Jump to content

Гуми за Quattro 2x2 - чифт.


RhythmiX

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Чувал съм доста често,че е задължително гумите за QUATTRO да са еднавки,но под еднакви какво се има впредвид еднакъв размер ли?
Защото имам приятели,които карат 2х2 - две еднакви гуми отпред и 2 еднакви отзад с един и същ размер,но само шарката леко се различава и са ми казвали,че няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да са еднакво, но и с 2х2 няма да счупиш раздатка и диференциали, въпреки че еднакви размери при различни производители могат да имат разлика в диаметъра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доста мерих, защото карам така и разлика в налягането дава доста големи разлики във височината, може и до 1см да стигне при иначе нормално напомпени гуми.

Като се качат 2 души отзад и се променя.

 

Като спазваш указанията за налягане отзад са с 0.5 до 1см по-високи. Аз започнах да ги правя равни и отзад е пак малко по-висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така като ви чета коментарите относно гумите,все повече си мисля че повечето не карате а само мерите и помпате или спадате гуми :) хора карайте ги тия коли бе,интересно ми е от софия до Пловдив колко пъти спирате да си мерите гумите? гуми помпам веднъж зимата и веднъж лятото,ако не е видимо мека,кво ги правите тия коли не знам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не меря всеки ден, а като сложих различните гуми и после като сложих пролетта еднаквите и видях, че разликата идва повече от налягането.

 

И това го написах, за да не се притеснява питащия, да знае, че от разлика в налягането са по-големи разликите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И производителят не може да не е предвидил, че някоя гума ще е по-мека от друга или че отзад ще се возят повече хора например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

histerics,това не е предвиждане поради простия факт,че от софия до бургас ми се е случвало 5 пъти с различен екипаж да пътувам и повярвай че не съм спирал да си помпам или спадам гумите при всяко качване и сваляне на хората :) да не говирим че някой който си докарва компота от село си помпа гумите и после ги спада като ги разтовари :) така че аз пак казвам как го правя,при смяната на зимни и летни гуми,само ги проверявам и ако през времето докато стане време за смяна видимо е омекнала я допомпвам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи процедурата е следната: взимаш четири напълно еднакви гуми, еднакъв дот, еднакво изтрити, помпаш ги според указанията на капачката, пропуск на производителя е, че не е указал при каква температура трябва да се мерят стойностите. След това взимаш един манометър, който задължително трябва да е проверен в лаборатория и сертифициран и мериш преди да тръгнеш дали всичко е ок. Спираш качваш един човек отзад и донапомпваш задните гуми, като зависи откъде е седнал човека, ако е отдясно помпаш повече дясната и по-малко лявата гума. След това излизаш караш там 5-10 километра и мериш дали от температурното разширение на въздуха всичко е ок. Като забравих да кажа, че като тръгваш не е лошо да се премериш, защото ако си качил някой килограм, предна лява трябва да се донапомпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо се заяждате.. никой не е казал това.

 

Аз 98% от времето си карам на стойностите за без багаж. 

 

Като тръгна за морето с половината покъщнина в багажника и кутия 480 литра на покрива си ги правя на 2.6 2.8 и си отивам на море. Карам 10 дена така и като се върна си ги връщам..

 

Опасно е с пълна кола да караш с меки гуми отзад, а друса прекалено много да ги държиш на 2.8 постоянно. Логично нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш 4 еднакви  гуми и  помпиш  , както пише на капачка   (стига да не е в конфликт с максималното налягане на гумата ) и не се занимаваш с глупости . След определн пробег ги разменяш предни задни и си свиркаш :) . Налягане се мери на студена гума (20 градуса ) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен гумите трябва да са еднакви, като модел и размер. това е по-важно от налягането, за около 2 седмици бях с нови отпред и стари отзад и беше трагедия.. Имам над 120к км на старата дизеларка и никога не съм си играл да помоя и да спадам гуми. Никви драми с кутия или дифове, продадох я на 300 хиляди и новият собственик каза, че за 6 месеца е сменял чистачки :). На бенза вече 10к по същата схема.

 

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази логика като някоя от гумите направи балон трябва да сменим и 4те комплект. При каране със малко по-голяма джанта това означава нови гуми всяко лято.

Малко почваме да се плашиме понякога и набиваме едни грешни пари.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази логика не казвам кой какво да прави. Всеки си прави каквото си иска. Просто споделям мнение от личен опит, и аз никога повече не бих карал с две по две гуми. Просто пътното поведение на колата беше веднага променено и не отговаря на моите може би високи очаквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво беше различно в поведението? Ако се кара с 2х2 гуми от висок клас и 2-3 мм разлика в грайфера не виждам как ще се усети разлика в поведението. Може би просто аз не съм претенциозен, но си тормозя колата доволно а сцепление винаги съм имал. Иначе естествено че е по-правилно с еднакви гуми да се кара, но аз лично съм спестил пари за 2-3 торсена като съм сменял само гуми с балони.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам колко си тормозиш колата,ама мен почнаха да ме гледат разни беемвисти като полезно изкопаемо как влизам по завоите с вратите все едно съм със задно :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, със сигурно се спестява. Аз не съм ги мислил торсените въобще, затова и не съм си играл с наляганията никога. Имах 2 лоши хлъзгания на задницата, затова ги уеднаквих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също никога не бих карал повече 2x2 различни марки, по неволя ми се наложи за кратко. Страшни проблеми, при 4 еднакви с гума изпуснала на 1.5 налягане - никакви проблеми.

Редактирано от Dan4ote
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

абе колеги

защо си говорите някви безмислици?!?

2х2 или 4 еднакви ???

(не се заяждам) просто си задайте въпроса коя кола излиза с различни гуми от производителя и дали можете да ходите с две различни маратонки или обувки (естествено ще можете да ходите) но няма да ви е комфортно и нормално !!!

такаче

Куатро не Куатро 4 еднакви гуми това е истината !

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...