Jump to content

Климатика духа студено само в движение


Stoqn.Tumbev

Recommended Posts

Здравейте Колеги, както се вижда от заглавието, имам проблем с климатика. Като взех колата изобщо не включваше, затова започнах проверка на системата. Оказа се, че има изгорял вентилатор, също и кабела на компресора беше разкачен. След смяна на вентилатора и почистване на букси и връзки, отидох да напълнят системата. 

Майстора каза, че нямало нищо във системата и се усъмни в теч, затова я държа доста време на вакуум, но всичко беше ОК - държеше си. Напълни системата с фреон и масло, колкото е по каталог и климатика тръгна. Проблема е че времето беше доста студено и майстора каза, че в момента преохлажда системата и не вдига налягане над 6 бара. Миналата седмица като се позатопли реших да пробвам дали работи правилно, включих климатика, но на нормално градско каране не усетих да духа студено, когато излезнах на магистралата започна да духа студено, след което като влязох във следващия град отново спря. 

Ел. перката работи, също и виското е здраво. Според вас, от какво може да е проблема? 

 

Link to comment
Share on other sites

Колега, видях че се занимаваш с климатици, дай да се разберем да ти докарам колтата някой ден да я видиш. Че лятото си карам доста и искам климатика да е изправен. 

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Или отказ на втората перка при пускане на климатика/климатроника,при което на място няма обдухване като в движение и заграва фреона и няма охлаждане.

Другите два случай колегата ти ги е споменал или фреона е намалял ... или капилярната тръбичка не е сменяна никога и е задръстена до неузнаваемост.

Link to comment
Share on other sites

Едната перка е на виско съединител и върти постоянно, втората е ел. перка, която също работи и се включва веднага щом пусна климатика.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Значи са изправни.

А втората скорост пуска ли и се след определено време като позагрее?

Ако да остават първите два симптома дето е изброил колегата.

Link to comment
Share on other sites

Не съм забелязал да включва втора степен, но като сменях перката видях че само с 2 кабела + и -. Та ако има втора степен, предполагам че нещо трябва да регулира подаването на захранване...?

 

Link to comment
Share on other sites

....мне, вентилатора винаги тръгва на първа степен(от две възможни) в момента на стартиране на компресора,  ако външната температура е висока(усреднено показание между  датчика в средната духалка на таблото и температурния датчик на самия климатроник), започва да духа направо на втора, чува се повече от ясно. А "мозъка" зад всичко, което прави климатроника се намира в панелчето на същия.

Автора пробвай дали имаш отчетлива и ясна разлика между HI и LOW  режимите на климатроника, възможно е да си с "издухани" клапи.

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

Има отчетлива разлика, колата мисля, че не е с дунапренените клапи като на б4. Като е на Hi в колата става Африка, на Low -обръща студено. Б5-цата е края на 97 и е с калниците на 98(без емблемите) до колкото знам по-късните модели не са с дунапренени клапи.

А за перката няма ли някакъв резисторен блок който да включва втората степен? Имам ударена А4-ка за части и мога да заменям от едната на другата, идеята е от къде да започна.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...