сменя ?

И пак ,ще помоля ако накой има софтуер да каже тези 2 кабела на тази букса какво напрежение или съпротивление трябва да има ,ще съм много благодарен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закарай си алтернатора да го рециклират. Може да не зарежда както трябва от доста неща. Най-често проблемни (по ред) са реле-регулатор, статорна намотка, диодна плочка и понякога прекъсва ротора или колекторите му. Също така се сменят и лагерите защото обикновено на тези години вече имат по-голям луфт, което в един момент може да доведе до триене на ротора в статора.

 

Нормално е захранването от контролната лампа да е под 12В защото го мериш последователно на самата лампа и има пад на напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз му смених всичко без намотките... Намотките според мултица са добре.

Иначе прегледах снощи схемите и видях ,че синята жица идва от таблото (лампата) ,и минава през някакъв диод. Другата жица по схемата отива до маса. На въпроса ми дали тези 7,8волта който идват по синята жица са нормални ,не мога да дам отговор ,но при условие ,че проверих и с резервното ми табло ,напрежението пак си е толкова 7,8волта ,явно е наред.

Ето ги и схемите ,ако някой може да ги погледне ,да каже правилно ли съм ги разчел.

http://pics.data.bg/zoom/albums/f98c160610b53a17085ee492901533b3

http://pics.data.bg/zoom/albums/7cddb50765ab674c69f88d7677132b7f

http://pics.data.bg/storage/pics/975934/21286/19a1ef257c267d3d410615d1f93f6577

 

Сега ми прави впечатление ,че когато падне да зарежда под 13волта ,на празен ход ,когато вдигна оборотиде до 1200 ,зареждането се стабилизира до около 13,6 13,7 волта ,но пусна ли педала пак пада до 12,8. Това ме навежда на мисълта ,че алтернатора е сменяван някога ,и са сложили каквото имат. Естествено шайбата ,ще е с различен диаметър и от там да прави мизерий.

Иначе събота ,ще отидо до  fransizkup в гр. Пловдив ,да видим какво ,ще кажат те. Някой знае ли дали в пловдив имат стенд за тестване на алтернатори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да проверят алтернатора ,и ми казаха че всичко е наред според стенда им.

Казаха ми да проверя кабелите ,от алтернатора до багажкика ,понеже там е акумулатора при а2 то. 

Можели някой да разясни малко от къде минават кабелите ,че в това до сега не съм се заглеждал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте малко да повдигна темата.

Днес се зачудих за изходите на алтернатора ,може ли някой да ми обясни тези изходи B1+ и В2+.

Ето ги тези изходи B1+ и В2+. (снимката).

Свързан ми е смао B1+ (+ кабел за акумулатора),но на B2+ няма никакъв кабел. 

 

Може ли някой да ми изясни за какво точно се използва този В2+? Не трабва ли и то да е свързано ?

 

lichtmaschine-14v-90a-referenz-nr-081625001-689-2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте,

 

Отварям темата отново. Kenwood2 какво се случи при теб и как реши проблема, какво се оказа?

 

Имам сходен проблем да не кажа същия - но без решение. Закарах двойката в сервиз където установиха проблем с алтернатора и смениха въпросното реле. Взимам колата карам си. На другия ден тръгвам по задачки, колата не пали.  И аз му теглих и хубави слова :D Връщам се в сервиза и оставям колата. След близо месец си я взимам и ми казват, че са сваляли алтернатора гледали са го всичко му е ок. Чистили са окислени кабели и накрая ми казват, че ток си стига от алтернатора до купето и до акумулатора, но... акумулатора не зареждал добре това е проблема отивай да купуваш нов и после се върни пак. Отивам аз в един сервиз до нас и там направиха диагностика преди да ми монтират нов акумулатор.  

В покой стойностите са 11 v. При подаване на газ с вкл. фарове, радио и всичко каквото може вдига до 14 v. Електричара го мери с мултицед и товарна вилка и ми казва,  че проблема е в алтернатора и не иска да ми продава акумулатор , ако ще ми продава ще е без гаранция, защото за него проблема е в алтернатора. 

Този алтернатор минала година го рециклираха. Сега смениха реле регулатор. Акумулатора ми е на 3 години Varta silver, никога не ми е светвала лампата на таблото. Четох по форума, че може проблема да идва, ако ремъка които е за въртенето на динамото, е леко отхлабен да не върти динамото и само при високи обороти да е ок, но при ниските да не може да стегне?

 

Много съм объркана моля ви за съвет колеги :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с 3ти алтернатор 120А вместо 90А. Пложението е същотото, палиш колата зарежда 10 15мим на 14.2в. и слет това пада на 12.2.

РЕШЕНИЕ НЯМАМ... Даже за проба смених инструмемталното табло ,понеже до колкото разбрах електрониката за управление на алгернатора е там.

Ако някой знае решение нека да сподели.

Пс при мен ремъка е на 100% добре, винаги измервам напрежието на изхода на алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално поведение на студен и загрял алтернатор, т. е. да има разлика във волтажа. Ненормално е, да е толкова голяма.

Освен реле-регулатора, мастити спецове, обясняват "явлението" със някакви "термични загуби" в статора, особено ако е некачествено изпълнен, като намотки и изолация между същите най-вече.

Оттам нещата отиват у рЯката, смени, части, рециклажи....., епопея. С незнаен край и разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kenwood2, и аз мисля че проблема е в алтернатора. Тези 12,2 волта които измерваш са напрежението на акумулатора, което означава че след 10-15 минути алтернатора по някаква причина спира да зарежда. Добре е да си закупиш един такъв волтметър: (цък!) и да наблюдаваш точно какво се случва с напрежението в движение: дали само когато е студен зарежда или просто прекъсва от време на време.

 

av-volt12v.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CVT измервам директно на алтернатора,  а в движение с уред като този или с ваг ком. Разлика няма 12.3 12,5в след 10 15мин работа на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Kолега измери си утечката на тока. Тази кола има един комфорт модул който доста често се скапва и черпи много ток. от там и акумулатора е вечно незареден

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...