Jump to content

Ауди А4 B8 Sedan Помощ.


Recommended Posts

Здравейте,

пиша ви за мнения и съвет относно въпросното ауди и по точно ако можете да ме ориентирате за какъв двигател да се оглеждам и съответно какви разходи по него да очаквам.

 

Плана е от време на време да ходя с него на работа когато се успя (случва се често за съжаление), работата ми е на 4-5км което с такси е около 5-7 минути. Поне по два пъти в месеца да се обикаля напред/назад из страната на където ми скимни, дали ще е до морето на 400 км или до близко градче на 50км без значение само да се махна от където съм в момента (София).

Насочил съм се към този модел защото ми харесва на външен вид първо, после като удобство и екстри ми се струва супер, а и е немско в крайна сметка.

Не съм поддръжник на стереотипи от рода, Задължително да е 3.0 тди куатро авант. Не ме бърка дали ще е куатро или само предно и без това съдейки по последните две години зима - няма. За скоростната кутия каквото прочетох е че мултитроника се троши доста. S троника е DSG, возил съм се в кола с DSG и да кажа честно останах приятно изненадан. Супер беше или поне за мен. Не е и проблем да е ръчка. Като цяло гледам да избягам от проблеми защото макар и да мога да си ги позволя не виждам смисъл в това да дам 20 000 за кола и да и правя ремонти за още 10. За двигателите поразчетох се и като цяло си харесах 3 варианта:

 

2.0 tdi 143/170 коня - аз лично не намерих информация с какво 170 кончета е по различен от този 143, освен че е поизцеден малко повече (не знам колко е в плюс).
2.7 v6 TDI 190 коня  - все още не съм пробвал кола с такъв но предполагам че като в V6 и повечето вибрации при 4 цилиндровия ще бъдат елиминирани, минус че е мултитроник ( и предно).
2.0 TFSI 211 коня - Май най-надежната работа, бензин, по другите форуми чета че е доста пъргав, куатрото върви с S-tronic единствено ме притеснява колко ще гори.

 

Защо дизел-а: 
- вече трябва да е достатъчно нов за да са разкарани старите проблеми които ги имаше в 2.0 tdi 140
- common rail, а не помпа дюза.
- доста по икономично според някакви клипчета в нета 2.0 tdi 143 коня със 160 на магистралата беше под 9/100 
- малко коне малък данък, не важи за 190 коня обаче което е компромисен вариант.

 

Защо бензин:
- по-прост двигател при евентуални проблеми би трябвало по-лесно да се разрешват
- доста по-бърз от който и да е от трите дизелови
- куатро
- доста по-високи данъци и прочие в сравнение с малкия дизел-а

 

Като цяло търся първо колата да ми хареса на външен вид и от към екстри/салон след това ще гледам двигателя. Можете да го разбирате по следния начин:
- Страхотна кола отвън отвътре супер запазена, но ако е с 2.0 тди 110 коня или там който беше склопения дизел/1.8tfsi ще я подмина.
- 2.0 TFSI Quattro S tronic - обаче супер изпочукана или вътре постна постна само с едното СД която идва... пак няма как да стане.

 

Държа все пак да си има стандартните работи като за кола за около 20 000. Кожен салон, мулти-функционален волан, навигация,цветен даш, подгрев на седалките,климатроник, работещ ел пакет (не задължително в този ред).

Ще оценя всяко мнение което е пряко свързано с темата за полезно, но моля ви без излишен спам. По принцип обмислям и варианта 3.0 TDI / 3.2 FSI ако колата наистина ми хареса, но ме е страх от парите които ще ходят за поддръжка и гориво ако се отпусна някой път и натисна по-стабилно педала.

Бюджета е да кажем 20 000 за колата, като си оставям още 5 000 за първо обслужване и документи. Би трябвало да ми стигнат, но не се знае. Бюджета може да се опъне до към 28 или пряко сили 30 000. Понеже купуването е най-лесната част, според вас ще мога ли да я поддържам тази кола като след сметките ми остават едно 1200-1400лв на месец.

 

Моля не ме питайте неща от рода, а защо не си вземеш А6 и прочие. Единствено бих склонил на А5 Sportback, но при цените им в момента не мисля че ще е най-уместния избор за мен.

 

Поздрави и очаквам вашите мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Горе-долу правилно се ориентираш.

Само за 2.7 не си познал.

Напълно безсмислен мотор. Неслучайно е спрян вече.

Той на практика е 3.0тди със всичките му недостатъци - вериги, дюзи, скъпа поддръжка, тежък....  като са му скопили и единствения плюс - вървежа.

Плавен тих, тва са ала-бала... остава си дизел.

Затова ако ще е дизел, търси 2.0тди - икономично и нормално придвижване.

Ако искаш по-пъргава и динамична кола - 2.0тфси.  нооо... може и да гори масло... коментирано е тук, прочети.

 

3.0тди е за аутобана. В България няма приложение за него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Audi_FeN_1 написа:

В България няма приложение за него. 

E по сервизите хората какво ще ремонтират? Само на 2.0 тфси буталата ли? В а4 имаше ли го проблема със стружките от нафтовата помпа за 3.0 тди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Супер благодаря за отговора. Потвърждаваш моето мнение. '

 

Остана да реша какво да правя със скоростните кутии и евентуално колко би струвал един ремонт на такава. По принцип не е проблем да се дадът 2-3 за ремонт ако се наложи, но пак се връщаме на мисленето защо трябва да се дават.

 

За момента вариантите остават: 2.0tdi 143 quattro / 2.0 TFSI 211. Относно втория двигател в сервиз на Ауди може ли да ми кажат дали проблема с горенето на масло съществува или не. Евентуално колко би струвал такъв ремон.

 

ПП: Последния въпрос за маслото на 2.0 бензина е писан преди да се разровя из форума. Най-вероятно има отговор някъде само трябва да го намеря, а може пък и да няма. Ще съм благодарен ако някой ми спести главоблъсканицата.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сервизната история се проверява за това.

А кутия си избери каквато те кефи (без мултитроник).

Дали ще е типтроник, дали ще е с-троник, дали ще е ръчна, фрапираща разлика няма.

И на ръчката може да плеснеш с ръце и да смениш маховик и съединител за 2000 лева. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Няколко теми по- надолу е дискусията за ремонта на 2.0 тфси и сравнението му с голямата печка. Двулитров дизел ръчка ще намериш доста по- евтино, предлагането е по- голямо, вече какво ти допада на теб и склонен ли си да платиш повече за бензин + куатро, заедно със съпътстващите разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PESHO OT MARS Изказването ми е в следствие на приятелите ми които масово карат Пежа / Рена / Фиат. Ами всичко уж им е наред но не точно. Вътре всичко скърца и изглежда като сглобено от гланцово блокче. Без да обиждам никого, просто на мен БМВ / Мерцедес / ВАГ ми вдъхват по-голямо доверие и като цяло и изпълнението при повечето от които съм виждал е поне няколко идеи по-добре. Взимам под предвид и това че цената е (доста) по-висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 hours ago, Audi_FeN_1 said:

Сервизната история се проверява за това.

А кутия си избери каквато те кефи (без мултитроник).

Дали ще е типтроник, дали ще е с-троник, дали ще е ръчна, фрапираща разлика няма.

И на ръчката може да плеснеш с ръце и да смениш маховик и съединител за 2000 лева. :hilezh:

 

Даде ама за да не е мултитроник трябва да е куатро или ръчка. Това е големия проблем. А мултитроника си ебало майката, пък 2017 да си вземаш премиум кола ръчка...това не бих го разбрал.

 

А4 Б8 е страхотна уникална кола, но по нея се трошат прекалено много пари за кола от този клас. Със същите суми ще подържаш е-класа или БМВ 5-ца и именно това ме отказа миналата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между двата класа отдавна е само размера. 

Мотори, кутии, екстри, всичко е (почти)  същото. Затова и разходите са същите. 

Още от Б5 и Ц5. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При двулитровия дизел имаше драма с помпата, потърси теми във форума при кои модели го има проблема да не се нашиеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, ivelin_1976 said:

При двулитровия дизел имаше драма с помпата, потърси теми във форума при кои модели го има проблема да не се нашиеш.

Оу вярно по статистики около 5 процента от моторите имаха този проблем но влезеш ли в тези 5 процента отиваш на 5 бона ремонт...честито :D

Но пак по-добре от бензиновия маслояд където ремонта ти е 70-80 процента сигурен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Vonko написа:

Оу вярно по статистики около 5 процента от моторите имаха този проблем но влезеш ли в тези 5 процента отиваш на 5 бона ремонт...честито :D

Но пак по-добре от бензиновия маслояд където ремонта ти е 70-80 процента сигурен

:zustimm: Само отбелязвам, че има такива проблемни помпи и се знае на кои мотори са слагани. От там нататък, колегата си решава как и какво. За маслояда съм на 100% съгласен, аз лично не бих си го взел, а и там ремонта по думи на Райно е около 4000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 г. Бях в същата ситуация Б8 бензин или дизел, карах Б6 прословутия мотор ALT който маслото го няма за нищо

Когато прочетох , че и на Б8 бензините "пипат" маслото реших да е дизел (не че е проблем да доливаш, но мен ме дразни). Аз съм 143 коня мотора и съм повече от доволен от колата , за  това време (40к  км.)по мотора освен обслужването е сменен само и единствено датчика на DPF-a. Горенето е доста под цитираното от теб, със 160 на магистралата е 6,5-7 л. с 19-ки.

Въпреки всичко хубаво написано за 2,0 дизел сега се заглеждам по 3,0 дизел, но това е субективно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за коментарите. Ще се придържам към дизел в такъв случай. Даже последният коментар от @@Mu затвърди решението ми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, него го цакаха доста повече но сигурно зависи от сервиза, отстъпките и т.н.

 

Най-фрапиращия проблем за мен лично на Б8 е със скоростните кутии. Този мултитроник е много особен и много малко хора могат да го правят като хората, а поправи ме ако греша но там ремонта започва от 2 бона. На 7Г троник кутията на мерцедес 90 процента ако се развали нещо е хидротрансформатора, което се оправя за 700лв с труда и монтажните дейности.

Редактирано от Vonko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това го пропуснах, аз съм ръчка.

Смяната на съединителя  при ръчна кутия също е 2к лева, така че е нула на нула.

Правилния човек за мултитрониците го знаем

Редактирано от @Mu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как точно стигнахте до тези фундаментални твърдения относно 3.0TDI и неговото приложение у нашенско? И какво там за автоматика? Че то човек, ако слуша масовите мнение ще ходи само в 2сервиза и малко в Хърватска.....не го ли прави...край, няма кола и ще се мре. И не дай се боже да си купи части от Порше., а не от форумните гурyта...да се инквизира.

@TonyJelev купи си тройка мотор, бензин или дизел е твоя калкулация на джоба. И двата са супер здрави и евтини в експлоатацията.  Оригинални части, превантивни прегледи, компетентен сервиз, макс екстри, куатро и напред.

Пък нека си лялят Али Бали и приказки за ланшния сняг.

Редактирано от dimpetrov
Mistake
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/14/2017 at 10:49 PM, dimpetrov said:

И двата са супер здрави и евтини в експлоатацията.

Да не си прекалил с хапчетата, от цветните?

Това нещо харчи 12 нафта в София , кое му е евтиното 30 лева на 100 км ?

 

Колкото до оригиналните части , ако "случайно" ти се случи да имаш стружки в помпата, знаеш ли колко струва нова оригинална такава?

Редактирано от BrickTop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за кола почти 2т. с 4Х4, автомат и 6цилиндров мотор е евтино.

За първоначалните пари зависи каква кола се купи. 99% от хората взимат евтини и изтрадали коли. Аз от много време не съм виждал Б8 на по-малко от 350 000км. , да ама е купена за 17-18-20 000лв... След това се почва.

3.0ТДИ в Б8 е уникална комбинация, карах такава 2г. и 100 000км. и не мръдна. Продадох я на едно момче и той не е пипнал. Обаче той я плати на 35 000лв. миналата година. Всеки ще каже, че е много, но той търсеше половин година и беше супер щастлив, намирайки кола на истински и малко километри и в такова състояние.

Моя съвет е максимално нова имна малко километри, екстрите не ги гледайте. Ако може да си позволите на малко километри и с много екстри е най-добрия вариант.

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 minutes ago, Raino said:

Ами за кола почти 2т. с 4Х4, автомат и 6цилиндров мотор е евтино.

Въпроса беше друг, какво налага да имаш 3.0 дизел с такава скъпа поддръжка и висок разход?

Иначе теории много

Тази кола с 4 цилиндров мотор има много по добро пътно поведение, да не говорим за разхода.

Нали точно това се опитваме да кажем, че душегуба е излишно тегло и разход за тази кола(като изключим душевните мастурбации на един двама прецакали се юзъра тук).

Колега по нагоре беше казал, че  ебезмислен.

Нито върви кой знае колко, нито е икономичен, колата става два тона , скъп е много за поддръжка,детски болести с помпа, дюзи и тнт ... изобщо аз не виждам нито един плюс да си купи човек новия дшегуб...

Вече 3.0TFSI е друго нещо ....

Редактирано от BrickTop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...