Stoqn.Tumbev Posted May 2, 2017 Report Share Posted May 2, 2017 Здравейте Колеги, както се вижда от заглавието, имам проблем с климатика. Като взех колата изобщо не включваше, затова започнах проверка на системата. Оказа се, че има изгорял вентилатор, също и кабела на компресора беше разкачен. След смяна на вентилатора и почистване на букси и връзки, отидох да напълнят системата. Майстора каза, че нямало нищо във системата и се усъмни в теч, затова я държа доста време на вакуум, но всичко беше ОК - държеше си. Напълни системата с фреон и масло, колкото е по каталог и климатика тръгна. Проблема е че времето беше доста студено и майстора каза, че в момента преохлажда системата и не вдига налягане над 6 бара. Миналата седмица като се позатопли реших да пробвам дали работи правилно, включих климатика, но на нормално градско каране не усетих да духа студено, когато излезнах на магистралата започна да духа студено, след което като влязох във следващия град отново спря. Ел. перката работи, също и виското е здраво. Според вас, от какво може да е проблема? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arsenal88 Posted May 2, 2017 Report Share Posted May 2, 2017 намалял фреон,или мръсна капилярка. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoqn.Tumbev Posted May 2, 2017 Author Report Share Posted May 2, 2017 (edited) Колега, видях че се занимаваш с климатици, дай да се разберем да ти докарам колтата някой ден да я видиш. Че лятото си карам доста и искам климатика да е изправен. Edited May 3, 2017 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAPTO7007 Posted May 2, 2017 Report Share Posted May 2, 2017 Или отказ на втората перка при пускане на климатика/климатроника,при което на място няма обдухване като в движение и заграва фреона и няма охлаждане. Другите два случай колегата ти ги е споменал или фреона е намалял ... или капилярната тръбичка не е сменяна никога и е задръстена до неузнаваемост. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoqn.Tumbev Posted May 2, 2017 Author Report Share Posted May 2, 2017 (edited) Едната перка е на виско съединител и върти постоянно, втората е ел. перка, която също работи и се включва веднага щом пусна климатика. Edited May 3, 2017 by VBI Цитиране на предходно мнение! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAPTO7007 Posted May 2, 2017 Report Share Posted May 2, 2017 Значи са изправни. А втората скорост пуска ли и се след определено време като позагрее? Ако да остават първите два симптома дето е изброил колегата. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoqn.Tumbev Posted May 2, 2017 Author Report Share Posted May 2, 2017 Не съм забелязал да включва втора степен, но като сменях перката видях че само с 2 кабела + и -. Та ако има втора степен, предполагам че нещо трябва да регулира подаването на захранване...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
papi92 Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 Втората степен е включването на електрическия вентилатор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKO Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 (edited) ....мне, вентилатора винаги тръгва на първа степен(от две възможни) в момента на стартиране на компресора, ако външната температура е висока(усреднено показание между датчика в средната духалка на таблото и температурния датчик на самия климатроник), започва да духа направо на втора, чува се повече от ясно. А "мозъка" зад всичко, което прави климатроника се намира в панелчето на същия. Автора пробвай дали имаш отчетлива и ясна разлика между HI и LOW режимите на климатроника, възможно е да си с "издухани" клапи. Edited May 3, 2017 by NIKO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoqn.Tumbev Posted May 3, 2017 Author Report Share Posted May 3, 2017 Има отчетлива разлика, колата мисля, че не е с дунапренените клапи като на б4. Като е на Hi в колата става Африка, на Low -обръща студено. Б5-цата е края на 97 и е с калниците на 98(без емблемите) до колкото знам по-късните модели не са с дунапренени клапи. А за перката няма ли някакъв резисторен блок който да включва втората степен? Имам ударена А4-ка за части и мога да заменям от едната на другата, идеята е от къде да започна. Link to comment Share on other sites More sharing options...
victor4o4 Posted May 6, 2017 Report Share Posted May 6, 2017 Значи си с гумените клапи, освен ако някой преди теб не е правил изродщини Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now