Jump to content

втулки за повдигане на задницата


jijix

Recommended Posts

Здравейте,
Някой да има готови МЕТАЛНИ втулки за повдигане на загницата на audi A4 B5? Ще ги слагам между амортисьора и купето.

Нещо подобно: https://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=16157&start=0

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Такаааа, понеже никой не се отзова взех че ги направих! Мога да кажа, че това е може би най- полезната модификация която до сега съм направил. Дори возията се подобри!
А сега малко за подложкте: мислех да ги правя от полиамид, но се оказа доста скъп и в края на крайщата се спрях на компромисния вариант полиетилен. Материалан е по мек, но това ще му даде възможност да заеме формата на самия амортесьор върху който е сложена подложката, което е добре!

Взех листов полиетилен с дебелина 12мм. Изрязах по 3 подложки за всяка от страните (общо 6бр) с идеята да тествам стъпално най- подходящата височина. Сложих и 3-те, колата стана уникална!

Смених винтовете със шпилки, за да може да се монтира по лесно. Оптималната дължина на шпилките за тези 3 подложки трябва да е между 65 до 70мм. Аз леко ги окъсих, но се навиха. Освен това си купете високо якостна шпилка М8 с якост 12.9. Аз сложих с якост 8.8 и от едната страна я скъсах при стягане, та свалях 2 пъти. Понеже всичко правя в почивните дни и нямаше от къде да къпя 12.9.

Прилагам autocad филе с чертежче. Аз лично си ги рязах със зеге, защото нямам време да ходя да търся фирми или майстори, който да ми ги режат, но ако имате време бих Ви препоръчал да ги занесе някъде на лазерно рязане.

Оставам на разположение ако имате някакъви въпроси.

IMG_20170604_140357_1.jpg

IMG_20170604_140409_1.jpg

IMG_20170605_082735_1.jpg

IMG_20170605_082743_1.jpg

podlojki_amortesiori_audi_a4.dwg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Би ли се обоснавал? Кое точно според теб може да се разпадне?


само за информация: дори без шпилките (болтовете оригинално) който закрепват амортесьора към купето, той не може да падне, защото влиза в легло оформено от ламарината на самото купе. отдолу го подпира моста на колата. ако ги няма шпилките ще започне да хлопа, но нищо повече. Освен това самите шпилки не са подложени на натоварване, така че веротността да се скъсат (дори итези дето съм сложил със якост 8.8) е нищожна! Друга промяна по окачването не съм правил.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ще я караш, за да се вдига, при това само задницата?

Не е ли по-добре варианта от линка?

https://www.youtube.com/watch?v=AoO7kybBacE&t=140s

https://www.youtube.com/watch?v=pa_jByF8KQc

 

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

весели линкове, но непракични.

при мен проблема беше само задницата, вероятно (но не само) заради метановата бутилка, която тежи доста. отпред беше вирната, сега след повдигането е вече равна.
Виждам, че модификацията ми не Ви радва. Няма лошо, всеки си има мнение, което аз уважавам. Препоръчвам я на всеки, който искат да карат спокойно без да се съобразяват със всяка неравност по висока от 5-6см и да се налага да преминават през нея с 5-6км/ч, както бях аз до сега! голяма мъка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно здрава ли е тая пластмаса? Според мен ще се сцепи много бързо. Не е ли по-добре просто да сложиш пружини с по-висок теглови индекс?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако искате смятате че пластмасата трябва да е здрава купете листов полиамид: http://shop.baktrade.com/index.php?route=product/product&path=59&product_id=58 Той практически е по здрав от стомана. Според мен обаче това не е необходимо. Аз ползвах полиетилен: http://shop.baktrade.com/index.php?route=product/product&path=65&product_id=65 Той е малко по мек, но както съм писал по горе това ще му позволи с времето леко да се деформира и да заеме формата на горната планка на самия амортесьор в който опира.
На линковете който съм дал може да прочете за 2-та материала.

Относно предложението за други пружини: това нямаше да повдигне колата, само щеше да я направи по твърда, което не беше моята цел. Дори и да бях намерил по дълги пружини, кото да отворят амортесьорите повече, това щеше да промени работата на амортесьорите и вероятно да ги прати да работат в крайно положение разпънати. Варианта е и други амортесьори, но става според мен много сложно всичко това да се намери и комплектова. Освен това по дългите пружини биха наравили колата по нестабилна в сравнение с подложките който съм сложил.

За сега карам вече седмица така, не се забелязва промяна в стабилността на колата. Разбира се не съм тествал да влизам в остър завой с 200км/ч, но и аз не карам с такива скорости, още по малко в завой. На прав участик не очаквам да се забележи каквато и да разлика в поведението на колата.

Материалите (пластмасата) съм купил от фирмата от горните линкове. Хората са много коректни и бързи. Цените на сайта са без ДДС. Но сайта им е леко бъгав при поръчка и трябва да си ги поръчате по тел. Аз купих плоча с размери 1000х300х12, за да имам резерв. Остана ми половината за следващ проект :) За големия отвор си купих боркорона за дърво (10лв) от ташев.

Редактирано от jijix
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

23 hours ago, fx rookie said:

Достатъчно здрава ли е тая пластмаса? Според мен ще се сцепи много бързо. Не е ли по-добре просто да сложиш пружини с по-висок теглови индекс?

При доста автомобили заводски пружините лягат върху гумена подложка,пружината носи целия товар на оста и нищо не се сцепва,продават се и афтърмаркет гумени тампони за повдигане(не говоря за тези които се набутват между витките на пружината) а за тези,които се подлагат под и над нея.Тази пластмаса е доволно мек материал и последното притеснение,което трябва да има някой е че ще се сцепи или счупи,особено като е стегната между две метални повърхности.
Виж за шпилките не мога да се съглася че не са натоварени,натоварени са на опън и то доста,а за това че шпилка с якост 8,8 се е скъсала или си стягал много геройски,или по-вероятно в магазина продават китайско менте.Единственото което не е захваното е пластмасовата чашка,която задържа амортесьора при развити болтове,която силно ме съмнява да има някаква носеща функция,доста съм се чесал по главата да се сетя за какво точно служи тази чашка:gruebel:
На мен лично модификацията ми харесва и не виждам никакъв проблем по отношение на здравината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде дай ми една разумна причина да стане ПТП заради тази модификация?Не мога да разбера защо в този форум модификация е мръсна дума и всяко едно нещо,което не е закупено за поне 3 цифрена сума от представителството е престъпление.
020285857-big.jpg
Заводско изделие от Опел,стои под пружините,в масовия случай пружината се чупи преди да се скъса гумения тампон,защо ли глупавите инжинери не са го врътнали на струга от Ст45?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Gostrex написа:

е престъпление.

Да престъпление е защото с тази кола се движиш по улиците с някакви подобрения които според теб са прекрасни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе,пич,показвам ти заводско изделие,което изпълнява абсолютно същата роля,даже е по-натоварено понеже пружината се мести спрямо него,хората в завода и те ли са престъпници?Имаш ли идея колко коли заводски излизат с подложки било то под или над пружините и до сега никой не е умрял от тях?Всички,които имат джипове с повдигнато окачване и ги карат по пътищата престъпници ли са?Подобно заводско издели се предлага за А3,Голф4 и Шкода,втулката се подлага под задните пружини.Дай ми една причина пластмасов детайл стегнат между 2 метални повърхности да се счупи да се разхвърчи и да се претрепе някой?Най-лошото,което може да се случи е да се разтропа,като при разбит тампон на макферсона,колегата го е споменал по-горе.Ако искаш да се изкажеш сериозно кажи къде точно виждаш проблем,всичко друго е общи приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип пластмасата е неустойчива на атмосферни условия и ниски температури, ако не е предвидена за тях.

При -30 някои стават доста чупливи.

 

Ако е устойчива няма да поддаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се надценявай толкова,че да ме образоваш,личи ти,че сам имаш нужда от образование.Колко застрахователни огледа си провел и колко пъти си се навирал под колата да гледаш за модификации при огледа?Признак за техническа култура е когато спориш за нещо да имаш някакви аргументи по въпроса,твоите липсват.До сега на абсолютно същата кола като тази от темата са ми правили 3 огледа застрахователи за щети от ПТП и при трите ми изплатиха нормални суми(от ГО без да имам каско),а за модификации дори не е ставало дума.Ако тръгна да изреждам какво съм променил по колата за 12 години откакто е в мен ще ти стане лошо,това че ти не можеш да направиш нещо или да разбереш защо и  как работи,не значи,че никой не може.А тези форумни легенди за ГО и ГТП след модификации по колата си ги запази за теб,че и там доста неща на са ти ясни.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си ял дървото, радвам се и се надявам да няма проблеми. НО ако стане дебело, ще те ш.бат лошо. Недай си Боже човек да загине... Аз съм вдигал задница с 3-4 см, колата се изравни, но на магистрала стана много нестабилна. Този път съм съгласен с Паси - направил си преработка, трай и си карай, но не убеждавай колко е яко, без пари и... яко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези неща се гледат само,когато има сериозно ПТП,пострадали и автотехническа експертиза,наистина както си казал недай си Боже.Основно се следи за състоянието на кормилната уредба,двигателя и спирачната система(главните виновници за ПТП след модификация).Но в случая говорим за модификация,която ни предлага и завода производител,поне според мен на неразумна цена(комплект окачване за лоши пътища).В форума за а3 бяхме обсъждали темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=11&t=84543&start=30

Относно подложките пак повтарям колегата,който ги е изработил че те са от МЕК материал,който няма склонност да се пука,биха се пукнали ако са от чугун примерно,единствения страничен ефект,който може да се случи е да се смачкат и да се наложи донатягане на шпилките напред във времето,но с оглед на това колко са натоварени,силно ме съмнява.А това да се разпаднат както го е описал Паси направо клони към научна фантастика.Относно стабилността много зависи как точно е изпълнена модфикацията,а с тези втулки които съм показал от ФВ форума дори има подобрение откъм стабилност,понеже се увеличава преднатяга на пружините.Ако метановите бутилка са повечко и колата е с повдигната предница,пак имаме проблем със поведението на колата,ако някой от колегите е карал по-стар камион може лесно да си обясни ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да отговарям, няма и какво да кажа, само да отбележа, че при оригиналната конструкция шпилките/болтове са подложени на напрежение само ако колата е във въздуха. Усукването се поема изцяло от чашката и тампона. При тази модификация чашката и тампона не се допират, всички кълченици се обират от шпилките...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На задния мост усукването е точно нулево, има някакъв страничен наклон, но е пренебрежимо малък. Единствения вероятен проблем, както е спомененато по-горе, е подложките да се смачкат и да охлабят шпилките, затова такива преработки се правят с правилните материали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водим спокоен и що годе смислен разговор, сарказма е лекичко не на място, мисля въпроса не е да се надприказваме като някои лекета от друг един подфорум(и), а да стигнем накрая до полезното.^_^

Ако можем.

Не знам имате ли идея, за това как работи окачването на тая кола, но тази преработка с нищо не застрашава стабилността и не компрометира конструктивно системата, освен с леко надигнатия център на тежестта и оттам малко по-ниската стабилност при завиване.

Така "изместен", амортисьора продължава да си върши абсолютно същата задачка, без да се натоварва повече или по-малко в който и да е режим или момент, като всичките "негативи" се поемат от носачите.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, опитвам се всячески да избегна модерния напоследък тон за форума. Не мислех да се включвам в тази тема, свят широк - всеки прави каквото сметне за добре. Знам, че няма да убедя автора или теб, че преработката според мен не е ОК. Но искам хората, които попаднат на темата и решат да си направят подобна модификация, да се замислят и да подходят с нужното внимание. Желая безгрижни километри на автора, както и спокоен ден на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой се съмнява в здравината,при следващата смяна на амортесьори ще изкарам от другата ми кола подложките над задните пружини и ще ги наснимам в детайли,изрязвани са преди повече от 20 години(не от мен) от дебела транспортна лента,за да се повдигне багажника след монтаж на газова уредба.Е за толкова време откакто е при мен колата,дори не знаех че ги има,още по малко да съм се претрепал заради тях.Подобни подложки с удължени болтове се предлагат за почти всеки истински джип,било то за подложка на шарнирните болтове,под пружината или подложка на амортесьора,вярно че материала не е полиетилен,но идеята е същата и натоварванията са несъизмерими.Радвам се,че се включиха колеги с техническа мисъл,с които може да се проведе смислен разговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...