bonevstiliyan Posted May 11, 2017 Report Share Posted May 11, 2017 Здравейте здравейте, колеги! След хиляди перипети най-накрая се сдобих и аз с лачена Б4-чица в уникално състояние и атрактивна цена. Колата още от самото начало е замислена да й се бодва АEB и да минава Технотест, но сега нека караме по реда нещата. Колата дойде със сменени амо-ве Монро отпред и отзад, малко счупена броня, забележки почти по всеки детайл, но като цяло много запазена. ABS-а беше спекъл и задръстен с всякви чудеса и едвам едвам се прибрахме с 2 работещи апарата. Колата веднга бе оставена при мобилния сервиз в Димитровград и се започна еуфорично обслужване и бОдване на някоя друга благинка. Като за начало стартирахме с 4 нови диска, накладки за тях, масло, спирачна течност, свещи за газ, всички филтри ии някоя друга дреболия, за която в момента не се сещам. Освен смяната на ABS - а с друг втора употреба, направихме и лек ъпгрейд със задните спирачни апарати от А4 Avant quattro, понеже моите маалко се бяха построшили. След вече продуханата и работеща спирачна система и вече налична ръчна, продължихме по ред на номерата с джантите..понеже съм фен на стоковите неща, веднагически разкарах тея селски джанти и боднах едни оригинални 15-ки в завидно състояние и на завидна цена. Обухме я с General-ки две нови предни на 205 размер, а отзад оставихме две галошчета, за да има кОпон с тва умряло ACE (което привидно на очакванията ми доста добре си се движи по магистралата) Докато колата се обслужваше, намерих воланче и уреди, но със спойлера за момента удрям на греда (така че ако някой има Компетишън спойлер за продаване, аз съм човека). Полека лека колата започна да придобива вид и форма на истинска спортна Б4-чица Та докато бях във вихъра си, след много търсения успях и да намеря скорости и диф от Компетишън, благодарение на колегата dominator, като доколкото знам и разбрах, разликата между тези на Компета и ABK куатро е че първа и втора са по-дълги и по-приятни за един такъв замислен проект. Сега обаче идва и първият ми въпрос..искам да си сложа колкото може по-дълга 5-та скорост, за да стане колата една идея по-комфортна, ако ми се наложи да излизам на дълъг път. Посъветвайте ме от каква кола може да стане и къде да дам да разглобят и нагласят скоростната кутия (в момента е в София). Link to comment Share on other sites More sharing options...
МММ1 Posted May 11, 2017 Report Share Posted May 11, 2017 Честито за колата. Пожелавам ти всичко, което си намислил да се осъществи. Сложи от новия тип кори на вратите. Интериора ще се промени много. Като слагаш ел. инсталацията за новия двигател не забравяй да смениш радиаторчето за парното. Ако не бързаш с двигателя, ъпгрейдвай спирачките с по-силни. Много са слаби в заводския си вид. Моята ме изнервяше много по тази причина. Защо всички почват при проект от скоростната кутия? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 11, 2017 Author Report Share Posted May 11, 2017 Мерси колега за пожеланието! Дай снимка на тея нови кори..иначе мисля да си взема някой скъсан, но здрав салон и да си го тапицирам как си ми е кеф, барабар с корите. Двигателя ще си дойде в момента, в който намеря донор на тънкана, без мотора да е фалирал. Относно спирачките, засега да ти кажа с 4 диска и 4 накладки от най-евтините, спира дори може би по-добре от С5-ца с фабрични апарати. За ъпргрейд колегата от по-долната тема с насаденото вече 1.8Т в него е набарал една схема за болт он апарати от Субару, двубуталки и го чакам да прокара пътя, иначе другия вариант е ъпгрейд от S2. Относно скоростната кутия, карал съм Б4-ка с АБК и куатро, на която диф-а е също 4.56 (както е на компета) и съм карал такава с диф и скорости, като моята и разликата е от земята на небето. Кофтито при АБК-то е че първата е мнооого кратка и затова го играем с частите от Компета. Започнах първо от този сегмент, защото за момента на пазара от всички коли на части, които са обявени НЯМА такива скорости и диф, а моята кола ще е задължително с такова животно. Та въпроса е каква 5-та скорост да си набия, защото там с квато и кутия да си драмата винаги е на лице. Също така дайте акъл за адекватен сервиз, където мога да извършат интервенцията? Ето още малко снимки след бАнята Link to comment Share on other sites More sharing options...
SinisteR Posted May 11, 2017 Report Share Posted May 11, 2017 Това са корите отпред: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 11, 2017 Author Report Share Posted May 11, 2017 (edited) Колега @KCV я се заиграй тука с кутиите, че ти и @GLS сте много наясно с тея неща Edited May 11, 2017 by bonevstiliyan Link to comment Share on other sites More sharing options...
KCV Posted May 11, 2017 Report Share Posted May 11, 2017 (edited) @bonevstiliyan кажи какво те интересува? Edited May 11, 2017 by KCV Link to comment Share on other sites More sharing options...
GLS Posted May 11, 2017 Report Share Posted May 11, 2017 (edited) Най-добре ще е да се видим на по бира май... Edited May 11, 2017 by GLS Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 12, 2017 Author Report Share Posted May 12, 2017 Интересува ме каква дълга 5-та мога да монтирам на новата кутия, която си взех @KCV . Тя бирата е ясна ама нека проучването за проекта да си върви, че после да знам и къде да я занеса да я направят..че така като гледам, едно две донорчета съм харесал и може да изгори някое от тях Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppenchev Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Какво разбираш под дълга 5та като обороти -> скорост? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Костадин1975 Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 На 5/11/2017 at 9:44, bonevstiliyan написа: Компетишън спойлер Не е точно компет , но някои харесват повече този Link to comment Share on other sites More sharing options...
okops Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 (edited) Новата ти скоростната ти кутия трябва да е AXN (Competition): Главно предаване: i0= 4.55 i1= 3.545 i2= 2.105 i3= 1.3 i4= 0.943 i5= 0.789 Можеш 5 предавка да я смениш с такава от скоростна кутия с код AKM и предавателно число 0,683 - ще спечелиш 400 оборота надолу спрямо сегашната - безмислена процедура за мен, "дупката" между 4 и 5 та става прекалено голяма Можеш да си смяташ тук: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html Ако искаш още по - дълга 5 предавка - на сегашната ти кутия с диф 4.11 - сменяш пета предавка с такава от АКМ. Не разбирам за какво ти е да слагаш AXN скоростна + диф 4.55 при положение, че искаш засилено 1.8Т? Тази трансмисия е добра за атмосферни двигатели като ACE/ABF. Най - добрата опция е готова 6 степенна от S6 C4/ S4 B5. Какви коне ще гониш? Edited May 12, 2017 by okops Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 12, 2017 Author Report Share Posted May 12, 2017 1-ва и 2-ра скорост са много дълги на АСЕ-то, докато на АБК-то са много къси..тези на Компета са идеалния баланс за стрийт кар..няма да ходя на драг и да правя нещо кой знае какво. Първо ще се бодне 1.8Т и ще се кара известно време така докато си усъвършенствам скиловете..след това ще се слага най-вероятно 2560R, но това е в далечното бъдеще. Ако се вкарам във филм с 6-степенна..първо е много повече пари, второ че си нямам и на идея как става, н оедва ли е толкова просто, колкото да си бодна нещата от Компета. Колата ще бъде първо около 180-90 коня с АЕБ и чип, а после ще се гони нещо под 300 коня. Дългата пета ще е единствено за извънградско шофиране, което ще е доста рядко и така и така кутията е свалена искам да се отвори и да се обслужи, преди да я бодна..някакви отзиви или викате по-хубаво от оригиналното няма преди 49 минути, Костадин1975 написа: Не е точно компет , но някои харесват повече този Не ме радва този..компетовския ми е в таргета : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
okops Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 (edited) Аз не бих отварял скоростна, която няма течове. Разликата между 4 и 5 предавка при мен (Competition) е 600 оборота. Ще налееш една нелоша сума за 400 оборота надолу (при 100 съм на 3000 оборота, според калкулатора с АКМ ска предавка ще си на 2600), според мен не си струва. Идеално си е наредена трансмисията. Насаждането на 1.8Т ти препоръчвам да НЕ го правиш в Стара Загора. Edited May 12, 2017 by okops Link to comment Share on other sites More sharing options...
prokopoff Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Колко точно са дълги много дългите скорости на АСЕто, аз карах АСЕ преправено на 2.1 със скоростна кутия от АСЕ авант със заменен диф с предавателно 3.88. В този си вид колата най ми пасваше като поведение и 5/3000 е 120км/ч. Та все си мисля че кутия от в5 с 1.8т ще си паснеше по добре, единственото нещо което трябваше да се намери е заден диф от б4 с 2.8 ако държиш на механичния блокаж Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 12, 2017 Author Report Share Posted May 12, 2017 Преди 1 час, okops написа: Аз не бих отварял скоростна, която няма течове. Разликата между 4 и 5 предавка при мен (Competition) е 600 оборота. Ще налееш една нелоша сума за 400 оборота надолу (при 100 съм на 3000 оборота, според калкулатора с АКМ ска предавка ще си на 2600), според мен не си струва. Идеално си е наредена трансмисията. Насаждането на 1.8Т ти препоръчвам да НЕ го правиш в Стара Загора. Колата изобщо няма да се разглабя в Стара Загора..всичко ще го правя при колегата @Gravito , който вече има няколко такива успешни. Това което казваш за кутията може и така да остане наистина, защото да не се вкарват излишно големи филми, но предстои още дискусия. Преди 1 час, prokopoff написа: Колко точно са дълги много дългите скорости на АСЕто, аз карах АСЕ преправено на 2.1 със скоростна кутия от АСЕ авант със заменен диф с предавателно 3.88. В този си вид колата най ми пасваше като поведение и 5/3000 е 120км/ч. Та все си мисля че кутия от в5 с 1.8т ще си паснеше по добре, единственото нещо което трябваше да се намери е заден диф от б4 с 2.8 ако държиш на механичния блокаж АСЕ с 1.8Т не е толкова приятно и весело, колкото АБК с 1.8Т...но пък Компетишънската кутия изглежда да е най-добрият баланс между едното и другото. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prokopoff Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Цифри, извадете предавателните числа и да сравняваме. Почти съм сигурен че на всички 1 и 2 ще са с разлика не повече от 5 км/ч Link to comment Share on other sites More sharing options...
okops Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 (edited) 5 км/ч на първа и 8км/ч разлика за втора (между AXN - AXM) - тоест минимална разлика. Скоростите идват дълги за ACE то, защото е умрелтак, но това е друг въпрос. AXM: for engine 2.0l 101kW, 2.31 98kW CBR: for engine 2.8l 128kW AXN: for engine 2.0l 85kW, 2.0l 103kW (Italy) 1st: 3.545 1st: 3.500 1st: 3.545 2nd: 2.105 2nd: 1.842 2nd: 2.105 3rd: 1.429 3rd: 1.226 3rd: 1.300 4th: 1.029 4th: 0.943 4th: 0.943 5th: 0.838 5th: 0.816 5th: 0.789 reverse: 3.500 reverse: 3.444 reverse: 3.500 final drive: 4.111 final drive: 3.889 final drive: 4.556 Edited May 12, 2017 by okops Link to comment Share on other sites More sharing options...
prokopoff Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Както и предполагах, при 7к об на 1 с ахм и стандартни гуми около 59 км/ч, с ахn 53 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 12, 2017 Author Report Share Posted May 12, 2017 Каквото и да си говорим има разлика, аз съм карал такава кола и знам защо и кое е различното, но май ще се окажете прави, че няма смисъл да се отваря скоростна кутия без проблем само заради такава минимална разлика. От сега нататък започваме приготовлението за насаждането на мотор, а основното е търсене на донорче Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 Преди да избираш кутия, избери турбина. Ако ще оставаш с К03 си остани с компетишънската кутия. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GLS Posted May 12, 2017 Report Share Posted May 12, 2017 (edited) Аз не разбрах с каква кутия и с какъв диф си в момента. Вариaнтите, които можеш да избираш за 5-та са: 0,838 - от 1.8Т Б5 0,816 - от 2,8 Б4 и Б5 0,789 - от AXN, CMS и др. кутии монтирани на 1,6; 2.0 Б4 0,769 - от CCH. Мисля, че на всички Б4 куатро е такава 5-тата. 0,756 - от CYP Следват дизелови кутии, които са още по-дълги. На тая компетишенската, която е споменал по-горе колегата @okops, 5-та е значително по-къса от на Б5 1,8Т... а на на Б5-цата 5-тата си е къса по принцип... Дифа на тоя компетишън е много къс. По-добре, ако си диф 4,11 ползвай твоята си кутия. Така ще станат по-добре нещата. Тогава с 0,789 имаш 5-та като на Б5(Ц5) 1.8Т. Освен това, ако ти в момента си с 4,11 диф, за да сложиш компетишън кутията, която е с 4,55, трябва да сменяш задния диф. Edited May 12, 2017 by GLS Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted May 13, 2017 Report Share Posted May 13, 2017 Аз съм имал компетишън с 4.11. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 13, 2017 Author Report Share Posted May 13, 2017 @GLS ам аз кутията и дифа от компета си ги имам вече и те ще бъдат монтирани..въпроса е дали да се отваря да се набива по-дълга 5-та или да си кара така..ей тоя филм не ми е ясен дали да си го набивам и дали ще си заслужава. Иначе в момента би трябвало да съм точно с 4.11 диф Преди 13 часа, robobug написа: Преди да избираш кутия, избери турбина. Ако ще оставаш с К03 си остани с компетишънската кутия. В началото ще съм с К03, като мисля да дебна за 073-ка и с нея да карам докато не усетя момента, в който вече ще имам "кохонес" за 2560R...иначе крайната цел е Garretta и конски сили малко под 300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robobug Posted May 13, 2017 Report Share Posted May 13, 2017 Оптималната ти кутия е от А4/1.8Т с 3.88. С К03 ще е дълга, минеш ли 220-230кс ще е тамън. Не съм гледал числата на S4/2.7Т кутия, но със сигурност ще е дълга за 1.8. Аз бих карал със стандартната кутия с 4.11, като дойде време за по-голяма турбина най-вероятно ще свалиш мотор. Тогава ще сложиш и усилен съединител (от това не може да избягаш). До тогава (и докато си с по-къса кутия) няма проблем да си караш със стоковия съединител. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonevstiliyan Posted May 13, 2017 Author Report Share Posted May 13, 2017 Ама аз искам къс диф, защото кефа е съвсем различен в сравнение с 4.11. Когато го докарам до 2560, тогава ще покарам и ще видя дали кутията от Компетишъна е приятна и подходяща или ще се наложи да минавам на 3.88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now