Jump to content

Климатика духа студено само в движение


Stoqn.Tumbev

Recommended Posts

Здравейте Колеги, както се вижда от заглавието, имам проблем с климатика. Като взех колата изобщо не включваше, затова започнах проверка на системата. Оказа се, че има изгорял вентилатор, също и кабела на компресора беше разкачен. След смяна на вентилатора и почистване на букси и връзки, отидох да напълнят системата. 

Майстора каза, че нямало нищо във системата и се усъмни в теч, затова я държа доста време на вакуум, но всичко беше ОК - държеше си. Напълни системата с фреон и масло, колкото е по каталог и климатика тръгна. Проблема е че времето беше доста студено и майстора каза, че в момента преохлажда системата и не вдига налягане над 6 бара. Миналата седмица като се позатопли реших да пробвам дали работи правилно, включих климатика, но на нормално градско каране не усетих да духа студено, когато излезнах на магистралата започна да духа студено, след което като влязох във следващия град отново спря. 

Ел. перката работи, също и виското е здраво. Според вас, от какво може да е проблема? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега, видях че се занимаваш с климатици, дай да се разберем да ти докарам колтата някой ден да я видиш. Че лятото си карам доста и искам климатика да е изправен. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или отказ на втората перка при пускане на климатика/климатроника,при което на място няма обдухване като в движение и заграва фреона и няма охлаждане.

Другите два случай колегата ти ги е споменал или фреона е намалял ... или капилярната тръбичка не е сменяна никога и е задръстена до неузнаваемост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Едната перка е на виско съединител и върти постоянно, втората е ел. перка, която също работи и се включва веднага щом пусна климатика.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи са изправни.

А втората скорост пуска ли и се след определено време като позагрее?

Ако да остават първите два симптома дето е изброил колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал да включва втора степен, но като сменях перката видях че само с 2 кабела + и -. Та ако има втора степен, предполагам че нещо трябва да регулира подаването на захранване...?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....мне, вентилатора винаги тръгва на първа степен(от две възможни) в момента на стартиране на компресора,  ако външната температура е висока(усреднено показание между  датчика в средната духалка на таблото и температурния датчик на самия климатроник), започва да духа направо на втора, чува се повече от ясно. А "мозъка" зад всичко, което прави климатроника се намира в панелчето на същия.

Автора пробвай дали имаш отчетлива и ясна разлика между HI и LOW  режимите на климатроника, възможно е да си с "издухани" клапи.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има отчетлива разлика, колата мисля, че не е с дунапренените клапи като на б4. Като е на Hi в колата става Африка, на Low -обръща студено. Б5-цата е края на 97 и е с калниците на 98(без емблемите) до колкото знам по-късните модели не са с дунапренени клапи.

А за перката няма ли някакъв резисторен блок който да включва втората степен? Имам ударена А4-ка за части и мога да заменям от едната на другата, идеята е от къде да започна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...