Jump to content

Recommended Posts

Не усещам никаква разлика във вървенето, разхода и работата на двигателя между 100, 98 и 95 октана. Пробвано на всякакви бензинови коли с/без директни впръсквания и турбота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

 Оффтопик: Кафето би трябвало да е Julius Meinl, което също си е австрийски бранд, но мисля повечето бензиностанции ползват италиански марки.

За горивото не вземам отношение, тази верига са се компрометирали нееднократно и избягвам да зареждам там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/25/2017 at 0:41 AM, msi200 said:

Не усещам никаква разлика във вървенето, разхода и работата на двигателя между 100, 98 и 95 октана. Пробвано на всякакви бензинови коли с/без директни впръсквания и турбота.

Аз все си мисля, че ECU-тата на инжекционите компенсират разликата в октаните и ефектът на ускорение е неосезаем. Може би леко разходът на гориво да е различен, но също не е нещо фрапиращо различно. Все пак октаните не са калории..... .... ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Компенсацията" се състои в намаляване на мощността с нискооктанов бензин.

Ако моторът не е настроен максимално да се възползва от качественото гориво, то няма голямо значение какво му сипваме - той си работи винаги все е едно е с нискооктанов бензин.

Затова ОМВ залагат на друг мит - щели да чистят нагара от клапаните с новия бензин:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5/27/2017 at 13:32, SpeedyMan написа:

Аз все си мисля, че ECU-тата на инжекционите компенсират разликата в октаните и ефектът на ускорение е неосезаем. Може би леко разходът на гориво да е различен, но също не е нещо фрапиращо различно. Все пак октаните не са калории..... .... ... 

 

Работота на ECU-то е да настройва запалването в горивната камера спрямо октановото число на горивото, като това става чрез постоянно наместване на аванс момента на запалването, който е различен спрямо октановото число и конкретното натоварване на двигателя, така че да се получава работа на двигателя без детонации. Разликата се усеща основно в разхода на гориво за произведена единица мощност.

ECU-то на инжекциона настройва работата на двигателя спрямо горивото и може да регулира разхода на гориво спрямо мощността на двигателя при разлики в октановото число на бензина (т.е ако даден двигател е проектиран да произвежда мощност 25kW от един цилиндър при ползване на гориво бензин 95 октана, то ако се ползва бензин100 октана мощността няма да се повиши, а ще се понижи разхода на горива за произвеждане на тази мощност).

 

 

На 5/24/2017 at 14:51, redalex написа:

Да се включа и аз, понеже ходих на въпросната презентация и ще споделя това, което съм видял и чул там:

 

3. Твърди се, че горивото повишава мощността и КПД на ДВГ - особено на по-мощните двигатели.

4. Твърди се, че горивото и добавката (присадка) в него намаляват триенето и работата на цилиндрите и буталата, като увеличават живота им.

5. Според презентацията - добавката във въпросното гориво почиства клапаните на ДВГ ...влючително и на вече зацапани такива - един вид има оздравителен ефект.

6. Октановото число казаха, че гарантират, че е минимум 100... 

7. Аз лично разбрах, че го карат само от Австрия.

 

 

Тъй като аз лично очаквах да видя повече технически данни и сравнителни анализи, каквито уви не видях на тази презентация, единственият ми шанс да добия преки впечатления, е да го тествам сам...което предстои в следващите седмици - и с колата и с мотора :)

 

Честно казано не очаквам чудеса или някаква особена разлика в работата и ефективността на двигателите, но се надявам да ме опровергаят :dance:

 

Искам да поясня някой твърдения: 

по т.3., Мощността и КПД-то на бензинов двигател, не зависи толкова много от горивото, колкото от максималните обороти, които може да се постигнат без загуба на въртящ момент (т.е. КПД на ДВГ е техническо решение). Разбира се презентатора на ОМВ не е имал това в предвид, а може би е искал да каже, че колкото повече високо-октанов бензин се ползва толкова по-добра работа на двигателя се осигурява (т.е. КПД-то от изгаряне на въглеводорада би било по-добро, когато бензинът е с възможно най-високо октаново число);

по т.4., Триенето в ДВГ се намалява чрез изполване на смазочни продукти и предприети технически решения, бензина косвено влияе върху качествените показатели на смазочните продукти, разбира се презентатора на ОМВ не е имал това в предвид, а може би е искал да каже, че колкото е по-високо качеството на горивото, толкова то изгаря по-добре и не се семсва с моторното масло в ДВГ (т.е. бензин с по-висок октан = по-добра работа на двигателя + по-дълъг живот на железата);

по т.5., Почистване на твърди въглеводородни отлагания в бутало-цилиндорвата група ( в т.ч. клапаните и по челото на буталото), да възможно е, а и може да се получи дори само с подобряване на процеса на горенето, чрез повишаване на работната температура до такава, че да се само-почистват железата от нагар. обаче в този процес активно участва запалителната свещ и аванс момента на заплаване;

по.т.6., За да се гарантира постоянно високо качество, трябва да се осигури и високо какчество на изходанта суровина, както и съдовете за пренасяне и съхранение да се позлват само за този вид бензин.

 

Дано да е по-добър този бенДзин от SHELL V-Power Nitro+ 100.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, Nikosaul said:

... Разбира се презентатора на ОМВ не е имал това в предвид, а може би е искал да каже....

....разбира се презентатора на ОМВ не е имал това в предвид, а може би е искал да каже,...

Първо, пише се и се казва "имам предвид", а не "имам в/на/из предвид"

Второ - ако не сте били на въпросната презентация и/или не сте чули с ушите си каво е казал презентатора, няма как да знаете какво е казал, а още по-малко какво е искал да каже.

 

По-здрави!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Nikosaul написа:

 

...

ECU-то на инжекциона настройва работата на двигателя спрямо горивото и може да регулира разхода на гориво спрямо мощността на двигателя при разлики в октановото число на бензина (т.е ако даден двигател е проектиран да произвежда мощност 25kW от един цилиндър при ползване на гориво бензин 95 октана, то ако се ползва бензин100 октана мощността няма да се повиши, а ще се понижи разхода на горива за произвеждане на тази мощност).

 

Това последното как по-точно ще стане че не виждам никакъв начин?

Не съм чувал за по-висока калоричност на високия октан спрямо ниския. Дори смея да твърдя че на двигател проектиран за 95 октана ако се налеят 100 разхода ще се повиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се съмнявам, че презентатора е имал представа какво говори. Като всяка област и тук си има подробности, за които се съмянвам ОМВ да са командировали добре платен инженер.

Отклоняването на технически въпроси във връзка с глупости от типа "смазване на клапани с гориво" може да звучи тайнствено, но вероятно е от просто невежество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@redalex

Изполвах темата, а и инфрмацията с която си се запознал и последващо я споделяш с нас (АУДИторията). За което, ти благодаря!

Целта на поста ми е да допълни информацията от твоят пост относно очакваните качества на бензиновите горива (в частност конкретното гориво OMV MaxxMotion 100 plus) и също така да установя в каква част зависи предствянето на един двигател от горивото. Изцяло информативно действие, целящо да даде информираност на читателя.

Ако някоя част от информацията, чрез която допълвам твоят пост е изписана неправилно граматически, то благодаря, че ме корегираш. 

Признавам си, че не съм присъствал на презентацията, за това по-здравият, си го запази за друг път.

 

 

@grizzly

Калоричността на бенизна е еднаква, (а и никъде не съм споменавал и сравнявал калоричност), но детонационната устойчивост е различна (заради това има различно маркирани бензинови горива). т.е. температурата му на запалване и кипене се променя съобразно детонационната устойчивост.

 

КПД на бензинът зависи от детонационната му устойчивост, която е различна за различните географски и климатични местоположения.

Колкото е по-добра детонационата устойчивост на бензинът, толкова той може да издържи повече на компресиране и съответно да изгаря по-пълно за да извърши работа.

 

КПД на ДВГ е в пряка зависимост от разликата в налягането на въздуха в работния обем на гориванта камера и атмосферното налягане, т.е. чрез повишаване на степента на компресиране се повишава КПД на ДВГ, което води след себе си и до употреба на горива с по-висока детонационна устойчивост (заради това е препоръката за бензиновите двигателите с директно впръскване на горвито, за които е по-добре да се ползват с високо-октанов бензин).

 

Ефикасността на горивото е възможността му да превърне енергията в себе си в кинетатична таква, чрез което да се извърши работа. 

По малкият разход на горивото с по-висока детонационна устойчивост се налага от ефикасното изгаряне на бензинът с по-висока детонационна устойчивост, който изгаря по-пълно в гориво-въздушната смес, отколкот бензинът с по-ниска детонационна устойчивост, който на свой ред не може да превърне собствената си енергия в полезна работа, при по-високо компресиране, заради ниската си точка на детониране.

 

Ако се ползва бензин 100 октана за задвижване на двигател проектиран за 95 октана - няма технически проблем (освен икономическата обосновка).

При такива случаи е важно ДВГ с каква степен на компресиране е, ако е двигател със степен на компресиране по-малко от 10:1 и е без принудително нагнетяване, тогава би могло да се каже, че ефикасността на високо-октановият бензин е загубена и е по-добре да се ползва нормален бензин (но само от икономиеческа обосновка).

 

 

 

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези, които разбират немски:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_2vlqBCFrJs

https://www.youtube.com/watch?v=BnOCG3Fn6MQ

 

За съжаление автом. субтитри на английски не струват. За неразбиращите немски е интересен 2рия линк от 18:45 натам, според мен и по картинките става ясно за какво говорят.

 

Редактирано от Чудомир
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя стар шлеп е доста чувствителен на тема горива. С великите бензини на Шел и ОМВ колата работи зле и то осезаемо зле. Съвсем различно се държи със 100 октана от Петрол и 98 от Ромпетрол, а най-добре мърка с топ горивата на Газпром но за съжаление най-близката ми бензиностанция е в Ловеч. От доста време не вярвам в гръмки реклами и хвалепствия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако отида на Монца с на Фетко ферарито може да сваля 0.4 секунди на обиколка, ама по прекрасните ни пътища  ако не карам кола поне 450-500 коня, не виждам смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора не усещат 50кс разлика:)

Високооктановия бензин е задължителен за (t)FSI моторите. Много полезен за "чипнати" мотори.

От екологична гледна точка дори 2.0 АБК в Б4 дава по-добри показатели на ГТП с по-добър бензин.

Винаги дава по-нисък разход...при изправен мотор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, robobug написа:

...

От екологична гледна точка дори 2.0 АБК в Б4 дава по-добри показатели на ГТП с по-добър бензин.

Винаги дава по-нисък разход...при изправен мотор!

Това проверено ли е?

Защото аз знам че двигателите пригодени за 95 не могат да компенсират по-бавното изгаряне на високооктановия бензин чрез съответния аванс и една част от горенето се извършва в ауспуха. Което води до изгорели клапани, по-ниска мощност, по-висок разход и всичко това с по-скъпо гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото твърдение е проверено. Второто не е съвсем вярно :).

Просто съм приел, че на бензин се карат по-съвременни автомобили.

 

Принципно би трябвало всеки (пълен) инжекцион да може да "засече" по-високия октан. 

Пълните инжекциони с вакуумен и центробежен регулатор са рядкост...примерно с компютър Лукас.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм на ясно дали се ползва DUAL-CAM  в новите мотори, което намаля разхода доста. И дали FSI -тата са с DUAL CAM. Ако двете се съчетаят ще има ли голямо увеличение на КПД (сумарно трябва да даде ефект +50%) и чак тогава да има финансов смисъл да се купува по-скъпо гориво.
А от финансова гледна точка, не съм на ясно дали  обикновен бензин с добавка за повишаване на октановото число има ефект като "оригиналното" супер-гориво със 100 октана и по този начин да се спестяват пари.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, SpeedyMan написа:

Аз не съм на ясно дали се ползва DUAL-CAM  в новите мотори, което намаля разхода доста. И дали FSI -тата са с DUAL CAM...

 

за кво говориш йовчоо??? :hilezh:

Всички бензинки са с (поне) по два вала още от 90те години.

Изключение правят само некой американски кенефи, бнв лайнарници и великото АДА дето го монтират чак до А4 Б7 :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15 hours ago, Audi_FeN_1 said:

 

за кво говориш йовчоо??? :hilezh:

Всички бензинки са с (поне) по два вала още от 90те години.

Изключение правят само некой американски кенефи, бнв лайнарници и великото АДА дето го монтират чак до А4 Б7

Мани двувалките, говорих за двойната горивна камера. Мисля, че TWINCAM се води, май се обърках. 

PS. AFN-на и той е с един разпр. вал и си върви ОК. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да. Хонди и тойоти. Не знам как се води при различните марки. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...